همه

بررسی جامع و تخصصی گوشی POCO X3

گوشی POCO X3

پوکو که یکی از برندهای زیر مجموعۀ شیائومی است تصمیم به ساخت گوشی­هایی دارد که به معنای واقعی ارزش خرید بالایی دارند، حتی در این خصوص با خود شیائومی هم رقابت می­کند. پوکوفون اف وان اولین گوشی کمپانی پوکو بود که با دوربین دوگانه و اسنپدارگون 845 با قیمت 350 دلار به بازار ارائه شد. حال که تقریبا دو سال زمان سپری شده است این شرکت سیاست­های خود را تغییر داده است از این رو تصمیم دارد که گوشی­های میان رده به بازار عرضه کند. گوشی POCO X3 گواهی از این موضوع است. از این رو سعی داریم در این مقاله قرار است به بررسی گوشی POCO X3 بپردازیم. با بررسی گوشی POCO X3 با ویژگی­های این میان ردۀ کمپانی پوکو آشنا خواهید شد امیدواریم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

گوشی Poco X3بررسی گوشی POCO X3 با همه جزئیات

برای بررسی گوشی POCO X3، لازم است ویژگی­هایی از قبیل طراحی، نمایشگر، دوربین و غیره مورد توجه قرار بگیرند.

طراحی

چنانچه بخواهیم به بررسی گوشی POCO X3  از نظر طراحی بپردازیم باید اذعان کنیم که این گوشی طراحی خاصی دارد به طوری­که در آن جزئیات اهمیت به سزایی دارند. این گوشی همچون اغلب گوشی­های شیائومی و البته پوکو، دارای قطر و وزن زیادی است که به احتمال زیاد این مسئله برای بیشتر کاربران ناخوشایند خواهد بود. ابعاد این گوشی ، ۱۶۵/۳۷۶/۸۹/۴ میلی­متر و وزن آن 215 میلی­متر است. در ساخت بدنۀ این گوشی ترکیبی از آلومینیوم، پلاستیک و شیشه مورد استفاده قرار گرفته است. پنل پشتی POCO X3 از جنس پلاستیک است و طراحی به نسبت شلوغی دارد. در بخش میانی این پنل، طراحی هاشور خورده دیده می­شود که درون آن ماژول دوربین واقع شده است. در بخش بالایی، دوربین چهارگانه به همراه فلاش LED تعبیه شده است که درون ماژولی با شکل هندسی متفاوت واقع گردیده است.

گوشی POCO X3طراحی گوشی

در بررسی گوشی POCO X3 از نظر دوربین، باید گفت که دوربین چهارگانه­ای در بخش پشتی آن در نظر گرفته شده است. در دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی با پیکسل 8/0 میکرونی بهره گرفته شده است که توسط فیلتر بیر 4 به 1 تصاویر 16 مگاپیکسلی ثبت می­کند. این حسگر که از سیستم فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز پشتیبانی می­نماید در پشت یک لنز با وسعت دهانۀ دیاگرافم به اندازه f/1.9 واقع شده است که باید گفت از حالت شب هم پشتیبانی می­کند. در کنار این دوربین، یک دوربین 13 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر بسیار پهن در نظر گرفته شده است که دارای مشخصات ذیل می­باشد:

  • لنز 13 میلی­متری با ضریب f/2.2.
  • پیکسل­های 0/1 میکرونی.

دو دوربین دیگر این گوشی که البته کاربرد زیادی هم ندارند دارای حسگرهای 2 مگاپیکسلی می­باشند که یکی از این دو دوربین برای سنجیدن عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره(چهره) و دیگری برای ثبت تصاویر ماکرو است. برای بررسی گوشی POCO X3 از نظر کیفیت تصاویری که ثبت می­کند اینجا کلیک کنید.

صفحه نمایش گوشی POCO X3

در بررسی گوشی POCO X3 از نظر نمایشگری که دارد می­توان گفت که POCO X3 دارای نمایشگر بزرگ 67/6 اینچی می­باشد که در بخش بالای آن حفره­ای مخصوص برای قرار گرفتن دوربین سلفی دیده می­شود. نور پس زمینه در پیرامون دوربین سلفی، اندکی نابرابر می­باشد بنابراین چنانچه بخواهید محتوای سفید رنگی مشاهده کنید اندکی سایه در اطراف و در بخش پایینی دوربین خواهید دید.

بیشترین میزان نور نمایشگر POCO X3 در دو حالت خودکار و دستی به ترتیب تقریبا 610 و 450 نیت می­باشد که می­توان گفت از این نظر مانند اغلب گوشی­هایی است که در بازار موجود می­باشند، همین موضوع نشان­دهندۀ این مسئله است که جهت استفاده در محیط­های روشن مشکل خاصی برای کاربران وجود نخواهد داشت. کمترین میزان نور این گوشی هم تقریبا 7/2 نیت می­­باشد که البته باید گفت این مقدار رقم خوبی به حساب نمی­آید اما در کنار فیلتر نور آبی مشکلی برای استفاده از POCO X3 در محیط­هایی که تاریک می­باشند، وجود ندارد.

گوشی POCO X3نرم افزار گوشی پوکو ایکس 3

در بررسی گوشی POCO X3 از نظر نرم افزاری باید گفت که این گوشی دارای سیستم عامل اندروید نسخۀ 10 می­باشد که نسخۀ دوازدهم رابط کاربری روی آن نصب شده است. برای این گوشی پوستۀ پوکر لانچر در نظر گرفته شده باشد. ایده­ای که در پس پوکر لانچر پنهان شده است این است که ظاهر رابط کاربردی به اندروید خالص نزدیک شود و شیائومی با این شیوه قادر است از نظر نرم افزاری امکانات بیشتری در اختیار کاربرانی قرار دهد که علاقه­مند به رابط کاربری اندروید خالص می­باشند. از مزیت­هایی که پوکر لانچر نسبت به رابط کاربری اصلی شیائومی دارد می­توان به داشتن منویی جداگانه برای اپلیکیشن­ها اشاره کرد که با کشیدن انگشت از بخش پایین در اختیار کاربر قرار می­گیرد.

در بررسی گوشی شیائومی POCO X3 علاوه بر این­که مشخصاتی از قبیل دوربین، طراحی، نرم افزار و غیره مورد بررسی قرار گرفت باید مشخصات فنی آن را هم مورد بررسی قرار داد. اگر علاقه مندید تا همه مشخصات و ویزگی های این محصول را مشاهده نمایید، می توانید به صفحه این محصول در فروشگاه اکوتل مراجعه نمائید.

گوشی POCO X3جمع بندی

در این مقاله به بررسی گوشی POCO X3 پرداختیم و با ویژگی­هایی که این میان رده دارد آشنا شدیم. با بررسی گوشی POCO X3 حتما پی بردید که این گوشی میان رده از گوشی­های خاص و متفاوت بازار می­باشد به طوری­که این گوشی در مقایسه با سایر گوشی­های شیائومی، ظاهری کاملا متفاوت دارد و ویژگی­های آن نشان از  خانوادۀ پوکو دارد و با توجه به قیمت مناسب آن امکانات سخت افزاری­ای که دارد به اندازۀ گوشی­های طلایه­دار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *