نقد وبررسی تخصصی, همه

بررسی شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو

بررسی شیائومی 11 تی

ما امروز و در این نوشتار قصد داریم دو نمونه از گوشی‌های هوشمند شرکت شیائومی را به شما معرفی کنیم. به بیان دیگر این متن خلاصه‌ای مختصر و مفید در باب بررسی گوشی شیائومی 11 تی و بررسی گوشی شیائومی 11 تی پرو خواهد بود. چنانچه قصد خرید یکی از این دو مدل را داشته و نمی‌دانید تفاوت‌های آنها در چیست با ما همراه باشید.

زمانی که بدون داشتن اطلاعات کافی برای خرید یک گوشی اقدام می‌کنید شک نداشته باشید که خرید شما با شکست مواجه خواهد شد و به روشی کاملا غیر معقولانه تمام هزینه‌ای که برای خرید گوشی در نظر گرفته بودید را از دست خواهید داد.

برای آنکه در این دام نیفتید و بدانید که چه گوشی می‌تواند شما بهترین باشد باید به سراغ منابع و مراجعی بروید که اطلاعات خوبی را در مورد گوشی‌های موجود در بازار در اختیار شما قرار می‌دهند.

بررسی شیائومی 11 تی

بررسی شیائومی 11 تی و بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر نرم افزاری

اولین موضوعی که در بررسی شیائومی 11 تی و بررسی شیائومی 11 تی پرو صحبت خواهیم کرد، نرم‌افزارهای به کار برده شده در آن است. شیائومی 11 تی پرو بر اساس اندروید 11 گسترده به بازار وارد شده و در حال ارائه خدمات مختلف به کاربران خود می‌باشد.

از جمله ویژگی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده‌‌ای که می‌توان در مورد این مدل بیان کرد قابلیت شخصی‌سازی است. شما می‌توانید هر موردی که در این مدل برایتان جذابیت دارد و کاربرد زیادی می‌تواند برای شما داشته باشید شخصی سازی کرده و دسترسی به آن را راحت کنید.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌افزاری نشان می‌دهد که این گوشی نیز بر اساس سیستم عامل اندروید 11 وارد بازار شده و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر خود قرار داده است. نکته بارزی که در مورد این مدل می‌توان عنوان کرد رابط کاربری انحصاری شیائومی، MIUI 12.5 است.

این بروزرسانی امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار داده که از جمله آنها می‌توان به قابلیت تبدیل عکس به پی‌دی‌اف، کنترل صوتی، افزایش میزان رزولوشن، انجام تنظیمات بصری در دوربین و غیره اشاره کرد.

البته شایان توجه است که این آپدیت رابط کاربری هنوز هم مشکلاتی دارد اما چیزی که به صورت قطعی می‌توان در مورد آن گفت این است که MIUI 12.5 پیشرفتی حیرت‌آور است که در این حوزه، شرکت شیائومی برای آن زمینه‌سازی کرده است. حتی با این تکنولوژی می‌توانید برخی برنامه‌هایی که به صورت پیش‌فرض در این مدل قرار داده شده است را پاک و یا غیرفعال نمایید.

بررسی شیائومی 11 تی

بررسی سخت افزاری بررسی شیائومی 11 تی  و 11 تی پرو

بررسی شیائومی 11 تی در سخت‌افزار به کارگیری یک تراشه قدرتمند با سرعت 3 گیگاهرتز را نشان می‌دهد. این پردازنده از تولیدات شرکت مدیاتک است و یک پردازنده دایمنستی 1200 می‌باشد. با این ویژگی‌های سخت‌افزاری می‌توان عملکرد بالا و شگفت‌آوری را از این مدل گوشی انتظار داشت. پشتیبانی از اینترنت  5G، قابلیت اتصال به بلوتوث، و وای فای 6 از دیگر مزیت‌های سخت‌افزاری  Xiaomi 11T است.

در بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر سخت‌افزاری، می‌توان به استفاده از یک تراشه قدرتمند اشاره کرد. شیائومی در ساخت و پرداخت این تراشه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و توانسته کاری کند که این مدل عملکرد بالایی را در حین کار از خود نشان دهد. این تراشه 8 هسته‌ای است و سرعت آن نیز حداکثر به 2.84 گیگاهرتز خواهد رسید. با این سرعت، پردازش تمام برنامه‌های Pro Xiaomi 11T در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

بررسی شیائومی 11 تی

بررسی شیائومی 11 تی  و 11 تی پرو از نظر طراحی

موضوع دیگری که در بررسی شیائومی 11 تی پرو باید عنوان شود، طراحی این مدل است. طول این گوشی حدود 9 سانتی‌تر، ارتفاع و یا قد آن حدود 16.5 سانتی‌متر و ضخامت آن نیز 0.8سانتی‌متر است. وزن تی 11 پرو حدود 200 گرم بوده و این ابعاد و این وزن کم باعث شده که این مدل بسیار خوش دست و زیبا به نظر آید.

برای آنکه ظاهر این مدل لوکس‌تر و زیباتر به نظر آید، شرکت شیائومی در طراحی آن از شیشه و فلز استفاده کرده است. این ترکیب در حال حاضر ترند پرچمداران گوشی‌های همراه به شمار می‌رود.

بعد از بررسی تی 11 پرو نوبت به بررسی شیائومی 11 تی می‌رسد. عرض این گوشی حدود 7.5 سانتی‌متر، ارتفاع و یا قد آن 16.5 و ضخامت آن نیز0.8 می‌باشد. وزن در نظر گرفته  شده برای این مدل نیز 203 گرم می‌باشد.

همانطوری که انجام این مقایسه نشان می‌دهد این دو گوشی از نظر ابعاد و وزن تفاوت خاصی با هم ندارند. قاب پشتی Xiaomi 11T Pro به صورت آینه‌ای طراحی شده و این ممکن است کسانی که در مورد به جای ماندن اثر انگشتشان بر روی گوشی حساس هستند را اذیت کند.

بررسی شیائومی 11 تی

صفحه نمایش بررسی شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

در این قسمت نوبت به بررسی شیائومی 11 تی از نظر صفحه نمایش خواهد رسید. نکته‌ای که باعث افزایش ارزش این گوشی شده و آن را نزد خریداران به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است، نمایشگر و یا صفحه نمایش آن است.

نمایشگر 11تی، 6.67 اینچی است و جنس آن هم از AMOLED می‌باشد. AMOLED قادر است بیش از 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد و این در نوع خود و در بین گوشی‌های هوشمند کم‌نظیر و بسیار جالب توجه ظاهر شده است.

از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به تراکم 395پیکسلی اشاره کرد. این تراکم تماشای فیلم و بازی‌ها را به یک موضوع لذت‌بخش و هیجان‌انگیز برای شما تبدیل خواهد کرد. شرکت شیائومی صفحه نمایش این مدل را به قابلیت +HDR10 نیز مجهز کرده است.

در بررسی شیائومی 11 تی پرو از نظر صفحه نمایش نیز باید بگوییم که این مدل نیز به یک صفحه از جنس آمولد مجهز شده و همان مزیت‌هایی که در فوق اشاره کردیم در 11 تی پرو نیز مشاهده می‌شود.

نمایشگر این مدل 6.6 اینچی است و رزولشون آن نیز 2400 در 1080 پیکسل می‌باشد. از دیگر مزیت‌های صفحه نمایش این مدل می‌توان به ارائه رنگ 1 بیتی، مجهز بودن به قابلیت 120 هرتزی نرخ نوسازی، تراکم 395 پیکسلی، پیک روشنایی هزار بیتی، مجهز بودن به قابلیت نمایشگر همیشه روشن و غیره اشاره کرد.

85 درصد از قسمت جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کرده است. 15 درصد باقیمانده به دوربین قرار گرفته در بالا و نوار باریکی که اطراف گوشی به چشم می‌‌خورد تعلق دارد.

بررسی شیائومی 11 تی

باتری بررسی شیائومی 11 تی  و 11 تی پرو

یکی دیگر از مسائل مهمی که در بررسی شیائومی 11 تی پرو باید به آن اشاره گردد، باتری است. باتری 11 تی پرو، 5 هزار میلی‌آمپری ست و به قابلیت شارژ با سرعت بالا مجهز شده است.

زمانی شما به این مزیت واقف خواهید شد که بدانید شارژ این باتری در مدت 17 دقیقه از 0 به 72 درصد می‌رسد. البته گاهی اوقات ممکن است این 17 دقیقه به 21 دقیقه هم برسد که با این حال هنوز هم زمان مناسبی برای شارژ سریع به شمار‌ می‌رود. در ضمن این باتری عمر و دوام بالایی داشته و حدود 92 ساعت نیز می‌تواند دوام بیاورد.

ذکر مشخصات باتری از دیگر نکاتی است که باید در بررسی شیائومی 11 تی به آن اشاره گردد. این مدل Xiaomi 11T یک باتری 5 هزار میلی‌آمپری دارد و از جمله خصوصیات و نکات برجسته باتری می‌توان به دوام آن اشاره کرد.

این باتری دوام بالایی داشته و حتی اگر به صورت مداوم و به مدت دو روز نیز استفاده شود، باز هم به راحتی شارژ خالی نکرده و این برای بسیاری از کاربرانی که از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنند می‌تواند موضوع مهم و حیاتی باشد. نکته دیگری که خوب است در مورد باتری این مدل بدانید آن است که اگر عملکرد ذخیره بیشتر باتری را فعال کنید می‌توانید به مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید و این نیز یکی از نکات بارز و مشخصه‌های تی 11 می‌باشد.

قابلیت شارژ سریع به واسطه شارژر 67 واتی این مدل اتفاق افتاده است. باتری در 11 تی و در مدت 36 دقیقه از 0 به 100 درصد شارژ خواهد رسید و این در نوع خود یک رکورد می‌باشد. گرافیکی که وضعیت شارژ گوشی را به نمایش‌ می‌گذارد نیز در نوع بسیار جالب و جذاب است و گرافیک زیبایی به نظر می‌رسد.

بررسی شیائومی 11 تی

دوربین بررسی شیائومی 11 تی و 11 تی پرو

بررسی شیائومی 11 تی پرو خبرهای خوبی برای کاربرانی که به عکاسی علاقه‌مند هستند، دارد. در ماژول 11 تی پرو، سه دوربین به چشم می‌خورد. لنز دوربین اصلی از نوع واید بوده و 108 مگاپیکسلی است.

این دوربین به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده و عکس‌هایی که به صورت پیش‌فرض توسط این دوربین ثبت می‌شود 12مگاپیکسلی هستند. در عکس‌های گرفته شده با این مدل می‌توان بسیاری از جزئیات را مشاهده کرد و نداشتن نویز در تصاویر از دیگر نکات بارز و برجسته دوربین 11 تی پرو می‌باشد. در اغلب شرایط عکس‌های گرفته شده با این مدل دقت بالایی دارند.

بعد از بررسی دوربین شیائومی 11 پرو نوبت به بررسی شیائومی 11 تی و دوربین این گوشی نیز می‌رسد. دوربین Xiaomi 11T 16 مگاپیکسلی است و دریچه دیافراگم f/2.45 آن می‌تواند عکس‌هایی در نهایت زیبایی  و کیفیت در اختیار کاربران خود قرار دهد. زاویه دوربین این مدل باز بوده و برخی مواقع ممکن است خمیدگی‌ها و یا کجی‌هایی در عکس‌های گرفته شده توسط دوربین این مدل مشاهده شود.

البته این مورد قابل چشمپوشی است و تنها اگر با دقت فراوان به عکس‌های ثبت شده نگاه کنید می‌توانید متوجه این موضوع شوید. لنز دوربین 11 تی از نوع 108 مگاپیکسلی است و از جمله مزیت‌ها و مشخصه‌های بارز این مدل به شمار می‌رود.

بررسی شیائومی 11 تی

معایب 11 تی پرو و 11 تی

بعد از آنکه با تمام مزیت‌های 11 تی و 11 تی پرو آشنا شدید باید در مورد معایبی که دارند نیز نکاتی را بدانید. یکی از معایب شیائومی 11 تی پرو عدم پشتیبانی کردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌باشد که البته این عیب به راحتی و با خرید هدفون برطرف خواهد شد. از جمله معایب 11 تی نیز می‌توان به نداشتن هدفون و عدم پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

قیمت شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو

همانطور که می دانید قیمت گوشی همراه برای افراد مختلف، اهمیت به سزایی دارد. هر شخصی با توجه به بودجه خود به دنبال گوشی مناسب خود می گردد و با توجه به بودجه می خواهد گوشی مناسبی پیدا کند. گوشی شیائومی 11 تی و همچنین مدل پرو این گوشی از جمله گوشی هایی است که با قیمت مناسب عرضه شده است و بسیاری از اقشار جامعه می تواند این گوشی را تهیه کند.

قیمت روز گوشی به عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز و دلار و میزان عرضه و تقاضای گوشی بستگی دارد. این عوامل می تواند در قیمت گوشی تاثیر گذار باشد. در کشور ایران برند شیائومی به دلیل قیمت مناسب محصولات آن بسیار مورد توجه است. به همین دلیل اگر شما نیز به دنبال یک گوشی میان رده مناسب هستید می توانید یکی از این دو گوشی مورد بحث را تهه کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.

بررسی شیائومی 11 تی

خرید شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو

بدون شک شما نیز به این موضوع واقف هستید که گوشی را باید از یک مرجع معتبر تهیه کرد. با توجه به اینکه افراد زیادی به دنبال ورود کالاهای قاچاق به کشور هستند، این موضوع که یک گوشی اصل تهیه شود، بسیار مهم است. اکوتل یک مجموعه معتبر است که شما می توانید این دو گوشی و دیگر گوشی های باکیفیت را با بهترین قیمت از آن تهیه کنید. در طول خدمت اکوتل به چامعه مشتریان از این مجموعه رضایت کامل داشته و باعث شده است این مرجع به عنوان یک مجموعه مطمئن تبدیل شود. شما نیز می توانید گوشی های مورد نظر خود را از این مجموعه تهیه نمایید.

بررسی شیائومی 11 تی

جمع بندی

ما در این متن به بررسی شیائومی 11 تی  و بررسی شیائومی 11 تی پرو پرداختیم. در اغلب موارد این دو گوشی تفاوت خاص و محسوسی با هم ندارند و هر دو مدل کیفیت قابل قبول و مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تنها در برخی جزئیات است که تفاوت‌هایی در این دو مشاهده شده است.

شرکت شیائومی از جمله شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال است و در سال‌های گذشته توانسته با محصولات با کیفیتی که وارد بازار می‌کند عرصه را بر دیگر رقبای قدیمی و مطرح این حوزه تنگ کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *