نقد وبررسی تخصصی

بررسی گلکسی S21 اولترا مشخصات فنی کامل

بررسی گلکسی S21 اولترا

گوشی سامسونگ اس 21 اولترا، در ژانویه 2021 با قیمت حدود 1250 یورو به بازار معرفی شد. سامسونگ برای این گوشی، نمایشگر با کیفیت 1440p را در نظر گرفته است. همچنین از دو لنز برای عکاسی تله فوتو بهره گرفته است. همچنین بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می دهد که از پرقدرت ترین سخت افزار موجود یعنی تراشه 5 نانومتری اگزینوس 2100 با حافظه رم 12 گیگابایتی بهره مند است.

بررسی گلکسی S21 اولترا

مشخصات فنی و بررسی گلکسی S21 اولترا

به نظر می­ رسد کمپانی سامسونگ، با عرضه گوشی گلکسی S21 اولترا، کمبودهای ورژن قبلی محصول خود را جبران کرده است. در این مقاله می­ خواهیم به بررسی گلکسی S21 اولترا بپردازیم. گوشی سامسونگ اس 21 اولترا، در ژانویه 2021 با قیمت حدود 1250 یورو به بازار معرفی شد.

سامسونگ برای این گوشی، نمایشگر با کیفیت 1440p را در نظر گرفته است. همچنین از دو لنز برای عکاسی تله فوتو بهره گرفته است. این لنزها به ترتیب برای زوم تا 3 برابر و زوم تا 10 برابر به صورت اپتیکال به کار گرفته می ­شوند.

بررسی گلکسی S21 اولترا

سامسونگ در سری جدید گوشی خود، از سیستم­ های ارتباطی با پهنای باند گسترده پشتیبانی می ­کند. این شبکه ­های ارتباطی با قلم اس نیز سازگاری دارند. با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا این گوشی را می ­توان اولین گوشی از دسته غیر نوت، دانست که به قلم اس مجهز شده ­اند. البته باید اشاره کرد این قلم در گوشی جاسازی نشده و همراه با اقلام آن در جعبه گوشی یافت نمی ­شود. بلکه می­توان آن را به صورت جداگانه تهیه کرد. این امر از جهت تنوع قلم­ های موجود در بازار می ­تواند جذاب باشد.

نوآوری­ های این کمپانی در بررسی گلکسی S21 اولترا تنها به پشتیبانی از قلم محدود نشده و صفحه نمایش اولد را نیز ارائه کرده است. همچنین نرخ بازسازی نمایشگر، به طور خودکار در شرایط گوناگون در محدوده 10 تا 120 هرتز می ­تواند متغیر باشد.

بررسی گلکسی S21 اولترا

مشخصات طراحی در بررسی گلکسی S21 اولترا

طراحی بسیار زیبای گلکسی S21 اولترا سامسونگ، نمونه­ای از یک طراحی صنعتی جذاب را به نمایش گذاشته است. ابعاد این گوشی پرچم دار، 9/8 در 6/75 در 1/165 بوده و حدود 227 گرم وزن دارد. همچنین بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می دهد سامسونگ استفاده از قاب آلومینیومی را در گلکسی اس 21 اولترا ترجیح داده است. البته قاب پشتی آن از جنس شیشه گوریلاگلس با پوشش مات می ­باشد. اما همین امر موجب لغزنده بودن گوشی شده است. البته باید اشاره کرد که نسبت به ورژن قبلی، اثر انگشت کمتری روی سطح آن باقی می ­ماند.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ

 

در رابطه با بررسی گلکسی S21 اولترا و طراحی آن، باید اشاره کرد که دوربین اصلی آن نسبته به ورژن قبل، بزرگتر و کامل ­تر شده است. البته سامسونگ با ایجاد انحنا در طراحی این دوربین ­ها آن را با قاب پشتی همسطح کرده ­اند.

می توان ادعا کرد گلکسی S21 اولترا سامسونگ، از پر قدرت ترین سخت افزار موجود بهره مند است، یعنی تراشه 5 نانومتری اگزینوس 2100 با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت. همچنین طول گوشی، نسبت به مدل­های پیشین کمی کوتاه­تر شده است. شاید علت این امر را بتوان انحنای قاب گوشی دانست.

با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا اسپیکرهای مورد استفاده در آن، همانند محصولات پرچم دار سامسونگ، از نوع استریو دوگانه می باشد. به این معنی است که از دو اسپیکر به صورت جداگانه و مستقل یکی در پایین و دیگری بالای گوشی استفاده شده است. اگر گوشی در حالت افقی قرار داشته باشد، اسپیکر بالای گوشی صدا را منتقل می کند و در حالت عمودی نیز هر یک از اسپیکرها فعالیت خود را انجام می دهند.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ

باید به این نکته در بررسی گلکسی S21 اولترا اشاره کرد که سنسور اثر انگشت این گوشی، زیر صفحه نمایش قرار دارد. این سنسور که به روزترین فناوری اسکن 3 بعدی کوالکوم است، نسبت به مدل های نوت 20 و نوت 20 اولترا، به اندازه 78 درصد پوشش بیشتری را ارائه کرده است. علاوه بر این سرعت تشخیص اثر انگشت آن تا 50 درصد افزایش یافته است.

با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا شرکت سامسونگ، محصولات جدید خود را به اندروید 11 مجهز کرده و وعده داده است که تا پایان سال 2023، آن را به اندروید 14 به روزرسانی خواهد کرد. همچنین سامسونگ از نسخه کاربری one UI 3/1 استفاده کرده است که می توان آن را نسخه بالاتری از رابط کاربری مورد استفاده در گوشی های پرچم دار دیگر دانست.

فریم فلزی دستگاه، جاذب اثر انگشت است، اما به طوری طراحی شده است که با بخش شیشه ای گوشی، هماهنگ شده است. همان طور که با توجه به ابعاد بزرگ ماژول دوربین ها، انتظار می رود، زمانی که گوشی را بر روی سطح صاف قرار می دهید، لرزش زیادی را حس می کنید. با بررسی گلکسی S21 اولترا، می بینید که خبری از هدفون 5/3 میلی متری نیست. همچنین محل قرار داردن حافظه microsd نیز حذف شده است.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ

مشخصات صفحه نمایش در بررسی سامسونگ S21 اولترا

بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می­دهد که این کمپانی تنها برای این محصول خود نمایشگر 1440p را در نظر گرفته است. در حالی که گوشی­های هم رده آن از نمایشگر با کیفیت 1080p برخوردارند. نمایشگر سامسونگ اس 21 اولترا، 8/6 اینچ بوده و به صورت اولد دینامیکی طراحی شده است. رزولوشن این نمایشگر 1440 در 3200 می­باشد و همانطور که در بررسی گلکسی S21 اولترا اشاره شد، از شیشه گوریلا ویکتوس، به عنوان محافظ استفاده شده است. یکی از ویژگی­های سامسونگ اس 21 اولترا، افزایش سرعت نرخ بازسازی آن تا حدود 120 هرتز می­­باشد.

بررسی گلکسی S21 اولترا

همچنین حداکثر روشنایی آن 1500 نیت است، که تنها کیفیت HDR در تماشای ویدئوها را تامین می­کند و نمی­توان انتظار روشنایی زیادی در طول روز یا در حالت عادی داشت. البته بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می دهد که سامسونگ اس 21 اولترا، از کیفیت HDR 10 پلاس، پشتیبانی می­کند و این امر می­تواند در ارائه کیفیت بالای پخش ویدئو و فیلم به ویژه از سایت­هایی چون یوتیوب، نتفلیکس و … نقش مهمی ایفا کند. بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می­دهند که به دو شکل رنگ ­ها نمایش داده می­شوند: vivd و natural. در نوع natural، کیفیت رنگ­ ها به صورت sRGB، بوده و تفاوت رنگی دارند.

 

باید اشاره کرد که با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا، سامسونگ برای این محصول خود از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. به دلیل اینکه صفحه نمایش با کیفیت تری نسبت به مدل های پیشین ارائه شده است، توان مصرفی گوشی بالا خواهد بود. اما قابلیت های جدید سخت افزاری آن، می تواند مصرف باتری را کاهش دهد. بنابراین باتری 5000 میلی آمپری گزینه مناسبی می تواند باشد.

طبق آزمایشات انجام شده و بررسی گلکسی S21 اولترا، این باتری در زمان وبگردی، می تواند به مدت 15 ساعت انرژی را تامین کند. همچنین می توان تا حدود 18 ساعت ویدئو یا فیلم تماشا کرد. این آزمایش با فعال بودن قلم اس و گزینه صفحه همیشه روشن انجام شده است. سامسونگ، شارژری برای محتویات جعبه محصول خود، گلکسی S21 اولترا سامسونگ در نظر نگرفته است. بنابراین، کاربران برای بهره مندی از شارژ سریع کوالکوم، نیاز به تهیه شارژر USB-C دارند.

دوربین گلکسی S21 اولترا با قدرت 108 مگاپیکسل

دوربین سامسونگ اس 21 اولترا را می توان یکی از ویژگی های قابل تحسین این محصول از کمپانی سامسونگ در بررسی گلکسی S21 اولترا دانست. برخلاف مدل پیشین، این گوشی از دو لنز تله فوتو بهره مند شده است و همین امر موجب می شود تا قابلیت زوم 3 تا 10 برابری اپتیکال به آن اضافه شود.

دوربین گلکسی S21 اولترا

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ، به 5 دوربین کاربردی مجهز شده است. 4 دوربین در پشت گوشی و یک دوربین سلفی در جلوی گوشی قرار گرفته اند. دوربین های پشت، با پوشش محدوده زوم نیم تا 10 برابر، برای عکس برداری در شرایط محیطی مختلف طراحی شده اند. دوربین عریض 108 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، و دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی در یک ماژول کنار هم قرار گرفته اند. برای دوربین سلفی سامسونگ اس 21 اولترا نیز یک لنز 40 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا، سامسونگ برای دوربین اصلی این محصول، از جدیدترین لنز تولید شده این شرکت، به نام ISOCELL HM3 استفاده کرده است. این دوربین 108 مگاپیکسلی، در هر 8/0 میکرون، به اندازه 9000 در 12000 پیکسل در خود جای داده است. همچنین یک فیلتر نوری در دوربین آن تعبیه شده است که قابلیت ترکیب 9 مگاپیکسل به 1 مگاپیکسل را دارد. این کار به منظور دست یابی به رزولوشن 12 مگاپیکسل انجام می شود.

دوربین گلکسی S21 اولترا

قدرت فوکوس دوربین ها

باید اشاره که در بررسی گلکسی S21 اولترا مشخص شده است که لنز این دوربین 24 میلی متر است و می تواند از فوکوس اوتوماتیک و دیافراگم f 1/8 پشتیبانی کند. جالب است بدانید که امکان زوم بیشتر و نیز عکاسی در محیط کم نور، به قابلیت های دوربین گلکسی S21 اولترا اضافه شده است که نسبت به مدل پیشین این گوشی یعنی اس 20، پیشرفت چشمگیری داشته است. این قابلیت را باید مدیون حسگر HM3 دانست که در ورژن پیشین از حسگر HM1 استفاده شده بود. حسگر HM3 می تواند با حالت نویز پایین تصویربرداری را انجام دهد. در این حالت میزان حساسیت به روشنایی و نور را لازم است تا 50 درصد باید افزایش دهد تا کیفیت تصویر 108 مگاپیکسلی را ارائه کند.

دوربین گلکسی S21 اولترا

تکنولوژی دیگری که سامسونگ برای دوربین گلکسی S21 اولترا در نظر گرفته است، Smart ISO می باشد. در بررسی گلکسی S21 اولترا می توان دریافت که عکاسی با این فناوری، می تواند به کاربر امکان تصویربرداری با ISO کوتاه و بلند را به طور همزمان فراهم کند. بنابراین با توجه به عکاسی همزمان، حالت به اصطلاح روح، به هنگام تصویربرداری از اشیا، اتفاق نمی افتد. چنین حالتی بیشتر در فناوری های قدیمی اتفاق افتاده است.

میکرولنزهای دوربین گلکسی S21 اولترا، با بهره گیری از حالت Super DP Plus به عناصر تشخیص فاز اضافه می شوند. این کار به منظور فوکوس اتوماتیک انجام می­ گیرد. همچنین بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می دهد که این قابلیت می تواند در ردیابی اشیای متحرک در محیط کم نور موثر باشد. عکاسی زاویه گسترده گلکسی S21 اولترا سامسونگ به کمک دوربین 12 مگاپیکسلی انجام می شود که دقیقا مشابه آن چیزی است که در سامسونگ اس 20 دیده ایم. این دوربین 12 مگاپیکسلی، می تواند یک تصویر 120 درجه ای را به نمایش گذارد.

دوربین گلکسی S21 اولترا

دوربین اول که برای بزرگنمایی به کار گرفته می شود، حسگر 10 مگاپیکسلی دارد که لنز آن 70 میلی متر می باشد. این حسگر می تواند از ترکیب دو پیکسل با هم و هم چنین زوم تا  برابر را پشتیبانی کند. دوربین دوم به کار رفته در بررسی گلکسی S21 اولترا، نیز 10 مگاپیکسل بوده و با هدف زوم به کار گرفته شده است. لنز این دوربین، پریسکوپی و 240 میلی متر است. این لنز نیز، از ترکیب پیکسل ها پشتیبانی می کند و امکان زوم 10 برابر را نیز می تواند تامین کند.

یکی از مواردی که برای کاربران علاقه مند به عکاسی مهم می باشد، کیفیت دوربین گلکسی S21 اولترا برای عکاسی در شب و محیط کم نور است. با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا، حالت عکاسی شب سامسونگ اس 21 اولترا، کیفیت قابل توجهی از عکس ها را ارائه می کند. با فعال کردن حالت عکاسی در شب، پردازنده سامسونگ اس 21 اولترا، این قابلیت را دارد که زمان بسته شدن شاتر را به صورت خودکار تنظیم کند. این زمان برای دوربین اصلی 2 ثانیه است. همین امر موجب بالا رفتن کیفیت تصویر می شود. جزئیات ارائه شده در این عکس ها قابل تحسین هستند. علاوه بر این سایه ها و رنگ ها به خوبی نمایش داده می شوند.

دوربین گلکسی S21 اولترا

دوربین سلفی

در رابطه با دوربین سلفی گوشی سامسونگ اس 21 اولترا، باید گفت که سامسونگ از همان دوربین سلفی مدل  پیشین محصول خود، یعنی یک دوربین 40 مگاپیکسلی استفاده کرده است. با توجه به بررسی گلکسی S21 اولترا این دوربین دارای فیلتر 4 لایه است که می تواند فوکوس خودکار انجام دهد. عکس هایی که با دوربین سلفی ثبت می شوند به صورت 10 مگاپیکسل ذخیره می گردند. اما می توان با استفاده از تنظیمات دوربین گلکسی S21 اولترا کیفیت آن را تا 40 مگاپیکسل بالا برد.

بررسی گلکسی S21 اولترا

دوربین های پشت گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ، طراحی کاملا جدیدی دارند و بالای یک قسمت فلزی قرار داده شده اند. در ردیف اول، دوربین 12 مگاپیکسل فوق عریض، و دوربین 108 مگاپیکسلی که دوربین اصلی می باشد، و نیز لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی قرار گرفته اند. ردیف دوم نیز شامل لیزر فوکوس اتوماتیک، فلش LED و یک دوربین 10 مگاپیکسل می باشد که قابلیت زوم تا 3 برابر را داراست.

بررسی گلکسی S21 اولترا نشان می دهد که گوشی سامسونگ اس 21 اولترا، پیشرفت قابل توجهی نسبت به محصولات پیشین این شرکت داشته است. از جمله این ویژگی ها می توان به نرخ بازیابی 120 هرتز، دوربین های با کیفیت که در شرایط مختلف عملکرد مطلوبی دارند، و نیز پشتیبانی از قلم اس که برای افراد با سلیقه خاص می تواند جذاب باشد، اشاره کرد. از دیگر مزایای این گوشی پرچم دار، می توان به باتری آن اشاره کرد. همچنین بررسی گلکسی S21 اولترا، نشان می دهد که قیمت این گوشی، نسبت به مدل پیشین خود حدود 300 یورو کمتر شده است.

بررسی گلکسی S21 اولترا

جمع بندی

گلکسی S21 اولترا قدرتمند ترین اسمارت فون تا به اینجای سال 2021 میباشد. در تست های صورت گرفته این گوشی هوشمند از آیفون 12 پرو مکس نیز قدرتمند تر ظاهر شده است به علاوه قیمت آن در بازار ایران از رقبایش پایین تر است. برای بررسی گوشی های پرچمدار و بالارده دیگر می توان بر روی دکمه های زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *