نقد وبررسی تخصصی, همه

مقایسه گلکسی A30 و A30s همراه با بررسی همه ویژگی ها

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه گلکسی A30 با A30s و اطلاع از مشخصات فنی که هر دو مدل دارند، از جمله مهم ترین مواردی است که کاربران تلفن های همراه تمایل دارند در مورد آن، اطلاعاتی را به دست آورند.

برای آنکه میزان سردرگمی خریداران به میزان زیادی کاهش پیدا کند، ما این متن را آماده کرده ایم تا شما عزیزان این دو گوشی محبوب را با هم مقایسه کنید و بهترین مدل را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید.

گلکسی A30s و گوشی A30 در سال 2019 وارد بازار شدند و ورود آنها به بازار، چند ماه با هم اختلاف داشت و به همین دلیل نمیتوان توقع داشت که این دو مدل، تفاوت های زیادی از نظر مشخصات با هم داشته باشند. پس در ادامه با ما باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه قیمت گلکسی A30 با A30s

قبل از آنکه به سراغ بیان مشخصات فنی و مقایسه گلکسی A30 با A30s برویم، بهتر است در مورد قیمت این دو مدل نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. همان طوری که در قسمت فوق اشاره کردیم ورود این دو مدل به بازار، تنها با چند ماه اختلاف بوده است و به همین دلیل در اغلب مشخصات، شباهت های زیادی به هم دارند.

بالا بودن شباهت ها باعث شده که قیمت ای 30 و ای 30 اس، تفاوت چندانی با هم نداشته باشند. خوب است بدانید که  در گلکسی A30، دوربین پیشرفته تری تعبیه شده و در ضمن حافظه داخلی نیز از گلکسی A30s  بیشتر میباشد. همین دو عامل، سبب شده که قیمت ای 30 از قیمت ای 30 اس کمی بالاتر باشد.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه گلکسی A30 با A30s از نظر عملکرد سخت افزاری

موضوع دیگری که در مقایسه گلکسی A30 با A30s باید بیان شود، تفاوت و شباهت هایی است که این دو مدل از نظر سخت افزاری با هم دارند.

گلکسی A30s و گلکسی A30 از منظر سخت افزاری شباهت‌ های زیادی به هم دارند که می توان به پردازنده آنها اشاره کرد. پردازنده ای که در هر دو مدل به کار برده شده است یک پردازنده اگزینوس 7904 بوده و برای پردازش های گرافیکی نیز از یک پردازنده گرافیکی Mali-F71 Mp2 استفاده شده است.

از جمله تفاوت هایی که بین گوشی گلکسی A30s  و گوشی a30 وجود دارد، مربوط به حافظه داخلی شان است. در A30، یک رم 3 گیگابایتی قرار داده شده و حافظه داخلی نیز 32 گیگابایت است.

البته در دیگر مدل این گوشی میتوان شاهد یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگی بود. در مورد حافظه داخلی و رم گوشی A30S تنوع بیشتری را میتوان شاهد بود.

یکی از مدل های گوشی ای 30 اس، رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت دارد. در دیگر مدل، رم، 4 و حافظه داخلی نیز 64 گیگابایت است و در یکی دیگر از مدل های ارائه شده از A30S، رم، 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی میباشد.

موضوع مهمی که در مورد ویژگی های سخت افزاری این دو مدل باید ذکر گردد، این است که هیچ یک از این دو مدل برای کاربرانی که قصد دارند بازی های زیادی را بر روی گوشی نصب کنند، مناسب نیست.

قدرت سخت افزاری این دو مدل با هم برابر است، اما برای اجرای درست و صحیح بازی ها نمیتوان بر روی ای 30 اس و یا ای 30، حساب باز کرد. پس اگر تنها هدف شما را خرید گوشی، نصب بازی است توصیه میکنیم به سراغ سایر مدل های تولید شده توسط شرکت سامسونگ بروید تا توقعات و انتظارات شما به خوبی برآورده شود.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه گلکسی A30 با A30s از نظر عملکرد نرم افزاری

از دیگر مواردی که باید در مورد مقایسه گلکسی A30 با A30s، عنوان شود تفاوت های  و شباهت هایی است که این دو مدل از نظر عملکرد نرم افزاری با هم دارند.

یکی از موارد تشابهی که میتوان در حوزه نرم افزاری بین این مدل عنوان کرد، استفاده از رابطه کاربری One UI 3.1 است. گلکسی A30s و گلکسی A30 از یک رابط کاربری استفاده کرده و سیستم عامل نیز در هر دو مدل اندروید نسخه 11 است.

 

 

یکی از بهترین رابط های کاربری، رابط کاربری One UI است. این رابط از جمله کامل ترین رابط های کاربری گوشی های هوشمند بوده و این امکان را برای گوشی های شرکت سامسونگ فراهم کرده تا بتوانند عملکردی پایدار را در اختیار کاربران خود قرار داده و رضایت آنها را از این جهت به خوبی فراهم کنند. این رابط، امکانات زیادی داشته و کاربران از این موضوع رضایت زیادی را ابراز کرده اند.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه دوربین های گلکسی A30 و A30s

موضوع مهمی دیگری که در باید در بررسی و مقایسه گلکسی A30 با A30s عنوان گردد، دوربین های این دو مدل است. جهت اطلاع بسیاری از کاربرانی که به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی شخصی، علاقه فراوانی دارند باید بگوییم که گلکسی A30s سه دوربین داشته اما در گلکسی A30 دو لنز دوربین به چشم میخورد و این یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین این دو مدل مشاهده میشود.

در گلکسی A30s لنزها به ترتیب،25، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز 8 مگایی این مدل از نوع فوق عریض بوده و لنز 5 مگایی نیز از جمله لنزهای عمق میدانی محسوب میشود. این موضوع در حالی است که لنزهای دوربین در A30، به ترتیب 16 و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز 5 مگایی این مدل، از نوع فوق عریض میباشد.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

شرکت سامسونگ در دوربین سلفی، بین این دو مدل تفاوتی قائل نشده و در هر دو آنها از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده کرده و به کاربران این اجازه را داده تا عکس هایی سلفی با کیفیت و واضحی را ثبت و ضبط کنند.

اگر شما نیز از افرادی هستید که به سلفی گرفتن علاقه دارید، می توانید با خرید یکی از این دو گوشی عکس های به یاد ماندنی زیادی را با عزیزانتان به ثبت برسانید.

مقایسه نمایشگرهای این دو مدل محبوب

یکی از موارد مهمی که برای برخی کاربران، خصوصا آنهایی که با گوشی خود فیلم تماشا کرده و یا زیاد بازی میکنند، مقایسه گلکسی A30 با A30s از نظر نمایشگر است. شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت هر دو مدل از نمایشگر 6.4 اینچی سوپر آمولد بهره برده‌ است و به همین دلیل، وضوح و شفافیت خوب و قابل قبولی را میتوان از این دو مدل مشاهده کرد.

یکی از تفاوت هایی که بین گلکسی A30s و گلکسی A30 وجود دارد، رزولوشن است. در ای 30 اس، رزولوشن 1560 در 720پیکسل و در گوشی ای 30، رزولوشن، 2340 در 1080 میباشد. با مقایسه این اعداد میتوان به راحتی متوجه شد که شفافیت گوشی A30 از A30S بالاتر خواهد بود.

در گوشی گلکسی A30s  نرخ نوسازی 60 هرتز و نسبت نمایشگر به بدنه نیز عدد 9 را نشان میدهد. در ای سی، نرخ نوسازی 60 هرتز بوده و نسبت نمایشگر به بدنه نیز 9 میباشد. همانطوری که متوجه شدید نرخ نوسازی و نسبت نمایشگر به بدنه در هر دو مدل یکسان بوده  و این نیز یکی از شباهت هایی است که میتوان بین دو این مدل عنوان کرد.

هر دو مدل، نور و روشنایی کافی برای به کار بردن گوشی را در فضاهای داخلی در اختیار کاربر قرار میدهند اما در خارج از فضاهای بسته ممکن است با اندکی کاهش نور مواجه شوید.

در یک کلام و در حوزه مقایسه این مدل میتوان این گونه بیان کرد که A30 از نظر نمایشگر، برتری های زیادی نسبت به گوشی رقیب خود یعنی A30S دارد و این موضوعی است که کاربران باید به آن توجه داشته باشند. مشاهده محتواهای متفاوت با ای 30 لذت بخش تر و جذاب تر از ای 30 اس میباشد.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

مقایسه باتری های قدرتمند این دو گوشی

موضوع بسیار مهم دیگر در مورد مقایسه گلکسی A30 با A30s، باتری میباشد. از جمله جاهایی که این دو مدل شباهت های زیادی به هم دارند، باتری است. شرکت سامسونگ در هر دو مدل یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته و آنها را روانه بازار گوشی های همراه کرده است.

در ضمن کاربرانی که در مورد خرید یکی از این دو مدل شک دارند خوب است بدانند که هر دو مدل قادرند از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی به عمل آورند و این موضوع برای تمام کسانی که در طول روز از گوشی خود زیاد استفاده می کنند، اهمیت بالایی دارد.

آماری که سایت GSMARENA اعلام کرده، نشان میدهد که میزان ماندگاری باتری گوشی گلکسی A30 حدود 92 ساعت اعلام شده که این اتفاق خوبی برای گوشی های میان رده موجود در بازار میباشد.

با این حال باتری هر دو گوشی شباهت زیادی دارند و اگر شما از کسانی هستید که به باتری گوشی حساس هستید، می توانید به هر دو گوشی اعتماد کنید.

باتری گلکسی A11

مقایسه گلکسی A30 با A30s از نظر عملکرد ظاهری

از دیگر تفاوت هایی که می توان بین گلکسی A30s و گلکسی A30 بیان کرد، ظاهر و کیفیت ظاهری آنهاست. مهم  ترین تفاوت این دو از نظر ظاهر، به تفاوت رنگ بر میگردد.

در گوشی گلکسی A30s رنگ های بهتر و زیباتری را میتوان شاهد بود و این موضوع در حالی  اتفاق افتاده است که در گوشی ای 30،  رنگ های ارائه شده از این محصول شامل قرمز، سفید، آبی و مشکی است.

بدنه و فریم در هر دو مدل به یک شکل بوده و فریم  نیز از پلاستیک ساخته شده است. از دیگر تفاوت های ظاهری این دو مدل، میتوان به قاب پشتی و قسمتی که دوربین ها قرار گرفته اند، اشاره کرد.

در هر دو مدل، دوربین ها به صورت عمودی قرار گرفته اند اما در ای 30، دو دوربین در قاب پشتی مشاهده میشود و در گوشی گلکسی A30s ، سه دوربین برای عکس برداری و فیلمبرداری در نظر گرفته شده است.

تفاوت دیگری که میتوان از نظر ظاهری در مورد این دو مدل بیان کرد به محل قرار گیری حسگر اثر انگشت ارتباط دارد. در A30، حسگر در قاب پشتی قرار گرفته است و این در حالی است که در A30S، حسگر و نمایشگر با هم ترکیب شده اند و این حسگر در قاب جلویی گوشی مشاهده میشود.

مقایسه گلکسی A30 با A30s

خرید این دو گوشی ارزشمند

حتما با این توضیحات شما نیز تحت تاثیر امکانات و قدرت این دو گوشی شده اید و احتمالا در لیست خرید خود دارید. بهتر است در خرید گوشی عجله نکنید و با اطلاعات کامل برای این کار اقدام کنید.

پس از آن که از امکانات و قدرت گوشی مطمئن شدید، حال سوال اینجاست که این گوشی ها را بهتر است از کجا تهیه کنید؟ آیا به هر فروشگاهی می توان اعتماد کرد؟ آیا در بازار موبایل افراد سودجو و فرصت طلب وجود ندارد؟

بدون شک شما پاسخ دقیق این سوالات را می دانید. با این حال، پیشنهاد ما برای شما خرید گوشی از فروشگاه های معتبر است. شما با خرید از مراجع معتبر علاوه بر اینکه از اصالت کالا مطمئن هستید، از خرید گوشی با قیمت واقعی نیز یقین دارید. اکوتل مجموعه ای قدرتمند و با سابقه است که توانسته توجه مشتریان زیادی را جلب کند.

بهترین گوشی های میان رده در این فروشگاه برای هموطنان عزیز عرضه می شود. شما تنها با تماس با شماره تلفن های مندرج در سایت می توانید با مسئولین فروش اکوتل ارتباط برقرار کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

در هر کجای ایران که باشید، گوشی دلخواه خود را می توانید از اکوتل سفارش دهید. ضمانت برگشت محصول تا 7 روز، ارسال فوری و پرداخت آسان از مزایای خرید آنلاین از این فروشگاه است.

 

مقایسه گلکسی A30 با A30s

جمع بندی

موضوعی که در این متن به بحث و بررسی در مورد آن پرداختیم، مقایسه گلکسی A30 با A30s بود. هر دو مدل از یک خانواده بوده و در بسیاری از موارد شباهت های زیادی به هم دارند.

بعد از آشنایی با مشخصاتی که هر دو دارند انتخاب به عهده کاربر است اما به کسانی که به دنبال یک گوشی قدرتمند از نظر دوربین هستند، توصیه میکنیم به فکر خرید گوشی A30S باشند؛ زیرا دوربین در نظر گرفته شده در این مدل، قدرت و کیفیت بالاتری داشته و در ضمن حافظه گوشی گلکسی A30s ، از حافظه داخلی ای 30 بالاتر است و این به کاربر امکان میدهد تا تصاویر بیشتری را در گوشی ثبت و ضبط کند.

برای خرید این دو گوشی می توانید به فروشگاه اکوتل مراجعه کنید و با مسئولین فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *