نقد وبررسی تخصصی

نقد و بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر مشخصات فنی و امکانات

بررسی ردمی نوت 10 پرو

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یکی از پرفروش ترین و قدرتمندترین محصولات کمپانی شیائومی در جهان است و با استقبال بی نظیر خریداران مواجه شده است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر مشخصات فنی و امکانات، اطلاعاتی را نیز در رابطه با نقاط ضعف و قوت این محصول به شما عزیزان ارائه دهیم.

بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر طراحی ظاهری

در گام اول از بررسی ردمی نوت 10 پرو به سراغ طراحی آن میرویم. ظاهر این اسمارت فون برخلاف تصورات علاقه مندان به دنیای تکنولوژی حرفهای بسیاری را برای گفتن دارد و این محصول بسیار زیبا و خوش دست طراحی شده است. اگرچه شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نمای جلویی تفاوت بارزی را با سایر اسمارت فون های مطرح در بازار ندارد ولی با توجه به کیفیت بی نظیر این گوشی نمیتوان ایراد چندانی را برای آن مطرح کرد. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که خمیدگی مانیتور این محصول در کناره ها باعث شده است تا در دست نگه داشتن شیائومی ردمی نوت 10 پرو بسیار آسانتر شود و کاربران با مشکل چندانی در هنگام کار کردن با این اسمارت فون زیبا مواجه نگردند و این ویژگی در هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو به وضوح قابل رویت است. همچنین، حسگر اثر انگشت این محصول برخلاف سایر اسمارت فون های مطرح در جهان در زیر نمایشگر آن تعبیه نشده است و این حسگر با دکمه پاور گوشی ادغام گردیده است و بسیاری از کاربران عنوان نموده اند که این طراحی بسیار بهتر و کاربردی تر میباشد و در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نمای بیرونی این نکته حائز اهمیت است. قاب پشتی شیائومی ردمی نوت 10 پرو بدون شلوغ کاری و طرح های گیج کننده ساخته شده است و دوربینهای پشتی آن از آرایش و طراحی بسیار زیبا و متفاوتی نسبت به سایر اسمارت فون های موجود در بازار برخوردار هستند و این مورد یکی از اصلی ترین مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو محسوب میشود. دوربینهای پشتی این محصول به همراه سنسورهای آنها به صورت پلکانی ساخته شده اند و میزان برجستگی آنها نیز مناسب است و این موارد زیبایی ظاهری شیائومی ردمی نوت 10 پرو را بیشتر کرده اند.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی از نظر مشخصات و کیفیت نمایشگر

این محصول در اوایل سال 2021 میلادی به بازار عرضه شده است و بر اساس انتظارات به یک نمایشگر OLED بسیار باکیفیت مجهز میباشد. نمایشگر 6.67 اینچی شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای رزولوشن 2400*1080 پیکسل است و تراکم پیکسلهای آن در حدود 400 پیکسل در هر اینچ مربع میباشد و این ویژگی باعث شده است تا این نمایشگر در هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی از نظر کیفیت و شفافیت تصاویر بتواند توجه شما را به خود جلب کند. نسبت میان نمایشگر این محصول به قاب جلویی در حدود 86 درصد میباشد و این مسئله موجب شده است تا از نمای جلویی چیزی جز دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 10 پرو به چشم نخورد. کمپانی شیائومی از محافظ گوریلا گلس 5 که جدیدترین محافظت عرضه شده به بازار میباشد برای مراقبت از نمایشگر زیبا و قدرتمند این محصول استفاده کرده است و جالب است بدانید که نرخ نوسازی تصویر در این اسمارت فون تا میزان 120 هرتز قابل افزایش است و این مورد یکی از بارزترین مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو میباشد و بررسی ردمی نوت 10 پرو این ویژگی را نمایان میسازد. همچنین، نمایشگر این گوشی به HDR 10 مجهز است و میزان روشنایی آن توسط شرکت سازنده در حدود 450 نیت عنوان شده است و این میزان قابلیت افزایش تا 1200 نیت را دارد. بطور کلی، نمایشگر این محصول از نظر کیفیت یکی از بهترین نمایشگرهای استفاده شده در ساخت محصولات کمپانی شیائومی است و تمامی انتظارات شما از یک محصول میان رده را برآورده خواهد کرد. بنابراین، در هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی به منظور خرید این گوشی بهتر است که به سراغ سایر امکانات و تجهیزات آن بروید زیرا مانیتور این اسمارت فون در نوع خود بهترین است.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر مشخصات و قدرت سخت افزاری

این محصول با رابط کاربردی اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 و آخرین ورژن از اندروید 11 به خریداران عرضه میشود و این مورد از دیگر ویژگیها و مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو میباشد و بررسی ردمی نوت 10 پرو میزان روان بودن رابط کاربری آن را بیشتر آشکار میکند. کمپانی شیائومی در ساخت این محصول از تراشه 8 نانومتری Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G استفاده کرده است که اصلی ترین دلیل طبقه بندی شدن این محصول در دسته محصولات میان رده است و شرکت شیائومی میتوانست با استفاده از یک تراشه بهتر این اسمارت فون را ارتقاء دهد. همچنین، ردمی نوت 10 پرو به یک پردازنده 8 هسته ای مجهز است که 2 هسته آن از نوع Kryo 470 Gold هستند و توانایی پردازش اطلاعات مختلف با سرعت 2.3 گیگاهرتز را دارند و 6 هسته بعدی از نوع Kryo 470 Silver میباشند و اطلاعات را با سرعتی در حدود 1.8 گیگاهرتز پردازش میکنند و به نظر میرسد که این پردازنده توانایی پوشش دادن نیازها و انتظارات کاربران را دارد و در هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر قدرت و کیفیت پردازنده این مسئله بیش از پیش نمایان میشود. از دیگر مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو میتوان به پردازنده گرافیکی آن اشاره کرد که از نوع Adreno 618 است و با مشکل خاصی در هنگام اجرای بازیهای گرافیکی سنگین مواجه نخواهد شد و با توجه به پردازندهای کم مصرف این گوشی، کاربران میتوانند ساعتها به اجرای بازیهای مختلف بپردازند. بطور کلی، در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر مشخصات سخت افزاری نمیتوان ایراد بزرگی را مشاهده کرد و تناسب بسیار مناسبی میان قیمت و ویژگیهای سخت افزاری این محصول مشاهده میشود.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

دوربینهای پشتی ردمی نوت 10 پرو شیائومی

کمپانی شیائومی در انتخاب دوربینهای پشتی این محصول برای مشتریان سنگ تمام گذاشته است و از یک دوربین 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو استفاده کرده است. این دوربین دارای یک لنز واید 26 میلی متری است و سایز سنسور و پیکسل آن به ترتیب برابر با 1/1.52 اینچ و 0.7 میکرومتر میباشد. این دوربین به تکنولوژیهای مختلفی همچون فوکوس خودکار و تکنولوژی تشخیص فاز مجهز است تصاویر بسیار باکیفیت و زیبایی را ثبت میکند. دوربین اولترا واید این اسمارت فون قابلیت پوشش 120 درجه ای محیط را برای کاربر فراهم میکند و سایز سنسور و پیکسل آن به ترتیب برابر با 1/4.0 اینچ و 1.12 میکرومتر عنوان شده است و دوربینهای 5 و 2 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند که به عنوان دوربین ماکرو و سنسور تشخیص عمق عمل میکنند با قرار گرفتن در کنار این دو دوربین پکیج کاملی از امکانات عکاسی را به خریداران عرضه میکنند و این ویژگی در هنگام بررسی دوربینهای ردمی نوت 10 پرو در شرایط مختلف بیشتر نمایان میشود. با این حال، برخی از کاربران عنوان کرده اند که دوربین پشتی این اسمارت فون عملکرد جالبی را در محیط های دارای نور کم به نمایش نمیگذارد و این ادعا تا حدودی درست میباشد ولی با این حال، دوربینهای پشتی این گوشی بسیار باکیفیت و قدرتمند هستند و کیفیت بی نظیر آنها در بیشتر مواقع موجب شگفتی شما خواهند شد. همچنین، دوربینهای پشتی شیائومی ردمی نوت 10 پرو توانایی فیلمبرداری با کیفیت های 720p و سرعت 960 فریم در ثانیه، 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارند و به فلش LED، پانوراما و HDR مجهز میباشند و از این نظر بدون نقص ظاهر شده اند.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر قدرت و کیفیت دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت 10 پرو شیائومی دارای یک لنز واید و پیکسل های میکرومتری میباشد و با کمک سنسور 16 مگاپیکسلی خود تصاویر باکیفیت و شفافی را ثبت میکند و این تصاویر از نظر کنتراست و زنده بودن رنگها در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و کیفیت آنها در بررسی ردمی نوت 10 پرو بیش از پیش نمایان میشود. اگرچه کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی در حالت پرتره کمی کاهش پیدا میکند ولی این تصاویر همچنان بسیار شفاف و بدون نویز هستند و بدون شک نظر مساعد شما را کسب خواهند کرد. همچنین، دوربین سلفی این اسمارت فون توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد و نتایج حاصل از بررسی ردمی نوت 10 پرو نشان دهنده قدرت بالای دوربینهای این محصول میباشند و علاقه مندان به عکاسی از خرید این گوشی زیبا و قدرتمند ناامید نخواهند شد.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 پرو از نظر ظرفیت باتری و کیفیت صدا

از دیگر مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو میتوان به باتری پرظرفیت آن اشاره کرد. این باتری که از نوع لیتیوم پلیمری است دارای ظرفیت 5020 میلی آمپر میباشد و به همراه یک شارژر سریع 33 وات به خریداران عرضه میشود. در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر عملکرد و ماندگاری باتری نتایج بسیار جالب توجهی کسب شده اند و این باتری قدرتمند میتواند نیازهای روزمره شما را برای بیش از 2 روز برطرف کند و این میزان در هنگام اجرای بازیهای مختلف در حدود 4 ساعت عنوان شده است که ماندگاری بسیار مناسبی میباشد و بی تردید رضایت شما را کسب خواهد نمود. با این حال، باتری این اسمارت فون فاقد قابلیت شارژ معکوس است و ظرفیت این باتری تماماً در اختیار کاربر قرار دارد و البته لازم است توجه داشته باشید که این ویژگی دارای کاربردهای گسترده و حیاتی نیست و جزو امکانات اضافی برخی از گوشیها در نظر گرفته میشود. ردمی نوت 10 پرو از نظر کیفیت صدا نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و در بررسی ردمی نوت 10 پرو از نظر میزان بلندی صدا نیز نتایج درخشانی کسب شده ‌اند. اسپیکرهای استریو این اسمارت فون توانایی پخش صدا با کیفیت 192 کیلوهرتز را دارند و این سطح از کیفیت برای یک محصول میان رده بسیار مناسب و قابل قبول تلقی میشود. بطور کلی، چنانچه به دنبال خرید یک گوشی میان رده با قیمت مناسب هستید و مواردی همچون ظرفیت و میزان شارژدهی باتری جزو اولویت های اصلی شما میباشد، ردمی نوت 10 پرو بهترین انتخاب برای شما محسوب میشود و بررسی ردمی نوت 10 پرو نشان میدهد که این گوشی ارزش خرید بالایی را دارد.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

ظرفیت و میزان رم

در بررسی ردمی نوت 10 پرو متوجه خواهید شد که این محصول در ظرفیتهای مختلف تولید شده است تا بتواند نیازهای خریداران را بهتر پوشش دهد. این اسمارت فون زیبا و جذاب در مدلهای 64 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم اختصاصی، 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم اختصاصی و 128 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم اختصاصی تولید شده است و حافظه آن از نوع UFS 2.2 میباشد و سرعت بسیار بالایی را در هنگام کپی کردن اطلاعات به نمایش میگذارد. همچنین، این گوشی هوشمند مجهز به درگاه جداگانه برای کارت حافظه میکرو اس دی است و میتوان حافظه داخلی آن را با کمک این نوع از کارتهای حافظه تا میزان 1 ترابایت افزایش داد و ارزش و اهمیت این ویژگی در هنگام بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی بیش از پیش آشکار میشود و باعث برتری این محصول نسبت به سایر گوشی های میان رده شده است.

بررسی ردمی نوت 10 پرو

امکانات جانبی

در بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی میتوان متوجه شد که این محصول از نظر امکانات جانبی نیز عملکرد شگفت انگیزی را از خود به نمایش گذاشته است و یکی از محصولات بروز و مجهز کمپانی شیائومی میباشد. از جمله مهمترین امکانات این اسمارت فون زیبا و خوش دست میتوان به مواردی همچون: حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورتی، قطب نما، حسگر مادون قرمز، NFC و تکنولوژی 4G اشاره کرد و این موارد جزو اصلی ترین امکانات و مشخصات فنی ردمی نوت 10 پرو میباشند. همچنین، این گوشی هوشمند دارای گواهی IP53 است و در برابر نفوذ گرد و خاک به اجزای داخلی گوشی و پاشیده شدن آب مقاوم میباشد و بررسی ردمی نوت 10 پرو در تستهای مقاومت نشان داده است که ضربات فیزیکی جزئی باعث آسیب دیدن نمایشگر این محصول نخواهند شد و محافظت گوریلا گلس 5 به خوبی از نمایشگر شیائومی ردمی نوت 10 پرو مراقبت خواهد کرد.

مزایا ردمی نوت 10 پرو

کاربران و متخصصان گوشیهای هوشمند پس از بررسی ردمی نوت 10 پرو به موارد زیر به عنوان مزایا و معایب این اسمارت فون اشاره کرده اند:

  • طراحی بسیار زیبا و کاربردی
  • گواهینامه IP53
  • باتری پرظرفیت و دارای قابلیت شارژ سریع
  • اسپیکرهای استریو
  • بازده سخت افزاری بالا
  • داغ نشدن گوشی در هنگام بازی
  • کیفیت بسیار بالای دوربین ها در طول روز
  • رابط کاربردی روان و بدون باگ

معایب 

  • تراشه نه چندان قدرتمند
  • عدم برخورداری از قابلیت شارژ معکوس
  • پایین بودن کیفیت دوربین در نور کم

بررسی ردمی نوت 10 پرو

قیمت ردمی نوت 10 پرو

مدلهای دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم این محصول با قیمت 330 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده اند و پس از بررسی ردمی نوت 10 پرو از تمامی زوایا به نظر میرسد که این محصول ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد و خرید آن کاملاً به صرفه و منطقی است.

جمع بندی

ردمی نوت 10 پرو به عنوان یکی از گوشیهای میان رده با کیفیت و قدرتمند شناخته میشود و مشخصات فنی این محصول توانایی پوشش دادن تمامی نیازها و انتظارات شما از یک گوشی ارزان قیمت و در عین حال زیبا و خوش دست را خواهند داشت و در واقع، این اسمارت فون یکی از پرفروش ترین گوشیهای هوشمند کمپانی شیائومی در نظر گرفته میشود و بررسی ردمی نوت 10 پرو نشان میدهد که کیفیت این محصول با قیمت آن کاملاً متناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *