نقد وبررسی تخصصی

گلکسی A03 سامسونگ ، مناسب برای استفاده روزمره

گلکسی A03 سامسونگ

پس از اینکه سامسونگ در سپتامبر گذشته گوشی هوشمند پایه سامسونگ گلکسی A03s را عرضه کرد، پاسخ‌های دلگرم‌کننده‌ای از سوی مصرف‌کنندگان دریافت کرد. با این حال، همچنان از یک چیپست نسبتا قدیمی استفاده می کند، بنابراین سامسونگ یک مدل ارتقا یافته یعنی گلکسی A03 را منتشر کرد.

محسوس ترین تفاوت با این مدل در چیپست و دوربین آن است. برخلاف گلکسی A03s و با توجه به مشخصات فنی گلکسی A03 به Unisoc T606 مجهز شده است، در حالی که دوربین به 48 مگاپیکسل ارتقا یافته است. آیا این ارتقای چیپست و دوربین برای شما ارزشش را بیشتر می­کند؟ این بررسی را بخوانید تا متوجه شوید!

گلکسی A03 سامسونگ

طراحی شیشه ای با الگوهای ظریف

در یک نگاه، هر کسی می تواند متوجه شود که این تلفن یک دستگاه ابتدایی است، حتی اگر فرد اطلاعات زیادی در مورد دستگاه های الکترونیکی نداشته باشد. به هر حال، سامسونگ گلکسی A03 بدنه ای از پلاستیک با روکش مات دارد.

خوبی روکش مات این است که اثر انگشت و لکه کمتر می‌چسبند. یکی دیگر از جنبه های خوب مواد پلاستیکی این است که دارای الگوی ظریفی برای گرفتن راحت تر در دست است.

همچنین برآمدگی دوربین گوشی هم رنگی با شاسی جزیره ای دارد. با این حال، ضخامت آن به اندازه برجستگی دوربین در یک گوشی پرچمدار نیست، که به آن زیبایی کمتری می دهد.

گلکسی A03 سامسونگ

همانطور که می توانید حدس بزنید، گلکسی A03 یک گوشی هوشمند درجه یک نیست. اما اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند درجه یک با این نوع خاص طراحی داشته باشید، گلکسی A03 می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

گلکسی A03 در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز موجود است. مورد بررسی ما مشکی است که بسیار تمیز به نظر می رسد.

برخلاف سایر برندهای گوشی هوشمند، سامسونگ در این جعبه گوشی قاب قرار نمی دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید از محو شدن رنگ جلوگیری کنید (مخصوصاً برای رنگ‌های روشن)، حتماً جداگانه خریداری کنید.

اوکی، ادامه بدیم دکمه های پاور و صدا در سمت راست گلکسی A03 قرار دارند، در حالی که یک پورت میکرو USB ، جک 3.5 میلی متری صدا و بلندگوها را می توانید دراختیار داشته باشید.

برای مقایسه، گلکسی A03s با درگاه USB-C عرضه می شود. صادقانه بگوییم، دیدن عرضه‌ی گوشی سامسونگ با پورت میکرو USB در سال 2022، تعجب انگیز است.

گلکسی A03 سامسونگمشخصات صفحه نمایش فنی گلکسی A03

در جلو، گلکسی A03 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT Infinity-V است. حاشیه‌ها در بالا و کناره‌ها نازک‌تر هستند، اما در پایین کمی ضخیم‌تر هستند. در مقایسه با سامسونگ گلکسی A03s، گلکسی A03 کیفیت تصویر بالاتری دارد. همچنین به لطف نمایشگر نوع PLS TFT مصرف انرژی کمتری دارد.

این یک نوع صفحه نمایش معمولی در محدوده قیمت گوشی A03 با کیفیت رنگ و کنتراست اولیه است که از ورودی چند لمسی 10 نقطه ای پشتیبانی می کند و روشنایی کافی برای استفاده در فضای داخلی دارد. با این حال، در زیر نور شدید خورشید بسیار کم نور به نظر می رسد.

گلکسی A03 سامسونگ

اتصال، کیفیت صدا و امنیت

مشخصات فنی گلکسی A03 نشان می دهد یک گوشی هوشمند دو سیم کارته با اتصال G4  LTEاست. سرعت اینترنت تلفن همراه مناسبی در مناطقی با پوشش تلفن همراه خوب دارد.

تماس‌های صوتی از طریق گوشی واضح به نظر می‌رسند، اما بلندگو ضعیف است. یک سری هندزفری رایگان در داخل جعبه وجود دارد و به نظر می رسد برای استفاده روزمره خوب است.

برای امنیت، گلکسی A03 تنها به تشخیص چهره مجهز شده است. در مقایسه، گلکسی A03s دارای اسکنر اثر انگشت است. من فکر می کنم عملکرد اسکن چهره در گلکسی A03 به اندازه کافی مناسب است.

گلکسی A03 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی A03 ، عملکرد و نرم افزار

همانطور که می بینید، گلکسی A03 به عنوان یک گوشی ابتدایی بسیار خوب است. علاوه بر این، قیمت گوشی A03 فوق العاده مقرون به صرفه است. تفاوت های قابل توجهی نظیر چیپست، دوربین، پورت شارژ و نسخه وای فای ارائه شده بین گلکسی A03s و گلکسی A03 وجود دارد.

گلکسی A03 دارای بلندگوهای استریو Dolby Atmos با صدای واضح است. همچنین تجربه Dolby Atmos را برای هدفون در تنظیمات ارائه می دهد. علاوه بر این، Dolby For Gaming نیز وجود دارد که می تواند صدای مخصوص بازی شما را افزایش دهد.

از نظر نرم افزاری و بر اساس مشخصات فنی گلکسی A03 دارای رابط OneUI Core مبتنی بر اندروید 11 است که بسیار کاربرپسند است. اگر به دستگاه های اندرویدی عادت دارید، با OneUI مشکلی نخواهید داشت. باید به Samsung OneUI برای تجربه ای روان اعتماد کنیم. در حین استفاده از این گوشی، هنگام پیمایش در برنامه ها هیچ تاخیری را تجربه نخواهید کرد.

گلکسی A03 سامسونگ

استفاده از رابط کاربری دوربین نیز آسان است. برای گلکسی A03، سامسونگ حالت پرتره با تنظیمات خودکار را در نظر گرفته است. به لطف قابلیت Live Focus Effect می توان افکت بوکه را برای سلفی ها نیز اعمال کرد. کافیست روی موضوعی که می خواهید روی آن فوکوس کنید ، ضربه بزنید.

علاوه بر آن حالت های استانداردی مانند Pro، Panorama، Food، Night، Hyperlapse و Deco Pic (انتخاب افکت های کارتونی روی صورت) دارد. در مورد ضبط ویدیو، می‌تواند در تنظیمات استاندارد ویدیویی مانند سایر تلفن‌های سطح ابتدایی ضبط کند.

گلکسی A03 سامسونگ

همانطور که از چیپست Unisoc T606 انتظار دارید، عملکرد کافی برای کارهای روزانه را ارائه می دهد. ما هیچ مشکلی در ارسال پیامک، مرور شبکه های اجتماعی، تماشای ویدیوها یا دسترسی به وب سایت ها با آن نداشتیم. با این حال، رم 3 گیگابایتی زیاد نیست، بنابراین اگر چندین برنامه را به طور همزمان باز کنید، مقداری تاخیر وجود دارد.

از نظر حافظه، 3 و 4 گیگابایت رم وجود دارد که با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر برای کاربران معمولی کافی است، اما کسانی که ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند از طریق اسلات کارت microSD، فضای ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت افزایش دهند!

گلکسی A03 سامسونگ

توانایی گلکسی A03 در بازی

گلکسی A03 گزینه خوبی برای بازی های موبایلی نیست، زیرا عملکرد بازی آن محدود است. می‌توانید بازی‌های محبوبی مانند PUBG Mobile و COD Mobile را بازی کنید، اما حتی در پایین‌ترین تنظیمات کیفیت باز هم عقب می‌ماند. اگر می خواهید بازی های موبایل انجام دهید، خرید یک گوشی میان رده را به شما توصیه می کنیم.

تنها بازی هایی که می توانید انجام دهید، بازی های ساده ای مانند Candy Crush یا Fruit Ninja هستند.

هنگام بازی متوجه شدم که گلکسی A03 به سرعت داغ می شود. توجه داشته باشید، من فقط بازی هایی مانند Candy Crush و Fruit Ninja را بازی می کردم. اگر از قاب گوشی هوشمند استفاده می کنید، قبل از بازی ابتدا آن را بردارید. این به حفظ دمای داخلی گوشی کمک می کند. به خاطر داشته باشید که فقط بازی هایی که به گرافیک کم نیاز دارند قابل بازی هستند.

گلکسی A03 سامسونگمشخصات باتری گلکسی A03 

با توجه به عملکرد باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپری در گلکسی A03 می تواند یک روز دوام بیاورد. اگر حالت ذخیره انرژی را فعال کنید، می تواند تا دو روز ادامه داشته باشد.

برای شارژ، سامسونگ فقط یک شارژر 7.75 واتی در جعبه عرضه کرده است. اگر از این شارژر استفاده می کنید، برای شارژ کامل حدود 2 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. متأسفانه با شارژ سریع همراه نیست.

در مقایسه، گلکسی A03s دارای شارژ سریع 15 واتی است. اگرچه به سرعت گوشی های دیگر نیست، حداقل گلکسی A03s این ویژگی را دارد.

گلکسی A03 سامسونگ

مشخصات دوربین های گلکسی A03 

حالا بیایید در مورد دوربین های گلکسی A03 بحث کنیم. دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و سنسورهای عمق در پشت، عملکرد کافی را برای گوشی‌هایی که در سال 2021 عرضه می‌شوند، ارائه می‌کنند. گلکسی A03s یک دوربین بیشتر دارد، اما مزیت گلکسی A03 این است که دوربین اصلی آن تعداد پیکسل‌های بالاتری دارد.

به طور کلی، تصاویر تولید شده در حالت خودکار رضایت بخش به نظر می رسند. اما یک چیزی که من متوجه شدم این است که رنگ ها اشباع تر هستند. برای کسانی که به عکاسی با موبایل علاقه دارند، حالت Pro به شما امکان می دهد هنگام عکس گرفتن، ISO، تعادل رنگ سفید و کنتراست را تنظیم کنید.

گلکسی A03 سامسونگ

برای من، دوربین این گلکسی A03 برای عکس گرفتن و اشتراک گذاری کافی است. با توجه به قیمت گوشی A03 و کیفیتی که دریافت می کنید، اکثر مردم باید راضی باشند، حتی اگر دوربین ها کمی ناامید کننده هستند.

هنگام گرفتن عکس در شرایط کم نور، حالت شب کیفیت بهتری ارائه می دهد و می تواند با دوربین اصلی استفاده شود. نویز زیادی تولید نمی کند، اما برخی از عکس ها جلوه ای بیش از حد واضح دارند که سطح جزئیات را در تصاویر کاهش می دهد. همچنین، باید گوشی را در حالت شب ثابت نگه دارید، زیرا در هنگام عکس گرفتن یک تایمر وجود دارد.

ضبط ویدیو دارای دو گزینه وضوح HD و FHD است. با این حال، شما فقط می توانید فیلم ها را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. علاوه بر این، لازم به ذکر است که این گوشی دارای لرزشگیر ویدیو نیست.

گلکسی A03 سامسونگ

A03 گزینه بهتری نسبت به A03s

سامسونگ گلکسی A03 تجربه کاربری مناسبی را برای اکثر افراد فراهم می کند، به خصوص کسانی که به سادگی از گوشی انتظار انجام کارهای روزانه را دارند. در مقایسه با گلکسی A03s، گلکسی A03 عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند، اگرچه چندان قابل توجه نیست.

کاربران جدی احتمالاً متوجه تفاوت خواهند شد، به خصوص هنگام باز کردن برنامه ها. با این حال، یکی از ایرادات گلکسی A03 پورت میکرو USB است که به نظر من امروزه نباید از آن استفاده کرد. در نهایت، انتخاب با شماست.

با توجه به قیمت گوشی A03، من قطعا گلکسی A03 را توصیه می کنم زیرا با Unisoc T606 عملکرد بهتری دریافت خواهید کرد. با قیمت حدود 120 دلار، همچنین ارزان تر از A03s است. از دیگر رقیب های مناسب برای این گوشی می توان بهvivo Y20 ، realme Narzo 50i ،OPPO A16  وRedmi 9C  اشاره کرد.

آیا به این گوشی هوشمند علاقه دارید؟ نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید و برای بررسی های بیشتر مانند این با اکوتل همراه باشید.

9 نظر در “گلکسی A03 سامسونگ ، مناسب برای استفاده روزمره

  1. حامی گفت:

    A03s ولی ی چیزی دیگس .

  2. حامی گفت:

    گوشی فقط A03s ،.
    طراحی زیبا و کارکرد بهتر نسبت ب گوشی های دیگه ی هم رده ش

  3. ماهان گفت:

    گوشی a03sبرای گیم گوشی نسبتا خوبیه طوری که به راحتی میتونی کالاف دیوتی پابجی و فری فایر بازی کنی راحت هم داغ نمیشه

  4. ماهان گفت:

    گوشی a03sبرای گیم گوشی نسبتا خوبیه طوری که به راحتی میتونی کالاف دیوتی پابجی و فری فایر بازی کنی راحت هم داغ نمیشه
    در کل a03sگوشی خوبیه

  5. حسین محاوی گفت:

    به نظر من a03sعالی.وبهترازa03هستش.داع هم نمیکنه

  6. hamed گفت:

    سلام اصلا گوشی خوبی نیست.مخصوصا دوربینش

  7. الیاس گفت:

    سلام من خودم گلکسی ای ۰۳ دارم واقعا ازش راضیم من تو اسنپ کار میکنم برنامه ی اسنپ و لوکیشن همیشه در صفحه باز هست هیچ مشکلی باهاش نداشتم باطری واقعا فولعلاده ای داره بخرید……

  8. j2535n گفت:

    سلام من a03s دارم گوشی خوبیه و روون کار میکنه اندروید هم تا۱۳ به روز شده..عالیه

  9. یاسر رنجبر گفت:

    سلام من A03s دارم اندروید تا ۱۳ و oneuiتا5 بروز شده صدای Dolby atoms هم داره تمام مشخصات رو که گفتید داره بازی نیست روش بازی نکرده باشم باطری عالی اینترنت وحشتناک عالی سرعت بیست و vpn به راحتی کانکت میشه از شیائومی ردمی نوت ۱۱ و گلکسی a72 اینترنت هم بهتر و سریعتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *