نقد وبررسی تخصصی

بررسی شیائومی ردمی نوت 10 5G قیمت روز و مشخصات فنی

ردمی نوت 10 5G شیائومی

در این مقاله قصد داریم که به معرفی و بررسی ردمی نوت 10 5G شیائومی ، ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5g و یا به اصطلاح مدل شیائومی ردمی نوت 10 لایت 5g بپردازیم. همچنین در بررسی این گوشی شما را با همه امکانات و ویژگی های این اسمارت فون آشنا میکنیم. به طور کلی با مطالعه ی این مقاله ما می توانیم با یکی از برترین مدل های شیائومی آشنا شویم و همچنین از ویژگی های برجسته ی آن نیز آگاه شویم.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

بررسی دقیق گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی

گوشی های شیائومی نیز همانند گلکسی سری آ (Galaxy series A) به دو دسته پنج جی و چهار جی تقسیم می شود. به همین خاطر است که می ‌توان در گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی بین دو نوع 5 جی و 4 جی تفاوت ‌هایی را مشاهده نمود. به طور کلی در بررسی دقیق این دو مدل در می یابیم که تفاوت هایی اندکی را می ‌توان بین این دو گوشی پیدا نمود.

باید بدانید که قیمت گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی نسبت به سایر گوشی ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه میباشد. لذا علت مقرون به صرفه بودن آن را می ‌توان داشتن صفحه نمایشی ال سی دی به جای صفحه نمایشی ال ای دی دانست. با این وجود این صفحه نمایش ال سی دی دارای رزولوشن بسیار بالایی معادل ۱۰۸۰ پیکسل و دارای نرخ تجدید ۹۰ هرتز می باشد. از مهمترین ویژگی های ظاهری این گوشی می توان به داشتن یک دوربین سه گانه در پشت آن اشاره نمود.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

همچنین یک باتری بسیار عظیم و قوی در ردمی نوت 10 5G شیائومی تعبیه شده است که همواره می تواند باعث جلب طرفداران بیشتر برای این گوشی باشد. یکی از قابلیت های مهم این گوشی داشتن قابلیت اجرایی بسیار عالی انواعی از بازی های اندروید است.

به همین منظور افرادی که تمایل به خرید گوشی هایی با دوربین قوی هستند، از این نوع گوشی استقبال چندانی نمی کنند. در این میان پرجاذبه ترین ویژگی این گوشی را می توان داشتن قابلیت ارتباطات نسل پنجم اینترنت دانست.

محتویات جعبه محصول

زمانی که شما این گوشی را خریداری می کنید در جعبه آن یک عدد آداپتور شارژر که دارای قابلیت ۲۲ و نیم وات است همراه با یک کابل USB و یک محافظ سیلیکونی شفاف مشاهده می کنید. همانند سایر گوشی های ۲۰۲۱ این گوشی نیز فاقد هندزفری می باشد.

آنباکسینگ ردمی نوت 10 شیائومی

طراحی گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی

طراحی در تولید گوشی ها بسیار مهم است. از نظر طراحی باید بگویم که این گوشی نسبت به پولی که برای خرید آن صرف می کنید، بسیار مقرون به صرفه بوده و ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارد. اما در عین حال از پلاستیک طراحی شده و نمی تواند ضد آب باشد. به همین منظور شما باید کاملا مراقب آن باشید که از آب و رطوبت به دور باشد، چرا که آب به راحتی می تواند در آن نفوذ کند. یک جک ۳ و نیم میلی متری هم در این گوشی موبایل دیده می‌ شود که عامل اصلی نفوذ آب به شمار می‌ آید.

ظاهر این گوشی بسیار جذاب و مخاطب پسند است. عاملی که می ‌تواند بیشتر آن را جذاب کند، بازتابنده هایی است که در پشت این گوشی دیده می ‌شوند. یکی از رنگ‌ های بسیار محبوب این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی آبی رنگ می باشد. این رنگ می تواند انعکاس بسیار بالایی را به شما عرضه بدارد. نمایشگر آن هم بسیار زیبا بوده و دارای گلس گوریلا 3 می باشد. این گلس در برابر ضربه خوردن مقاوم بوده و مانع از شکستن حدودی صفحه و نمایشگر این گوشی است.

شیائومی ردمی نوت 10 5g

جذاب ترین بخش ظاهری این گوشی موبایل، پنل پشت آن است. سه لنز در پشت این گوشی وجود دارد که دارای قدرت ۴۸ مگاپیکسلی و همچنین دارای ماکرو و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی است. فلش ال ای دی دوگانه این گوشی نیز می‌ تواند از ویژگی‌ های منحصر به فرد دیگر آن به شمار آید. زیر فلش ها سوراخی را می توانیم مشاهده کنیم که شاید وجود آن برای بسیاری از افراد بی اهمیت باشد.

چرا که مسلما آن ها از کاربرد ویژه ی این سوراخ خبر ندارند. این سوراخ در واقع سنسور نور می باشد. به همین منظور به دوربین این گوشی کمک می ‌کند تا در نور های کم و زیاد عملکرد های مناسبی داشته باشد. در لبه فوقانی ما می توانیم جک هدفون صوتی، میکروفون، سنسور، مادون قرمز و همچنین پورت USB و بلندگو را نیز مشاهده کنیم. در قسمت پایینی این گوشی جایگاهی برای شارژ کردن و سیم کارت و کارت حافظه می باشد.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

دیگر ویژگی های شیائومی ردمی نوت 10 لایت 5g

وزن این گوشی موبایل شیائومی معادل ۱۹۰ گرم می باشد. اندازه ی گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی از نسل چهارم اندازه ضخیم تر و بزرگتر می باشد. به همین جهت وزن آن بیشتر بوده و ممکن است کاربران از آن استقبال نکنند اما به طور کلی باید بدانید که این گوشی بسیار خوش دست بوده و کاربران با خیال راحت می توانند آن را تا ساعات زیادی در دست خود نگه دارند.

این گوشی شیائومی ردمی نوت 10 لایت 5g طراحی بسیار جالب و آشنایی در پنل جلوی خود دارد. به این صورت که یک صفحه نمایشگر تمام صفحه با یک روزنه O مانند در بالای آن دیده می شود. این نمایشگر مشبک بوده و در بالای آن سوراخ های بلندگو برای تماس های تلفنی وجود دارد. صفحه پشتی آن نیز دارای یک روکش خمیده بوده و به صورت مات است.

این مات بودن و خمیده بودن باعث می ‌شود که شما در زمانی که دستتان خیس است یا تعریق دارد، گوشی از دستتان لیز نخورد. همچنین مات بودن باعث می شود که اگر شما بدون قاب و فریم از این گوشی استفاده کردید، جای انگشتانتان روی آن باقی نمانده و نیاز به تمیز کردن مکرر آن نداشته باشید. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 لایت 5g دارای یک نمایشگر معروف به نام اسمارتفون است.

لذا اندازه آن ۶ و نیم اینچ می باشد. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، در این صفحه نمایش یک روزنه o مانند دیده می ‌شود که محل قرارگیری دوربین سلفی می باشد. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این نمایشگر باعث شده است که شما تصاویر بسیار با کیفیتی را در زمان مشاهده فیلم و بازی ببینید. در بررسی کامل گوشی شیائومی ردمی نوت 10 لایت 5g می توانیم متوجه شویم که این گوشی از نظر نرم ‌افزاری دارای اندروید ۱۱ بوده است. به همین منظور بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه ها را می تواند اجرا نماید.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

امنیت ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5g

در واقع یکی از ویژگی های بسیار بارز این گوشی ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5G قدرت بالای آن در برابر پخش کردن تصاویر می باشد. یکی از راه های وارد شدن به صورت کاملا ایمن به این گوشی داشتن حسگر انگشت جانبی است. بیشترین استفاده را از این نوع سیستم امنیتی این گوشی می نماید اما به طور کلی سیستم های ایمنی دیگری نیز برای این گوشی وجود دارند که به نام های تشخیص چهره دو بعدی، پین، الگو، رمز ورود و غیره می باشد.

از نظر کار کردن با این گوشی ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5g می توان گفت کار کردن با آن کمی دشوار است. از آن جایی که گوشی ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5g چند سالی بیش نیست که وارد بازار شده است نحوه طراحی آن برای افراد آشنا نیست اما همین آشنا نبودنش است که باعث جذابیت بیشتر برای کاربران تازه و جدید آن می ‌شود. همانطور که می دانید یکی از ملاک های بزرگ خرید گوشی از هر مدل و برندی که باشد، دوربین آن است.

گوشی ردمی نوت 10 شیائومی نسخه 5g در پنل پشتی خود سه دوربین دارد که آن را دوربین سه گانه می نامند. هر کدام از این دوربین ها دارای ویژگی خاصی هستند. به همین منظور ما می توانیم آن ها را به سه دسته لنز اصلی، لنز ماکرو، لنز عمق سنج تفکیک کنیم. لنز سلفی نیز همان لنزی است که روی پنل جلویی قرار داشته و شما می توانید با آن تصاویر سلفی را بگیرد.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم هر کدام از این لنز ها دارای عملکرد خاص و ویژگی های متفاوتی هستند. لنز اصلی دارای ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم یک و هشت دهم است. فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز از قابلیت های مهم این لنز می ‌باشد، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم ۲ و ۴ دهم است. فوکوس آن ثابت می باشد و لنز عمق سنج همانند لنز ماکرو دو مگاپیکسلی بوده و دیافراگمی برابر دو و چهار دهم دارد.

در این میان لز سلفی را می توانیم مشاهده کنیم که با همه لنز ها تفاوت دارد. لنز سلفی دارای قابلیت ۸ مگاپیکسلی بوده و دیافراگمی برابر با ۲ دارد. فوکوس این لنز نیز ثابت می باشد. شما می توانید با استفاده از برنامه دوربین پیش فرض این گوشی عکس ها و تصاویر بسیار زیبایی از منظره و چهره خود برداشت کنید. کیفیت عکس برداری آن بسیار زیاد بوده به گونه ‌ای که می تواند جزئیات را به خوبی نشان دهد.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

نقد و بررسی این گوشی شیائومی

با این حال برخی ها اعتقاد دارند که دوربین این گوشی چندان قوی نمی باشد. بله درست است که در مقایسه با سایر مدل های گوشی شیائومی، این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی دارای دوربینی ضعیف تر است. اما با این حال عکس برداری در نور کم فوق ‌العاده‌ای دارد.

این گوشی می‌ تواند در شب تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کند. تنها کافی است که از حالت شب یا نور کم آن استفاده نمایید. باتری نیز عامل مهم دیگری در این گوشی موبایل می باشد که می تواند برای کاربران مورد اهمیت واقع شود.

باتری این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی بسیار بزرگ بوده و دارای توانی معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. شارژر سریع آن ۱۸ واتی بوده که می ‌تواند آن را به خوبی در سریع ترین زمان شارژ نماید. البته در این گوشی شما می توانید شارژر ۲۷ واتی را مشاهده کنید که نهایت سرعت را برای شارژ کردن آن به خرج می ‌دهد. حدوداً در زمان ۳۰ دقیقه شما می توانید یک سوم باتری آن را شارژ نمایید. مدت زمان ۱۲۰ دقیقه کل باتری شارژ شده و شارژ آن را صددرصد می ‌کنید. می‌توان گفت که سرعت شارژ شدن این گوشی چندان بالا نیست اما ظرفیت باتری آن بالا بوده و می تواند تا مدت زمان زیادی شما را تامین نماید.

به طور کلی در بررسی این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومیما ابتدا به ظاهر آن پرداخته و سپس دوربین آن را نقد و بررسی کرده و در انتها با بررسی باتری آن به نتیجه رسیدیم. در این میان توضیح زیادی در رابطه با نمایشگر آن داده نشد. در صورتی که نمایشگر این گوشی بسیار با کیفیت بوده به طوری که جزو نقاط قوت این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی به شمار می رود.

ردمی نوت 10 5G شیائومی

نقد و بررسی نهایی و کلام آخر

در نقد و بررسی کامل این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی ما به یک جمع ‌بندی دقیق و واضح می رسیم که این جمع ‌بندی از دو بخش مزایا و معایب تشکیل شده است.

ابتدا مزایای این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی را ذکر می کنیم. این مزایا به شرح زیر هستند:

داشتن یک نمایشگر که دارای نرخ تشدید ۹۰ هرتز می باشد.

داشتن طول عمر بالا برای باتری و نگهداری شارژ توسط این باتری در مدت زمان طولانی

داشتن کیفیت بالا برای بلندگوی این گوشی

عملکرد مناسب دوربین سلفی و اصلی این گوشی در نورهای مختلف به خاطر وجود سنسور نور در کنار دوربین ها

مزایای این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی نیز از معایب آن بسیار بیشتر بوده اما اصلی ترین آن ها به شرح بالا است. این گوشی دارای معایبی نیز می ‌باشد که از جمله آن ها می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کم نور بودن نمایشگر

داشتن پردازنده گرافیکی متوسط

نداشتن بلندگوی استریو

عدم ضبط دوربین با رزولوشن K4

به طور کلی این معایب نسبت به قیمتی که این گوشی دارد بسیار ناچیز هستند. به این صورت که می‌ توان گفت شیائومی این برند معروف بار دیگر توانسته است با کمترین هزینه یک گوشی منحصر به فرد را به وجود آورد.

به طوری که نمایشگر دوربین و پرفورمنس آن دارای کیفیت شایسته هستند. قابلیت استفاده از از اینترنت نسل پنجم نیز از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی های این گوشی می باشد. به طور کلی با بررسی دقیق آن می توان گفت که این گوشی موبایل با داشتن قیمتی بسیار پایین دارای کیفیتی بالا بوده و می‌تواند با رقیبان خود به رقابت بپردازد.

در خلاصه تمامی توضیحاتی که در بالا گفته شد می توان گفت که این گوشی ردمی نوت 10 5G شیائومی برای افرادی که می خواهند هزینه‌ ی کمی صرف کنند اما در عین حال یک گوشی با قابلیت های بالا داشته باشند بسیار مناسب است.

اما اگر شما به فکر یک گوشی گران قیمت با همین قابلیت ها از برند دیگر هستید ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به خرید این گوشی بپردازید. شما می توانید با کلیک در اینجا قیمت واردکننده و دست اول گوشی شیائومی ردمی نوت 10 5G را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *