نقد وبررسی تخصصی

مقایسه گوشی A12 با A21S به همراه مشخصات فنی

مقایسه گوشی A12 با A21S

حتما تاکنون برایتان پیش آمده که وقتی برای خرید گوشی هوشمند به بازار مراجعه می کنید، در انتخاب یکی از گزینه های نهایی خود دچار شک و تردید هستید. در این مطلب به مقایسه گوشی A12 با A21S که جزو بهترین گوشی های میان رده در سال 2021 هستند می پردازیم.

می توان گفت که این دو تلفن همراه هر دو محصول کمپانی سامسونگ می باشند و از نظر رنج قیمتی باهم تفاوتی ندارند. در این مقاله قصد داریم در ابتدا این دو گوشی را نقد و بررسی کنیم و سپس به مقایسه گوشی A12 با A21S بپردازیم. این بررسی در پنج بخش صورت می گیرد که شامل طراحی، دوربین، اسپیکر، باتری، سخت افزار و نرم افزار، نمایشگر و قیمت می باشد. با اکوتل همراه باشید.

مقایسه گوشی A12 با A21S

نقد و بررسی گوشی A12 با A21S

بیشتر افراد جامعه به این نتیجه رسیده اند که برند سامسونگ توانسته است خود را به عنوان برند پرچمدار و معروف در جامعه مطرح کند و با تولید محصولات با کیفیت مورد توجه خاص و عام باشد.

کمپانی سامسونگ یکی از فعالان معروف در تولید وسایل ارتباطات مانند موبایل است. از محصولات این برند که با ورودش به بازار غوغا به پا کرده، گوشی A12 و همچنین گوشی A21S است که همواره در مقایسه با گوشی های دیگر برتر معرفی می شوند.

برای مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21S باید از به نکات مهمی مانند موارد زیر توجه کنید که شامل :

  • وضوح صفحه ی نمایش
  • عمر باتری
  • کیفیت دوربین
  • سیستم نرم افزاری
  • ساختار سخت افزار
  • حافظه گوشی
  • تفاوت قسمت دو گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S از نظر طراحی

کمپانی سامسونگ این بار سعی کرده است ظاهر جدیدی از گوشی های خود ارئه دهد و دیگر از طراحی کلاسیک و خسته کننده خودش استفاده نمی کند به همین دلیل A12 را به زبان طراحی بهتری وارد بازار کرده است. بدنه گلکسی A12 از دو بخش مات و براق تشکیل شده است.

بدنه این محصول از شیشه مقاوم و پلاستیک است همچنین قسمت مات بافتی شبیه به اثر انگشت دارد، که با استفاده از این بافت خاص از لک شدن پنل پشتی جلوگیری می کند و هم کمک می کند تا گوشی در دست لیز نخورد. فریم بدنه این دو گوشی مانند بیشتر گوشی های اقتصادی و میان رده از جنس پلاستیک فشرده شده است.

مقایسه گوشی A12 با A21S

سوالی که شاید از خود بپرسید این است که این دو تلفن همراه دیگر چه تفاوتی باهم از نظر طراحی دارند؟

از دیگر تفاوت های این دو محصول می توان به اثر انگشت آن اشاره کرد، گوشی A21S این سنسور را در سمت چپ قرار داداه است، ولی گوشی A12 با کمی خلاقیت سنسور اثر انگشت را به قسمت کناری گوشی منتقل کرده و آن را با دکمه پاور ادغام کرده است و علاوه بر اینکه دسترسی راحت تری دارد، باعث شده پنل پشتی زیباتر به نظر برسد.

تلفن همراه A21S با ابعاد 8.9*75.3*163.7 میلی متر از اندازه کوچک تر و طراحی ظریف تری نسبت به A12 با ابعاد 8.9*75.8*164 میلی متر برخوردار است.

می توان گفت که اندازه تقریبی این دو گوشی با نمایشگر 6.5 اینجی که دارند مشابه یکدیگر هستند. برای همین اگر به طراحی ظریف تر و گوشی های خوش دست علاقه مند هستید، می توان تلفن همراه A21S را به شما پشنهاد دهیم.

سومین تفاوت از نظر طراحی مربوط به ماژول دوربین ها است، ماژول دوربین A12 مربعی است ولی A21s  لنزها را درون یک محیط مستطیلی قرار داده است.

تفاوت دیگر که می توان در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21S در نظر گرفت، نوع استایل آن است که برای جای دادن دوربین انتخاب شده است. A12 از نوع طراحی ناچ قطره ای استفاده کرده ولی A21S دوربین سلفی را درون یک هول پانچ کوچک قرار داده و ظاهر بهتری را برای این گوشی فراهم کرده است. در ادامه به بررسی مقایسه دوربین گوشی A12 با A21S می پردازیم.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S از نظر دوربین

مقایسه گوشی A12 با A21S از اهمیت زیادی برای برخی از افراد برخوردار است. این روزها دوربین تلفن همراه به یک پارامتر مهم خرید تبدیل شده است و به همین دلیل برندهای مختلف  در طراحی دوربین های گوشی خود از جدیدترین تکنولوژی بهره می گیرند.

در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21S  باید ابتدا به دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسلی آن اشاره کرد، با این تفاوت که گلکسی A21S دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی دارد و حسابی دست شما برای عکاسی با موبایل باز میکند. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی این گوشی به هیچ عنوان شما را نا امید نمی کند و در روز عکس های واضح و درستی میگیرد و باعث می شود جزئیات قابل قبولی را آشکار کند. این دو مدل در بازار از پر طرفدارار ترین محصولات پایین رده سامسونگ هستند.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S  از نظر اسپیکر

در مقایسه گوشی A12 با A21s از نظر اسپیکر می توان گفت که تفاوتی چندانی باهم ندارند. اسپیکر این دو گوشی از کیفیت و قدرت قابل قبولی برخوردار است و از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می کند.

اگر جزء افرادی هستید که به اسپیکر گوشی بسیار اهمیت می دهید، این دو تلفن همراه بسیار جذاب و با کیفیت هستند. در ادامه به بررسی مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21s از نظر باتری می پردازیم.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S  از نظر باتری

یکی دیگر از مهمترین مباحث در گوشی های امروزی مربوط به باتری است. باتری را با توجه به قیمتی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. خوشبختانه می توان گفت که کمپانی سامسونگ در این مورد هم سخاوت به خرج داده و برای هر دو مدل از باتری بزرگ 5000 میلی آمپری استفاده کرده است.

در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21s می توان گفت که هر دو سرعت شارژ 15 واتی دارند و شارژ کامل باتری 2 ساعت زمان میبرد.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S از نظر سخت افزار

در بخش سخت افزاری باید گفت که در گوشی گلکسی A21S از پردازنده Exynos 850 استفاده می شود که با فناوری 8 نانومتری تولید میشود. این پردازنده 8 هسته ای می باشد و تماما از نوع Cortex-A55 با ظرفیت پرداز 2 گیگاهرتز است.

گوشی گلکسی A12 دارای پردازنده جریان اصلی مدیاتک Helio P35 است که از معماری 8 هسته ای با دو خوشه سریع و کم مصرف برخوردار است.

فضای ذخیره گلکسی A12 از نوع eMMC 5.1 است که از سرعت قابل قبولی برای وظایف و کاربردهای روزمره برخوردار است. به طور کلی می توان گفت که هر دو گوشی در یک سطح اند و تفاوت آنها در موارد جزئی می باشد.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه از نظر نرم افزاری

هر دو گوشی A12 با A21s در سال 2020 معرفی شدند و با هسته ی سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری one UI 2.5 کار میکنند. هر دو گوشی به دلیل استفاده از جدیدترین و به روز ترین قابلیت نرم افزاری اندروید، از رقیبان خود پیشی گرفتند و در جایگاه بالاری نسبت به انها قرار دارند. بدون شک استفاده از قابلیت های نرم افزاری اندروید می تواند خبر خوبی برای کاربران باشد.

نمایشگر دو گوشی

در مقایسه نمایشگر گلکسی A12 با گلکسی A21s باید گفت که تفاوت زیادی باهم ندارند، هر دو گوشی از صفحه نمایش TFT استفاده می کنند که دارای کیفیت مطلوبی می باشند.

گرچه این دو نمایشگر با یکدیگر تفاوتی ندارند اما باید توجه داشته باشیم که حاشیه دور نمایشگر A12 نسبت به A21S کمتراست. هچنین هر دو 6.5 اینچی هستند و حتی رزولوشن برابری ارائه می دهند، ولی تنها تفاوت این دو گوشی این است که A21S  کمی تراکم پیکسلی بالاتری داشته، در مقابل نمایشگر A12 نسبت به A21S حاشیه کمتری دارد.

در ادامه می توان اضافه کرد که هر دو صفحه نمایش از 16 میلیون رنگ و صحه لمسی خازنی پشیبانی میکنند و در نتیجه می توان گفت که اگر نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، آنچنان تفاوتی این دو محصول سامسونگ باهم ندارند.

مقایسه گوشی A12 با A21S

مقایسه گوشی A12 با A21S از نظر قیمت

یکی از مهمترین فاکتورهای خرید برای بیشتر افراد جامعه، قیمت محصولات است. افرادی زیادی بدون مقایسه گوشی A12 با A21s تنها به قیمت آن توجه می کنند و برخی محصول ارزان تر و برخی گرانتر را انتخاب می کنند.

نظر بیشتر خریداران برای انتخاب گوشی های گران قیمت این است که موبایل هرچی گرانتر باشد امکانات و کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

برخی دیگر از افراد هم در مقایسه گوشی A12 با A21S نیز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن دقت می کنند. در حالی که این انتخاب کاملا اشتباه است و باید گوشی را با توجه به قابلیت و امکانات مورد نظر انتخاب کنیم.

اگر قیمت این دو محصول را در بازار دنبال کنید، متوجه خواهید شد که مقایسه این دو محصول بیش از بیش برای شما کارساز بوده و شما را در تصمیم مطمئن تر می کند. مقایسه این دو محصول برای این امر انجام می شود تا شما با توجه به اینکه برای چه امری از گوشی استفاده خواهید کرد، خودتان انتخاب بهتری داشته باشید.

کدام گوشی ارزش خرید دارد؟

اصلی ترین مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A21s را می توان در دوربین اولتراواید و دوربین سلفی آن دانست. بنابراین می توان گفت اگر از لحاظ دوربین قوی تری می خواهید می توانید گوشی A12 را انتخاب کنید.

مقایسه گوشی A12 با A21S

نتیجه نهایی

برای انتخاب و خرید گوشی بهتر است گوشی ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در این مقاله مقایسه گوشی A12 با A21s را انجام دادیم تا شما را هر چه بیشتر در انتخاب این دو محصول یاری کنیم.

در آخر به این نتیجه رسیدیم که در گلکسی A12 از خلاقیت و نوآوری بسیاری استفاده شده است، از طرف دیگر A21s یکی از پرفروش ترین های گوشی های میان رده است که از نظر قدرت پردازشی به بسیاری از رقبای خود در بازار برتری دارد.

برتری این گوشی در سرعت عمل و اجرای روان برنامه ها و بازی ها نسبت به A12 برتری داشته. اما در سایر قسمت ها مثل باتری، نمایشگر و دوربین هر دو گشی عملکرد خوب و رضایت بخشی را ارئه می دهند.

17 نظر در “مقایسه گوشی A12 با A21S به همراه مشخصات فنی

  1. محمدرضا گفت:

    ممنون از مقایسه خوب وکامل من هردوگوشی روداشتم وخیلی از a21s راضی بودم ازلحاض دوربین هم سرتر بود خسته نبلشید

  2. عرفان گفت:

    سلام من الان A21s0دارم و بسیار راضی هستم تشکر از مقایسه شما

    1. hsn گفت:

      سلام ممنون از شما

      1. علی گفت:

        منa21s دارم قبلا هم a12 داشتم a12 بعد از گذشت چند ماه تو بازی هنگ میکنه مثلا فری فایر a12خیلی هنگ میکنه اما a21s الن ۵ ماه کا دارم هیچ هنگ نمی کنه دوربیناش هم از a12خیلی بهتره

  3. حمید گفت:

    سلامa32بهتره یاm32
    A32یاa12
    A32 یاa21s
    ازهمه لحاظ مقایسه کنین
    دوربین باتری اثرانگشت پردازنده و….

  4. سجاد گفت:

    من الان a21s دارم

  5. آرمین گفت:

    من الان a21sدارم واقعا عالیه

  6. Armita گفت:

    واقعا خوبه من شاید نوت ۸ گرفتم شیامی😚😗

  7. zynab گفت:

    من سه ماهی هست ردمی ۹Aخریدم احساس میکنم هنگ می‌کنه اصلا گوشی خوبی نیس

    1. ممد گفت:

      چون گوشی زیر رم ۴بدرد نمیخوره!!!!!الان ردمی ۹a رم۲یا۳گیگی داره که اصلا بدرد نمیخوره

  8. zynab گفت:

    گوشیA12 عالیه دوستم با من خرید اون بیشتر باگوشی کار می‌کنه ولی من کمتر از‌گوشی استفاده می کنم الان گوشی من هنگ میکنه

  9. امیران گفت:

    A32 چون هم دوربین بهتری داره هم باتری هم پردازنده از نظر سرعت

  10. بهادری گفت:

    سلام
    من یکسال a21s دارم خیلی راضی هستم برای خانم a12خریدم خدایی اونهم گوشی خوبی باهم هیچ فرقی ندارن
    فرقش فقط قابش هست a21 سرامیک براق شفاف a12 قابش مات هست
    تشکر میکنم مقایسه توضیح کامل دادی چون همسرم میگفت سرمن کلا گذاشتی a12 گرفتی بخدا هیچ فرقی نداره هردو شون
    گوشی خوبی هستند باتشکر

  11. رضا گفت:

    A21s خیلی بهتره…

  12. علی گفت:

    منa21s دارم قبلا هم a12 داشتم a12 بعد از گذشت چند ماه تو بازی هنگ میکنه مثلا فری فایر a12خیلی هنگ میکنه اما a21s الن ۵ ماه کا دارم هیچ هنگ نمی کنه دوربیناش هم از a12خیلی بهتره

  13. علی گفت:

    m32 از a32 خیلی بهترا ولی یه ذهنیتی هست که سری A بهتره ولی درمورد این دو گوشی اینطور نیست پردازنده یکی هستند ولی m32 از نظر دوربین صفحه نمایش کیفیت ساخت و محکمی بهتری داره هرچند طراحی و شکل دوربین a32بروزتره

  14. Hamidrassolii گفت:

    من a21s و a12 از لحاظ باز و بسته کردن برنامه ها مقایسه کردم سرعت a21بهتره. گرمی عکس ها در دوربین 48 a12 بیشتر از a21 هستش هردو به یک میزان تخلیه باطری دارن دوربین سلفی a21 بهتره صفحه نمایش a12 از لحاظ گرمی بهتر از a21 هستش a21 در قسمت بالا از سرعت لمس کمتری برخورداره( هردوIP) به نظرم a12 بهتره فقط به خاطر دوربینش فقط نیدونم چرا هردو گوشی هنگام باز شدن اینترنت یا وای فای هنگ میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *