نقد وبررسی تخصصی

مقایسه A11 با A20s به همراه مشخصات فنی هر یک

مقایسه A11 با A20s

مقایسه A11 با A20s موضوعی است که در این متن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. شرکت سامسونگ یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید و فروش گوشی در بازار بوده و هر چند وقت یک بار با ورود یک مدل جدید، کولاک و طوفانی را در بازار به وجود می آورد. این یکی از مهم ترین تفاوت هایی که میتوان بین این شرکت و سایر فعالین این حوزه عنوان کرد.

A20  در سال 2020 و A11 در سال 2019 وارد بازار شده و ما قصد داریم با بررسی تفاوت های این دو مدل به این نتیجه برسیم که آیا اِی 11 توانسته روی دست اِی 20 اس بلند شود یا خیر.

با مطالعه این متن و با مقایسه گوشی سامسونگ A11 با A20s متوجه خواهید شد که کدام یک از آنها بر دیگری برتری داشته و این گونه میتوان به هنگام خرید یک مدل گوشی، عاقلانه تر عمل کرد و خریدی به صرفه و توام با رضایت انجام داد.  پس در ادامه این متن با ما باشید تا با مشخصات و تفاوت هایی که A20s با A11 دارد، آشنا شویم.

مقایسه A11 با A20s

قدرت نمایشگرهای A11 و A20s

اولین موضوعی که در مقایسه گوشی سامسونگ A11 با A20s عنوان میکنیم، نمایشگر این دو مدل  است. در گوشی A20s، صفحه نمایش به کار برده شده 6.5 اینچی است و تراکم پیکسلی آن نیز 1560 در 720 میباشد. صفحه نمایش در این مدل از نوع IPS LCD و آمولد بوده و علت این انتخاب نیز در به صرفه تمام شدن قیمت آن بر می گردد. هر چند که برخی کاربران به این انتخاب شرکت سامسونگ اعتراضاتی داشته اند اما به هر حال این اقدام باعث خلق یک مدل اقتصادی شده است.

در ادامه مقایسه A11 با A20s باید در مورد مورد مشخصات نمایشگر A11 نیز نکاتی گفته شود. نمایشگر این مدل یک نمایشگر 6.5 اینچی است و پنل صفحه نمایش نیز از نوع TFT است. کیفیت خوب و قابل قبولی را میتوان از این گوشی و با این صفحه نمایش مشاهده کرد. این نوع پنل به دلیل بهینه مصرف کردن انرژی، میتواند تفاوت هایی را در حوزه باتری و عمر آن ایجاد کند.

در هر دو مدل، رزولوشن گوشی 1560 در 720 پیکسل است و تراکم نیز 268 پیکسل در هر اینچ عنوان شده است و این دو مدل از این دو منظر هیچ تفاوتی با هم ندارند.

در اِی 20، روشنایی گوشی بالاتر بوده و رنگ هایی که به نمایش گذاشته میشوند زنده تر و جذاب تر به نظر می آیند و به همین دلیل کاربر با زاویه دید بهتری قادر است محتویات گوشی را مشاهده کند.

پنل های آمولد در رنگ پردازی تفاوت های قابل توجهی را ایجاد کرده و به همین دلیل کاربر با نتیجه بهتر و جذاب ترین رو به رو خواهد بود اما نباید فراموش کرد که صفحه نمایش به کار برده شده در مدل اِی 11 نیز مزیت هایی از جمله کاهش مصرف باتری را در پی دارد.

مقایسه A11 با A20s

مقایسه مشخصات ظاهری A11 با A20s

موضوعی که در مقایسه A11 با A20s در حوزه مشخصات ظاهری ثابت میکند این است که گلکسی A20 در طراحی دوربین سلفی از ناچ قطره ای استفاده کرده و این در حالی است که در مدل گوشی A11، لنز سلفی، حفره های پانچ است و این میتواند یکی از برتری هایی باشد که اِی 11 به رخ اِی 20 اس میکشد.

موضوع دیگری که در مقایسه A11 با A20s و بررسی مشخصات ظاهری باید عنوان گردد، مربوط به ابعاد رعایت شده در تولید این دو مدل است. در ای 20، ابعاد رعایت شده 158.4 در 74.7 در 7.8 میلی متر بوده و وزن گوشی نیز 169 گرم عنوان شده است. ابعاد رعایت شده در تولید A11 نیز 161.4 در 76.3 در 8 میلی متر بوده و وزن آن نیز 177 گرم عنوان شده است.

مقایسه A11 با A20s

گرچه به نظر می آید که با بزرگ تر شدن صفحه نمایش در A11  شاهد یک صفحه نمایش با کیفیت تر هستیم اما چیزی که در واقعیت اتفاق افتاده خلاف این موضوع را ثابت می کند و در ای 11 نیز یک صفحه نمایش 6.4 اینچی مانند A20 قرار داده شده است. اینجاست که شاید کاربر را کمی شوکه کند و این سوال را از خود بپرسد که تغییر ابعاد در مدل جدید تر به چه دلیل به وقوع پیوسته است.

نکته دیگری که در مورد مقایسه گوشی سامسونگ A11 با A20s باید عنوان شود بدنه میباشد. بدنه هر دو مدل، پلاستیکی و قالب نیز شیشه ای است و این یکی از جمله شباهت هایی که میتوان بین این دو مدل عنوان کرد.

گکلسی ای 20، در رنگ های قرمز، گلد، آبی، مشکی و نارنجی تولید و وارد بازار شده است و از نظر تنوع رنگ قادر است طیف وسیعی از کاربران را راضی نگه دارد. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که ای 11، در رنگ های آبی، سفید، مشکی و قرمز وارد بازار شده و به دلیل داشتن یک جلوه براق و درخشنده توانسته نظرات مثبت کاربران را به خود جلب کند.

مقایسه A11 با A20s

مقایسه A11 با A20s از نظر سخت افزار

موضوع دیگری که در مقایسه A11 با A20s بسیار مورد توجه میباشد، سخت افزار و تفاوت هایی است که A11 و A20s با هم دارند. در هر دو مدل، یک تراشه 45 Snapdragon به کار گرفته شده که از جمله مشخصات آن میتوان به ضعیف بودن این نوع تراشه اشاره کرد.

شرکت سامسونگ این نوع تراشه را در گوشی هایی که در رده های پایین هستند و از نظر اقتصادی نیز قیمت بالایی ندارند، استفاده کرده است. متاسفانه این انتخاب شرکت سامسونگ باعث شده که در گوشی A20S مشکلاتی مانند خاموش و روشن شدن خودکار گوشی به وجود آید. گاهی اوقات در ای 20 این تراشه داغ کرده و باعث خاموش شدن آن میشود.

پردازنده قرار داده شده در دو گوشی از دیگر مباحثی است که باید در مورد مقایسه گلکسی A11 با گلکسی A20s ذکر شود. پردازنده هر دو مدل، یک پردازنده 8 هسته ای از نوع Cortex-A53 است. البته در گوشی ای 20اس، یک پردازنده گرافیکی Adreno 506 نیز در نظر گرفته شده، در حالی که چنین چیزی در A11 مشاهده نمیشود.

با بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ A11 با A20s مشخص شده که گوشی A11 دارای حافظه داخلی 32  و یک رم 2 گیگابایتی است. در گوشی A20S نیز 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک رم 3 گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

مقایسه A11 با A20s

مقایسه نرم افزار A11 با A20s

نرم افزار و تفاوت هایی که این دو مدل با هم دارند، از دیگر موضوعاتی است که باید در مورد مقایسه A11 با A20s مورد بحث و بررسی قرار داده شود. سیستم عامل A20S اندروید نسخه 9 و رابطه کاربری نیز one UI می باشد و در ضمن کاربرانی که بخواهند میتوانند سیستم عامل را از 9 به 10 ارتقاء دهند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در گوشی A11، اندروید نسخه 10 بوده و رابط کاربری نیز از نوع one UI 2.0 است.

این رابط کاربری در گوشی جدید سامسونگ مزیت هایی چون قابلیت ثبت و ضبط صفحه نمایش، بهینه تر شدن حالت دارک مود(dark mood) و اضافه شدن سطل اشغال به گالری دارد. مقایسه گلکسی A11 با گلکسی A20s نشانی میدهد که گوشی A11 با این رابط کاربری توانسته امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و رضایت او را بیش از پیش جلب کند.

دوربین های فوق العاده این دو گوشی

مقایسه A11 با A20s و ذکر مشخصات دوربین در این دو مدل موضوع دیگری است که در ادامه باید به آن اشاره گردد. در گوشی A20s سه دوربین قرار داده شده که دوربین اصلی، لنز 13 مگاپیکسلی دارد و برای زمان هایی که عکاس قصد دارد عکس هایی در زاویه دید باز ثبت کند بسیار کمک کننده و جالب توجه ظاهر شده است.

دیگر لنزهای قرار داده شده در اِی 20، 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی بوده و به ترتیب ارائه زاویه دید خیلی باز و قابلیت تشخیص عمق در میدان گزینه های جدیدتری را پیش روی کاربر فراهم کرده است. لنز دوربین های قرار داده شده در گوشی A11 نیز به ترتیب 13، 5 و 2 مگاپیکسلی هستند و در ضمن دوربین اصلی، زاویه دید باز دارد.

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی A20s در دوربین نشان میدهد که گوشی ای 11 از نظر کیفیت توانسته نظر کاربر را به میزان بیشتری جلب کند و از سوژه، عکس هایی با رنگ های طبیعی در اختیار کاربر قرار دهد.

البته باید توجه داشت که این گوشی، در گرفتن عکس های پرتره مشکل داشته و نمی تواند عکس های پرتره باکیفیتی را ثبت کند. در هر حال دوربین هر دو گوشی می تواند برای ثبت خاطرات مناسب باشد. این قسمت شرح مختصری در مقایسه گوشی سامسونگ A11 با A20s در حوزه دوربین بود.

مقایسه A11 با A20s

مقایسه باتری A11 و A20s

موضوع مهم دیگری که در مقایسه A11 با A20s باید به آن پرداخته شود، باتری است. در هر دو مدل گوشی، یک باتری با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعت قرار داده شده است. نمایشگر گوشی A11، مصرف انرژی بالاتری داشته و به دلیل به کار برده شدن پردازنده های قوی تر در آن، باید در فواصل کوتاه تری نسبت به شارژ باتری اقدام گردد. اما به صورت کلی، نکته ای که می توان در مورد باتری این دو مدل اشاره کرد این است که باتری هر دو مدل، ظرفیت بالایی دارد.

در جعبه A11 و A20s یک شارژر سریع نیز قرار داده شده و به کاربر این امکان را میدهد تا در مدت زمانی کوتاه و سریع باتری را شارژ کند. شارژر سریع این دو مدل از نوع 15 واتی بوده و برای تامین انرژی مورد نیاز باتری کافی به نظر میرسد. با مقایسه گلکسی A11 با گلکسی A20s می توان به این نتیجه رسید که هر دو گوشی امکانات فوق العاده ای دارند و میتوان از هر دو گوشی برای کارهای روزمره استفاده کرد.

باتری گلکسی A11ارزش خرید گوشی های سامسونگ

مقایسه A11 با A20s در حوزه قیمت نشان میدهد که گلکسی A11 در مقایسه با  A20s با قیمت مناسب تری در اختیار کاربر قرار داده شده، اما با توجه به نکاتی که در رابطه مقایسه گلکسی A11 با گلکسی A20s عنوان شد این نکته به دست آمده است که اِی 20 اس، به صورت کلی برتر از اِی 11 میباشد.

حتما میدانید که قیمت گوشی با نوسان نرخ ارز و دلار دست خوش نوسان می شود. برای اینکه در گرداب این مسئله گرفتار نشوید، باید از چندین فروشگاه معتبر قیمت گوشی مورد نظر خود را جویا شوید. دقت به این مسئله بسیار مهم است که نیازی نیست شما حتماگوشی گران قیمت تری را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که گوشی مناسبی تهیه کرده اید. بسیاری اوقات گوشی هایی با قیمت پایین کار شما را راه می اندازند و همین مسئله باعث می شود تا شما در یک معامله برنده شوید.

گوشی های سامسونگ

خرید گوشی اقتصادی

در بازار داغ اسمارت فون ها، انتخاب یک فروشگاه معتبر بسیار حائز اهمیت است. در هر کجای ایران که باشید، به برکت اینترنت و خرید آنلاین می توانید از بزرگ ترین فروشگاه های کشور خرید کنید. یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین در کشور در زمینه گوشی، اکوتل است که با صداقت پا به این عرصه گذاشته است. در این مجموعه می توانید با مقایسه انواع گوشی، گوش مورد نظر خود را انتخاب کنید و در سریع ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

ضمانت بازگشت کالا پس از یک هفته، تحویل سریع، امکان پرداخت آسان، موجود بودن اکثر تلفن همراه های روز و قیمت مناسب از مزایای خرید از این مجموعه خوش نام محسوب می شود. شما می توانید با تماس گرفتن با شماره تلفن های مندرج در صفحه سایت از مشاوره متخصصین استفاده کنید و اطلاعات خود را در مورد گوشی های مورد نظر افزایش دهید و در صورت نیاز سفارش خود را ثبت نمایید.

جمع بندی

در این متن به بررسی و مقایسه A11 با A20s پرداختیم و دو مدل گوشی A11 و A20s را با هم مقایسه کردیم. نتیجه ای که از این مقایسه به دست آمده نشان میدهد که کاربرانی که به دنبال مدل هایی با ظاهر جذاب و امکانات کم هستند میتوانند بر روی گوشی A11 حساب ویژه ای بازکنند، اما اگر کسی به دنبال یک گوشی ایده آل میگردد، A20S (کلیک کنید)  از هر جهت مناسب به نظر میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *