نقد وبررسی تخصصی

بررسی آیفون 12 مینی به همراه قیمت روز و مشخصات فنی کامل

بررسی آیفون 12 مینی

برند اپل در زمینه ساخت تلفن هوشمند همیشه طرفداران خاص خود را داشته است که در هر صورت به دنبال نسل جدیدی از گوشی های ارائه شده توسط شرکت اپل میباشند. در این مقاله ما به بررسی آیفون 12 مینی میپردازیم.

برند اپل همیشه بعد از گذشت مدت زمان طولانی که روند تکراری ساخت خود را با تغییرات اندکی دنبال میکند ناگهان با تولید تلفن هوشمند سورپرایزی جدید مخاطبان خود را شگفت زده می کند. این سری اپل با ارائه آیفون 12 مینی تلفنی با قابلیت منحصر به فرد به بازار عرضه کرده  است. در دنیای امروزی که تقریباً همه تلفن های هوشمند دارای صفحه نمایش 6 اینچی یا بزرگتر هستند مدل جدید iPhone 12 mini دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی میباشد که بسیار در صنعت فروش موبایل خوش درخشیده است.

حتی با عرضه آیفون 12 پرومکس که بزرگترین صفحه نمایش گوشی های اپل را دارد. این شرکت با این گزینه کوچک شده همه چیز را متعادل جلوه میدهد به گونه ای که در حال حاضر به روز ترین  گوشی با اندازه کوچک یعنی iPhone 12 mini برای شرکت اپل میباشد.

بررسی آیفون 12 مینی

بررسی آیفون 12 مینی

اولین نکته برای بررسی آیفون 12 مینی به دلیل سایز کوچک که نسبت به سایر تلفن های هوشمند دارد برای کسانی که به گوشی های کوچک مانند سری آیفون 5 یا 6 اپل علاقه بسیار داشته اند، گزینه بسیار مناسبی میباشد. وقتی آیفون 12 مینی برای اولین بار در دست می گیرید اندازه آن منطقی به نظر می رسد.

ولی بسیار از این مسئله راضی نیستند به دلیل اینکه تلفن‌های معمولی بسیار بزرگتر میباشند. هر دو گوشی آیفون 12 مجهز به پردازنده 5 نانومتری Bionic SoC A14 هستند. اگرچه شایان به ذکر است این شرکت رازهای قدرتمند بودن خود را هیچگاه فاش نکرده است ولی این نکته در اصل باعث جلب نظر همه طرفداران اپل نسبت به خرید تلفن های هوشمند آیفون میباشد.

بررسی آیفون 12 مینی

در طی بررسی آیفون 12 مینی قابلیت 4 گیگابایت حافظه رم بسیار پرکاربرد است که برای ذخیره سازی داده قابلیت 256 گیگابایتی را دارد. بررسی آیفون 12 مینی نشان داده است که از نظر مشخصات مانند آیفون 12 پرو مکس می باشد که دارای فریم های ساخته شده از جنس آلومینیوم (درجه هوا فضا) به همراه مواد جدید سپر سرامیکی اپل همراه با روکش شیشه تقویت شده در قسمت جلو و عقب این گوشی دارای استانداردهای IP68 میباشد.

قابلیت ضد آب بودن اپل همیشه از گذشته و محصولات قدیمی این برند موجب شگفتی بسیاری از مخاطبین شده است. در طی بررسی‌ آیفون 12 مینی با انداختن آن درون یک  استخر و همزمان  استفاده از دوربین ها  زیر آب آزمایش شده است این دستگاه پس از نشستن در عمق یک و نیم متری حداکثر تا یک دقیقه در حالت عادی کارکرد خود را حفظ می‌کند، همچنین در آستانه 6 متری iphone 12 mini تا 30 دقیقه هنوز قابلیت خود را دارد.

بررسی آیفون 12 مینی

دوربین آیفون 12 مینی

امروزه به دلیل وجود شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام و توییتر میزان علاقه افراد برای گرفتن عکس یادگاری و حفظ رویداد های خاطره انگیز بسیار زیاد شده است. بسیاری از افراد علاقه دارند با کیفیت بالای عکس های خود از عکاسی لذت ببرند.

در روند بررسی آیفون 12 مینی با دوربین 12 مگاپیکسلی شباهت زیادی با آیفون 12 پرومکس که دارد در واقع شما تقریباً همان ویژگی ها و قابلیت ها را که در آیفون 12 مشاهده می کنید. بررسی‌ آیفون 12 مینی نشان داده است که وجود دو دوربین در قسمت پشت موبایل که دوربین اصلی دارای دیافراگم ۱.۶/f است و دوربین فوق عریض دارای دیافراگم ۲.۴/f می‌باشد بسیار موثر واقع شده است. دوربین سلفی جلوی صفحه این تلفن هوشمند دارای قابلیت 12 مگاپیکسلی را دارد که برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای بسیار مناسب میباشد.

بررسی آیفون 12 مینی

با بررسی آیفون 12 مینی در این نسل دوربین‌های پیشرفته عکاسی و فیلمبرداری در حالت شب Vision HDR Dol by با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه Smart HDR3 همه را شگفت زده می‌کند. قیمت آیفون 12 مینی با این دوربین بسیار مناسب است.

در عکاسی با دوربین iphone 12 mini رنگ‌ها از نظر بالینی تقریبا خنثی هستند گاهی اوقات تایید اینکه فوکوس در کدام قسمت عکس باشد کمی سخت است، اما عکس شما بسیار زیبا میشود.

در طی آزمایش ها و بررسی آیفون 12 مینی در عکاسی از نمای نزدیک با عمق میدانی فوق‌العاده و سوژه ها با پس زمینه ثابت یا متحرک در بهترین حالت عکس شما وضوح کامل را دارید.

در حالت پرتره افراد و حیوانات به طور کامل تشخیص داده می شوند که در فاصله مناسب با سوژه عکاسی میتوانید در نتیجه یک عکس پرتره عالی داشته باشید. ظبط ویدیو به طور مشابه در کیفیت 1080 هم در طول روز و هم در طی شب با وضوح کامل شما را شگفت زده میکند.

بررسی آیفون 12 مینی

طراحی ظاهر آیفون 12 مینی

اگر شما از نسل ایفون 6 استفاده کرده‌اید. می‌توانیم به شما این مژده را بدهیم که بعد از گذشت سال ها اپل بهترین فرصت را برای به روز کردن تلفن هوشمند شما ارائه کرده است.

زیرا iphone 12 mini در سایز و اندازه دقیق مشابه آیفون 6 اپل می باشد که برای طرفداران گوشی های جمع و جور بسیار خوشایند می باشد در بررسی آیفون 12 مینی حضور پررنگ این گوشی را در 5 رنگ مشکی، سفید، آبی، سبز و قرمز در بازار را مژده میدهد. در بررسی قیمت آیفون 12 مینی به طراحی ظاهری نیز دقت کنید.

برخلاف مدل های قدیمی صفحه نمایش iphon 12 mini کاملا صاف و بدون کناره های برجسته گرد است. فریم آلومینیومی این محصول فاقد هر نوع لبه است. بررسی آیفون 12 مینی نشان داده است که مسطح بودن صفحه این محصول در اصل خبر خوبی برای کسانی می‌باشد که محافظ های چسب دار را روی صفحه نمایش تلفن خود نمیپسندند که این محصول برای آنها کاربردی میباشد.

اپل ادعا می کند که جنس سرامیکی شیلد جدید آیفون 12 مینی در مقابل ضربه خوردن 4 برابر مقاوم تر است که با توجه به هزینه‌های تعمیرات نجومی که باید متحمل شوید خبر بسیار خوبی است. متاسفانه صفحه نمایش بیشتر از سایر قسمت های تلفن همراه در معرض آسیب و خط و خش است.

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از گذشت یک هفته شاهد خط‌‌‌های کوچک در کنار ها یا روی صفحه نمایش تلفن همراه خود شده باشید که بسیار ناراحت کننده است؛ بنابراین در طی بررسی آیفون 12 مینی هنوز طراحی خاصی از طرف شرکت اپل برای این نقص اعلام نشده است که در صورت علاقه شخصی می‌توانید از یک محافظ صفحه استفاد کنید.

بررسی آیفون 12 مینی

بررسی آیفون 12 مینی از نظر نرم افزار

آیفون 12 مینی از نظر مشخصات نرم افزاری دارای شارژر مغناطیسی جدید Magsafe اپل است که با هر دو یا یکی از Magsafe Nano SlM  کار می کند، همچنین این گوشی از اینترنت نسل G5 و 6 گیگاهرتز پشتبانی می‌کند که شما میتوانید با سرعت زیاد از اینترنت خود استفاده کنید.

در روند بررسی آیفون 12 مینی، وجود بلوتوث نسل 5 و قابلیت WiFi 6 باند دوگانه NFC ، GPS  و  Wideband Ultra نیز قابل انتظار است. بی شک نرم افزار نیز در قیمت آیفون 12 مینی تاثیر گذار است و باید به این مسئله توجه داشت.

باتری آیفون 12 مینی

بنابراین آنچه در بررسی آیفون 12 مینی بسیار مشابه آیفون 12 پرومکس بوده است . حالا متوجه بزرگ‌ترین تفاوت این دو محسوب می شود در برگه مشخصات گوشی نشان داده شده است که آیفون 12 مینی دارای یک باتری کوچک با قابلیت 2277 میلی آمپر  است.  در صورتی که در ایفون 12 پرو مکس  باتر ۲۸۱۵ میلی آمپر قدرت دارد.

در گزارشات و بررسی های باتری آیفون 12 ایمنی جزئیات دیگر نیز کشف شده است که شامل شارژ بی سیم محدود به 12 وات تا 15 وات، ویبراتور Tapic Engine کوچک شده می باشد.

همانطور که قبلاً هم گفته شد شما میتوانید با خرید آیفون 12 مینی تقریباً همان گوشی آیفون 12 پرو مکس را داشته باشید فقط اندازه باتری ها کوچکتر است. باتری یک فاکتور دیگر است که در قیمت آیفون 12 مینی و دیگر گوشی ها میتواند تاثیر گذار باشد.

بررسی آیفون 12 مینی

امنیت آیفون 12 مینی

در طی بررسی آیفون 12 مینی اهمیت امنیت فایل های خصوصی افراد جزء معیارهای اساسی انتخاب تلفن هوشمند است. ممکن است گاهی از کسانی که تلفن آیفون دارند شنیده باشید که گوشی آیفون نمیتواند مانند سایر گوشی های اندروید بعضی از اپلیکیشن ها را نصب کند؛ زیرا نصب برنامه بر روی سیستم آیفون محدود شده است اما با این حال شما تعهد اپل را نسبت به حریم خصوصی و امنیتی خود را دریافت می کنید این تجربه فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید به طور مطمئن از فایل های شخصی خود را برای همیشه در گوشی iphone 12 mini حفاظت کنید.

بررسی آیفون 12 مینی از نظر صفحه نمایش

آیفون 12 مینی دارای صفحه نمایش فوق العاده با وضوح بالایی می باشد. وضوح و تراکم پیکسلی بالا در بررسی ها آیفون 12 مینی نشان داده است که نسبت به صفحه نمایش آیفون 12 بیشتر و باکیفیت تر می‌باشد. حرکت پنل های ال ای دی در سرتاسر مجموعه این محصول باعث شده است که رنگ ها زنده و وضوح به چشم بیننده زیباتر دیده شود.

بررسی صفحه نمایش آیفون 12 مینی

ویژگی منحصر به فرد در بررسی آیفون 12 مینی با قابلیت True Tone اپل به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا بر اساس نور محیط خود کالبیره کند. در هنگام تماس صفحه نمایش iphone 12 mini خاموش می شود که متاسفانه نمیتوانید مانع این کار شوید در حال حاضر در تلفن های اندروید این قابلیت امتیاز استاندارد محسوب میشود.

با صفحه نمایش آیفون 12 مینی شما دقیقا همان تجربه را در خانواده آیفون 12 و بسیاری از مدل‌های قدیمی را به دست می آورید که علاوه بر پیشرفت های زیادی که اخیراً با ios 14 ارائه شده است شما سه ماه دسترسی به Apple Arcade و یک سال Apple TV را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. بدون شک قیمت آیفون 12 مینی برای بسیاری از افراد جذاب است و یکی از گزینه های خریدشان میباشد.

بررسی آیفون 12 مینی

بررسی آیفون 12 مینی از نظر سخت افزار

در طی بررسی آیفون 12 مینی عملکرد سخت افزاری آن مسئله مهمی محسوب می‌شود. در بخش سخت افزار ها با سطح بالا در این فضای کوچک ممکن است مشکلاتی به همراه را داشته باشد شکی نیست که  iphone 12 mini   هنگام اجرای بازی های سنگین یا آزمایش برای مدتی به طرز چشمگیری گرم شود حتی گرفتن عکس و فیلم  با سرعت بالا در مدت زمان طولانی را نمی تواند اجرا کند که در طول این بررسی تلفن نمی تواند عملکرد روان و سریعی داشته باشد.

از جمله بازی های سنگین شامل  Call of Duty Mobile , Lagends Asphatt با این حال همانطور که گفته شده است اگر قصد استفاده از برنامه‌های بسیار سنگین را دارید ممکن است با آیفون ۱۲ مینی در آینده به مشکل برمیخورید.

البته بررسی آیفون 12 مینی توسط کارشناسان شرکت اپل نسبت به آزمایش تحت عنوان 3D Mork Wild Life که به مدت 20 دقیقه انجام می شود در حالی که iphone 12 mini و آیفون 12 با اندازه معمولی در کنار هم مورد آزمایش قرار می‌گیرند به سرعت مشخص شد که این فشار تغییر حرارتی در دو محصول بسیار متفاوت است.

‏iPhone ۱۲ به سرعت 40 فریم بر ثانیه واکنش نشان داد که نمره نهایی آن 71.2 درصد که نتیجه آرام کاهش یافتن حرارت می باشد در صورتی که آیفون 12 مینی تنها چند دقیقه با تحت فشار قرار گرفتن میزان حرارت متغیر به سرعت گرم شد و نمره 46.6 درصد را به دست آورد این آزمایش نشان می‌دهد که عملکرد  تحت فشار بودن آیفون 12 مینی  بسیار کمتر از آیفون 12 معمولی میباشد.

بررسی آیفون 12 مینی

قیمت آیفون 12 مینی

هرچند بحث امروز نقد و بررسی آیفون 12 مینی می باشد ولی فقط تفاوت بارز آن به نسبت اندازه در سایر خانواده آیفون 12 نیست، بلکه قیمت آیفون 12 مینی  بسیار مقرون به صرفه تر برای بسیاری از مردم میباشد. دستگاه جمع و جور جدید اپل مقرون به صرفه ترین عضو از خانواده آیفون 12 به طور نسبی می باشد.

قیمت  آیفون 12 مینی  به دلیل ارزان بودن این امر باید در تصمیم گیری خرید مرد نقش مهمی داشته باشد. قیمت آیفون 12 مینی با نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 749 دلار قیمت گذاری شده است که البته نسخه 62 گیگابایتی با قیمت 699 دلار قیمت گذاری شده هرچند که قیمت آیفون 12 مینی بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می‌شود، اما همچنان افراد زیادی نسبت به خرید با این قیمت  آیفون 12 مینی اشتیاق دارند.

اگر احساس می کنید که با iphone 12 mini به دلیل ارزان تر بودن با عملکرد کمتر و ویژگی‌های کاهش یافته روبرو می شوید باید بگویم سخت در اشتباه هستید.

اپل تا حد زیادی برابری ویژگی‌های منحصر به فرد برند خود را در کل خانواده سری 12 آیفون حفظ کرده است و تقریبا همه چیز را از قدرت پردازنده گرفته تا کیفیت صفحه نمایش‌اش و قابلیت‌های دوربین را پوشش می‌دهد. تقریباً هیچ تفاوتی در طی  بررسی آیفون 12 مینی به جز در موارد قوانین فیزیکی شما روبرو نمیشوید.

بررسی آیفون 12 مینی

جمع بندی

اگر مشتاق هستید که برای کارهای روزانه از گوشی آیفون 12 مینی استفاده کنید یک انتخاب فوق العاده است است در حالی که برای افرادی که احتیاج به گوشی با قابلیت بالاتری دارند بهتر است به دنبال گوشی های دیگر از سری 12 آیفون باشید تا کارآیی مفیدتری دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت آیفون 12 مینی و خرید آن میتوانید به فروشگاه معتبر اکوتل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *