نقد وبررسی تخصصی

بررسی ردمی نوت 8 پرو شیائومی ، قیمت روز و مشخصات فنی کامل

ردمی نوت 8 پرو

در دنیای امروز وقتی حرف از گوشی به گوش می خورد، نام برندهای معروف در ذهن افراد نمایان می شود. یکی از این برندهایی که بر ذهن بیشتر افراد جامعه حک شده است، برند شیائومی است که ردمی نوت 8 پرو یکی از بهترین محصولات اقتصادی این برند است. این شرکت نو پا که از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است، در همان اوایل کار سهم بزرگی از بازار کشور خود را به خود اختصاص داد.

گوشی های شیائومی به سرعت در جهان نام و آوازه بزرگی برای خود پیدا کردند و خود را وارد رقابت با برندهای مطرحی نظیر سامسونگ و … کرد. یکی از محصولات این شرکت که فروش فوق العاده ای را تجربه کرده است، گوشی ردمی نوت 8 پرو است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی می پردازیم.

معرفی ردمی نوت 8 پرو

همانطور که میدانید گوشی های میان رده مورد توجه اکثریت جوامع مختلف است و با توجه به کیفیت و قیمت مناسبی که دارند، آمار فروش بالایی را رقم میزنند. برند شیائومی در کنار گوشی های پرچمدار، گوشی های قدرتمند میان رده را نیز وارد بازار میکند. در سال ۲۰۱۹ گوشی ردمی نوت 8 پرو با امکانات خوب و قیمت مناسب به بازار عرضه شد و با توجه به قابلیت هایی که داشت، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. در ادامه با مشخصات کلی این گوشی قدرتمند و پرطرفدار آشنا میشوید.

ردمی نوت 8 پرومحتویات جعبه

برخی از افراد بعد از خرید گوشی به دنبال جعبه آن میرونند تا محتویات آن را بررسی کنند و گاهی کم و کسری احساس میکنند. شاید به نظر زیاد مهم نیاید، اما مجهز بودن این جعبه دلگرمی زیادی به کاربر از نظر خرید گوشی میدهد. از محتویات جعبه گوشی ردمی نوت 8 پرو می توان به دفترچه راهنما، کابل شارژر، شارژر ۱۸ واتی، قاب محافظ و سوزن سیم کارت اشاره کرد.

حتما شما به دنبال هدفون نیز هستید، اما در این جعبه مانند گذشته هدفون جاگذاری نمیشود. در کل قیمت جعبه بسیار عالی است اما نبود هدفون میتوان گفت کار را خراب میکند و کمی ناخوشایند است. البته نبود هدفون روندی است که شرکت های تولید کننده اسمارت فون اخیرا در تمامی محصولات شان اتخاذ کرده اند.

سخت افزار گوشی ردمی نوت 8 پرو

 قبل از خرید تلفن همراه، حتماً باید اطلاعاتی در مورد سخت افزار محصول به دست آورید تا مشخص شود که تلفن همراه مورد نظر شما قادر به برآورده کردن نیاز های تان خواهد بود یا خیر. گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 علاوه بر اینکه دوربین متفاوتی دارد، دارای سخت افزاری پر قدرت و متفاوت نیز می باشد. رابط کاربری این تلفن همراه MIUI 12 بر پایه اندروید ۹ است که عملکردی کاملا روان و نرم دارد. همه افراد می توانند از این محصول باکیفیت استفاده کنند چرا که کوچک ترین هنگی ندارد. گوشی ردمی نوت 8 پرو 128 به سیستم مدیا تک مجهز شده است.

پردازنده گوشی ردمی نوت 8 پرو شامل یک کلاستر است که حداکثر سرعت ۲.۰۵ گیگا هرتز را ارائه می دهد و همین مورد خیال کاربر را از کارکرد خوب گوشی راحت می کند. این گوشی از لحاظ سخت افزاری فوق العاده است و شما می توانید بازی های سنگین را بدون کوچک ترین ایرادی در آن تجربه نمایید. البته ممکن است برخی از بازی های خیلی سنگین و دارای گرافیک بالا، کمی با مکس و کندی اجرا شوند که امری طبیعی است. در کل، ردمی نوت 8 پرو دارای مشخصات سخت افزاری قابل قبولی بوده و شما کاربران عزیز هنگام استفاده از آن راحت و راضی خواهید بود.

ردمی نوت 8 پرو

 دوربین 64 مگاپیکسلی

 یکی از فاکتور های مهم هنگام خرید گوشی، با کیفیت بودن دوربین گوشی است تا عکس ها و فیلم های با کیفیتی ضبط شود. معمولاً کاربران علاقه دارند کیفیت دوربین تلفن همراه شان بالا باشد تا بتوانند لحظات شیرین زندگی روزمره خود را به خوبی ثبت کنند. در گوشی ردمی نوت 8 پرو 128 یک دوربین ۴ گانه به همراه یک فلش LED تعبیه شده است که به کمک آن میتوانید با کیفیت ترین تصاویر را ثبت کنید.

لازم به ذکر است که دوربین اصلی این محصول ۶۴ مگاپیکسل به همراه دیافراگم F/1.9 است. همچنین دوربین فوق عریض این دستگاه دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.2 است. قدرت بالای دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو از جمله بهترین نقاط قوت این محصول به حساب می آید. ناگفته نماند که دوربین ماکرو این محصول دارای یک سنسور ۲ مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.4 بوده و قادر به ثبت فوق العاده سوژه های نزدیک میباشد.

دوربین چهارم این محصول دارای عمق سنج دو مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.4 است. با استفاده از دوربین این تلفن همراه میتوانید عکس HDR، عکس پانوراما و عکی حالت شب بگیرید. در صورتی که علاقه زیادی به ثبت لحظات خود دارید، این تلفن همراه برایتان مناسب میباشد و با استفاده از آن میتوانید ویدیو های 4K و ویدیو های فوق آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت HD ضبط کنید. پس از ذکر اطلاعات دوربین پشتی ردمی نوت 8 پرو بهتر است اطلاعاتی درمورد دوربین سلفی این محصول نیز ارائه دهیم. دوربین سلفی این محصول ۲۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.0 است که با استفاده از آن میتوانید عکس های HDR و پانوراما تهیه کنید.

همچنین دوربین سلفی این دستگاه قادر به ضبط ویدیو های با کیفیت فول اچ دی ۳۰ فریم بر ثانیه میباشد. همان طور که میدانید کیفیت دوربین برند های مختلف شیائومی بسیار بالا بوده و توانسته اند رضایت تمامی کاربران را جلب کنند. گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با استفاده از این تلفن همراه، در فضا های باز و بسته، در جاهایی که نور کم و یا زیاد باشد میتوانید تصاویری بسیار با کیفیت و با تمام جزئیات ثبت و ضبط کنید و پس از سال ها به مرور خاطرات خود بپردازید.

ردمی نوت 8 پرو

طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو

 در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد طراحی شیائومی نوت 8 پرو 128 برای شما ارائه دهیم. معمولا کاربران به دنبال تلفن همراهی هستند که علاوه بر داشتن سخت افزار و دوربین پر قدرت، آن گوشی خوش دست و زیبا نیز باشد. این محصول از شیشه طراحی شده است که به همین دلیل از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است و در اولین دیدار بدون شک شما از طراحی این گوشی مات خواهید شد. این تلفن همراه در مقابل خط و خش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان میدهد، چرا که در تهیه آن از شیشه گوریلاگس ۵ استفاده شده است.

این مورد نیز، از نقاط قوت ردمی نوت 8 پرو 128 به حساب می آید. در تهیه پنل جلو و عقب گوشی این دستگاه از پر قدرت ترین و مستحکم ترین پوشش محافظ تلفن همراه استفاده شده است که به سختی آسیب میبیند. برند شیائومی برای کاهش دادن وزن این محصول از شاسی های پلاستیکی استفاده نموده است. شیائومی در طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو تمرکز و دقت زیادی به کار برده است تا شما کاربران عزیز هنگامی که این تلفن همراه را در دست خود میگیرید، حس نشاط و شادابی داشته باشید.

همچنین رنگ بندی این تلفن همراه بسیار زیبا بوده و مورد علاقه تمامی کاربران میباشد. در صورتی که به دنبال تلفن همراهی زیبا و قدرتمند هستید، استفاده از ردمی نوت 8 پرو برایتان توصیه میشود. شیائومی در این مدل از محصولات خود نیز همانند اغلب مدل های دیگر، سنسور اثر انگشت را در پشت گوشی تعبیه کرده است. همچنین ماژول دوربین های ردمی نوت 8 پرو 128 در مرکز تلفن همراه و به صورت عمودی قرار داده شده است.

این دستگاه را در رنگ های سفید، خاکستری، صدفی و سبز تیره میتوانید بیابید. اندازه قاب ردمی نوت 8 پرو 8.8×76.4×161.3 میلی متر بوده و به خوبی خود را در دست کاربران نشان میدهد و خودنمایی میکند. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که این مدل از برند شیائومی برای نخستین بار از گواهینامه IP52 پشتیبانی میکند.

به این معنا که گوشی ردمی نوت 8 پرو 128 گیگ در مقابل مایعات مقاومت زیادی داشته و قادر به مقاوم بودن در مقابل عرق کردن و قطرات باران میباشد. این امر سبب شده است تا مقاومت و ماندگاری این دستگاه دوچندان شده و کاربران بتوانند بهره لازم را از آن ببرند.

ردمی نوت 8 پرو

 نمایشگر ردمی نوت 8 پرو

 یکی از مهم ترین قسمت های تلفن همراه، نمایشگر آن است. بسیاری از کاربران توجه ویژه ای به این فاکتور دارند. صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو IPS LCD بوده و وضوح آن تقریباً مشابه نسخه قبلی است. اما لازم به ذکر است که سایز صفحه نمایش آن افزایش قابل توجهی داشته و تراکم پیکسلی آن از ۴۰۹ به ۳۹۵ پیکسل boys کاهش داده شده است. در صورتی که کیفیت صفحه نمایش تلفن همراه بالا باشد، کاربران هنگام استفاده از دستگاه احساس راحتی میکنند.

رزولوشن این محصول ۲۳۴۰× ۱۰۸۰ پیکسل و کیفیت تصاویرش فول اچ دی میباشد. درست است که مانند اکثر مدل های دیگر شیائومی به پنل AMPLED مجهز نشده است، اما ویژگی های نمایشگر شیائومی نوت 8 پرو 128 گیگ عالی بوده و قادر به برآورد کردن نیاز های کاربران میباشد. ردمی نوت 8 پرو دارای حداقل حاشیه بوده و حتی دوربین سلفی آن نیز در بریدگی قطره ای شکل قرار داده شده است.

این محصول از ویژگی فیلتر نور آبی هم برخوردار است و در صورت حساس بودن چشمتان به نور، میتوانید حالت صفحه نمایش تلفن همراه خود را به فیلتر نور آبی تغییر داده و احساس راحتی داشته باشید. نمایشگر این دستگاه به دلیل ایده آل بودن، میتواند نیاز های تمامی کاربران از جمله بزرگسالان و کودکان را برآورد کرده و رضایت آن ها را جلب نماید.

نمایشگر شیائومی نوت 8 پرو

باتری و اسپیکر گوشی ردمی نوت 8 پرو

 باتری یکی دیگر از قسمت های خیلی مهم تلفن همراه است که افراد هنگام خرید به آن اهمیت زیادی میدهند. ظرفیت باتری گوشی ردمی نوت 8 پرو ۴۵۰۰ میلی آمپر است که میتواند نیاز های کاربران مختلف را حداقل برای یک روز برآورد کند. شاید شما نیز به دنبال یک گوشی با یک باتری مناسب هستید تا از شر شارژ کردن های پیایی راحت شوید. باتری این تلفن همراه توانایی شارژ سریع ۱۸ وات را دارد.

بدون شک این باتری قدرتمند یکی از نقاط قوت این دستگاه به حساب می آید و افراد زیادی به همین دلیل برای خرید این گوشی اقدام کرده اند. در صورتی که باتری این دستگاه را به صورت کامل شارژ کنید که تقریباً به دو ساعت زمان نیاز دارد، میتوانید به صورت میانگین ۱ تا ۱.۵ روز از آن استفاده نمایید. همچنین باید گفت، در صورتی که در طی روز از بازی های حجم بالا و برنامه های سنگین استفاده مینمایید ممکن است شارژ تلفن همراه تان در کمتر از یک روز به اتمام برسد که امری طبیعی است.

پس از ذکر مشخصات باتری، بهتر است اطلاعاتی در مورد اسپیکر نیز برایتان ارائه دهیم. درست است که اسپیکر گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 گیگ صدای چندان بلندی ندارد، اما کیفیت و شفافیت اسپیکر این دستگاه، بسیار قدرتمند و ستودنی است. اگر در طول روز به موسیقی های مختلفی گوش میدهید و علاقه زیادی به آن ها دارید، این تلفن همراه گزینه مناسبی برایتان است، چرا که شفافیت صدای این محصول فوق العاده بالا میباشد. افرادی که موسیقی دوست هستند، هنگام خرید گوشی باید اطلاعات اسپیکر آن را بررسی کنند.

ردمی نوت 8 پرو

جمع بندی

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده هستید، بدون شک گوشی های برند شیائومی میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.از نظر اقتصادی این گوشی ها بسیار حائز اهمیت هستند و به هنین دلیل در تمام نقاط دنیا رکوردهای فروش این گوشی ها به گوش میرسد. یکی از این گوشی ها، ردمی نوت 8 پرو است که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد و با توجه به امکانات خود در بازار سر و صدای زیادی به پا کرد.

از ویژگی های بارز این گوشی میتوان به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و وضوح بالای تصاویر اشاره کرد. مقاومت این گوشی در برابر ضربه بسیار بالاست و طراحی بسیار زیبایی به دلیل استفاده از جنس شیشه دارد. در این گوشی بازی های سنگین را میتوانید بازی کنید و اگر قصد خرید آن را دارید میتوانید به فروشگاه واردکننده این محصول، فروشگاه اکوتل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *