مقالات, همه

قیمت شیائومی نوت 8 پرو به همراه مشخصات فنی کامل

قیمت شیائومی نوت 8 پرو

شیائومی برای اولین بار در سال 2019 و با قیمت 220 یورو روانه بازار شد، در دسته گوشی­ های میان ­رده قرار گرفته است. باتری قوی، مقاوم بودن گوشی، صفحه نمایش با وضوح فول اچ دی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی سلفی، مجهز به حسگر اثر انگشت در کنار مناسب بودن قیمت شیائومی نوت 8 پرو، این گوشی را به یکی از گزینه های پرطرفدار در بازار تبدیل کرده است.

بررسی مشخصات و قیمت شیائومی نوت 8 پرو

شیائومی با قرار گرفتن در دسته گوشی ­های میان ­رده، با توجه به امکاناتی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برای بررسی قیمت شیائومی نوت 8 پرو، و ارزنده بودن آن باید به مشخصات فنی و ظاهری و سخت ­افزاری این گوشی توجه کرد. این گوشی که برای اولین بار در سال 2019 و با قیمت 220 یورو روانه بازار شد، توجه بسیاری از کاربران را به­ خود جلب کرد.

شیائومی نوت 8 پرو، قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد. مقاومت مناسب گوشی، مدیون قاب پشت آن است که از شیشه گوریلاگلس 5 ساخته است شده است. نمایشگر این گوشی همانند قاب پشتی از جنس گوریلاگلس 5 می باشد. لبه­ قاب گوشی شیائومی نوت8 پرو، با طراحی خمیده، موجب استفاده راحت تر آن شده است.  همچنین استفاده از فریم پلاستیکی به جای فریم فلزی، بر پایین بودن قیمت نوت 8 پرو، نسبت به سایر گوشی های هم رده تاثیرگذار است.

قیمت شیائومی نوت 8 پرو

رابطه مشخصات فنی و قیمت شیائومی نوت 8 پرو

مشخصات ظاهری گوشی ردمی، مجهز بودن ردمی 8 پرو، به دوربین چهارگانه به همراه فلش LED و نیز یک حسگر اثر انگشت در پشت گوشی جلوه زیبایی به آن داده است. این گوشی در رنگ­های نارنجی، سفید، آبی روشن، آبی تیره و خاکستری در ابعاد 4/161 در 76/4 در 8/8 میلی متر تولید شده است. وزن گوشی ردمی نوت 8، حدود 200 گرم است و با توجه به اندازه باتری، منطقی بنظر می رسد. از دیگر مشخصات ظاهری که بر قیمت شیائومی نوت 8 پرو تاثیرگذار است، می­ توان به قرار گرفتن کلیدهای مدیریت صدا و کلید پاور در سمت راست گوشی، و درگاه های کارت حافظه و سیم کارت در سمت چپ آن اشاره کرد. همچنین درگاه USB-C، اسپیکر و هدفون با جک 3/5 میلی متری در پایین گوشی قرار دارد. بدنه این گوشی از متریال با کیفیتی ساخته شده است که از برتری­ های آن در مقایسه با دیگر گوشی های میان رده به شمار می آید.

برای درک بهتر شیائومی نوت 8 پرو، باید اشاره کرد که این گوشی، با نمایشگری 53/6 اینچی و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و نیز تراکم 395 پیکسل در هر اینچ، کیفیت مناسبی از تصویر را ارائه کرده است. هم­چنین استفاده از صفحه نمایش IPS LCD  و نسبت تصویر 5/19 به 9، کیفیت بالا و قابل رقابتی با بسیاری از صفحه نمایش های OLED ایجاد کرده است. کیفیت تصویر و روشنایی با 16 میلیون رنگ صفحه نمایش، ردمی نوت 8 پرو را برای گیمرها و تماشای فیلم بسیار جذاب کرده است.

قیمت شیائومی نوت 8 پرو

مشخصات دوربین، پردازنده و قیمت رد نوت 8 پرو

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت شیائومی نوت 8 پرو ، دوربین آن است. این گوشی دارای یک دوربین چهارگانه با فلش LED است. یکی از نقاط قوت این گوشی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم F1/9 می باشد. همچنین امکان عکس برداری با کیفیت از سوژه های نزدیک را با دوربین فوق عریض با دیافراگم F2/4 و با حسگر 8 مگاپیکسلی فراهم کرده است. علاوه بر این، یک دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل با دیافراگم F2/4 در پشت گوشی تعبیه شده است. ردمی نوت 8 پرو، با دوربین 20 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم F2، با توجه به قیمت نوت 8 پرو، کیفیت دوربین خود را برای دوربین سلفی نیز حفظ کرده است. همچنین امکان عکس برداری HDR و پانوراما را باید به آن افزود. قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 30 فریم بر ثانیه فول اچ دی، نیز از امکانات این گوشی میان رده است. البته جای خالی لرزشگیر اپتیکال نیز حس می شود.

شیائومی نوت 8 پرو، از پردازنده 12 نانومتری Mediatek Helio G90T در داخل گوشی استفاده کرده است که توان پردازشی آن را پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 تامین می کند. نکته مهم در رابطه با قیمت ردمی نوت 8 پرو، نسخه های 64 و 128 گیگ ارائه شده این گوشی است. از مشخصات فنی ردمی نوت 8 پرو، بهره مندی از پردازنده 8 هسته ای است که از 2 هسته Cortex-A76 (فرکانس 2/05 گیگاهرتز) و 6 هسته  Cortex-A55  (فرکانس 2/0 گیگاهرتز) استفاده می کند. در ادامه به بررسی نکاتی که در قیمت شیائومی نوت 8 پرو 64 گیگ گیگ و همچنین قیمت شیائومی نوت 8 پرو 128 گیگ تاثیرگذارند، می پردازیم.

قیمت شیائومی نوت 8 پرو

نکاتی در مورد قیمت شیائومی نوت 8 پرو

به عنوان اولین گوشی از برند شیائومی که لنز 64 مگاپیکسلی را در دوربین خود استفاده کرده است، قیمت شیائومی نوت 8 پرو 64 گیگ مناسب و معقول است. اگرچه­ عکاسی ماکرو، پرتره و با زاویه باز را نیز باید به قابلیت دوربین آن افزود. این مجموعه سخت افزاری ممکن است برای بازی های سنگین کیفیت مناسبی نداشته باشد اما قطعا از گرافیک مناسبی برخوردار است و هنگام کار با آن کندی حس نخواهید کرد. باید اشاره کرد که قیمت گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 گیگ با توجه به حافظه رم داخلی 4 یا 6 گیگابایتی آن می­تواند متفاوت باشد. ردمی نوت 8 پرو، با بهره گیری از سیستم عامل اندروید نسخه 9 و رابط کاربری MIUI 10 تولید شده است. التبه با بروزرسانی سیستم عامل اندروید، نسخه های 10 و 11 نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به امکانات و مشخصات فنی و حتی ظاهری آن قیمت شیائومی نوت 8 پرو قابل رقابت با برخی گوشی های پرچم دار است.

نکته مهم و موثر در قیمت شیائومی نوت 8 پرو درباره باتری نسبتا بزرگ شیائومی نوت 8 پرو، ظرفیت 4500 میلی آمپری است که توانایی شارژ سریع 18 واتی را فراهم می کند. این باتری برای شارژ کامل حدود 2 ساعت زمان لازم دارد و مدت زمان نگهداری شارژ حدودا 5/1 روزه می باشد. با اینکه صدای اسپیکر گوشی چندان بلند نیست اما کیفیت رضایت بخشی با توجه به قیمت ردمی نوت 8 پرو دارد.

محتویات جعبه و اقلام همراه گوشی شیائومی نوت 8، که شرکت شیائومی برای کاربران در نظر گرفته است، یک قاب محافظ مخصوص، دفترچه راهنما، سوزن سیم­کارت و شارژر 18 واتی است. با اینکه به نسبت قیمت شیائومی نوت 8 پرو، محتویات داخل جعبه، کافی بنظر می­رسد، اما جای هندزفری در آن خالی است. ردمی نوت 8 پرو، با طراحی شیک و الگوبرداری از پرچمداران بازار موبایل، نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است.

به منظور جمع بندی مطالب گفته شده، همانطور که اشاره شد ویژگی هایی چون باتری قوی، مقاوم بودن گوشی، صفحه نمایش با وضوح فول اچ دی، عدم کندی گوشی و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی سلفی، مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در کنار مناسب بودن قیمت محصول، این گوشی را به یکی از گزینه های پرطرفدار در بازار تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *