مقالات, همه

بررسی سامسونگ A21s، مشخصات فنی، بهترین قیمت

بررسی سامسونگ A21s

محصول میان رده سامسونگ A21s  با طراحی استاندارد و در رنگ­های مشکی، سفید، قرمز و آبی در سال 2020 تولید شده است. بررسی سامسونگ A21s نشان می دهد که برای دوربین اصلی، از دوربین چهارگانه با ماژول مستطیلی استفاده شده است. در عین حال سامسونگ A21s، در ردیف گوشی های اقتصادی و میان رده قرار می گیرد.

مشخصات فنی سامسونگ A21s

انتخاب یک گوشی با کیفیت و قیمت مناسب از میان محصولات متنوع سامسونگ، کار دشواری است. بررسی سامسونگ A21s نشان می دهد که این دستگاه در سال 2020 و با قیمت 190 یورو وارد بازار شد. همچنین با طراحی استاندارد و اضافه کردن دو مشخصه حفره دوربین سلفی داخل نمایشگر و ماژول دوربین در قابل پشتی، یک گوشی مدرن به حساب می ­آید. این گوشی در رنگ­های مشکی، سفید، قرمز و آبی تولید شده است اما در برابر نور، به صورت چند رنگ دیده می­شود و ظاهری زیبا به آن بخشیده است.

با وجود فریم پلاستیکی چندلایه، گوشی با دوام و محکمی است. جنس قاب پشت گوشی، از پلاستیک براق ساخته شده است که علاوه نمایان کردن اثر انگشت در برابر خش مقاومت چندانی ندارد. برای بررسی سامسونگ A21s، ابتدا به مشخصات ظاهری آن اشاره می کنیم. با اینکه ماژول دوربین اصلی که در پشت قاب قرار دارد، کمی بیرون زدگی دارد، اما در تعادل گوشی خللی ایجاد نکرده است. دکمه های قفل و تنظیم صدای گوشی در سمت راست قاب گوشی و اسلات مموری کارت در سمت چپ آن قرار گرفته است. همچنین جک هندزفری 3.5 میلی متری، تراشه اسپیکر و میکروفون نیز در پایین گوشی قرار دارند.

بررسی سامسونگ A21s

مشخصات پردازنده و نمایشگر A21s

سامسونگ برای اولین بار در مدل A21s، از تراشه اگزینوس 850 استفاده کرد. تراشه ای که از 8 هسته 2 گیگاهرتزی برای پردازش به کار می گیرد و با دستاورد جدید 8 نانومتری ساخته شده است. همچنین رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگ در نظر گرفته است. البته مدل های با رم 3 یا 6 گیگ برای سامسونگ A21s 64 گیگ نیز در بازار وجود دارند.

برخلاف سایر محصولات سامسونگ، بررسی سامسونگ A21s نشان می دهد که در مدل A21s، از نمایشگر سوپرامولد در صفحه نمایش خود استفاده نکرده است. سامسونگ استفاده از PLS TFT با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل و تراکم 270 در هر اینچ، را ترجیح داده است که قابلیت رقابت چندانی با گوشی های هم رده خود نیست. البته به طور کلی صفحه نمایش در سامسونگ A21s 64 گیگ از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. اما طبیعی بنظر رسیدن رنگ ها و زاویه دید هم مطلوب است. بیشترین میزان روشنایی صفحه نمایش در حالت اتوماتیک، به 510 نیت می رسد. این میزان روشنایی با بررسی سامسونگ A21s، برای اغلب شرایط محیطی به جز هنگام تابش مستقیم نور خورشید، قابل قبول است. یکی از ایرادهایی که در صفحه نمایش به چشم می خورد، وجود سایه در لبه ها و اطراف صفحه است.

در رابطه با بررسی سامسونگ A21s، سیستم عامل و بخش نرم افزاری سامسونگ A21s باید گفت از برنامه های به روزی بهره منده است. ترکیب نرم افزاری اندروید 10 و One UI 2/1 نشان از اهمیت سامسونگ به محصولات میان رده خود دارد. استفاده از One UI Core، تفاوت چندانی با One UI ندارد اما نسخه کم حجم تری از آن محسوب می شود. بخش‌های DigitAl Wellbeing و Device CAre از امکاناتی است که استفاده از One UI 2/1 برا این گوشی ایجاد کرده است.

مشخصات دوربین سامسونگ A21s 64 گیگ

شرکت سامسونگ مانند بسیاری از گوشی های تولید شده در سال 2020 از دوربین چهارگانه با ماژول مستطیلی برای دوربین اصلی سامسونگ A21s استفاده کرده است. البته یکی از این دوربین ها کارکرد مهم دارد و بقیه در شرایط خاص برای عکاسی به درد می خورند. دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، دارای سنسور 2/1 اینچ و ضریب F2/0 و نیز فوکوس اتوماتیک PDAF است. همچنین یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی با حسگر 1/0 اینچ و ضریب F2/2 در کنار دوربین اصلی تعبیه شده است. دوربین سوم و چهارم به ترتیب دوربین mAcro و عمق سنج که هر کدام 2 مگاپیکسل و با ضریب F4/2 می باشند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز کیفیت مناسبی نسبت به قیمت این گوشی دارد، که از حسگر ۱/۳.۱ اینچ با ضریب F2/2 بهره می گیرد. با وجود اینکه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است، بررسی سامسونگ A21s نشان می دهد که به صورت پیش فرض، عکس ها با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می شوند که می توان با تنظیم اپ دوربین رزولوشن بالاتر انتخاب کرد. هرچند عکس های 12 مگاپیکسلی بازه دینامیکی قوی تری دارد. دوربین فوق واید گاهی عملکردی بهتر از دوربین اصلی در رابطه با دست نخورده بودن سایه روشن های تصویر دارد. البته باید اشاره کرد که سطح جزئیات ممکن است پایین تر باشد. همانطور که در بررسی سامسونگ A21s انتظار می رود، دوربین فوق واید این گوشی، به لرزش گیر اپتیکال مجهز نشده است.

از دیگر امکانات سامسونگ A21s قیمت روز می توان به دارا بودن حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره با سرعت و دقت بالا اشاره کرد، که علاوه بر قفل یا باز کردن گوشی برای دسترسی سریع به تنظیمات گوشی نیز کاربرد دارد. در بررسی سامسونگ A21s مشخص شده است که هیچ گونه تاخیر و کندی در رابط کاربری حس نمی شود.

بررسی سامسونگ A21s

بررسی سامسونگ A21s و  چند نکته طلایی

در رابطه با اسپیکر این گوشی میان رده اقتصادی که روی لبه پایین گوشی قرار دارد، باید اشاره کرد که کیفیت و حجم صدای متوسطی دارد. در صورتی که میزان صدا را افزایش دهید، اعوجاج کاملا محسوسی به گوش تان می رسد. هندزفری داخل جعبه نیز، برای شنیدن موسیقی چندان چنگی به دل نمی زند. اما به عنوان سامسونگ A21s قیمت روز که از گوشی های ارزان و اقتصادی به شمار می آید نمی توان انتظار بیشتری داشت.

با اینکه سامسونگ برای اغلب گوشی های خود صفحه نمایش سوپر امولد را در نظر می گیرد، اما به نظر می رسد در مورد گوشی های اقتصادی و میان رده خود از این انتخاب صرف نظر می کند. و شاید به همین دلیل است که از نمایشگر 5/6 اینچی با رزولوشن p720 استفاده کرده است. همچنین نسبت بدنه به تصویر 20:9 می باشد. هم اکنون در بازارهای مختلف، سامسونگ A21s قیمت روز بین 3 میلیون و نهصد هزار تا 5 میلیون تومان را تجربه می کند.

در مورد صفحه نمایش بزرگ و بررسی سامسونگ A21s، استفاده از باتری 5000 میلی آمپری قدرتمند با قابلیت شارژ سریع، به وسیله شارژر سریع 15 واتی و کابل USB-C انتخاب هوشمندانه ای است. با توجه به دارا بودن امتیاز بیشترین زمان نگهداری شارژ به مدت 119 ساعت، می توان آن را یکی از با دوام ترین گوشی ها به شمار آورد. علاوه بر این عملکرد حالت استندبای نیز تحسین برانگیز است.

با توجه به توضیحاتی که بیان شد و بررسی سامسونگ A21s، این دستگاه در ردیف گوشی های اقتصادی و میان رده قرار می گیرد. دوربین با کیفیت، باتری 5000 میلی آمپری و نیز ظاهر زیبا و چند رنگ و… بر محبوبیت سامسونگ A21s می افزاید. علاوه بر اینکه شاهد کشیدگی رنگ ها در سامسونگ A21s هستیم، اما کیفیت قابل قبولی دارد و این امر در نمایشگرهای LCD طبیعی است.

جمع بندی

در آخر توصیه میشود که قبل از خرید هر محصول دیجیتالی از جمله گوشی موبایل آن را بررسی کنید. ما در اکوتل همواره سعی می کنیم تا بهترین و به روز ترین گوشی های هوشمند را برای شما عزیزان بررسی کنیم. شما می توانید در بخش مقالات فروشگاه، علاوه بر بررسی سامسونگ A21s با دیگر گوشی های سال آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *