مقالات

جامع ترین نقد و بررسی گوشی سامسونگ A51

گوشی سامسونگ A51

گوشی‌های سری A سامسونگ از گوشی‌های میان ردۀ جذاب و قدرتمندی محسوب می­شوند. این محصولات جزء پرفروش­ترین و محبوب­ترین گوشی­های سامسونگ می­باشند. گوشی سامسونگ A51 از جمله گوشی­های محبوب ساخت کشور کره است که در دسامبر 2019 ارائه شد. در این مقاله بر آن شدیم تا شما خوانندگان عزیز را با این گوشی محبوب آشنا کنیم امیدواریم تا پایان همراه ما باشید.

معرفی سامسونگ A51

گوشی سامسونگ A51 توانست در سال 2020 عنوان برترین گوشی میان ردۀ سامسونگ را از آن خود نماید بنابراین لازم است به بررسی مشخصات آن بپردازیم تا دلیل این برتری را متوجه شویم. از مشخصات گوشی سامسونگ A51 می­توان موارد ذیل را نام برد:

طراحی گوشی A51

گوشه ­های این گوشی گرد بوده و جنس پنل پشتی آن از پلاستیک است. رنگ این پنل در مواجهه با شرایط نوری مختلف اندکی تغییر پیدا می­کند. این پنل از لنزهای دوربین اصلی میزبانی می­نماید که به شکل حرف L روی یک فرم مستطیلی کنار هم واقع شده­اند. به دلیل بهره­مندی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، روی پنل پشتی، سوراخ حسگر اثر انگشت وجود ندارد از این رو تنها چیزی که در پشت گوشی سامسونگ A51  قرار دارد پکیج دوربین است. دیگر ویژگی­ای که در خصوص طراحی این گوشی باید گفت این است که تمامی دکمه­ها در یک سمت قرار گرفته­اند به طوری­که دکمه­های تنظیم صدا و پاور در سمت راست آن قرار گرفته ­اند.

دوربین های گوشی A51

این گوشی دارای دوربین­های اصلی با چهار لنز است. پکیج دوربین اصلی شامل دو لنز 48 و 12 مگاپیکسلی و دو لنز 5 مگاپیکسلی می­باشد. در این گوشی لنز 48 مگاپیکسلی که دارای وسعت دیافراگم f/2.0 است نقش شاتر اصلی را دارد و لنز 12 مگاپیکسلی با وسعت دیافراگم f/2.2 اولترا واید است. یکی از لنزهای 5 مگاپیکسلی که دارای وسعت دیافراگم f/2.2 است جهت تشخیص عمقی بوده و کاربرد لنز 5 مگاپیکسلی دیگر که دارای وسعت دیافراگم f/2.4 است به عنوان ماژول ماکرو برای ثبت سوژه­هاست. در قسمت دوربین جلو هم یک سنسور 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است. تصاویری که به وسیلۀ این گوشی ثبت می­شوند دارای محدودۀ دینامیکی مناسب در روشنایی روز می­باشند با این وجود اندکی کمبود اکسپوژر(نوردهی) در این تصاویر حس می­شود. علاوه بر این رنگ­ها هم به خوبی ثبت می­شوند و به جز اندکی اشباع بیش از حد در رنگ­هایی همچون سبز و آبی، مشکل دیگری مشاهده نمی­شود. با این همه دوربین گوشی سامسونگ A51 هم مشابه اغلب گوشی­های سامسونگ تصاویر را کمی ثبت می­نمایند که البته این مسئله، قابل توجه نیست.

باتری گوشی A51

گوشی سامسونگ A51 دارای باتری 4000 میلی­آمپر ساعتی با شارژ سریع 15 واتی است. این باتری نسبتا بزرگ می­باشد بنابراین به راحتی قادر است به مدت یک روز کامل، انرژی کافی جهت استفاده از این گوشی را تامین ­نماید.

نمایشگر گوشی A51

بزرگ­ترین نقطۀ قوت گوشی سامسونگ A51 مشابه دیگر گوشی­های سامسونگ نمایشگر آن است. این دستگاه دارای نمایشگر سوپر آمولد با رزولوشن 1080×2400 پیکسل با تراکم پیکسلی 5/4 پیکسل بر اینچ، نسبت تصویر 20:9 و روشنایی حداکثری 636 نیت می­­باشد. می­توان اذعان داشت که این نمایشگر بالاتر از رده قیمتی دو دستگاه می­باشد. از دیگر ویژگی­های این گوشی می­توان به تراکم پیکسلی مناسب، روشنایی کافی و رزولوشن بالا در فضاهای باز و یا بسته اشاره کرد. لازم به ذکر است که این پنل OLED بهترین پنل سامسونگ نمی­باشد بنابراین می­توان گفت که از برخی لحاظ دچار مشکل می­باشد. مثلا هنگامی­که از دو طرف به نمایشگر نگاه می­کنید کیفیت آن اندکی پایین و تار است اما با توجه به این­که در اغلب گوشی­های این رده قیمتی پنل LCD مورد استفاده قرار می­گیرد، کارکرد نمایشگر این گوشی قابل تحسین است.

نرم افزار گوشی A51

با توجه به مشخصاتی که گوشی سامسونگ A51 دارد می­توان آن را نخستین گوشی میان ردۀ سامسونگ دانست که دارای رابط کاربری آن One UI 2.0 و سیستم عامل اندروید 10 می­باشد. رابط کاربری One UI 2.0 بسیار ساده بوده و از لحاظ نظری هم زیبا و کاربردی به نظر می­آید. لازم به ذکر است که سامسونگ در این نسخۀ نرم افزار اصلاحات زیادی انجام داده است و گوشی سامسونگ A51 هم از همۀ این ویژگی­ها بهره­مند شده است. پلتفرم اندروید 10 هم بسیاری از مشخصات جدید همچون کنترل والدین، حالت فوکوس، حریم خصوصی، حرکات ناوبری Google و ابزار مکان­یابی را برای گوشی­هایی که از آن استفاده می­نمایند داراست. علاوه بر تمامی این ویژگی­ها دارای مشخصاتی از قبیل Dual Messenger، Secure Folder، Night mode، Game Launcher، اسکن QR، نمایشگر همیشه روشن و فیلترینگ نور مضر آبی می­­باشد.

سخت افزار

تراشۀ  Exynos 9611 در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. بهتر  است بدانید که گوشی سامسونگ A50 هم دارای این پردازنده می­باشد. باید گفت که این تراشه نسخۀ «آور-کلاک» تراشۀ Exynos 9610 است. این تراشه دارای 6 گیگابایت رم است بنابراین به خوبی می­تواند از عهدۀ کارکردهای چند وظیفه­ای برآید. البته در تعدادی از بازارها نسخه­ای از این دستگاه با رم 4 گیگابایت ارائه شده است. در رابطۀ با صدای این گوشی هم باید گفت که با وجود داشتن صدای معمولی توانسته است رضایت کاربران را جلب کند و از این لحاظ عینا مشابه نسخۀ پیشین خود عمل نموده است. این گوشی سامسونگ قابلیت پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos را دارد از این رو می­تواند کارکرد صدا را برای هدفون­های سیمی و بی­سیم ارتقا دهد. افزون بر موارد فوق صدای تماس بلند و واضحی دارد.

مشخصات فنی

سایر مشخصات فنی این گوشی به شرح زیر است:

  • وزن: 172 گرم.
  • ابعاد:

طول: 5/158 میلی­متر.

عرض: 6/73 میلی­متر.

قطر: 9/7 میلی­متر.

  • سیستم عامل: اندروید 10.
  • اندازه سیم کارت: نانو سیم کارت/پشتیبانی از یک یا دو سیم کارت.
  • پردازنده: سامسونگ اگزینوس 9611.
  • پردازنده گرافیکی: مالی G72 MP3.
  • ویژگی­های بایومتریک: سنسور اثر انگشت درون نمایشگری.
  • شبکه: قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G.
  • حافظه:

حافظۀ رم: 6 گیگابایت.

حافظۀ ذخیره­سازی: 128 گیگابایت.

قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه.

برای مشاهده تمامی مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A51 می توانید به صفحه این محصول مراجعه کنید. به علاوه برای مشاهده لیست بررسی تخصصی های فروشگاه می توانید اینجا کلیک کنید.

جمع بندی

همان طور که قبل تر اشاره کردیم، گوشی سامسونگ A51s یکی­دیگر از مدل­های پرطرفدار گوشی­های سری A سامسونگ می­باشد که در سپتامبر 2020 عرضه شد. این گوشی یک نسخه از گوشی سامسونگ A51 می­باشد که با پردازنده متفاوت با قیمتی  پایین­تر در بازار چند کشور از جمله ایران ارائه شده است.

در پایان باید گفت که گوشی سامسونگ A51 گزینه­ای بسیار مناسب برای افرادی است که می­خواهند با صرف هزینه­ای کمتر از 1000 دلار صاحب یک گوشی هوشمند باکیفیت و کاربردی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *