مقالات, همه

مشخصات و قیمت سامسونگ M51 در ایران

قیمت سامسونگ M51

شرکت سامسونگ حدود دو سال قبل یعنی در سال 2019 لاین گوشی‌های هوشمند سری M را راه اندازی کرد و با تولید گوشی‌های سری M10 تا M40 توانست موفقیت قابل توجهی در بازار به دست آورد. همچنین با ارتقاء این گوشی‌ها وتولید گوشی‌هایی با عنوان گلکسی M10S و M30S توانست استقبال مشتریان را بیش از پیش به دست آورد. اما این همه‌ی ماجرا نیست. در حالی که همه منتظر بودند سامسونگ گوشی گلکسی M50 را تولید کند، این شرکت با گذر از این مدل، و تولید یک مدل با امکانات بیشتر تحت عنوان گلکسی M51 بازار موبایل سراسر جهان را شگفت زده کرد. قیمت سامسونگ M51 در رده‌ی گوشی‌های میان رده و اقتصادی قرار دارد ولی با این حال با این قیمت گلکسی M51 همچنان امکانات بی نظیری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در حقیقت هنگام دسته بندی نباید به قیمت گلکسی M51 اکتفا کرد و امکانات آن را نیز در نظر گرفت. امکاناتی که سامسونگ برای این گوشی میان رده در نظر گرفته است آن را تقریبا نزدیک به گوشی‌های رده بالا قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی مشخصات سامسونگ M51 و بررسی بیشتر ویژگی‌های آن می‌پردازیم. اگر قصد خرید یک گوشی با قیمت میان رده و امکانات فوق العاده دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت سامسونگ M51ارزیابی قیمت سامسونگ M51 نسبت به طراحی آن

مشابه دیگر گوشی‌های موبایل میان رده سامسونگ، برای طراحی سامسونگ M51 در قسمت قاب جلو از شیشه و برای فریم و قاب پشت گوشی از متریال پلاستیک استفاده شده است. استفاده از پلاستیک یکی از راهکارهای اصلی سامسونگ برای اقتصادی بودن قیمت سامسونگ M51 است. هرچند که پلاستیک استحکام بیشتری نسبت به شیشه دارد و از نظر مقاومت این گوشی نمره قابل قبولی را به دست می‌آورد.  ابعاد گوشی M51 163.9 × 76.3 و ضخامت 9.5 میلی متر است و تمام ویژگی‌های لازم برای یک گوشی خوش دست را دارد.

طراحی بی نظیر، مدرن و چشم نواز گلکسی M51

طراحی پشت گوشی بسیار چشم نواز و فوق العاده است. سامسونگ با قرار دادن چهار دوربین توانسته طراحی منحصر به فردی را رقم بزند. روی قاب پشتی سامسونگ M51، چهار دوربین در یک فضای مستطیلی قرار داده شده‌اند و فلش LED نیز کنار دوربین دومی قرار گرفته است. یک حسگر اثر انگشت نیز در لبه جانبی گوشی قرار گرفته است به همین دلیل به راحتی قابل دسترس بوده و استفاده از آن برای کاربر راحت است.

در مورد اسپیکر و درگاه USB Type-C نیز همان طور که از گوشی‌های سامسونگ انتظار داریم در پایین گوشی قرار دارند. اما یک خبر خوش برای خریداران گوشی سامسونگ M51 این است که خبری از جک 3.5 میلی متری برای هدفون نیست و همچنان می‌توانید از هدفون‌ قدیمی خود استفاده کنید.

صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی در کنار قیمت سامسونگ M51

وقتی به قیمت سامسونگ M51 دقت می‌کنیم انتظار یک صفحه نمایش فوق  العاده را نداریم ولی واقعیت جور دیگری رقم خورده است و سامسونگ یک صفحه نمایش 6.7  اینچی که بزرگترین صفحه نمایش در گوشی‌های سری M بوده است را به کاربران ارائه کرده است.

این نمایشگر از تکنولوژی Super AMOLED Plus استفاده می‌کند که در گوشی‌های میان رده کمتر دیده می‌شود و بیشتر مختص گوشی‌های رده بالا است. با استفاده از این تکنولوژی نور صفحه متناسب با روشنایی محیط تنظیم می‌شود و علاوه بر وضوح مناسب دیگر خبری از آسیب ناشی از نور زیاد به چشم‌ها نخواهد بود. رزولوشن این صفحه نمایش 2400 پیکسل در 1080 پیکسل است و به عبارتی 393 پیکسل در هر اینچ می‌باشد. نسبت تصویر آن 9 به 20 است و دقت فوق العاده‌ای دارد و این خبر خوبی برای کسانی است که سرگرمی آن‌ها دیدن فیلم با گوشی است. داشتن یک زاویه دید عالی باعث شده است که حتی زیر نور خورشید بتوانید از کیفیت فوق العاده این صفحه نمایش نهایت استفاده را ببرید.

با توجه به قیمت سامسونگ M51 نباید انتظار یک محافظ صفحه بی نظیر را داشته باشید اما وجود محافظ گوریلا گلس 3 نیز تا اندازه‌ای خیال شما را راحت می‌کندو هرچند پیشنهاد می‌شود برای اطمینان بیشتر یک گلس محافظ روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

قیمت سامسونگ M51

چهار دوربین برای عکاسی حرفه‌ای

قیمت سامسونگ M51 باعث می‌شود که توقع شما از دوربین‌های این گوشی پایین بیاید اما باید گفت که گلکسی M51 با داشتن 4 دوربین که در یک کادر مستطیلی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند می‌تواند قدرت یک عکاس حرفه‌ای را برای شما فراهم کند. دوربین اول این گوشی دارای رزولوشن 64 مگاپیکسلی است. دوربین دوم این گوشی هوشمند از نوع فوق عریض و 12 مگاپیکسلی بوده و مجهز به امکان فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. حال نوبت به دوربین سوم می‌رسد که به سنسور تشخیص عمق تصویر شهرت دارد، و دارای رزولوشن 5 مگاپیکسلی می باشد و برای گرفتن عکس‌های پرتره طراحی شده است. دوربین چهارم نیز یک دوربین ماکرو و دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل است و در صورتی که بخواهید تصاویر را از فاصله نزدیک ثبت کنید کمک زیادی به ضبط دقیق جزئیات می‌کند.

با توجه به قیمت سامسونگ M51 امکانات عکاسی آن بی نظیر است و تقریبا اگر بخواهید گوشی موبایلی با قیمت سامسونگ M51 بخرید هرگز این امکانات عکاسی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. این امکانات شامل قابلیت عکاسی HDR و پانوراما، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه و بسیاری امکانات فوق العاده دیگر است.

قیمت سامسونگ M51

بررسی سخت افزار و نرم افزار با توجه به قیمت سامسونگ M51

با یک بررسی اجمالی امکانات قیمت سامسونگ M51 متوجه می‌شویم که امکانات سخت افزاری این گوشی نیز بسیار بیشتر از یک گوشی میان رده است. پردازنده  مرگزی این گوشی موبایل هشت هسته بوده و از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver تشکیل شده است. سامسونگ برای قسمت گرافیکی این گوشی پردازنده Adreno 618 را در نظر گرفته است که انتخاب فوق العاده‌ای است. این گوشی دارای دو انتخاب برای حافظه است که شامل 6 و 8 گیگابایتی برای RAM می‌شود. برای حافظه داخلی نیز  یک فضای 128 گیگابایتی، در نظر گرفته شده است.

جمع بندی

با بررسی همه نکات گفته شده درباره این محصول جذاب کمپانی سامسونگ، می توان گفت که قیمت سامسونگ M51 به نظر مورد قبول و اقتصادی می باشد. اگر قصد خرید تکی و یا کلی این گوشی میان رده را دارید، می توانید با کارشناسان ما در اکوتل ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *