مقالات, همه

مشخصات شیائومی poco f3 نسبت به Poco x3

مشخصات شیائومی poco f3

قیمت و مشخصات شیائومی poco f3 و مقایسه آن با گوشی شیائومی poco x3 Pro از جمله مواردی بوده که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم. گوشی شیائومی poco f3 یک محصول جدید از شرکت شیائومی بوده که به تازگی معرفی شده و در حال عرضه می باشد.

مشخصات شیائومی poco f3

بسیاری از افراد در حال حاضر از مشخصات شیائومی poco f3 اطلاع ندارند و دلیل این موضوع نیز این است که معرفی و عرضه این گوشی شیائومی به تازگی صورت گرفته است. در حال حاضر نیز این گوشی وارد ایران نشده اما به زودی در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. قبل از آن که به نقد و بررسی تخصصی و همچنین مقایسه مشخصات شیائومی poco f3 با شیائومی poco x3 Pro بپردازیم لازم است ابتدا مشخصات شیائومی poco f3 را به صورت کلی و برای آشنایی بیشتر با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن ذکر نماییم.

مشخصات شیائومی poco f3 به شرح زیر می باشد:

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • رنگ بندی: سفید، آبی و قرمز
  • ابعاد: 7*76.4*7.8 میلی متر
  • وزن: 196 گرم
  • پردازنده مرکزی: 8 هسته ای
  • نوع پردازنده: 64 بیتی
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 650
  • حافظه رم (RAM): 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: دارای دوربین سه گانه 48+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش: خازنی، چند لمسی از نوع Super AMOLED
  • سیستم عامل: برخورداری از اندروید 11
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • باتری: برخورداری از باتری لیتیوم پلیمری
  • ظرفیت باتری: 4520 میلی آمپر ساعت
  • حسگر ها: مجهز به حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ و…

مشخصات شیائومی poco f3

نقد و بررسی گوشی شیائومی poco f3

حال که با مشخصات شیائومی poco f3 آشنا شدید، تصمیم به نقد و بررسی دقیق تر آن داریم و به مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های آن اشاره خواهیم کرد. در ابتدا لازم است این موضوع را ذکر کنیم که گوشی poco f3 از نظر مشخصات فنی و طراحی شباهت بسیار زیادی به گوشی Redmi K40 دارد. طراحی بدنه این گوشی بسیار زیبا و منحصربه فرد بوده و دارای یک بدنه شیشه ای بسیار جذاب و همچنین فریم فلزی بسیار مستحکم می باشد. نرخ به روز رسانی در صفحه نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی 120 هرتز است که بسیار فوق العاده بوده و چنین ویژگی را می توان در گوشی های گران قیمت و رده بالا مشاهده کرد. وجود تراشه اسنپدراگون 870 تحت شبکه 5G نیز در این گوشی باعث جلب توجه بسیاری از خریداران شده است.

در مشخصات شیائومی poco f3 به کیفیت صدا و بلندگو های این گوشی اشاره نکردیم و حال قصد بررسی دقیق آن را داریم. گوشی poco f3 از بلندگو های استریو با کیفیت صدای بسیار عالی و همچنین قدرت صدای بالایی برخوردار است. علاوه بر آن بلندگو های استریو در گوشی شیائومی poco f3 مجهز به فناوری Dolby Atmos بوده که تجربه شنیدن صدای سه بعدی با بالاترین کیفیت را برای کاربر فراهم می کند.

همانطور که در مشخصات شیائومی poco f3 ذکر شد این گوشی دارای دوربین سه گانه است که دوربین اول دارای لنز واید 26 میلی متری با کیفیت فوق العاده 48 مگاپیکسل می باشد. از قابلیت های مهم این دوربین می توان به گشودگی دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار و همچنین پشتیبانی از حالت شب اشاره کرد. دوربین دوم عریض بوده و دارای لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. دوربین دوم یک پوشش 119 درجه ای را برای کاربرد ایجاد کرده و همچنین از حالت شب نیز پشتیبانی می نماید. در نهایت دوربین سوم نیز دارای یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 می باشد.

مشخصات شیائومی poco f3

 

 

مقایسه گوشی شیائومی poco f3  با شیائومی poco x3 Pro

به طور کلی مشخصات شیائومی poco f3 با شیائومی poco x3 Pro در برخی موارد مشابه یکدیگر هستند و در برخی موارد با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند. به دلیل آنکه هر دو همزمان توسط شرکت شیائومی معرفی شده اند، قصد داریم آن ها را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم. گوشی xiaomi poco f3 و همچنین poco x3 Pro هر دو داری یک نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 1080p هستند اما با فناوری های متفاوت. نمایشگر شیائومی poco f3 مبنی بر Super AMOLED بوده ولی نمایشگر شیائومی poco x3 Pro مبتنی بر LCD است.

مشخصات شیائومی poco f3

با بررسی دقیق تر مشخصات شیائومی poco f3 و مقایسه آن با poco x3 Pro می توان متوجه تراشه اسنپ دراگون 870 شد که از نظر عملکرد و قدرت نسبت به تراشه اسنپ دراگون 860 بسیار بهتر بوده و یکی از مهم ترین مزیت های آن پشتیبانی از شبکه 5G است.

در بررسی های دقیق تر مشخصات شیائومی poco f3 و شیائومی poco x3 Pro می توان به تفاوت در ظرفیت باتری آن ها اشاره کرد. ظرفیت باتری در گوشی xiaomi poco f3 همانطور که ذکر شد 4520 میلی آمپر ساعت است اما ظرفیت باتری در گوشی شیائومی poco x3 Pro 5160 میلی آمپر است که گویای وجود باتری بسیار قدرتمند در این گوشی می باشد.

مشخصات شیائومی poco f3

قیمت گوشی شیائومی poco f3

حال که با مشخصات شیائومی poco f3 و همچنین ویژگی ها و قابلیت های این گوشی جدید آشنا شدید، قصد داریم در رابطه با قیمت گوشی شیائومی poco f3 نیز اطلاعاتی را ارائه نماییم. گوشی شیائومی poco f3 در دو مدل عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • مدل 6/128 گیگابایتی
  • مدل 8/256 گیگابایتی

مدل 6/126 گیگابایتی 349 یورو قیمت گذاری شده و مدل 8/256 گیگابایتی نیز 399 یورو توسط کمپانی قیمت گذاری شده است. مدل 6/128 گیگابایتی دارای حافظه RAM 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت است و مدل 8/256 گیگابایتی نیز دارای حافظه RAM 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی می باشد.

عرضه این محصول از تاریخ 27 مارس سال 2021 آغاز شده است اما همچنان این گوشی وارد ایران نشده و قیمت آن در بازار ایران نامشخص است. با این وجود و براساس قیمت های اعلام شده توسط کمپانی شیائومی، بسیاری از کارشناسان معتقدند قیمت گوشی شیائومی poco f3 نسبت به مشخصات سخت افزاری و همچنین طراحی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و حتی می توان گفت جزء گوشی های ارزان قیمت به شمار می آید. گوشی شیائومی poco f3 به دلیل قیمت ارزان و مشخصات سخت افزاری بسیار عالی در ایران مورد توجه بسیاری از خریداران و متقاضیان قرار گرفته و پیش بینی می شود فروش آن در ایران با استقبال ویژه ای مواجه شود.

در هر صورت باید تا زمان عرضه این گوشی در بازار ایران منتظر مانده تا ببینیم این گوشی در ایران با چه قیمتی به فروش می رسد.

مشخصات شیائومی poco f3

جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با جدید ترین محصول شیائومی آشنا کنیم. شما می توانید در فروشگاه اکوتل با رقیب دیگر این محصول یعنی شیائومی poco x3 آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *