مقالات, همه

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 قیمت روز

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

یکی از مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 نرم افزار به روز و جدید آن است. شیائومی، برای این محصول از اندروید 11 استفاده کرده است. همچنین می توان به مزایایی چون بهره مندی از نمایشگر سوپرامولد، دوربین با کیفیت به ویژه برای عکاسی در شب، استفاده از تراشه و پردازنده قوی و… اشاره کرد که این محصول را با ظاهری زیبا و رنگ های جذاب محبوب ساخته است.

بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

شیائومی، در مارس سال 2021 ا محصول جدید خود را با نام شیائومی ردمی نوت 10 با قیمت اولیه کمتر از 300 دلار رونمایی کرد. در این مقاله می خواهیم مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 را بررسی کنیم. اغلب محصولات شیائومی، قیمت مناسبی دارند و همین امر را می توان یکی از علت های محبوبیت گوشی های شیائومی برشمرد.

یکی از مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 نرم افزار به روز و جدید آن است. شیائومی، برای این محصول از اندروید 11 استفاده کرده است که به رابط کاربری MIUI 12 مجهز شده است. این سیستم عامل امکان شخصی سازی برنامه های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربری آسانی دارد.

بر اساس مشخصات شیائومی ردمی نوت 10، این محصول، از تراشه اسنپدراگون 678 که نسخه پیشرفته و توسعه یافته اسنپدراگون 675 می باشد، بهره مند است. استفاده از تراشه اسنپدراگون، یک عمل هوشمندانه بوده است چرا که علاوه بر قدرتمند بودن آن، امکان ارتقای سیستم سخت افزاری را در آینده فراهم می کند.

در رابطه با پردازنده گرافیکی شیائومی ردمی نوت 10، باید عرض کرد با توجه به قیمت مناسب این گوشی، استفاده از آدرنو 612 انتخاب مناسبی بوده است. شیائومی ردمی نوت 10، در سه نوع 64 گیگابایت با حافظه داخلی 4، 128 گیگابایت با حافظه داخلی 4 و 6 گیگابایت تولید شده است. با توجه به مشخصات شیائومی ردمی نوت 10، اطلاعات دقیقی در رابطه با جنس نمایشگر آن در دسترس نیست اما احتمال می رود از گوریلاگلس استفاده شده باشد.
گوشی شیائومی ردمی نوت 10 حدود 178 گرم وزن دارد و در اندازه 3/8 در 5/74 در 5/160 ساخته شده است. باید اشاره کرد که نسبت به ورژن سال گذشته خود طراحی بدنه ظریف تری دارد.

یکی از جذابیت های خرید ردمی نوت 10 شیائومی، رنگ بندی جدید آن است که در رنگ های صدفی، سبزآبی و خاکستری  تولید شده است. شیائومی برای جذابیت ظاهری این گوشی، تنها به رنگ های جذاب بدنه اکتفا نکرده و با ایجاد طیف رنگی در بدنه گوشی ظاهر منحصر به فردی ایجاد کرده است.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10بررسی نمایشگر و باتری در مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

یکی از مزایای خرید ردمی نوت 10 شیائومی، افزایش میزان روشنایی نمایشگر آن تا حداکثر 1100-700 نیت، با فناوری DCI-P3 می باشد. روشنایی نمایشگر به اندازه ای است که به راحتی بتوان یک متن را در روشنایی روز تشخیص داد. این ویژگی شیائومی ردمی نوت 10 را می توان با گوشی های پرچمدار بازار مقایسه کرد. البته این روشنایی در حالت عادی حدود 400 نیت است.

همچنین شیائومی برای اولین بار در ردمی نوت 10، از صفحه نمایش سوپرامولد برای نمایشگر 43/6 اینچی خود استفاده کرده است که کیفیت نمایشگر را ارتقا داده است. یکی از مشخصات شیائومی ردمی نوت 10، وضوح و کیفیت 1080 پیکسلی نمایشگر آن است که برای تماشای فیلم و… بسیار مناسب خواهد بود.

نسبت بدنه به تصویر 9:20 می باشد و این بدان معنی است که حس خوبی با در دست گرفتن گوشی به کاربر منتقل می شود. البته باید اشاره کرد، به دلیل استفاده از بدنه از جنس پلاستیک، یک گوشی سبک به شمار می آید.

تنها ایرادی که می توان در رابطه با باتری شیائومی ردمی نوت 10، بیان کرد، میزان شارژدهی در حالت استندبای و وب گردی است که نسبت به مدل های پیشین پیشرفت چندانی نداشته است.

البته باید اشاره کرد که میزان نگهداری شارژ توسط باتری 5000 میلی آمپرساعتی شیائومی نوت 10، حدود 110 ساعت می باشد و می تواند تا یک روز کامل کاربر را همراهی کند. طبق مشخصات شیائومی ردمی نوت 10، باتری این گوشی به اندازه 65 درصد در حدود 30 دقیقه شارژ می شود و برای شارژ کامل نیز، با استفاده از قابلیت شارژ سریع 33 وات، به 73 دقیقه زمان نیاز دارد.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

دوربین گوشی

یکی از ویژگی های جذاب برای خرید ردمی نوت 10 شیائومی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی آن است. همچنین یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسل، حسگر عمق سنج 2 مگاپیکسلی و نیز لنز ماکرو 2 مگاپیکسل در ماژول دوربین پشت گوشی کنار دوربین اصلی، قرار گرفته اند. مشخصات ظاهری دوربین شیائومی ردمی نوت 10، با نسخه های قبل تفاوتی ندارد اما عملکرد آن ارتقا یافته است.

دوربین اصلی با دیافراگم f1/8 و اندازه حسگر 2 اینچی، یک دوربین نسبتا بزرگ محسوب می شود، و قابلیت ثبت تصاویر با جزئیات و وضوح بالا را با خرید ردمی نوت 10 شیائومی در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر هر پیکسل 8/0 میکرومتر باشد، کنار هم قرار گرفتن 4 پیکسل در یک تصویر، تصویری 12 مگاپیکسلی ایجاد می شود.

با استفاده از حسگر فوق عریض تصاویر 118 درجه ای می توان ثبت کرد. یکی از دغدغه های کاربرانی که به عکاسی علاقه دارند کیفیت دوربین برای عکاسی در شب می باشد که شیائومی ردمی نوت 10، به خوبی از پس این کار برآمده است. جزئیات و کیفیتی که تصاویر ثبت شده در شب ارائه می شوند حیرت انگیز است.

در رابطه با مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 10 و دوربین آن باید به پشتیبانی از HDR اشاره کرد که قابلیت عکاسی مطلوبی ارائه نموده است. همچنین می توان به کیفیت بالای عکس های پرتره با استفاده از حسگر عمق سنج این گوشی اشاره کرد.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

مقایسه ردمی نوت 10 و شیائومی ردمی نوت 10 لایت

حدود 6 ماه پس از معرفی شیائومی نوت 10، نسخه شیائومی ردمی نوت 10 لایت روانه بازار شد. شیائومی نوت 10 لایت، بیشتر قابلیت های ردمی نوت 10، مانند تراشه اسپندراگون، صفحه نمایش 47/6 اینچ و باتری 5260 میلی آمپرساعتی را داراست اما به دلیل ویژگی هایی که دارد به عنوان نسخه ای ارزان تر، معرفی شده است. یکی از این ویژگی ها کیفیت پایین تر دوربین شیائومی ردمی نوت 10 لایت نسبت به شیائومی نوت 10 می باشد.

در واقع شیائومی نوت 10 لایت از دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده کرده است و همچنین حسگر فوق عریض آن حدود 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. علاوه بر این خبری از لنز فوتو نیست. برای دوربین جلو و سلفی نیز، افت کرده و به یک حسگر 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

با بررسی ویژگی های شیائومی ردمی نوت 10 لایت، می توان خرید این گوشی را برای افرادی مناسب دانست که عکاسی و کیفیت دوربین اهمیت چندانی برای شان نداشته باشد. اما با صرف هزینه ای معقول صاحب یک گوشی میان رده با کیفیت پردازنده و نمایشگر بالا شوند.

طبق مشخصات شیائومی ردمی نوت 10، می توان به مزایایی چون بهره مندی از نمایشگر سوپرامولد، دوربین با کیفیت به ویژه برای عکاسی در شب و محیط کم نور، استفاده از تراشه و پردازنده قوی و… اشاره کرد که این محصول را با ظاهری زیبا و رنگ های جذاب محبوب ساخته است.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10

جمع بندی

توصیه می شود قبل از انتخاب و خرید هر اسمارت فون، جدول مشخصات فنی آن را بررسی کنید. با بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 در فروشگاه اکوتل از همه امکانات و ویژگی های این گوشی مطلع می شوید و خریدی آگاهانه و مطمئن خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *