مقالات, همه

مشخصات فنی ردمی 9 تی شیائومی قیمت روز

مشخصات ردمی 9 تی

با توجه به مشخصات ردمی 9 تی، نمایشگر LCD آن به فناوریIPS مجهز شده و با رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل، در رنگ های آبی، سبز، نارنجی و خاکستری تولید شده است. اندروید 10 با رابط کاربری MIUI، دوربین 48 مگاپیکسلی و ترکیب حسگر اثر انگشت با کلید پاور، و نیز باتری 6000 میلی آمپر ساعت، از ویژگی های این محصول است.

بررسی مشخصات ردمی 9 تی

شیائومی، برندی است که با تولید محصولات متنوع توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. گوشی های تولید شده این برند، معمولا قیمت های مناسبی دارند و به اصطلاح در دسته گوشی های اقتصادی قرار می گیرند. می خواهیم در رابطه با مشخصات ردمی 9 تی، از محصولات شیائومی، صحبت کنیم.

شرکت شیائومی به منظور کاهش قیمت ردمی 9 تی شیائومی، استفاده از فریم و قاب پشتی گوشی از جنس پلاستیک را ترجیح داده است. قاب پشتی آن طوری طراحی شده است که با وجود حالتی براق، اثر انگشت بر روی آن به جا نمی ماند. می توان برند Redmi را که بر روی قاب پشتی حک شده است، مشاهد کرد. همچنین، شیائومی با در نظر گرفتن نمایشگر از جنس گوریلاگلس 3، نوعی پوشش محافظتی برای آن تعبیه کرده است.

گوشی ردمی 9 تی شیائومی، در رنگ های آبی، سبز، نارنجی و خاکستری و با قیمت اولیه 160 یورو به بازار عرضه شده است. گوشی شیائومی ردمی 9 تی، در اندازه محبوب کاربران اسمارت فون ها ینی در ابعاد 6/9 در 3/77 در 3/162 میلی متر تولید شده است و حدود 198 گرم نیز وزن دارد. از دیگر مشخصات ردمی 9 تی، باید به حسگر اثر انگشت آن اشاره کرد که با دکمه قفل یا پاور گوشی ترکیب شده و سرعت عمل بالایی در باز کردن قفل گوشی دارد. علاوه بر این زیبایی خاصی به این محصول بخشیده است.

یکی از مواردی که به ویژه برای افراد علاقه مند به موسیقی، قابل توجه است جک 5/3 میلی متری است که در ردمی 9 تی شیائومی، در فریم بالا قرار گرفته است. البته باید اشاره کرد که مانند تمام محصولات شیائومی، خبری از هندزفری همراه گوشی نیست.

مشخصات ردمی 9 تی

بررسی نمایشگر و پردازنده در مشخصات ردمی 9 تی

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی 9 تی، 53/6 اینچی است که صفحه نمایش نسبتا بزرگی محسوب می شود. این نمایشگر، از فناوری IPS LCD و با رزولوشن 2340 × 1080  پیکسل تولید شده است. در مقایسه با ردمی 9 تی G5 نمایشگرهای یکسانی دارند اما قیمت گوشی ردمی 9 تی شیائومی بسیار پایین تر است. نسبت بدنه به تصویر نیز 5/19 به 9 می باشد. در رابطه با روشنایی صفحه نمایش ردمی 9 تی، باید اشاره کرد که حدود 400 نیت روشنایی دارد و 4/83 درصد از نمای جلوی گوشی به آن اختصاص یافته است. با اینکه شیائومی، از نمایشگر LCD برای ردمی 9 تی، استفاده کرده است اما اندازه بزرگ صفحه نمایش و نرخ نوسازی 60 هرتز، کیفیت مطلوبی را با توجه به قیمت گوشی ردمی 9 تی شیائومی به ویژه برای انواع بازی و تماشای فیلم ارائه کرده است.

مشخصات ردمی 9 تی

بررسی مشخصات ردمی 9 تی نشان می دهد که این محصول، از پردازنده پرطرفدار Snapdragon 662 بهره مند شده است که با تکنولوژی 11 نانومتری ساخته شده است. همچنین از یک پردازنده گرافیکی به نام Aderno 610 برای ارتقا کیفیت آن استفاده کرده است. یکی از مشخصات ردمی 9 تی، سرعت مطلوب عملکرد و عدم کندی آن در اجرای برنامه های مختلف است. همچنین، عملکرد مطلوبی به هنگام اجرای بازی هایی چون Asphalt و Call of duty فراهم کرده است. البته باید اشاره کرد که این محصول برای بازی کردن ساخته نشده است بنابراین نباید انتظاری بیش از این از پردازنده های آن داشت، چرا که از یکی گوشی میان رده و اقتصادی صحبت می کنیم.

با توجه به مشخصات ردمی 9 تی، این محصول به حسگر مادون قرمز، جک هدفون 5/3 میلی متری و نیز NFC مجهز شده است. شاید بتوان گفت نقصی که در این گوشی دیده می شود عدم پشتیبانی از شبکه نسل پنجم باشد که البته با توجه به قیمت اقتصادی آن، قابل چشم پوشی است.

با توجه به مشخصات ردمی 9 تی، شیائومی، اندروید 10 با رابط کاربری MIUI را برای این محصول خود در نظر گرفته است. گوشی ردمی 9 تی از نظر حافظه و رم، در دو نوع تولید شده است: رم 4 گیگابایت با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت، و رم 6 گیگابایت با حافظه داخلی 128 گیگابایت. در ادامه بررسی مشخصات ردمی 9 تی، به بررسی دوربین این گوشی می پردازیم.

مشخصات ردمی 9 تی

بررسی دوربین و باتری ردمی 9 تی

یکی از عوامل موثر در قیمت گوشی ردمی 9 تی شیائومی مشخصات و ویژگی های دوربین آن است. کیفیت دوربین ردمی 9 تی در مقایسه با ردمی نوت 9 تی، بهتر است. البته دوربین اصلی و حسگرهای ماکروی هر دو محصول مشابه هستند اما یک لنز فوق عریض نیز در دوربین نوت 9 تی، به چشم می خورد. همانند سایر گوشی های هوشمند جدید، شرکت شیائومی برای دوربین پشت گوشی ردمی 9 تی شیائومی، یک ماژول مستطیلی شامل 4 لنز در نظر گرفته است. دوربین اصلی کیفیت 48 مگاپیکسلی دارد. این دوربین در کنار یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسل، حسگر ماکرو و نیز عمق سنج 2 مگاپیکسل قرار گرفته است. فلش LED نیز در این ماژول قرار دارد.

 دوربین ردمی 9 تی، در روشنایی روز، کیفیت قابل توجهی دارد و امکان کنترل نور، جزئیات بیشتری از تصاویر را نمایان می سازد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ردمی 9 تی نیز کیفیت مطلوبی در مقایسه با گوشی های اقتصادی دارد. یکی از ویژگی های دوربین گوشی همراه، قابلیت و کفیت عکاسی در شب می باشد که ردمی 9 تی به خوبی از پس این کار برمی آید. ممکن است روشنایی تصویر کافی نباشد اما وضوح تصویر در حد قابل قبولی است. بنابراین همانطور که اشاره شد، قیمت گوشی ردمی 9 تی شیائومی، مقرون به صرفه می باشد.

باتری ردمی 9 تی را می توان یکی از مزایای آن دانست.در مقایسه با گوشی شیائومی سری نوت، این باتری بزرگتر در نظر گرفته شده است. باتری ردمی 9 تی، حدود 6000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، که به شارژ 18 واتی مجهز شده است.  می توان دلیل وزن نسبتا بالای این گوشی را به باتری بزرگ آن نسبت داد. اما مشخصات ردمی 9 تی، نشان می دهد که مدت زمان نگهداری شارژ توسط گوشی، تا چندین روز می باشد.

با توجه به مشخصات ردمی 9 تی، هزینه نسخه های آن، متفاوت بوده و بین 159 تا 241 دلار می باشد. جعبه ردمی 9 تی، شامل دفترچه راهنما، کابل تبدیل USB-A به USB-C و نیز یک شارژر 5/22 وات می باشد. البته شرکت شیائومی، گوشی های پایین رده خود را معمولا به شارژرهای پر سرعت مجهز می کند چرا که تعداد بیشتر محصولات در کاهش هزینه آن تاثیر مستقیم دارد. یک قاب سیلیکونی شفاف نیز در جعبه به چشم می­خورد.

به منظور جمع بندی آنچه گفته شد، می توان به مشخصات ردمی 9 تی که آن را از سایر گوشی های هم رده جدا می کند، از جمله باتری بزرگ اشاره کرد. باتری با قابلیت شارژ سریع 18 واتی، نمایشگر با وضوح بالا، دوربین 48 مگاپیکسلی و ترکیب حسگر اثر انگشت با کلید پاور از دیگر جذابیت های این گوشی اقتصادی هستند.

مشخصات ردمی 9 تی

جمع بندی

گوشی ردمی 9 تی یک گوشی میان رده با مشخصات فنی نسبتا خوب می تواند انتخابی مناسب برای بودجه های اقتصادی باشد. شما می توانید صفحه این محصول را به همراه جدول کامل مشخصات فنی آن با کلیک در اینجا ببینید. همچنین می توانید برای آشنایی با محصول مشابه این گوشی یعنی شیائومی نوت 9، شیائومی ردمی نوت 8 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو به بخش مقالات و بررسی تخصصی های سایت مراجعه کنید.

2 نظر در “مشخصات فنی ردمی 9 تی شیائومی قیمت روز

  1. قدیر گفت:

    دوستان من گوشیو دارم بروز کنم ؟

    1. hsn گفت:

      بله هرگز از بروزرسانی هراس نداشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *