نقد وبررسی تخصصی

قیمت گلکسی A72 سامسونگ مشخصات فنی کامل و حرفه ای

قیمت گلکسی A72

در این مقاله سعی داریم در خصوص گوشی همراه سامسونگ سری ای 72 (Samsung Galaxy A72) مطالب جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در مورد قابلیت ها و امکانات بکار برده شده در گوشی و عواملی تاثیرگذار بر روی قیمت گلکسی A72 اطلاعات کاملی را ارائه می نمایم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای متن با ما همراه شوید.

قیمت گلکسی A72

قیمت گلکسی A72 و عوامل موثر بر آن

گلکسی A72 یکی از بهترین نمونه های گوشی همراه است از این رو در این قسمت قصد داریم به صورت کامل به موضوع عوامل موثر و تاثیر گذار بر روی قیمت گلکسی A72 بپردازیم همراه ما باشید.

 

گوشی موبایل Samsung

یکی از مطرح ترین برندهای جهانی و نامدار در عرصه گوشی مخصوص برند سامسونگ به معنای سه ستاره، یک کمپانی ناورد چند ملیتی است که در عرصه های متعدد نظیر تولید وسایل الکترونیکی فعالیت می نماید. کمپانی فوق گام بزرگی را در جهت فرآوری اغلب محصولات دیجیتالی از اوایل قرن بیست و یکم برداشته است. در دنیای کنونی تمامی افراد اغلب کارهای خود را از طریق گوشی موبایل انجام می دهند. اکثر فعالیت ها در زندگی روزمرگی افراد از طریق گوشی موبایل انجام می گیرد که این امر می طلبد افراد از با کیفیت ترین و با دوام ترین گوشی موبایل روز دنیا بهرمند شوند. بنابراین داشتن انتخابی مدبرانه بر پایه آگاهی کامل و شناختی جامعی در زمان تهیه گوشی موبایل امری مهم و ضروری است. به این ترتیب این برند از کیفیت و تنوع بسیاری در ساخت انواع محصولات الکترونیکی برخوردار است و در این راستا می توان گفت که به عنوان یکی از بزرگترین غول های شرکت های ساخت موبایل Samsung است. در حاضر یکی از پرطرفدارترین و همچنین پرفروش ترین مدل های گوشی موبایل که دارای انواع متنوعی است اختصاص به گوشی سامسونگ دارد.

قیمت گلکسی A72

معرفی گوشی موبایل سامسونگ سری A

همانطور که اشاره نمودیم از اثرگذارترین ابزارهایی که در حال حاضر در زندگی بشر تاثیرگذار بوده است گوشی همراه است. در بین کمپانی های متعددی که در این حوزه فعالیت می کنند می توان به شرکت Samsung اشاره کرد که در حقیقت یکی از قطب های بزرگ پدید آورنده اسمارت فون در دنیاست که اغلب این کمپانی را با دو سری (S) و (A) میشناسند، زیرا این برند توانسته است در دنیا یکی از پرطرفدارترین برندهای مطرح در عرصه محصولات الکترونیکی باشد. در رابطه با سری A سامسونگ میتوان گفت که به عنوان قدرتمندترین سری میان رده است که در این مدت توانسته به مقدار بسیار زیادی پیشرفت نماید.

قیمت گلکسی A72

مشخصات فنی سامسونگ A72

مشخصات فنی گوشی سامسونگ A72 که در زیر بیان می نمایم بر روی ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است. عرضه این گوشی از هفده مارس دوهزار و بیست و یک وارد بازار شده است. از نظر صفحه نمایشگر گوشی فوق بایستی بیان نمایم که دارای ابعاد شش و هفت دهم اینچ است و مدل آن Super AMOLED است که از رزولوشن 1080*2400 پیکسل ونسبت 20:9 را داراست. علاوه بر این میزان رزولوشن روشنایی حداکثری آن در حدود هشتصد نیت است و همچنین نود هرتز میزان بروزرسانی رزولوشن گوشی فوق است که میتواند بر روی ،قیمت گلکسی A 72 نیز تاثیرگذار باشد. از لحاظ بدنه گوشی فوق میتوان به وزن دویست و سه گرم با ابعاد ( 165* 77.4 *4.8) میلی متر است. از دیگر مشخصات گوشی گلکسی A72 که بر روی قیمت گلکس A72 تاثیرگذار است میتوان به:

مشخصات عمومی Samsung Galaxy A72

شبکه 2G : دو سیم کارت بوده و دارای GSM (1900- 1800- 900- 850 ) است.

شبکه 3G : (2100- 1900- AWS)) 1700- 900- 850 )HSDPA

شبکه  4G: (LTE) نامشخص

سیم کارت: نانو سیم کارت ( تک سیم کارت) یا ( استندبای دوگانه) هیبرید دو سیم کارته

زمان معرفی: هفده مارس دوهزار و بیست و یک

قیمت گلکسی A72

ساختار بدنه سامسونگ A72

پشت گوشی از جنس پلاستیک و جلوی آن نیز از شیشه است که این ساختار نیز میتواند بر روی ،قیمت گلکسی A72 تاثیرگذار باشد.

وضوح تصویر در گلکسی A72 ( 2400*1080) پیکسل است.

از دیگر مشخصات گوشی فوق که بر روی ،قیمت گلکسی A72 اثرگذار است اسپیکرهای استریو است که این بلندگوها 3.5mm jack را داراست.

کارت حافظه این گوشی (میکرو اس دی XC) است و همچنین رم داخل نیز (256GB 8GB RAM)، ( 128GB 8GB RAM)،(128GB 6GB RAM) است که این ویژگی بر روی قیمت گلکسی A72 نیز اثر گذار است.

دوربین پشت Samsung Galaxy A72

دارای چهار لنز مجزای 64 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی، 5 مگا پیکسلی است که این ویژگی نیز بر روی قیمت گلکسی A72 می تواند اثرگذار باشد.

دوربین گوشی فوق دارای امکاناتی دیگری نظیر تصویربرداری HDR، فلش LED و بانوراما است.

دوربین جلو گوشی سامسونگ

از تک لنز سی و دو مگاپیکسلی، امکانات HDR و دوربین فیلم برداری 4K نیز تشکیل شده است که این قابلیت برای ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است.

قیمت گلکسی A72

امکانات ارتباطی Samsung Galaxy A72

سرعت ( LTE-A)، شبکه بی سیم( Wifi، هات اسپات و باند دوگانه) است، NFC، USB و بلوتوث است که تمامی این مشخصات فنی سامسونگ A72 نیز می تواند در ،قیمت گلکسی A72 نیز اثر گذار باشد.

OS، GPU، CUP، رادیو،Chipset، GPS، حسگرهای نظیر ( قطب نما، شتاب سنج، حسگر مجاورتی و ژیروسکوپ) است که تمامی مشخصات فنی سامسونگ A72 برروی ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است.

نوع باطری گوشی گلکسی A72 ،جدانشدنی، (Li-Ion5000mAh) و همچنین شارژ سریع بیست و پنج واتی است.

تمامی مشخصات نامبرده از گوشی گلکسی A72 است که بر روی ،قیمت گلکسی A72 تاثیرگذار است.

قیمت گلکسی A72

قیمت گلکسی A72 سامسونگ

ممکن است قیمت گوشی فوق هم در قسمت پرچمداران و هم میان رده ها نسبت به دیگر برندهای دارای رنج قیمتی بالای است. برند مطرح Samsung از محبوب ترین شرکت های تولید محصولات الکترونیکی گوشی موبایل است به طوری که طرفداران این برند به هیچ عنوان از سایر برندهای دیگر جهت تهیه گوشی استفاده نمی نمایند. این برند با توجه به مزیت های همچون:

1) دریافت آپدیت به شکل پیوسته

2) دوربین های با کیفیت

3) برخورداری از فیس آیدی

4) دسترسی راحت به اپ استور

5) راندمان سخت افزاری عالی

6) حسگر اثر انگشت

7) استفاده از نمایشگر با کیفیت

و سایر موارد دیگر که در سالهای اخیر توانسته است محبوبیت بسیاری را در عرصه گوشی همراه به خود اختصاص دهد، البته این مزیت ها در سری A بر روی ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است. قیمت گوشی های همراه فوق، توجیه کننده ی کیفیت بسیار عالی برند سامسونگ است، اما همانطور که میدانید قیمت گوشی های برند سامسونگ در مقابل سایر برندها دارای رنج قیمتی متغیری است که با توجه به امکاناتی که در این محصول مخصوصاً میان رده ها موجود است این مبلغ برای کاربران متقاعد کننده است. البته کارکرد و همچنین کارایی گوشی پس از گذشت سالها، سبب گردیده که کاربران بسیاری از این برند استقبال نمایند و با دید اقتصادی و تضمین و اعتبار گوشی فوق تا چندین سال از این محصول بهره ببرند به خصوص در قیمت گلگسی A72 که تمامی مطالب ارائه شده صدق می نماید.

قیمت گلکسی A72

نقد و بررسی گلکسی A72 سامسونگ

بعد از موفقیت های بسیار در سالهای گذشته گوشی های میان رده سامسونگ، این برند مدل جدیدتری را با نام (Galaxy A72) به بازار محصولات الکترونیکی وارد نمود که به شکل کلی در مواردی نظیر ماندگاری باتری، چیپست، رفرش ریت و دوربین با موفقیت های بسیاری همراه بوده است که بر روی ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار بوده است. این برند در ساختار گوشی فوق که بر روی قیمت گلکسی A72 اثرگذار است از پردازنده ( Snapdragon 720G) با بهره مندی از لیتوگرافی 8nm استفاده کرده است که در رابطه با ماندگاری باتری و سی پی یو از راندمان مطلوبی نیز برخوردار است. اضافه بر آن ظاهراً با نگرشی به صفحه نمایشگر رفرش ریت نود هرتزی، گوشی فوق در عرصه گیمینگ از راندمان قابل قبولی برخوردار است که ارتباط مستقیمی با قیمت گلکسی A72 دارد. فضای ذخیره سازی گوشی فوق که تاثیرگذار در قیمت گلکس A72 است از 8GB RAM در حافظه ( 256) و همچنین رم شش الی هشت گیگابایتی در حافظه صد و بیست و هشت Galaxy A72 است. گوشی فوق از سنسور شصت و چهار مگاپیکسلی در بخش ماژول دوربین چهارگانه با لرزشگیر OIS (اپتیکال)، لنز اولترا واید با سنسور دوازده مگاپیکسلی، تله فوتو و همچنین ماکرو دوربین های بکار برده شده که به ترتیب دارای کیفیت های هشت و پنج مگاپیکسلی است نیز بر روی قیمت گلکسی A72 نیز اثر گذار بوده است. گوشی Galaxy A72 با گواهینامه (IP67) قادر خواهد بود به مدت سی دقیقه تا عمق یک متری در برابر صدمات ناشی از افتادن در آب و یا خیسی نیز در امان باشد. اگر بخواهیم از قابلیت های بهبود یافته دیگر گوشی فوق که تاثیرگذار در قیمت A72 است بیان نمایم باید گفت که در مقابل گلکسی A71 از اسپیکرهای استریو و همچنین ظرفیت باتری پنج هزار میلی آمپر در ساعت گلکسی A72 برخوردار است.  این گوشی در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و یاسی در بازار موجود و در اختیار کاربران علاقمند به این برند قرار دارد.

قیمت گلکسی A72

عوامل تاثیرگذار در قیمت گلکسی A72

مشخصات فنی سامسونگ A72 بر روی قیمت این مدل گوشی بسیار تاثی گذار است در زیر به این عوامل اشاره کرده ایم:

کیفیت عکس در Galaxy A72

کاربران عزیز با کمک این گوشی عکس های بسیار با کیفیت و حرفه ای را از سه منظر میتوانند تصویربرداری نمایند. دوربین بسیار وسیع دوازده مگاپیکسلی قادر خواهید بود میدان دید را تا صد و بیست و سه درجه گسترش دهید تا از این طریق عکس های دریافتی شما با تمام منظره را در برگیرد که در مجموع می تواند تاثیرگذار در قیمت گلکسی A72 باشد. شما جهت گرفتن تصاویری زیبا و همچنین بدون لرزش از نزدیک ترین نماها با بکارگیری از زوم اپتیکی (3X) و دوربین تله فوتوی (64  مگاپیکسلی) عکس های مورد نظر را بزرگ نمایی کرده و یا از این طریق اقدام به برش تصاویر دوربین گسترده هشت مگاپیکسلی نماید. بنابراین تمامی این قابلیت ها در بخش گوشی از مواردی به شمار می آید که می تواند بر روی قیمت گلکسی A72 تاثیرگذار باشد.

دوربین ماکرو در Galaxy A72

از دیگر مواردی که میتواند بر روی قیمت گلکسی A72 تاثیرگذار باشد دوربین جلو گوشی فوق است که این امکان را برای کاربران بوجود می آورد تا در طی روز سلفی های درخشان تری را با بالاترین وضوح ثبت نمایند و علاوه بر این با بکارگیری از جلوه بوکه در گوشی بتدریج پس زمینه را محو و چهره درخشان تری را خلق نمایند.

قیمت گلکسی A72

دوربین جلو Galaxy A72

از دیگر مواردی که میتواند بر روی قیمت گلکسی A72 تاثیرگذار باشد دوربین جلو گوشی فوق است که این امکان را برای کاربران بوجود می آورد تا در طی روز سلفی های درخشان تری را با بالاترین وضوح ثبت نمایند و علاوه بر این با بکارگیری از جلوه بوکه در گوشی بتدریج پس زمینه را محو و چهره درخشان تری را خلق نمایند.

صدای فراگیر

Galaxy A72 دارای دو بلندگو است که یکی در قسمت فوقانی و دیگری در بخش تحتانی گوشی طراحی شده است که این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا بدون نیاز به هدفون شما تجربه یک صدای استریو را دریافت نماید. با ایجاد صدای سینمایی که طنین انداز صحنه می شود شما قادر خواهید بود انجام بازی و یا تماشای فیلم مورد نظرتان را با سطحی بسیار گسترده افزایش دهید. این قابلیت نیز به نوبه خود در قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است.

باتری

اشتراک گذاری، پخش کردن، بازی و سایر موارد از قابلیت های باتری گوشی Galaxy A72 است. مدیریت و ساماندهی انرژی هوش مصنوعی، عادات بهره مندی از گوشی همراه را جهت فراهم کردن انرژی برای طولانی مدت را تنظیم و شناسایی می نماید. علاوه براین با بکارگیری از شارژ خیلی سریع بیست و پنج واتی در گوشی فوق شما قادر خواهید بود که در کمترین زمان گوشی را به شارژ کامل خود برگردانید. بنابراین قابلیت های بکاربرده شده در باتری گوشی نامبرده نیز مورد دیگر در قیمت گلکسی A72 است.

قیمت گلکسی A72

راندمان شگفت انگیز در انجام فعالیت های همزمان

در ادامه قیمت گلکس A72 بهتر است که در خصوص راندمان شگفت انگیز گوشی فوق جهت اعمال امور همزمان گسترده تر در گوشی اشاره کرد. شما کاربر عزیز که این برند را به منظور دستیابی به تکنولوژی روز دنیا انتخاب نموده اید چه برروی یک فعالیت تمرکز کرده باشید و یا بصورت همزمان چندین کار را با هم انجام می دهید، به لطف گوشی Samsung Galaxy A72 پردازنده هشت هسته ای پیشرفته و همچنین رم هشت گیگابایتی، موفقیتی بزرگ در کارکرد برای شما عرضه می دارد. همچنین بایستی متذکر شد که با وجود حافظه داخلی ( 128GB) بالاترین ذخیره و همچنین پایین ترین درصد را حذف نماید. در صورتی که این میزان برای شما کاربر عزیز کافی نیست می توانید با بکارگیری از کارت (microSD) تا میزان یک ترابایت به حافظه آن بیفزاید که این عامل به نوبه خود بر روی قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار است.

قیمت گلکسی A72

تقویت کننده بازی

با استفاده از تقویت کننده بازی راندمان گوشی خود را به بالاترین میزان افزایش دهید. از طریق منویی با دسترسی راحت و همچنین واسطه کاربری ویژه پارامترهای که در حین بازی حواس شما را پرت میکند را حذف و بازیتان را گسترش دهید. تقویت کننده (فریم) سبب میشود که عکس های گرافیکی کاملاً واقعی و روانی را با کمک گوشی A72 سامسونگ به نظر برسد. شما قادر خواهید بود که بهترین و بالاترین سطح بازی را با کمک این تقویت کننده که در سری A سامسونگ نصب می نماید را انجام دهید، به این علت که تقویت کننده بازی نمونه های کاربردی شما را فرا گرفته تا از این طریق دما، باتری و همچنین حافظه را بهبود بخشد. در مجموع امکانات موجود بکار برده شده در گوشی گلکسی A72 سبب می گردد که بر روی ،قیمت گلکسی A72 نیز تاثیرگذار باشد.

پشتیبانی گوشی

مورد دیگری که از هر چیزی برای شما در گوشی مهم است پشتیبانی و یا محافظت برنامه هاست. پلتفرم امنیتی (Samsung Knox) در نرم افزار و همچنین سخت افزار گوشی گلکسی A72 نیز طراحی شده است و از زمانی که گوشی خود را راه اندازی می نماید بلافاصله از آن پشتیبانی می نماید و عرضه امنیت چند لایه، پشتیبانی از حساس ترین داده های شما کاربران را در تهدیدات مخرب و همچنین بدافزارها می نماید. با توجه به این قابلیت ذکر شده که در گوشی های سری A سامسونگ بکار برده شده است میتوان گفت که عامل دیگر در قیمت گلکسی A72 است.

کلیه موارد ذکر شده علاوه بر قابلیت های گوشی Samsung Galaxy A72 از فاکتورهای اثر گذار در قیمت گلکسی A72 است که به شما در خرید گوشی کمک شایانی می نماید.

قیمت گلکسی A72

مقایسه گوشی A71 با A72

گوشی Samsung Galaxy A71 و A72 هردو از گوشی های همراه میان رده محصولات الکترونیکی برند سامسونگ است که تقریباً در فاصله حدود یکسال از هر دو گوشی وارد بازار و در اختیار کاربران علاقمند به این گوشی قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت در خصوص این دو دستگاه این است که هر دو سری A71 و A72 از 5G یا نسل پنجم ارتباطات محافظت نمی کند و هر دو گوشی نوع ( 5G) که از مدل اصلی خود متغیر است را شامل میشود. برند فوق در طراحی و ساخت هر دو نوع گوشی و همچنین صفحه نمایشگر، عملکرد و ماندگاری باتری و دوربین دستگاه از قابلیت های متعددی استفاده کرده است که این امر سبب گردیده هر یک از آنها دارای مشخصه های مختلفی برای کاربران خود باشند. در رابطه با قیمت A71 سامسونگ که در بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار دارد بایستی متذکر شد که رنج قیمتی دستگاه فوق با توجه به رنگ ها و مدل های متنوعی که طراحی گردیده است نسبت به Galaxy A72 که اخیراً وارد بازار شده است از رنج قیمتی مناسب تری برخوردار است.

نرم افزار و امنیت Galaxy A72

همانطور که در مطالب بالا اشاره نمودیم گوشی فوق از جدیدترین و به روزترین گوشی های همراه برند سامسونگ است و براساس نیازهای کاربران در طراحی آن از جدیدترین نرم افزارها نیز استفاده شده است. نرم افزار نوین بکار برده شده در طراحی گوشی فوق را برمبنای اندروید (11) و (One Ui 3.1) برنامه ریزی شده است. نکته بسیار مهمی که در خصوص نرم افزار این گوشی بایستی متذکر شویم این است که گوشی فوق به مدت چهار سال اخیر بروزرسانی امنیتی و همچنین به منظور سه سال آتی نیز بروزرسانی نرم افزاری شده است که مثبت ترین گزینه در این راستا به شمار می آید. به عبارتی امکانات نرم افزاری بکار برده شده در این سری از گوشی های سامسونگ سبب می گردد که کاربران از قابلیت های روز دنیا موجود در گوشی نهایت استفاده را ببرند. در قسمت امنیتی گوشی دو تکنیک اساسی را نظاره گر هستیم که در اغلب گوشی های همراه جدید موجود در بازار این دو متد کاملاً مشاهده می شود. یکی از شیوه های شناسایی تصویر دوبعدی از طریق دوربین سلفی A72 است که از سرعت مناسبی برخوردار است و قادر است چهره شما را به خوبی تشخیص دهد. تنها ایرادی که این تکنیک بر روی گوشی دارد ایمنی کمتر بسته به حسگر اثر انگشت است که در نور نسبتاً پایین نیز این قابلیت را از دست میدهد. شیوه دیگر، حسگر اثر انگشت (اپتیکال) در قسمت پایینی نمایشگر است که دقت و همچنین سرعت حسگرهای خازنی متداول را دارا نبوده و اندکی معمول تر میتواند حسگر اثرانگشت شما را تشخیص دهد.

قیمت گلکسی A72

جمع بندی

برای آشنایی با مشخصات فنی کامل این محصول می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید. به علاوه شما می توانید نقد و بررسی تخصصی گوشی های پرچمدار سال 2021 و 2020 را در فروشگاه اکوتل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *