نقد وبررسی تخصصی, همه

مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 به همراه مشخصات فنی کامل و قیمت روز

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 آیفون Xs Max

در این بخش ، مطالبی جالب و آموزشی با مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 برای شما آماده کرده ایم. همچنین نکاتی را بیان می کنیم که مهمترین تفاوت های این دو پرچم دار اپل باشد را برای شما ارئه می دهیم.

سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود در گیر کند این است که این دو آیفون چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند و کدام یک از آن ها گزینه ی مناسبی برای خرید می باشد؟

آیا کدام یک از این دو گوشی با در نظر گرفتن اختلاف قیمتشان گزینه مناسبی تری هستند؟ تجربه استفاده از آنها چطور بوده است؟ و هزاران سوال دیگر… که در این مقاله برای شما ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11  آیفون Xs Max

ویژگی های محصول

آیفون های اپل همیشه یکی از پرفروش ترین و پر طرفدارترین گوشی های بازار بوده و طرفداران منحصر به فردی هم داشته. در سپتامبر سال 2019 شرکت اپل به طور رسمی iPhone 11 را به عنوان اصلی ترین پرچمدار خود اعلام کرد و این آیفون رسمآ به عنوان جایگزین iPhone XS Max تبدیل شد.

می توان گفت که این گوشی شباهت های زیادی باهم دارند، برای مثال ظاهر و سبک طراحی این دو خیلی شبیه به هم هستند و تفاوت های ناچیزی نسبت به هم دارند.

بنابراین لازم است که تفاوت های ما بین این دو گوشی بهتر و دقیق تر شناخته شود. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 بپردازیم و اصلی ترین ویژگی این دو گوشی را از نظر طراحی و ظاهر، صفحه نمایش، دوربین، باتری و قیمت آن ها با هم مقایسه کنیم. در ادامه این قسمت، در مورد تفاوت های این دو سری به صورت تیترهای جداگانه مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

جعبه گشایی آیفون  XS Max با آیفون 11

ظاهرا اپل علاقه زیادی به جعبه های زرق و برق ندارد و سادگی را ترجیح می دهد. داخل جعبه گوشی آیفون XS Max یک بروشور راهنما و سوزن سیم کارت وجود دارد که با برداشتن آن ها چهره ی جذاب گوشی  XS Max نمایان می شود. می توان گفت یکی از مهمترین مشخصات آیفون XS Max در نگاه اول ابعاد بزرگ آن است که جلب توجه ی خاصی دارد. همچنین درون جعبه گشایی آیفون XS Max مواردی مانند: شارژر، هندزفری لایتینگ و کابل لایتینگ شارژر وجود دارد.

اما در سمت دیگر انباکسینگ پرچم دار 2019 آیفون 11 مشخص شده که اپل تغییرات مهمی در بسته بندی این تلفن همراه انجام داده است. در جعبه این تلفن همراه هوشمند، دارای یک فرو رفتگی خاص برای جای دادن دوربین سه گانه پشتی این تلفن هوشمند است که می تواند بدون افزایش حجم بسته بندی، ازدوربین آیفون 11 به طور کامل محافظت کند.

مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 از نظر طراحی

کمپانی اپل ثابت کرده که زیاد تمایلی بر ایجاد تغییر در طراحی و ظاهر آیفون هایش ندارد و این موضوع را بارها ثابت کرده است. در مورد آیفون 11 و آیفون XS Max هم شرایط مشابه وجود دارد و این دو گوشی هوشمند از نظر سبک و ظاهر طراحی تقریبآ یکسان هستند.

تفاوت های مابین این دو گوشی بسیار جزئی خواهند بود. به عنوان مثال طراحی این دو گوشی کاملآ یکسان و مشابه هستند و با کنار هم قرار دادن آنها از نمای روبه رو تشخیص اینکه کدامیک آیفون ها جدیدترین مدل اپل است و کدام یک از این مدل نسخه قدیمی تر، می باشد کار سختی می باشد.

می توان در مورد مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر قاب پشتی می توان گفت که هر دو این گوشی از جنس شیشه ای ساخته شده اند و همچنین طراحی براقی هم دارند، در قاب دوربین این دو گوشی لوگوی اپل می باشد که بسیار جذاب است.

فریم آیفون Xs Max  از جنس فولاد ضد زنگ بوده و طراحی براقی دارد. ولی گوشی های آیفون ۱۱   فریم آلومینیومی دارند و طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی از سمت راست کلید پاور و خشاب سیم کارت را دارند و در سمت چپ دکمه های ولوم و سایلنت دیده می شود.

وزن آیفون Xs Max اپل حدود 208 گرم است و ضخامت 7.7 میلی متری دارد، و آیفون 11 وزنی در حدود 226 گرم دارد و تقریبآ به مقدار 18 گرم است که می توان گفت از نسخه قبلی خود سنگین تر می باشد که آن هم خیلی تفاوت مهم و بارزی محسوب نمی شود و توسط یک کاربر در حالت عادی قابل درک می باشد.

اصلی ترین تفاوت ظاهری ما بین این دو گوشی هوشمند در نحوه ی نصب لنزهای دوربین اصلی خلاصه می شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشتی آنها تعبیه شده اند.

آیفون 11 سه لنز اصلی دارد که به صورت مثلثی شکل در گوشه قاب پشتی آن دیده می شود و همچنین یک کادر مربعی شکل هم برای آنها در نظر گرفته شده اما در آیفون Xs Max از دوربین اصلی دوگانه استفاده شده و دو لنز آن به صورت عمودی در گوشه قاب دستگاه نصب هستند.

در مورد مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 می توان به بدنه این دو گوشی اشاره کرد که هر دو آنها به شکل مشابه از فلز و شیشه ساخته شده  و همچنین از قابلیت فیس آیدی(Face ID) پشتیبانی می کنند و از نظر استاندارد ضد آب و از گواهی IP68 هم بهره می برند و این دو آیفون می توانند تا عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کنند.

آیفون 11 در رنگ های مشکی، زرد، سبز، بنفش، قرمز و سفید می باشند و آیفون Xs Max در سه رنگ نقره ای، خاکستری و گلد در بازار موجود است.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11  آیفون Xs Max

مقایسه صفحه نمایش آیفون XS Max با آیفون 11

یکی دیگر از مشخصاتی که باعث شده گوشی های هوشمند اپل یک سرو گردن بالاتر از گوشی های دیگر قرار بگیرد و بتواند توجه عده زیادی را از علاقمندان را به خود جلب کند، صفحه نمایش است. صفحه نمایش گوشی های اپل، فوق العاده و با کیفیت است و توانسته رضایت مخاطبان را به خوبی به دست آورد.

در مورد مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 از نظر صفحه نمایش تفاوت های زیادی باهم ندارند، و تنها تفاوت این دو باهم مربوط به شدت روشنایی می شود.

پنل نمایشگر آیفون Xs Max اپل از نوع super Retine OIED می باشد و در نامگذاری آیفون 11 در عمل با نسخه قبلی خود چه تفاوتی باهم دارند؟ بنا به ادعایی که در مورد گوشی آیفون 11 شده می توان گفت که از مراتب قدرت روشنایی بیشتری در مقایسه با پنل های معمولی قبلی خود دارد که این موضوع سبب شده استفاده از این گوشی در محیط باز و تحت تابش نور راحتر استفاده شود.

در مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11 می توان گفت که آیفون Xs Max دارای نمایشگر 6.5 اینچی از نوع آمولد با رزولوشن 1242*2688 پیکسل را ارائه می دهد. در مورد این گوشی اپل می توان گفت که دارای پنل به قابلیت 3D تاچ مجهز است و از دیگر فناوری های نظیر True-Tone و Wide-color gamut برخوردار است.

همچنین در مورد آیفون 11 می توان گفت که دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1792*828 دارد و تراکم 326 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می کند. این نمایشگر هم قابلیت نمایشگر  Xs max را دارد و تنها ار 3D بی بهره مانده است.

پس در نهایت برای خلاصه صفحه نمایش این دو محصول پر طرفدار کمپانی اپل باید گفت که اگر نمایشگر برای شما مهم است حتما بین این دو گوشی آیفون Xs max را انتخاب کنید، زیرا دارای کیفیت بیشترو همچنین جذاب تر است.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11  آیفون Xs Max

بررسی دوربین مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11

دوربین یکی از مهمترین مباحثی است که باید به هنگام بررسی مشخصه های این مدل مورد توجه قرار داده شود. می توان گفت به روی قاب پشتی هر دو گوشی اپل دو دوربین به چشم می خورد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در مورد مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 با شما صحبت کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی آیفون ایکس اس مکس از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و تله فتو(Telephoto) هستند، که با اندازه ی 1/ 2،5 اینچی و اندازه پیکسلی 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 26 میلی متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و ار لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار پشتیبانی می کند.

اما در آیفون یازده ، دوربین اصلی از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که دو لنز آن مشابه همان آیفون ایکس اس خواهد بود. آیفون یازده، با لنز اضافه سبب می شود با دوربین اصلی این گوشی عکس های با زاویه دیده گسترده تر را هم ضبط کنید.

می توان گفت که هر دو دوربین گوشی اپل عکس های عالی را ثبت می کنند و باعث می شود تا این دو گوشی را جزء بهترین ها از نظر دوربین قرار دهیم. هر دو گوشی عکس هایی با جزئیات بسیار زیاد و نویز کم می گیرند و دقت رنگ هم بسیار خوب است.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11  آیفون Xs Max

دوربین فوق عریض

آیفون ایکس اس مکس دوربین فوق عریض ندارد و تنها آیفون یازده از این دوربین استفاده می کند. می توان گفت که این دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد و می تواند عکس های 120 درجه ای را به خوبی ثبت کند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی آیفون ایکس اس مکس دارای سنسور 7 مگاپیکسلی از نوع استاندارد است و همچنین از ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می کند. اما دوربین سلفی گوشی آیفون یازده از یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع واید بهره می برد که قابلیت عکسبرداری با زاویه دید گسترده را خواهد داشت.

آیفون Xs Max

مقایسه باتری آیفون XS Max با آیفون 11

ظرفیت باتری های آیفون ها همواره کمتر از گوشی های اندرویدی هستند و به خاطر بهینه سازی های انجام شده شارژ دهی قابل قبولی و مناسبی را از این گوشی شاهد هستیم. باتری  که در گوشی آیفون XS Max استفاده شده یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعت دارد، اما باتری آیفون 11 یک باتری 3110 میلی آمپر در نظر گرفته شده است. از آنجایی که آیفون 11 تراشه ی بهینه تری دارد و همچنین نمایشگر آن کوچک تر بوده و رزولوشن کمتری دارد می تواند مدت زمانی بیشتری دوام بیاورد.

از دیگر مقایسه آیفون ایکس اس مکس با آیفون یازده میتوان گفت که، گوشی XS Max دارای شارژر اورجینال با قدرت 15 واتی دارد، اما شارژر اورجینال آیفون 11 قدرت 18 واتی را ارئه می کند که سبب می شود سرعت شارژ باتری ان بیشتر از XS Max باشد.

ارزش خرید و قیمت آیفون XS Max و آیفون 11

در پایان این مطلب نوبت به مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 از نظر قیمت و ارزش خرید این دو گوشی هوشمند می رسد، که شاید مهمترین بخش مطلب برای کسانی که قیمت گوشی برایشان دارای اهمیت است می باشد. متاسفانه قیمت آیفون 11حدود چند صد دلار از قیمت آیفون XS Max بیشتر است. بنابراین می توان گفت که این دو گوشی از نظر تفاوت قیمتی حدود 335 دلار دارند.

مقایسه آیفون Xs Max با آیفون 11  آیفون Xs Max

نتیجه نهایی

برای اکثر مردم، آیفون XS Max بهترین آیفونی است که می توانند امروزه خریداری کنند. می توان گفت که اکثر رنگ ها را دارد، با این وجود یک دستگاه عالی محسوب می شود.

در مقایسه آیفون XS Max با آیفون 11 در ابتدا گیج کننده به نظر می رسد، اما آیفون 11 در مواردی که خریداران آیفون بیش از همه به آنها اهمیت می دهند از جمله تراشه، دوربین و باتری نسبت به آیفون XS Max برتری دارد اما به عقیده ما قیمت آن بش از اندازه بالا است و اختلاف بالای این دو گوشی سبب می شود که خرید آیفون XS Max انتخاب مناسب تری نسبت به آیفون 11 باشد.

برای خرید انواع گوشی های با کیفیت می توانید به سایت اکوتل مراجعه کنید و با مقایسه انواع گوشی های با کیفیت، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *