نقد وبررسی تخصصی

تنظیمات دوربین آیفون 13 آن را به دوربین عکاسی تبدیل میکند!

تنظیمات دوربین آیفون 13

آیا دوست دارید با گوشی آیفونتان عکس ‌هایی حرفه ‌ای و در نهایت وضوح و کیفیت ثبت کنید؟ به نظر شما چقدر نیاز است که با ترفندها و تنظیمات دوربین در سری 13 آیفون آشنا بود؟ آیا روشی وجود دارد که بتوان در چند دقیقه تنظیمات دوربین آیفون 13 را یاد گرفت؟

اگر به دنبال تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ‌ای با گوشی آیفون 13 خود هستید و می ‌خواهید عکس ‌هایی زیبا و با کیفیت در حافظه گوشی خود داشته باشید ادامه این متن را مطالعه کنید.

این متن در مورد تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس نگاشته شده و به شما کمک می ‌کند تا ترفندها و راهکارهای داشتن عکس ‌هایی زیبا و منحصر به فرد را در عرض کوتاه‌ ترین زمان ممکن فرا گیرید. پس در ادامه این متن با ما همراه باشید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

Brust mood و تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس

یکی از تنظیمات دوربین گوشی حالت Brust mood است. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که برخی صحنه‌ ها و مناظر را به علت آنکه خیلی سریع اتفاق افتاده ‌اند از دست بدهید و بابت این مساله حسرت زیادی داشته باشید؟

گوشی آیفون برای آنکه کاربران سری 13 آیفون حسی سراسر شادی را تجربه کنند فکری کرده و به فرد اجازه می ‌دهد تا با انجام تنظیماتی که در ادامه خواهیم گفت، بتواند از تمامی صحنه ‌ها هرچقدر هم سریع که اتفاق بیفتند، عکس ‌برداری کند.

این فناوری که یکی از تنظیمات دوربین آیفون 13 است، Brust Mood نام دارد و به کاربر کمک می ‌کند تا بتواند عکس ‌هایی با سرعت بالا از صحنه ‌هایی که دوست دارد ثبت کند.

معمولا کار عکس ‌برداری با این فناوری به این صورت است که شما بعد از تمام شدن عکس ‌برداری می ‌توانید تصاویر بی ‌کیفیت و تار را پاک کرده و تنها عکس ‌هایی که کیفیت بالایی دارند را نگهداری کنید.

برای فعال کردن این قسمت، بر روی دکمه شاتر رفته چند ثانیه آن نگه دارید و یا می ‌توانید به سراغ دکمه ولوم گوشی رفته و انگشت خود را بر روی آن قرار داده و برای مدت زمانی بسیار کوتاه فشار دهید. تا زمانی که شما در حال نگه داشتن دکمه شاتر و یا در حال نگه داشتن دکمه ولوم هستید، این قابلیت برای شما فعال است.

تنظیمات دوربین آیفون 13

ایجاد تنظیمات دلخواه و تنظیمات دوربین آیفون 13

حتما برای شما پیش آمده که بخواهید همیشه تنظیمات دوربین آیفون 13 به یک شکل باشد و مجبور نباشید مرتبا آن را تنظیم کنید. شرکت آیفون برای آنکه زحمت شما را در مورد اصلاح و تغییر تنظیمات دوربین گوشی به حداقل برساند، ترفندهایی در اختیارتان قرار داده تا بتوانید به کمک آنها عکس ‌ها و تصاویری زیبا و با کیفیت در اختیار داشته باشید.

برای آنکه بتوانید تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس به حالت پیش‌فرض درآورده و مجبور نباشید برای انجام دوباره تغییرات، آن را مجددا تنظیم کنید بهتر است به قسمت setting گوشی بروید. در این بخش کلمه camera را پیدا کرده، بر روی آن یک تب بزنید و به تنظیمات آن وارد شوید.

در این قسمت باید به دنبال عبارت Preserve Settings باشید. در اینجا نیز با سه عبارت و گزینه رو در رو خواهید بود: حالت دوربین، حالت فیلتر و حالت عکس زنده. حال هر کدام که می ‌دانید می ‌توانند با کیفیت ‌ترین و زیباترین عکس ‌ها را در اختیار شما قرار دهند انتخاب کرده و آنها را به حالت فعال در آورید.

برای یادگیری و مشاهده آپشن های جدید تر در آیفون 14 میتوانید روی تنظیمات دوربین آیفون 14 کلیک کنید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

قفل فوکوس و افزایش نور  و تنظیمات دوربین آیفون 13

یکی دیگر از نکاتی که می ‌توان در مورد تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس اشاره داشت، قفل فوکوس و افزایش نور است. این دو مورد برای آنکه عکس ‌های گرفته شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند ابزار بسیار مناسبی است.

قبل از آنکه به سراغ صحبت در مورد تنظیمات این دو مورد برویم ابتدا لازم است در مورد نوردهی و فوکس توضیحی خلاصه ارائه دهیم. نوردهی به میزان نوری گفته می ‌شود که از سوژه به سنسور الکترونیکی دوربین می ‌رسد و فوکوس نیز درصد وضوح تصویر را تعیین می ‌کند.

تنظیمات دوربین گوشی این امکان را به شما داده است تا بتوانید به صورت دستی میزان نوردهی و فوکوس را تنظیم کنید و هر بار که خواستید عکسی با همان تنظیمات دوربین آیفون 13 قبلی بگیرید، نگرانی نداشته باشید.

برای تنظیم دستی این دو فاکتور دوربین را باز کرده، بر روی نقطه کانونی ضربه زده و دست خود را نگه دارید. بعد از چند ثانیه نوار AE/AF Lock در بالا نمایان خواهد شد. برای باز کردن قفل هم می‌بایست بر روی هر نقطه از تصویر یک تب بزنید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

فعال کردن خط‌های شطرنجی و تنظیمات دوربین آیفون 13

یکی دیگر از تنظیمات دوربین گوشی در سری 13 آیفون فعال کردن خطوط شطرنجی است. کسانی که به صورت حرفه ‌ای عکاسی می ‌کنند می ‌دانند که وجود این خطوط چقدر می ‌تواند در گرفتن عکس‌ هایی زیبا و با کیفیت تاثیرگذار باشد.

در عکاسی قانونی وجود دارد که می ‌گوید سوژه‌ ای که در عکس مورد توجه می ‌باشد باید در یکی از 4 تقاطع این خطوط و بر روی یک شبکه 3 در 3 قرار گیرد. در ضمن خوب است بدانید حفظ خط افق، کج نگرفتن گوشی و حفظ زاویه قائم ساختمان ‌ها و دیوارها نسبت به خط افق از دیگر مزیت‌ های این فناوری می ‌باشد.

عکاسانی که گوشی آیفون 13 دارند برای آنکه بتوانند تنظیمات دوربین آیفون 13 و خطوط شطرنجی را فعال کنند باید به قسمت setting رفته و بر روی گزینه grid تب بزنند و دکمه آن را بر روی حالت on قرار دهند. بدین صورت این خطوط فعال شده و می‌‌ توان عکس ‌هایی مطابق با اصول و قوانین علم عکاسی در اختیار داشت.

تنظیمات دوربین آیفون 13

فعال کردن تایمر در تنظیمات دوربین آیفون 13

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد تنظیمات دوربین گوشی ذکر شود، فعال کردن تایمر است. این قابلیت یکی از ابتدایی ‌ترین فناوری ‌هایی بود که بر روی گوشی‌ های هوشمند ظاهر شد. اگر دوست دارید عکس ‌های سلفی زیبایی ثبت کنید می ‌توانید این قابلیت را در تنظیمات دوربین آیفون 13  فعال کرده و بی‌نهایت از آن استفاده کنید.

با فعال کردن تایمر قادر خواهید بود یک جای مناسب برای دوربین خود پیدا کرده، گوشی را در آنجا قرار دهید. سپس در تایم ‌هایی که به صورت پیش ‌فرض بر روی گوشی تعیین شده، عکس ‌ها به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک گرفته خواهند شد.

برای فعال کردن این قابلیت باید دوربین گوشی را باز کرده و بر روی علامت Stopwatch تب بزنید. در این قسمت می ‌توانید تایمر را از 3 تا 10 ثانیه انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که تا زمانی که دکمه‌ی شاتر را فشار ندهید تایمر فعال نشده و کار خود را شروع نخواهد کرد.

تنظیمات دوربین آیفون 13

قطع کردن صدای شات و تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس

از دیگر مواردی که می‌ توان در تنظیمات دوربین آیفون 13 تغییر داد، قطع کردن و یا بی‌صدا کردن صدای شات است. بعضی از کابران دوست ندارند به هنگام گرفتن عکس، صدای شاتر دوربین را بشنوند و این مساله آنها را عصبی و ناراحت می ‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید در برخی گوشی ‌هایی که در کشورهایی مانند چین و کره ساخته می ‌شوند، نمی ‌توان صدای شاتر  گوشی را قطع کرد اما در بقیه مدل‌ های موجود در بازار، می‌ توان به راحتی و در طی چند ثانیه این صدا را قطع کرد.

البته خوب است بدانید که راهی برای قطع کردن صدای شاتر دوربین به صورت دائمی وجود ندارد و شما برای آنکه صدای شاتر را قطع کنید دو راه پیش رویتان وجود دارد.؛ یا می ‌توانید با کمک دکمه‌ های مخصوص ولوم گوشی صدای شاتر را قطع کنید و یا با کمک دکمه mute کنار گوشی، برای بی‌ صدا کردن این صدا اقدام کنید.

اگر می‌ خواهید از دکلمه mute برای قطع صدای شاتر استفاه کنید باید قبل از آنکه دوربین را باز کنید اقدام نمایید؛ زیرا زمانی که برنامه دوربین باز می ‌شود فشار دادن این دکمه باعث گرفتن عکس خواهد شد و شما نمی ‌توانید صدای شاتر را حذف کنید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

اضافه کردن لوکیشن به عکس و تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس

برخی کاربران گوشی ‌های هوشمند دوست دارند مکانی که در آنجا عکس گرفته ‌اند، به صورت اتوماتیک در گوشه ‌ای از تصویر ثبت شود. بدین شکل، هر زمان که عکس ‌ها را به تماشا می ‌نشینند می‌ توانند مکانی که عکس را در آنجا گرفته ‌‌اند را به خاطر آورند. با تنظیمات دوربین آیفون 13 این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید لوکیشین و مکانی که این عکس در آنجا گرفته شده است را به خاطر آورید.

موردی که باید در مورد این تنظیمات دوربین گوشی و ثبت لوکیشن بر گوشه ‌ای از تصویر بدانید آن است برای اضافه کردن این آپشن به عکس ‌ها باید به منوی privacy رفته و location services را پیدا کنید و بر روی آن تب بزنید. در قدم بعدی camera را انتخاب کرده و سپس While Using the App را برگزینید.

به یاد داشته باشید که هر زمان که از یک مکان به مکان دیگر سفر کردید باید این تنظیمات را غیر فعال کنید؛ زیرا اطلاعات و داده‌ های مکان قبلی بر روی عکس‌ هایی که در مکان جدید می ‌گیرید تاثیر خواهد داشت.

تنظیمات دوربین آیفون 13

اعمال جهت نور گوشی و تنظیمات دوربین آیفون 13

تنظیم جهت نوردهی گوشی از دیگر تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس است. در خطوط بالایی در مورد تنظیم نوردهی صحبت کردیم و راهکاری را به شما آموزش دادیم تا بتوانید به صورت دستی نوردهی را قفل کرده و عکس ‌هایی با کیفیت را ثبت و ضبط کنید. سوالی که در اینجا ممکن است پیش آید آن است که چگونه می ‌‌توان جهت دهی نور گوشی را تغییر داد.

برای تغییر این تنظیمات دوربین گوشی کار سختی پیش روی شما قرار ندارد و برای آنکه بتوانید اصلاحات لازم را انجام دهید بهتر ابتدا باید دوربین را باز کرده و در یک نقطه از تصویر یک تب بزنید تا نقطه ‌ای برای فوکوس نمایان شود.

در کنار نقطه‌ فوکوس، نماد خورشید ظاهر خواهد شد. در اینجا باید بر روی این نماد تب زده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید و سپس دست خود را به سمت بالا و یا پایین حرکت دهید. با این کار، می ‌توانید جهت ‌گیری و یا سوگیری نور را به دلخواه تغییر دهید. تنظیمات دوربین آیفون 13 به شما این اجازه را داده است تا از -8 تا +8 جابه‌جا شده و آن را تنظیم کنید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

خرید گوشی

امروزه خرید تلفن همراه نیز به یک مهارت تبدیل شده و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است کالای مناسبی نسبت به بودجه خود تهیه نکنید.

بدون شک شناخت یک مرجع معتبر می تواند بسیاری از مشکلات خرید را حل کند. حتما می دانید که قیمت تلفن همراه به دلیل وابستگی به نرخ ارز و دلار دچار نوسان می شود و شما می توانید با انتخاب شرایط مناسب تلفن همراهی با قیمت مناسب تهیه کنید.

مجموعه اکوتل با سالها تجربه توانسته است رضایت مشتریان خود را در سراسر کشور جلب کند و به عنوان یکی از برترین مراجع فروش گوشی معرفی شود.

اگر شما نیز قصد خرید گوشی دارید، می توانید به سایت اکوتل مراجعه کنید و گوشی مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه نمایید. اصالت کالا و قیمت مناسب از ویژگی های بارز این مجموعه است و مشاورین این سایت به شما کمک می کنند تا شما نسبت به بودجه خود بهترین تلفن همراه را برای خود تهیه کنید.

تنظیمات دوربین آیفون 13

جمع بندی

در این متن در مورد تنظیمات دوربین آیفون 13 پرو مکس نکاتی را به شما ارائه کردیم و سعی کردیم با ذکر راهکارهای عملی بتوانید عکس‌ هایی در نهایت زیبایی و خلاقیت بگیرید.

شرکت اپل از ابتدای فعالیت خود سعی کرده دوربین ‌هایی که بر روی گوشی تعبیه می ‌کند از بهترین و بالاتری کیفیت برخوردار باشند. تنظیمات دوربین آیفون 13 به کاربر کمک می ‌کند تا از به دست گرفتن گوشی ‌های این شرکت نهایت رضایت را تجربه کند.

راهکارها و ترفندهای گفته‌شده در این متن کار شما را برای گرفتن عکس بسیار راحت خواهد کرد. این ترفندها به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید عکس ‌هایی زیبا و خلاقانه در آرشیو عکس‌ هایتان ذخیره کنید.

یک نظر در “تنظیمات دوربین آیفون 13 آن را به دوربین عکاسی تبدیل میکند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *