نقد وبررسی تخصصی

مقایسه گلکسی A32 با A52 را قبل از خرید حتما ببینید

در این مطلب به مقایسه گلکسی A32 با A52 که جزو بهترین گوشی های میان رده در سال 2021 هستند می پردازیم. می توان گفت که این دو گوشی از نظر اختلاف قیمت تفاوت زیادی باهم دارند، که دلیل آن یک سری از قابلیت های بیشتر گلکسی A52 است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا این دو گوشی را نقد و بررسی کنیم و سپس به مقایسه A32 با A52 بپردازیم. این بررسی در پنج بخش صورت می گیرد که شامل طراحی، دوربین و باتری، سخت افزار و نرم افزار، نمایشگر و قیمت می باشد.

نقد و بررسی گلکسی A32 و گلکسی A52

برای اینکه بتوانیم خرید گوشی گلکسی A32 با  A52 را به شما توصیه کنیم دلایل زیادی وجود دارد. اما بهتر از قبل از اقدام به خرید، مقایسه و مشخصات کامل این دو را با هم بررسی کنیم و ببینیم ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟ در این متن به بررسی سامسونگ گلکسی A32 با A52 می پردازیم همراه ما باشید.

بهترین راه برای توصیف خط تولید سری A سامسونگ استفاده از کلمات متنوع و گسترده است. این سری گوشی های میانرده آنقدر تنوع دارند که در آن می توان گوشی های مقرون به صرفه و شبه پرچمدار را پیدا کرد و همچنین گستردگی این خط تولید آنقدر زیاد است که سامسونگ می تواند آن را یک برند زیر مجموعه خودش تبدیل کند.

کاملا مشخص است که این کمپانی به شدت دارد در میان گوشی های میان رده خود سرمایه گذاری می کند. در واقع می توان گفت که این محصول از قیمت مناسبی برخوردار است و ویژگی قابل تاملی به کاربران ارائه می دهد. واقعیت را بگوییم که در بازار تنها یک راه است که امکان موفقعیت آن بالا است آن هم رقابت با بک برند شناخته شده و همچنین با قیمت مناسب به فروش برسانیم.  در مورد گوشی گلکسی A32 سامسونگ توانسته به خوبی این کار را انجام دهد و خودش را به گام قهرمان در بازار میان رده مطرح کند.

گلکسی A32 به همراه A52 گوشی هایی هستند که به تازگی معرفی شده اند. همگی نشان دهنده این است که محصولات جدید کمپانی کره ای ارزش خرید بالایی دارند.

مقایسه گلکسی A32 با A52

در مقایسه گکسی A32 سامسونگ می توان گفت که دارای بدنه پلاستیکی، نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد با نرخ تازه سازی 90 هرتزی و وضوح در 1080 پیکسل، دارای سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری وان یو آی 3.1 ، تراشه مدیاتک هلیو جی 80، رم 4 یا 6 گیگابایت، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت ، دارای نمایشگر IPS LCD، باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 15 وات که بیش از 33 ساعت به راحتی دوام می آورد، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و همچنین دارای دوربین سلفی 20 مگا پیکسلی می باشد.

از سوی دیگر همچنین گوشی گلکسی A52 از بدنه پلاستیکی مات و روکش براق ساخته شده همچنین دارای نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با نرخ تازه سازی 90هرتزی و وضوح 2400 در 1080 پیکسل، سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری وان یو آی 3.1،تراشه 8 نانومتری اسنپدارگون 720 جی، حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت، رم 4،6 یا 8 گیگابایت، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، بلوتوث 50، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری 4500 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 25 واتی بهره می برد.

مقایسه گلکسی A32 با A52

مقایسه گلکسی A32 با A52 از نظر طراحی

کمپانی سامسونگ نه تنها تلاش می کند تا گوشی های سری سامسونگ A را مقرون به صرفه تر کند بلکه می خواهد انها از نظر ظاهر نیز بروزتر باشند تا از همه جهات خواستنی و منحصر به فرد شوند. به همین خاطر، نوعی باز طراحی گسترده بین مقایسه گلکسی A32 باA 52  هستیم. می توان گفت که مطمئنآ این دستگاهها به گونه ای طراحی و تولید شده اند تا خصوصآ نظر جوانانی را جلب کنند که بیشتر به دنبال خلاقیت هستند و همچنین تمایل بیشتری به حضور در اجتماعات و شبکه های اجتماعی دارند.

سامسونگ برای طراحی قاب موبایل A32 و A52 که بسیار پوشش نرم و درخشانی دارد و از جنس پلاستیک و شیشه است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش تولید شده است، که شما می توانید به هر رنگی که علاقه دارید و دوست دارید رنگ گوشی خود را انتخاب کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای که در مقایسه A32 با A52 از نظر طراحی میتوان به آن اشاره کرد، وزن آنهاست. برخی از افراد به گوشی هایی که وزن سبک دارند غلاقمند هستند و برخی دیگر به گوشی های سنگین علاقمند می باشند. مقایسه A32 و A52 سامسونگ از نظر وزن گوشی به 184 گرم می رسد که تفاوتی نسبت به هم ندارند، طراحی و وزن این دو مدل باهم تفاوتی ندارند.

هر دو گوشی میانرده سامسونگ مجهزبه نمایشگر Super AMOLED است که از نرخ تازه سازی 90 هرتز پشتیبانی می کند. اندازه صفحه نمایش این دو تلفن همراه تقریبآ یکسان است.  مقایسه گلکسی A32 از نظر صفحه نمایش برابر با 6.5 اینچ همچنین مقایسه گلکسی A52 برابر از با 6.4 اینچ می باشد.

مقایسه گلکسی A32 با A52

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A52 از نظر دوربین

مقایسه A32 با A52 نیز از اهمیت های زیادی برای برخی از افراد برخوردار است. این روزها دوربین تلفن همراه به یک پارامتر مهم خرید تبدیل شده است و به همین دلیل برندهای مختلفی برای جلب رضایت مشتریان در طراحی دوربین های گوشی های خود از جدیدتین تکنولوژی ها بهره می برند.

در مقایسه با گلکسی A32 با A52 باید دوربین آنها نیز بررسی شود. در مقایسه گلکسی A32 می توان گفت که دوربین این گوشی از 4 حسگر تشکیل شده است که در پشت گوشی قرار دارد. دوربین اصلی یا همان لنز واید این گوشی 64 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8  ، دوربین دوم به لنز 12 مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم f/2.4 بهره می برد.

از نظر دوربین و فیلم برداری این دو گوشی کیفیت بالایی دارند و کسانی که به عکس و فیلم گرفتن با گوشی علاقمند هستند، بهترین گزینه است. اما لازم به ذکر است که می توان گفت کیفیت A52 کمی بهتر از A32 است. گلکسی A52 با داشتن سنسور 64 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 5 مگاپیکسلی می توان تجربه بهتری از عکاسی و فیلم برداری را به کاربر ارائه داد.

مقایسه گلکسی A32 با A52

مقایسه باتری گلکسی A32 نسبت به گلکسی A52

یکی دیگر از مهمترین مباحث در گوشی های امروزی مربوط به باتری است. باتری را با توجه به قیمتی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. تنها در مورد مقایسه این دو محصول در بحث باتری حائز اهمیت است. اگر بخواهیم مقایسه گلکسی A32 با A52 از نظر باتری را داشته باشیم باید به قدرت باتری اشاره کنیم.

در مقایسه گلکسی A32 از نظر باتری 5000 میلی امپر به همراه فست شارژر 15 واتی است که در نوع مقایسه خود می توان نمره بالایی به خود اختصاص داد.

مقایسه گلکسی A52 در مقایسه با باتری های دیگر از ظرفیت 4500 میلی امپر است که با شارژر سریع 25 واتی مجهز است. لازم به ذکر است که گلکسی A52 یکی از بهترین گوشی های میان رده ی سامسونگ در نگه داری شارژ سریع است.

مقایسه گلکسی A32 با A52

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A52 از نظر سخت افزار و نرم افزار

در بخش مقایسه گلکسی A32 با A52 در بخش سخت افزاری باید گفت که گوشی های گلکسی A32 مورد استفاده کارهای روزمره است و از پردازنده Mediatek Helio G80 مجهز است و همچنین از فناوری گیمینگ Hyper Engine برخوردار است. در روان اجرا کردن برنامه ها توسط گلکسی A32 هیچ شکی نیست.

در مقایسه گلکسی A32 در میان میان رده گلکسی A52 از تراشه ی هشت هسته ای  و فرکانس 20 گیگاهرتز و شش هسته ای از نوع Cortex- A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز است. لازم به ذکر است که این تراشه برای گوشی های ارزان قیمت و میان رده استفاده می شود.

در بخش حافظه این گشی هوشمند از رم هشت، شش و چهار گیگابایت حافظه داخلی 64و 128 گیگابایت بهره می برد.

گلکسی A52 از پردازنده Snapdragon 720G استفاده کرده که یکی از قدرتمندترین تراشه میانرده  Snapdragon است. این پردازنده از هشت هسته تشکیل شده که از دو هسته 2.3 گیگاهرتز تشکیل شده است، همچنین می توانید با این پردازنده بالا سنگین ترین چالش های سخت افزاری را پشت سر بگذارید.

از نظر نرم افزاری باید گفت که هر دوی این گوشی از اندروید 11 بهره می برند. سامسونگ از رابط کاربری One Ui 3.0 برای گلکسی One Ui 3.1 استفاده کرده است.

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A52 از نظر نمایشگر

در مقایسه گلکسی A32 با A52 اولین بخشی که به چشم می خورد نمایشگر لنز سلفی این دو محصول است. مقایسه گلکسی A32 در مقایسه با گلکسی A52 لنز سلفی به حفره ای طراحی شده است، در حالتی که در A32 به صورت تاچ قطره ای است که لنزهای حفره ای آن جدیدتر هستند و ظاهر زیباتری هم دارند.

هر دو اسمارتفون سامسونگ مجهز به نمایشگر Super AMOLED هستند که از نرخ تازه سازی 90هرتز پشتیبانی می کنند. اندازه صفحه نمایش این دو محصول تقریبآ یکسان است. مقایسه گلکسی A32 در سایز اندازه صفحه مقایسه گلکسی A52 می توان گفت گلکسی A32 برابر با 6.5 اینچ و گلکسی A52 برابر با 6.4 اینج می باشد.

اما نکته حائز اهمیت برای مقایسه گلکسی A32 با A52 این است که 84.1% از پنل جلویی گوشی A52 در اختیار دارد که این موضوع در گوشی A32 به این صورت است که 84.6% از پنل جلویی صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

یک موضوع دیگر در باره مقایسه گلکسی A32 با A52 که بیشتر به قابلیت های نرم افزاری بر می گردد، این است که تیره کردن نمایشگر در شرایطی است که نور محیط کم است. گلکسی A32 این کار را به خوب انجام نمی دهد و به همین خاطر باعث می شود وقتی در نور شب با گوشی کار می کنید، اندکی چشمانتان خسته شود. این در حالتی است که چنین مشکلی با گلکسی A52 وجود ندارد.

مقایسه گلکسی A32 با A52

مقایسه گلکسی A32 با A52 از نظر قیمت

یکی از مهمترین فاکتورهای خرید برای کاربران، قیمت گوشی است. بیشتر از افراد بدون مقایسه گلکسی A32 با تنها A52 تنها ملاک برای خرید این دو محصول قیمت آن است برخی از افراد موبایل گران وبرخی دیگر ارزانترین گوشی را انتخاب می کنند.

نظر بیشتر از خریداران برای انتخاب گوشی های گران قیمت این است که موبایل هرچی گرانتر باشد امکانات و کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

برخی دیگر از افراد هم در مقایسه گلکسی A32 با A52 نیز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن دقت می کنند. در حالی که این انتخاب کاملا اشتباه است و باید گوشی را با توجه به قابلیت و امکانات مورد نظر ان انتخاب کنبم.

مقایسه گلکسی A32 با A52

در مقایسه قیمت گوشی گلکسی A32 با A52 در بازار دنبال کنید، متوجه می شوید که این دو محصول بیش از بیش برای شما کارساز و در تصمیم گیری به شما کمک می کند. قیمت گوشی گلکسی A32 در آمازون حدود 240 دلار است که در بازار ایران به حدود 6 میلیون می رسد.

همچنین گوشی گلکسی A52 در آمازون حدود 330 دلار و در بازار ایران حدود 10 میلیون تومان به فروش می رسد. مقایسه این دو محصول برای این امر انجام شد تا شما با توجه به اینکه برای چه امری از گوشی استفاده خواهید کرد، خودتان انتخاب بهتری داشته باشید.

مقایسه گلکسی A32 با A52

نتیجه نهایی

برای انتخاب و خرید گوشی بهتر است گوشی ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در این مقاله با مقایسه گلکسی A32 با A52 را انجام دادیم تا شما را به هر چه بهتر انتخاب این دو محصول کمک کنیم.

در آخر به این نتیجه رسیدیم که از لحاظ فنی گلکسی A52 بسیار قدرتمند تر، کیفیت دوربین سلفی بالاتر، حافظه داخلی بیشتر و همچنین شارژ سریع 25 واتی نسبت به گلکسی A32  دارد، همچنین از لحاظ قیمتی بسیار پایین تراست. در نهایت باید بگوییم با توجه به مشخصات این دو گوشی که در متن بالا  ذکر شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آنها با توجه به نیازتان بگیرید.

5 نظر در “مقایسه گلکسی A32 با A52 را قبل از خرید حتما ببینید

  1. امیدعسگری گفت:

    A 32 خوب میباشد

    1. Hamoloo گفت:

      آفرین پسرم

      1. فرشاد گفت:

        A32 ارزش خرید ندارد با این پول میشه از برندهای دیگر گوشیهای بسیار بهتری خرید

  2. بدون نام گفت:

    سلام ببخشید ولی اندروید گوشی A32 یازده هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *