نقد وبررسی تخصصی

گوشی شیائومی X3 اسمارت فون قدرتمند و پرطرفدار

گوشی شیائومی X3

از زمانی که گوشی شیائومی x3 به دنیای گوشی های هوشمند وارد شد، تحول شگرف و عظیمی را با خود به همراه آورد. آن زمانی که اولین گوشی های همراه خلق شدند شاید کسی حتی تصورش را هم نمی کرد که روزی برسد و ما شاهد عجایبی در این حوزه باشیم، اما تکنولوژی هیچگاه از حرکت نایستاده و روز به روز در حال پیشرفت و حرکت به سمت جلو است.

دقیقا به خاطر همین موضوع است که بشر امروزی هر روز و هر روز با کالاهای جدید رو به رو شده و هر روز نیز به یک روش تازه و شگفت زده میشود.

حال که گوشی شیائومی x3 به بازار آمده است شگفتی که انسان دوست دارد با آن مواجه شود به حد اعلای خود رسیده و این موضوع برای تمام کسانی که علاقه خاصی برای به دست گرفتن گوشی های هوشمند دارند، بسیار خوشایند و شیرین تلقی میشود.

برای آنکه با این گوشی هوشمند بیشتر آشنا شده و سردرگرمی شما برای پیدا کردن ایده آل ترین و بهترین گوشی به پایان برسد توصیه میکنیم ادامه این متن را که به بررسی پوکو x3  میپردازد، مطالعه کنید.

گوشی شیائومی X3

طراحی بدنه گوشی شیائومی x3

امکان ندارد کسی از به دست گرفتن گوشی شیائومی x3 احساس ناخوشایندی پیدا کند. بدنه این گوشی منحصر به فرد و زیبا یک فریم پلاستیکی داشته و بسیار زیباتر از تمام گوشی هایی است که تا به حال دیده اید.

پلاستیک براقی که برای ساخت بدنه این مدل به کار گرفته شده، باعث شده پوکو شباهت بی نظیری به محصولات پرچم دار و رده بالا داشته باشد و به همین جهت است که علاقه مندان به گوشی های هوشمند به راحتی جذب این گوشی شده و به هیچ عنوان حاضر نخواهند بود آن را مدل دیگری در بازار عوض کنند.

نه تنها صفحه رویی این گوشی جذابیت های خاص خود را دارد بلکه پشت گوشی را که نگاه بیندازید نوارهایی را مشاهده خواهید کرد که به طور مورب، قاب پشتی را تزیین کرده اند. ماژولی که چند دوربین این گوشی را در خود جای داده، ظاهری بسیار متفاوت و خاص برای آن فراهم کرده و این، باز هم تفاوت خوشایند دیگری است که گوشی شیائومی x3 با بقیه دارد.

این مشخصات پوکو x3 را چند پله بالاتر از گوشی های میان رده قرار داده است. این گوشی در ابعاد 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی متر ساخته و وزن تقریبی آن نیز 215 گرم گزارش شده است. این ابعاد و این وزن مناسب، شواهد محکمی هستند برای آنکه به شما ثابت کنند یک گوشی خوش دست و زیبا خریداری کرده اید.

لبه های این گوشی خمیده است و به دلیل داشتن یک ساختار محکم، به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی آن را از کیف و یا جیب خود خارج کرده و به دست بگیرد و این باز هم از موارد شگفت انگیزی است که با خرید پوکو x3 قادر خواهید بود آن را لمس کنید.

گوشی شیائومی X3

در رنگ آمیزی گوشی شیائومی x3 از رنگ های زیبا و محبوب مشکی، آبی و برنز استفاده شده و بعید است کسی در این کره خاکی وجود داشته باشید که گوشی با این امکانات و با این رنگ های زیبا و منحصر به فرد را دوست نداشته باشد.

بدنه آن براق و صیقل خورده است و اگر دوست دارید همیشه گوشی همراهتان بسیار تمیز باشد، بهتر است یک قاب محافظ برای آن خریداری کنید؛ زیرا این گوشی استعداد فراوانی برای جذب اثر انگشت دارد و حتی گاهی ممکن است از دست بیفتد.

به همین دلیل به هنگام خرید پوکو x3  یک گارد بسیار شیک و خاص نیز برای آن تهیه کنید. این بدنه زیبا و براق نباید تحت هیچ عنوانی آسیب، دیده و یا ضربه به آن وارد شود.

مورد دیگری که در رابطه با بررسی پوکو x3 باید صحبت شود، محل قرارگیری دکمه پاور و دکمه تغییر صدای گوشی است. طبق معمول گوشی های شیائومی، دکمه پاور و دکمه های مربوط به کنترل صدا، سمت راست بالا و خشابی که سیم کارت و رم در آن قرار می گیرد در لبه سمت چپ قرار گرفته است.

در لبه پایین، اسپیکر، درگاه یو اس بی، میکروفون و یک جک 3.5 میلی متری تعبیه شده است در لبه بالایی نیز مادون قرمز و میکروفون ثانویه گوشی شیائومی x3 جای داده شده  اند.

گوشی شیائومی X3

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی x3

از دیگر قسمت های جذاب و منحصر به فرد گوشی شیائومی x3 ، صفحه نمایش آن میباشد. صحفه نمایش این مدل6.67 اینچی است، حاشیه ها در کمترین حد ممکن هستند و این مورد تاثیر به خصوصی در افزایش زیبایی و جلوه بصری این مدل داشته است.

دوربین مناسب سلفی در قسمت بالایی گوشی تعبیه شده است. پوکو x3 یکی از مقاوم ترین صفحات گوشی را در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار به خود اختصاص داده است. مقاومت آن در برابر ضربه و خش مثال زدنی است و کمتر گوشی میتواند در این حوزه با آن رقابت کند.

نکته دیگری که باید در مورد بررسی پوکو x3 ذکر شود آن است که صفحه نمایش این گوشی میتواند با وضوحی برابر 2400*1080 و تراکم پیکسلی395 پیکسل در هر اینچ، تصویر را ارائه کند و این قابلیت در نوع خود بی نظیر و فوق العاده به نظر میرسد.

پوکو مدعی است که این گوشی از استاندارد HDR10 پشتیبانی کرده و زمانی که شما قصد دارید ویدئوهایی را در یوتیوب و یا آمازون پرایم تماشا کنید، این قابلیت فعال میشود. نمایش عالی رنگ ها مخصوصا زمانی که میخواهید بازی کنید موجب افزایش جذابیت پوکو x3 شده است.

گوشی شیائومی X3

گوشی شیائومی x3 انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال بازی با بازی های اکشن هستند. این قابلیت نیز به دلیل وجود نرخ نوسازی تصویر 120 هزار هرتز بوده و همین ویژگی باعث شده که پوکو x3 یک سرو گردن بالاتر از سایر مدل های موجود در بازار قرار گیرد.

نرخ نوسازی شما امکان میدهد تا بین صفحات، بسیار نرم و راحت گشت و گذار کنید. نکته مهمی که خوب است بدانید آن است که نرخ نوسازی تصویر در شرایط متفاوت و زمانی که شما در حال انجام کارهای مختلف با گوشی هستید متفاوت خواهد بود. مثلا زمانی که در موتورهای جستجو در حال انجام سرچ هستید، این نرخ روی 60 هزار و یا 30 هزار قرار خواهد گرفت.

حتما تا به حال با گوشی های هوشمندی که نمیتوان صفحه آن را زیر نور آفتاب به راحتی مشاهده کرد، مواجه شده و شاید مدتی هم با آنها کار کرده باشید. پس به خوبی میدانید که زمانی که بیرون از منزل هستید، قابلیت تماشای صفحه نمایش در تابش مستقیم نور چقدر میتواند کار شما را راحت تر کند.

البته با خرید گوشی شیائومی x3 نگرانی شما از بابت خارج کردن گوشی از کیف و یا جیب در فضای باز و نگاه کردن به صفحه نمایش از بین رفته است. البته گاهی اوقات که نور محیط زیاد است بهتر می باشد نور صفحه را زیادتر کنید تا تسلط شما به صفحه نمایش افزایش پیدا کند.

برای آنکه کاربر، راحت تر گوشی شیائومی x3 را به دست بگیرد، تنظیمات به شکلی تنظیم شده که گوشی به صورت اتوماتیک میزان نور را کنترل کند. با این ویژگی، نیازی نیست که فرد زحمت خاصی برای زیاد کردن و یا کم کردن نور گوشی به خود بدهد و این هم از دیگر مزیت هایی است که با خرید پوکو x3 نصیب شما خواهده شد.

 

گوشی شیائومی X3

مشخصات دوربین گوشی شیائومی x3

موضوع دیگری که در مورد گوشی شیائومی x3 باید به آن اشاره شود، دوربین است. از زمانی که گوشی های هوشمند با دوربین های با کیفتشان خلق شدند، بازار دوربین های عکاسی به شدت کساد شد و این کسادی با وجود پوکو x3 شدت نیز پیدا کرده است.

دوربین اصلی این مدل یک حسگر 48 مگاپیکسلی IMX 582  داشته و به دلیل آنکه قادر است به صورت خودکار بر روی اجسام و موضوعات هدف فوکوس کند، عکس های قابل قبول و با کیفیتی را میتوان از آن انتظار داشت. دوربین دوم این مدل نیز یک حسگر 8 مگاپیکسلی التراواید دارد و قادر است با زاویه ای حدود 119 درجه عکس برداری انجام دهد.

با خرید پوکو x3  میتوانید در شب نیز عکاسی کنید؛ زیرا این مدل به قابلیت عکاسی در شب و یا همان night mood مجهز شده و آرزوی گرفتن عکس های با کیفیت و با وضوح بالا را برای کاربر خود به خوبی فراهم کرده است.

دوربین سوم و چهارم گوشی شیائومی x3، دو حسگر 2 مگاپیکسلی داشته که میتوانند عکس های پرتره و ماکرو زیبایی را در حافظه گوشی ثبت کنند. ضبط تصاویری زیبا از تمام جاهایی که به آن سفر میکنید با این مدل گوشی به راحتی امکان پذیر شده است.

گوشی شیائومی X3

بررسی باتری گوشی شیائومی x3

مورد دیگری که باید در رابطه با بررسی پوکو x3 عنوان شود، مشخصات باتری است. انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای متفاوت در این گوشی توسط یک باتری 5160 میلی آمپری تامین شده و خلق کنندگان این مدل ادعا می کنند که با این باتری میتوان حدود 11 ساعت بازی کرد، 18 ساعت فیلم دید و 153 ساعت نیز موسیقی گوش کرد. با وجود این باتری، خاموش شدن و نداشتن انرژی کافی برای انجام کارهای مختلف به فراموشی سپرده خواهد شد.

در ضمن گوشی شیائومی x3 از قابلیت شارژ سریع نیز بهره برده و میتواند در مدت زمانی حدود 30 دقیقا 50 درصد از انرژی از دست رفته را به آن بازگرداند. بررسی پوکو x3 نشان داده است که برای شارژ کامل باتری، به مدت زمان حدود 68 دقیقه نیاز است و این نیز از معطلی شما به هنگام شارژ شدن باتری به میزان زیادی میکاهد.

دورانی که مجبور بودید صبر کنید تا گوشی پوکو x3 شارژ شود به پایان رسیده و ما با تحولی دوست داشتنی که میتواند زمان را برای ما ذخیره کند، آشنا شده ایم. حجم و ظرفیت باتری به اندازه ای است که اگر شما یک روز تمام نیز از آن استفاده کنید، تنها کافی است یک بار برای شارژ کردن آن اقدام نمایید.

اسپیکر

از دیگر نکات جذابی که در حین بررسی پوکو x3 باید به آن اشاره کرد، اسپیکر آن است. اسپیکر اصلی این مدل در لبه پایینی و اسپیکر مخصوص مکالمه در شکاف قرارگرفته بین لبه بالایی و نمایشگر این مدل قرار گرفته است.

حجم صدایی که از این مدل به گوش میرسد کافی  و مناسب بوده و از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است. تماشای فیلم در پوکو x3 یک تجربه بسیار هیجان انگیز و جذاب است و این حجم از صدا، هیجان شما را در هنگام بازی نیز به حد غیر قابل تصوری افزایش خواهد داد.

بررسی پوکو x3 نشان داده صدایی که از بلندگوی این مدل به گوش میرسد برای یک اتاق متوسط، کافی است. مشکلی که در مورد اسپیکر این مدل وجود دارد آن است که وقتی صدا را تا آخرین حدشبلند میکنید، کیفیت صدا افت کرده و نویزهایی نیز شنیده میشوند. به همین دلیل بهتر است از به حداکثر رساندن صدای گوشی شیائومی x3 اجتناب کنید تا صدایی که میشنوید واقعی و زیبا باشد.

گوشی شیائومی X3

سخت افزار گوشی پوکو x3

با خرید پوکو x3  میتوانید از خدمات سخت افزاری این گوشی توانمند و جذاب نیز بهره کافی و وافی ببرید. این گوشی به یک تراشه هوشمند و قدرتمند مجهز شده و به شما امکان انجام هر کاری را داده است.

تا زمانی که این گوشی را به دست نگرفته و با آن کار نکنید متوجه نخواهید شد که شما با چه گوشی قدرتمند و توانمندی رو به رو هستید. پردازش های سنگین تنها بخشی از قابلیت های گوشی شیائومی x3 به شمار می رود با وجود تمام نکاتی که در مورد این مدل به شما گفتیم شک نداشته باشید که خرید این مدل میتواند یکی از رضایت بخش ترین خریدهای شما در طول زندگی تان باشد.

این گوشی علاوه بر امکاناتی که در فوق به آن اشاره کردیم، قیمت بسیار مناسبی دارد و در مقایسه با بقیه گوشی های میان رده موجود در بازار، بسیار به صرفه به نظر میرسد.

گوشی شیائومی x3 در دو نسخه متفاوت 6 و 8 گیگی وارد بازار شده و هر کدام از آنها نیز حافظه 128 و 256 گیگابایتی دارند. طراحان و تولیدکنندگان این مدل از فناوری ذخیره سازی UFS 3.1 بهره برده اند؛ این قابلیت باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن این مدل شده و کاربران را با تاخیر کمتری مواجه خواهد کرد.

گوشی شیائومی X3

جمع بندی

در این متن در مورد گوشی شیائومی x3 صحبت کردیم و از ویژگی های قابل توجهی که دارد نیز اسم بردیم و توضیحاتی در مورد آن ارائه کردیم. توصیه میشود برای خرید این مدل گوشی به مراکز خرید معتبری همچون اکوتل مراجعه کنید. کیفیت بالا و قیمت مناسب از جمله ویژگی های خرید از این مجموعه میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *