نقد وبررسی تخصصی

 مقایسه A72 و s20 fe را قبل از خرید حتما بخوانید

موضوعی که در این متن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، مقایسه A72 با s20 fe است.  گوشی های پرچمدار زیادی در بازار موجود هستند که داشتن اطلاعات کافی در مورد آنها این امکان را به خریدار میدهد تا خریدی و به صرفه و بسیار راضی کننده انجام دهد.

شرکت سامسونگ سالهاست که در حوزه تولید لوازم و دیجیتال و گوشی فعالیت کرده و به همین دلیل به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های فعال در این حوزه از آن یاد میشود.

به دلیل بالا بودن تنوع در حوزه گوشی های تولیدشده در این شرکت، لازم دانستیم به مقایسه s20 fe با A72 بپردازیم و در مورد تفاوت ها و شباهت هایی که این دو با هم دارند، نکاتی را به شما ارائه کنیم.

 مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه A72 با s20 fe در حوزه نمایشگر

اولین موضوعی که در مقایسه سامسونگ A72 و s20 fe میتوان به آن اشاره کرد، نمایشگر این دو مدل است. در گلکسی A72 یک نمایشگر 6.7 اینچی به کار برده شده است. این نوع نمایشگر از نوع سوپرآمولد بوده و رزولوشن آن نیز +FHD میباشد.

تراکم پیکسلی در این مدل 394 و نرخ نوسازی نیز 90هرتز است. در مقابل، گوشی اس 20، یک نمایشگر 6.5 اینچی داشته و رزولوشن آن نیز مانند A72، +FHD است. تراکم پیکسلی در s20 fe ،407 پیکسل بر اینچ بوده و نرخ نوسازی نیز 120 هرتز عنوان شده است. نرخ نوسازی یکی از تفاوت هایی است که در مقایسه s20 fe با A72 به آن اشاره میشود.

موضوعی که خوب است در مقایسه A72 با s20 fe ذکر شود این است که هر دو مدل از نظر کیفیت و نمایش تصاویر و ویدئوها، خوب و قابل قبول عمل کرده و هر نوع محتوایی را میتوان به راحتی در آنها مشاهده کرد. یکی از شباهت هایی که بین این دو مدل وجود دارد، حداکثر روشنایی است؛ حدکثر روشنایی در هر دو، 825 نیت است و این موضوع برای کاربران بسیار جالب توجه و جذاب ظاهر شده است.

همانطوری که در مقایسه s20 fe با A72 ذکر کردیم در اس20 اف ای، نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نوسازی در ای 72، 90 هرتز است و در این حوزه نیز اس 20 توانسته برتر از ای 72 ظاهر شود و به هنگام گشت و گذار و چرخیدن در شبکه های اجتماعی این تفاوت، خود را  نشان میدهد.

 مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه A72 با s20 fe در حوزه باتری

موضوع دیگری که در مورد مقایسه A72 با s20 fe  باید اشاره گردد، مربوط به باتری است. از جمله تفاوت‌ هایی که با انجام مقایسه s20 fe با A72 مشخص شده این است که در ای 72، یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی به کار برده شده است.

این باتری قادر است انرژی مورد نیاز برای فعالیت های طیف وسیعی از کاربران را در اختیار آنها قرار دهد و اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم A72 میتواند حدود یک روز و نصفی دوام آورد.

بعد از بررسی مقایسه s20 fe با A72 و ذکر ویژگی های باتری در اِی 72، باید مشخصات باتری S20 FE نیز مطرح شود. در اس 20، باتری به کار برده شده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. موضوعی که خوب است در مقایسه سامسونگ A72 و s20 fe اشاره گردد کُند بودن تراشه به کار برده شده در اس 20 است.

از آنجایی نرخ نوسازی 120 هرتز عنوان شده و تراشه نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان نمیدهد باید گفت که این گوشی در حوزه باتری و شارژ نمیتواند نظر کاربر را به خود جلب کند.

مقایسه سرعت s20 fe با A72 نشان میدهد که اس 20 به دلیل بهره بردن از یک تراشه ضعیف نیاز به شارژ بیشتری داشته و کاربرانی که از برنامه های سنگین استفاده میکنند، حتما به شارژ مجدد در هر روز نیاز پیدا خواهند کرد.

مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه A72 با s20 fe در حوزه دوربین

مبحث مهم دیگری که کاربران در مقایسه A72 با s20 fe به آن علاقه زیادی نشان میدهند، دوربین است. یکی از تفاوت هایی که در همین جا و در رابطه با مقایسه s20 fe با A72 خود را نشان میدهد، تعداد دوربین های قرار داده شده در اس 20 و ای 72 است.

شرکت سامسونگ در مدل اس20، سه دوربین به کار برده است و این در حالی است که در A72 چهار دوربین قرار داده شده است. در مقایسه سامسونگ A72 و s20 fe میتوان این نکته را بیان کرد که دوربین اصلی ای 72 یک دوبین 64 مگاپیکسلی است و بقیه دوربین ها نیز 12،8 و 5 مگاپیکسلی میباشند.

 مقایسه A72 و s20 fe

یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در این مدل به کار برده شده است. در اِس 20 اف ای، سه دوربین در پنل پشتی به چشم میخورد. کیفیت دوربین اصلی 16 مگاپیکسل و سایر دوربین ها نیز 12 و 8 مگایی هستند. کیفیت دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل عنوان شده است.

اگر بخواهیم در یک کلام در مورد دوربین این دو مدل و تفاوت هایی که با هم دارند صحبت کنیم باید بگوییم که دوربین اصلی در هر دو مدل با کیفیت ظاهر شده و میتوان عکس هایی با کیفیت دریافت و ضبط کرد. معمولا جزئیات تصاویر به خوبی در آنها رویت شده و نویزهای کمتری را میتوان در آنها مشاهده کرد.

خوب است توجه داشته باشید که کیفیت دوربین ها و یا تعداد آنها در مقایسه سرعت s20 fe با A72 تاثیری نداشته و سخت افزارها و نرم افزارهای به کار برده شده در یک مدل است که میتواند باعث تاثیرگذاری بر سرعت گوشی شود.

 مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه سخت افزار A72 با s20 fe

از دیگر موضوعاتی که در مقایسه A72 با s20 fe باید به آن توجه گردد، سخت افزارهای به کار برده شده در این دو مدل است. در اس 20، یک تراشه 7 نانومتری از انوع اگزینوس 990 به کار برده شده است. این تراشه یک پردازشگر هشت هسته ای داشته و در دو نوع حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار داده شده است. حافظه داخلی این مدل از نوع UFS 3.1 بوده یک رم 6 تا 8 گیگایی نیز در آن قرار داده شده است. مقایسه A72 با s20 fe در این حوزه نشان میدهد که  اس 20 توانسته قدرتمند از ای 72 ظاهر شود.

در ای 72، یک تراشه از نوع اسنپدراگون 720G به کار برده شده و تراشه آن نیز از نوع 8 نانومتری و کوالکام است. اِی 72 در دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی و رم 6 یا 8 گیگایی در اختیار کاربر قرار داده شده است. عملکرد این مدل نیز از نظر سخت افزاری خوب است اما به پای اس 20 نرسیده و مقایسه s20 fe با A72 ، نشان میدهد که اس 20 توانایی از نظر سخت افزاری تواناتر ظاهر شده است.

پس یک کلام در مقایسه سرعت s20 fe با A72 میتوان این گونه بیان کرد که اگر به دنبال یک گوشی با سرعت بالاتر و عملکرد بهتر هستید، به سراغ خرید اس 20 اف ای بروید.

مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه حوزه نرم افزار  این دو گوشی ارزشمند

موضوع دیگری که در مقایسه A72 با s20 fe باید به آن پرداخته شود، نرم افزارهای به کار برده شده در این دو مدل است. نکته ای که از مقایسه s20 fe با A72 در حوزه نرم افزار میتوان عنوان کرد به رابط کاربری این دو مدل بر میگردد. در ای 72 رابط کاربری از نوع one UI 3.1 بوده و سیستم عامل نیز اندروید نسخه 11 است. در اس 20، رابط کاربری از نوع one UI  بوده و اندروید نسخه 10 در آن به عنوان سیستم عامل معرفی شده است.

مقایسه سرعت s20 fe با A72 نشان داده بالا بودن و یا پایین بودن سرعت ارتباطی با نرم افزار نداشته و در این حوزه باید فاکتورهای دیگری را مورد بررسی قرار داد.

 مقایسه A72 و s20 fe

مقایسه طراحی A72 با s20 fe

موضوع بعدی در مقایسه A72 با s20 fe در حوزه طراحی است. در مدل اس 20، طراحی با طراحی سال گذشته شرکت سامسونگ فرق چندانی نکرده است اما در ای 72، می توان تغییرات قابل توجهی را در حوزه طراحی مشاهده کرد و با مواردی جدیدتر و زیباتر مواجه هستیم.

اگر گوشی اس 20 اف ای سامسونگ را در دست گرفته و نگاهی به قاب پشتی آن بیندازید، دوربین های این مدل را مشاهده میکنید که در یک فرم و در یک راستا قرار گرفته اند و فرم به کار برده شده نیز در رنگ مشکی میباشد.

یکی از تفاوت هایی که در مقایسه سامسونگ A72 و s20 fe آشکار میشود دقیقا به طراحی پنل پشتی ارتباط دارد. در گوشی ای 72، دوربین ها به صورتی قرار گرفته اند که گویی با پنل پشتی ادغام شده و این مورد باعث زیباتر شدن این مدل شده است.

موضوع  دیگری که باید در مقایسه s20 fe با A72 عنوان شود، رنگ های ارائه شده از این دو مدل است. ای 72 در رنگ های سفید، آبی، مشکی و بنفش وارد بازار شده، در صورتی که s20 ef در رنگ هایی مانند سبز، نارنجی، بنفش، سفید و قرمز در اختیار کاربران قرار داده شده است.

از دیگر موضوعات مهم در مقایسه A72 با s20 fe طراحی فریم است. طراحی فریم در اس 20 اف ای، شباهت زیادی به سری نوت 20 سامسونگ داشته و لبه های فریم و همچنین اطراف لنزهای دوربین دقیقا همرنگ خود گوشی هستند. در A72، طراحی فریم به شکل مستطیل بوده، گویی که تمام گوشی یکپارچه است. فضای بین لنزهای دوربین نیز به رنگ قاب پشتی میباشد و باعث زیبایی جلوه و ظاهر این مدل شده است.

 مقایسه A72 و s20 fe

ارزش خرید این دو گوشی فوق العاده

وقتی بحث مقایسه قیمت انواع گوشی به میان می آید، افراد زیادی گمراه می شوند. گاهی اوقات بسیاری از افراد ملاک انتخاب خود را فقط قیمت یک محصول در نظر می گیرند. باید گفت که این افراد در اشتباه هستند و باید تمام امکانات گوشی ها را بررسی کرد و بعد به سراغ قیمت رفت. در این بررسی مشخص می شود که گوشی مورد نظر با توجه به امکانات ارزش خرید دارد یا نه.

بدون شک هر دو گوشی مورد بحث در این مقاله، گوشی های فوق العاده ای هستند. این دو گوشی از نظر قیمت به همدیگر نزدیک هستند اما قیمت s20 fe کمی بالاتر است. با این حال ما این مقایسه را کردیم تا افرادی که در انتخاب یکی از این دو محصول مردد مانده اند، انتخاب بهتری داشته باشند.

حتما می دانید که قیمت گوشی در ایران با نوسان نرخ ارز و دلار، دچار تغییر می شود. این تغییر گاهی چشمگیر است و باید به زمان خرید گوشی نیز توجه داشت. در مواقعی که قیمت ارز پایین است، می توان گوشی های مورد نظر را با قیمت مناسب تری تهیه کرد.

 مقایسه A72 و s20 fe

خرید گوشی A72 و s20 fe

حتما شما نیز بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را به روش آنلاین خرید می کنید. گوشی یکی از محصولاتی است که در بازار آنلاین جایگاه مناسبی پیدا کرده است و افراد زیادی به این طریق گوشی مورد نظر خود را خریده است. علت این امر صداقت فروشگاه های مربوطه در این حوزه و کسب اعتماد مردم است.

اکوتل یکی از مراجع معتبر در زمینه خرید و فروش گوشی است که با ارائه خدمات ارزنده توانسته است، رضایت مشتریان خود را جلب کند. شما نیز برای خرید گوشی می توانید وارد این سایت شوید و با مقایسه گوشی ها و استفاده از تجارب متخصصین این سایت گوشی مناسبی تهیه کنید.

 مقایسه A72 و s20 fe

جمع بندی

موضوعی که در این متن مورد بحث و بررسی قرار داده شد مقایسه سامسونگ A72 و s20 fe بود. اینکه کدام یک از این دو مدل بهتر و یا برتر میباشد به نوع کاربری گوشی ارتباط دارد. برای مثال افرادی که به بازی و گیمینگ علاقه زیادی دارند میتوانند بر روی ویژگی های ارائه شده در s20 fe حساب ویژه ای باز کنند اما افرادی که به دنبال ماندگاری بهتر باتری هستند، بهتر است به فکر خرید A72 باشند.

زیرا ظرفیت باتری در این مدل بالاتر بوده و نرخ نوسازی که یکی از دلایل مهم در مصرف شارژ است، در این مدل کمتر گزارش شده است. مقایسه سرعت s20 fe با A72 در شارژ باتری نیز نشان میدهد که کاربرانی که میخواهند در کوتاه ترین زمان ممکن باتری را شارژ کنند به سراغ خرید a72 بروند؛ زیرا این مدل از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *