نقد وبررسی تخصصی

بررسی مشخصات گلکسی A73 سامسونگ و ویژگی های مهم آن

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

گوشی های سامسونگ همواره جز بهترین گوشی ها و همیشه در صدر گوشی های با کیفیت و قدرتمند بوده اند. این برند همیشه سعی بر آن داشته تا بهترین ها را معرفی کند ولی در اردیبهشت سال 1401 یکی از گوشی های پرچمدارگونه خود را به بازار عرضه کرد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مشخصات گلکسی A73 سامسونگ بپردازیم.

مطمئناً تا به حال برایتان پیش آمده است که در زمان های حیاتی که دسترسی به پریز برق ندارید و یا شارژر همراه خود ندارید باتری گوشیتان تمام شده و یا برای عکاسی قصد خرید دوربین مخصوص دارید ولی به علت قیمت بالا از خرید آن صرف نظر کرده اید، یا حتی نیاز به گوشی بهتری دارید، صرفا با حافظه بیشتر و CPU قوی تر که قابلیت اجرای انواع بازی و برنامه را داشته باشد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

با بررسی گلکسی A73 سامسونگ میتوانید به راحتی تمام نیازهای خود به گوشی همراه و حتی دوربین را البته با قیمتی مناسب پاسخ دهید.

گلکسی A73 سامسونگ با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتواند، با متصل بودن به اینترنت و اجرای انواع بازی و برنامه در تمام طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد نیاز شما را رفع کند و حتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی در کمترین مدت ممکن، بدون نیاز به صرف زمان طولانی شارژ شود (زمان شارژ کامل 80 دقیقه) البته از مواردی که ممکن است کاربران نا خوشایند باشد، نبود شارژر همراه با اقلام گوشی در جعبه است.

اما مهمترین ویژگی های این گوشی فوق العاده 5G بودن آن است. میتواند با سرعت بیشتری به وبگردی و دانلود و آپلود فایل در انواع شبکه های اجتماعی بپردازید.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

اسپیکرها و میکروفون در بالا و پایین صفحه نمایش قرار دارند که کیفیت عالی دارد از نظر بلندی مطلوب، کیفیت مطلوب و صدا دارای بیس فوق العاده ای میباشد که سامسونگ بر روی گوشی های خود قرار داده است. اسپیکر حتی در زمان بازی نیز میتوانید به تفکیک سمت راست و چپ بشنوید.

 قابلیت اتصال انواع Device (ساعت هوشمند، گجت ها و…) از مواردی است که طرفداران دستگاه های هوشمند از آن بسیار استقبال میکنند.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

بررسی گلکسی A73 سامسونگ مقایسه با گلکسی A72

از نظر ظاهری می‌توان گفت که هر دو از بدنه و فریم پلاستیک فشرده و قاب جلویی (صفحه نمایش) تماما از جنس شیشه ساخته شده اند؛ در بررسی گلکسی A73 سامسونگ به نسبت نسل قبلی صفحه نمایشی بزرگتر دارد، البته از نظر وزنی نیز حدود 20 گرم از نسل قبلی خود سبک‌تر وزن فعلی این گوشی 181 گرم میباشد و همچنین اندازه عرضی آن کاهش پیدا کرده است.

با قرار دادن چیپ ست 778G اسنپدراگون در A73 نسبت به 720G در گلکسی A72 باعث افزایش سرعت این گوشی در برنامه ها و همچنین بازی ها شده است.

بازی کال اف دیوتی با تنظیم بالاترین گرافیک بدون لگ قابلیت اجرا دارد و دمای گوشی در هنگام اجرای بازی تا دما 38 الی 40 درجه میرسد که نسبتا گوشی گرم میشود ولی عادی است و داغ نمیکند و علت اصلی آن سنگین بودن بازی و صفحه نمایش بزرگ آن است که جای نگرانی نیست.

پس اگر اهل بازی هستید به شما این گوشی را پیشنهاد میدهیم البته با دو نوع رم 6 و 8 به بازار عرضه شده که رم 8 برای بازی مناسب است و همین مورد و دیگر مشخصات گلکسی A73 سامسونگ بر روی قیمت این گوشی تاثیر دارد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

بهترین مشخصات گلکسی A73 سامسونگ از نظر گرافیکی

رابط کاربری UI 4.1  one که میتوانید 4 سال گوشی رو به روز کنید که این مورد در دنیای اندروید فوق العاده است چرا که همواره اپدیت های جدیدی وارد بازار میشود و دائم گوشی ها باید به روز باشند و تا سال 2026 همچنان گوشی تا اندروید 16 ارتقا پیدا میکند.

امکان شخصی سازی صفحه نمایش نیز از مشخصات گلکسی A73 سامسونگ است که از تنوع پالت رنگ، نوتیفیکیشن ها و مدیریت شخصی سازی آن که واقعا عملکرد مناسبی دارد.

اندازه صفحه نمایش 6.7 Super AMOLED+  اولد با رزولوشن FHD با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس ماکسیمم روشنایی تا 800 nits کار کردن با گوشی در فضای باز به راحتی صورت میگیرد. نمایش رنگ سیاه های عمیق و رنگ های پرقدرت در صفحه نمایش از مهمترین ویژگی هایی است که در این گوشی به چشم میخورد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

بررسی گلکسی A73 سامسونگ از نظر دوربین

دوربین 108 مگاپیکسلی که باعث میشه عکس ها جزئیات بیشتری داشته باشند و تجربه عکاسی لذت بخشی داشته باشید. دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با نویز کنترل شده، یک دوربین مایکرو 5 مگاپیکسلی هم دارد که میتوانید عکس های ماکرو خیلی خوبی ثبت کنید البته بین 3 تا 5 سانتی متر باید از سوژه فاصله بگیرید تا بهترین عکس را ثبت کنید و بجای دوربین تله فوتو از آن استفاده کنید.

عکس برداری در شب به نسبت با کیفیت خوبی میباشد و حتی اگر عکاسی با منبع نور باشد نتیجه خوبی دارد  در عکس برداری نویز تا حد زیای کاهش پیدا میکند.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

ماکسیسمم رزولوشن و فریم در دوربین فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه میباشد که تا حد قابل قبولی کیفیت مناسبی برای فیلم ها ثبت میشود. البته 1080 با سرعت 30 فریم و 60 فریم نیز ثبت میکند.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مانند نسخه قبلی نیز در گلکسی A73 سامسونگ قرار داده شده و کیفیت بالایی دارد و هر چه نوردهی مناسبی داشته باشید مطمئنا عکس بهتری میتوانید ثبت کنید ولی امکان فوکوس خودکار (Auto Focus) ندارد.

هر آنچه که تا به حال گفته شد از مزیت های گلکسی A73 سامسونگ به نسبت نسل قبلی آن بوده ولی نقاط ضعفی نیز داشته است.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

تفاوت گلکسی A73  و A72

حذف جک 3.5 میلی متری برای اتصال هدست و هندزفری و اسپیکر مورد استفاده قرار میگرفت از مشخصات گلکسی A73 سامسونگ حذف شده و کاربران با استفاده از مبدل ها و یا دستگاه های بلوتوثی (ایرپاد و اسپیکر بلوتوثی) امکان اتصال دارند.

از دیگرمواردی میتوان به حذف دوربین تله فوتو اشاره کرد که در ورژن قبلی بسیاری از کاربران از عملکرد مناسب آن راضی بوده اند، البته در گوشی جدید این دوربین با دوربین عمق عوض شده که میتوانید عکاسی پرتره با این دوربین داشته باشید و در عکاسی رنگ ها خیلی به دوربین اصلی و رنگ اجسام در عکاسی نزدیک است.

بجای زوم 3 برابر اپتیکال در A72 امکان زوم دو برابری دیجیتال وجود دارد که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما در میزان زوم و نمایش عکس ها کمی تاثیر دارد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

بررسی گلکسی A73 سامسونگ از نظر ابعاد و ظاهر

163.7*76.1*7.6 ابعاد که نسبت صفحه نمایش به بدنه 87 است. بازه صفحه نمایش 6.0 اینچ و بزرگتر است و اندازه کلی گوشی 6.7 اینچ که میتوان این گوشی را به عنوان فبلت نیز معرفی کرد. سنسور اثر انگشت اپتیکال در قسمت پایین صفحه نمایش قرارد دارد و دکمه پاور و کم زیاد کردن صدا در سمت راست گوشی قرار داده شده تا به نوعی کاربر پسند بودن  آن نیز حفظ شود.

گلکسی A73 سامسونگ قابلیت نصب همزمان دو سیمکارت وجود دارد و با دو حافظه 128 و 256 به بازار عرضه شده تا کاربران به نسبت نیاز خود بتوانند آن را تهیه کنند و همچین قابلیت قراردادن مموری میکرو SD به جای یکی از سیمکارها تا 1 ترابایت برای ارتقا حافظه داخلی تلفن همراه امکان دارد. این گوشی دارای استاندارد IP67 میباشد که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

گلکسی A73 سامسونگ سه رنگ مشکی سفید و سبز عرضه شده است رنگ سبز آن تقریبا به سبز آبی مایل است و برجسته بودن دوربین خیلی در دیزاین پشتی آن خودنمایی میکند. اگر برایتان مهم است باید بگوییم که اثر انگشت بر روی قاب پشتی گوشی نمی ماند و حالتی براق و مات گونه دارد.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

بررسی گلکسی A73 سامسونگ و امنیت

همانطور که گفته شد حسگر اثرانگشت اپتیکال در پایین صفحه نمایش قرار دارد که عملکرد قابل قبولی دارد و به نسبت نسل های قبلی بهتر شده است. ولی سیستم تشخیص چهره دو بعدی در این گوشی قرار داده است که میتوانید برای امنیت بهتر گوشی از آن استفاده کنید که به نسبت بسیار خوب عمل میکند.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

بی حدود قیمت آن در بازار بین 12 تا 15 میلیون تومان است این تفاوت قیمت برای رم و حافظه داخلی آن است که رم 6 و 8، حافظه 128 و 256 است.

مشخصات گلکسی A73 سامسونگ

جمع بندی

از اصلی ترین ویژگی‌ های مورد بررسی گلکسی A73 سامسونگ میتوان به نمایشگر 6.7 اینچی، دوربین چهارگانه 108 مگاپیکلسی و سلفی 32 مگاپیکسلی، اندوید 12 با قابلیت 4 سال اپدیت و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن اشاره کرد. موارد گفته شده از اصلی ترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند و به روز میباشد که میتواند تمام نیازهای کاربر را به خوبی برطرف پاسخ دهد.

اگر شما به دنبال گوشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب میگردین که حداقل بتوانید از آن چندین سال استفاده کنید به شما گلکسی A73 سامسونگ پیشنهاد میکنیم.

 

6 نظر در “بررسی مشخصات گلکسی A73 سامسونگ و ویژگی های مهم آن

  1. kamran گفت:

    این گوشی رو تازه خریدم
    و قبلش پرچمدار s سامسونگ داشتم
    A73 واقعا در حد خودش یک پرچمداره و حتی بهتر!! چرا که شما نصف مبلغ یک پرچمدار سری s رو پرداخت میکنید ولی یک گوشی بسیار قدرتمند و بینظیر دارید
    هیچ چیز کم نداره و واقعا توصیه میکنم

  2. صادقی گفت:

    سلام فقط اگر سامسونگ تمام اقلام موردنیازگوشی ها را با خود گوشی همراه کند آن وقت می شود دل به خرید داد درغیراین صورت وقتی که سامسونگ اقلام گوشی ها مثل اداپتور گوشی ها را که مورد نیاز اصلی گوشی هست را بالا می کشند دیگر حرفی برای گفتن نیست عزیزان تمام لوازم گوشی ها را باگوشی همراه کنید که بار اضافه برای خریداران به بارنیاوریند که خریداران دل به خرید بدهند. (تشکر

    1. ,رضا گفت:

      سلام ..همینکه شارژر همراه نیست خیلی بده چون تو بازار آدم نمیتونه فیک و اصلا تشخیص بده

  3. mark گفت:

    من تازه گرفتم اما فک میکنم شارژ زود خالی میکنه

  4. ابوذر گفت:

    سلام
    اوایل ورودش به بازار خریدم گوشی خوبیه اما انتظاری که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی باید داشته باشیم نداریم کیفیت دوربینش تعریفی نیست

  5. ابوذر گفت:

    سلام
    اوایل ورودش به بازار خریدم گوشیه نسبتا خوبیه
    اما انتظاری که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی باید داشته باشیم نداریم کیفیتش تعریفی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *