نقد وبررسی تخصصی

تفاوت سری های گوشی شیائومی، ردمی ، پوکو و بلک شارک در چیست؟

تفاوت پوکو با ردمی

به جهت تنوعی که در سری های شیائومی مشاهده میشود، ما بر آن شدیم تا متنی را بر در مورد تفاوت هایی که سری های این شرکت با هم دارند، نکاتی را ارائه کنیم.

همان طوری که میدانید شرکت شیائومی یکی از برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند در دنیا بوده و با تولید گوشی هایی با امکانات بالا و قابل توجه توانسته نبض بازار را به سمت خود متمایل کند.

سری های متفاوتی توسط این شرکت وارد بازار شده که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. آشنایی با ویژگی ها و تفاوت هایی که هر سری با سری دیگر دارد به شما کمک می کند تا بتوانید به هنگام خرید، به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

پس در ادامه این متن با ما همراه باشید تا با تفاوت هایی که سری های متفاوت این شرکت با هم دارند، آشنا شوید. امیدواریم این متن راهنمایی خوبی برای مشخص کردن تفاوت پوکو با ردمی و تفاوت گوشی های ردمی و می باشد.

 

سری های شیائومی

چرا لازم است با تفاوت سری های متفاوت شرکت شیائومی آشنا باشیم؟

موضوع بسیار مهمی که در مورد سری های شرکت های شیائومی وجود دارد به تفاوت های نرم افزاری، سخت افزاری، طراحی، صفحه نمایشگر و دوربین بر میگردد.

برخی از این گوشی ها تفاوت های محسوس و قابل ملاحظه ای با هم دارند و به همین دلیل، علاقه مندان به خرید گوشی های این شرکت، خوب است با تفاوت گوشی های شیائومی آشنا باشند.

معمولا نیازهای کاربر و قیمتی که هر مدل دارد دو مورد از مهم ترین دلایلی است که ثابت میکند شما باید با تفاوت سری های شرکت شیائومی آشنایی داشته باشید.

دو سری ردمی و می را در نظر داشته باشید؛ این دو، دو سری متفاوت از شرکت شیائومی هستند و بدون شک تفاوت های محسوس زیادی نیز با هم دارند.

زمانی که قصد دارید یک گوشی هوشمند خریداری کنید باید به عنوان مثال به تفاوت گوشی های ردمی و می توجه داشته باشید تا مدلی را خریداری نمایید که قادر است نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کرده و در عین حال نیز مشخصات فنی خوب و قیمت مناسبی داشته باشد.

سری های شیائومی

سری های شیائومی

همان طوری که اشاره کردیم شرکت شیائومی گوشی های خود را در قالب چندین سری وارد بازار میکند. شرح این سری ها به صورت زیر است:

  • سری می
  • سری ردمی
  • سری پوکو
  • سری بلک شارک

در ادامه، هر یک از سری هایی نام آنها در فوق برده شد را به شما معرفی خواهیم کرد. بعد از آشنایی با سری های ردمی و می میتوانید به تفاوت گوشی های ردمی و می پی ببرید و خریدی به صرفه و فوق العاده انجام دهید.

تفاوت پوکو با ردمی

سری Mi

سری می، از جمله بهترین سری های شیائومی به شمار رفته و در واقع یکی از پرچمداران این شرکت به شمار می روند. در این سری از بهترین چیپست ها و دوربین ها استفاده شده است.

این سری تولید شده توسط شیائومی، از نظر کیفیت قابلیت رقابت با برخی برندهای مطرح در دنیا را داشته و در ضمن هر سال نیز بروزسانی میشود. برای مثال می توان می 9، می 10 و می 11 به اشاره کرد.

موضوع بسیار مهمی که باید در مورد گوشی های شیائومی بدانید آن است که این گوشی با پسوندهای متفاوتی وارد بازار میشود و هر گوشی با پسوند متفاوت، قابلیت های متفاوتی نیز در خود دارد.

علاوه بر این پسوندها، شرکت شیائومی سری می را با چند زیر شاخه فرعی وارد بازار کرده که میتوانیم به سری می مکس، سری میکس و غیره اشاره کنیم. در ادامه این متن ابتدا زیرشاخه های سری Mi و سپس پسوندهای این سری را معرفی خواهیم کرد.

تفاوت پوکو با ردمی و می

زیرشاخه های سری Mi

سری Mi یکی از اصلی ترین سری های شرکت شیائومی است. این سری چندین زیرشاخه فرعی دارد که در ادامه در مورد هر یک از آنها صحبت خواهیم کرد.

زیر شاخه فرعی Mix در سری Mi

یکی از زیرشاخه های سری Mi، سری Mi Mix است. نکته قابل توجهی که در این سری وجود داشته و باعث شده که رضایت اغلب کاربران با خرید این سری به خوبی فراهم شود به کار بردن برخی مشخصات و ویژگی های ممتاز در آن است.

شیائومی در ساخت این سری سعی کرده از بروزترین و آخرین تکنولوژی هایی که در اختیار دارد استفاده کند. مدل هایی که در این سری قرار دارند قادر خواهند بود با برخی از مدل های موجود در بازار رقابت جالب توجهی را داشته باشند.

زیرشاخه فرعی MAX در سری Mi

سری Mi MAX  یکی دیگر از سری های شیائومی است. این شرکت در تولید این سری از یک صفحه نمایش بزرگ و یک باتری با ظرفیت بالا استفاده کرده است.

این دو مورد از جمله مهم ترین تفاوت هایی است که این سری با بقیه سری های شرکت شیائومی دارد و برای کاربرانی که علاقه زیادی به تماشای فیلم و یا بازی دارند میتواند بسیار جالب توجه به نظر آید. آخرین مدلی که از این سری وارد بازار شده Mi MAX3 در سال 2018 بوده و از آن سال به بعد نیز ادامه پیدا نکرده است.

زیر شاخه فرعی A در سری Mi

سری Mi A  یکی از جالب توجه ترین سری های این شرکت بوده و از پلتفرم اندرویدی A1 در خلق این گوشی استفاده شده است.

افرادی که قصد دارند از  رابط کاربری MIUI فاصله بگیرند میتوانند این مدل را خریداری کنند که به اندروید خام هم بسیار نزدیک است. آخرین مدلی که از این سری وارد بازار شده Mi 3 در سال 2019 بوده است.

زیر شاخه فرعی NOTE در سری Mi

از دیگر زیرشاخه های فرعی سری Mi میتوان به سری Mi Note اشاره کرد. برای خرید این سری نیازی نیست هزینه های بالایی پرداخت شود و در ضمن مشخصات پایین تری را در مقایسه با گوشی های معمولی از خود نشان میدهند.

موضوع مهمی که در مورد سری نوت شرکت شیائومی باید مورد توجه قرار داده شود این است که نباید این سری را با پرچمدارهای سری نوت سامسونگ اشتباه گرفت؛ زیرا مشخصات نوت شیائومی با نوت سامسونگ کاملا متفاوت است.

برای مثال در نوت سامسونگ یک قلم استایلوس مشاهده میشود اما نوت شیائومی از داشتن این قلم بی بهره است و در مقایسه با پرچمدارهای نوت سامسونگ مشخصات فنی پایین تری دارد.

تفاوت پوکو با ردمی و می

پسوندهای سری Mi

در قسمت های بالایی در مورد زیرشاخه های فرعی سری Mi نکاتی را ارائه کردیم. در این قسمت نوبت به معرفی تمام پسوندهایی می رسد که در سری Mi به کار برده میشوند. هر یک از این پسوندها تا حدی میتوانند به شما اعلام کنند که گوشی مذکور از نظر مشخصات فنی و یا از نظر قیمت در چه سطح و رده ای قرار گرفته است.

پسوند ultra pro در سری Mi

برخی از سری های شیائومی با پسوند  ultra pro وارد بازار میشوند. اگر زمانی گوشی با این پسوند مشاهده کردید بدانید که این گوشی در مقایسه با هم رده های خود قابلیت ها، امکانات، مشخصات و عملکرد بهتری دارد.

پسوند T در سری Mi

از دیگر پسوندهایی که شرکت شیائومی برای معرفی محصولات خود در نظر گرفته است می توان به حرف T اشاره کرد. معمولا گوشی هایی با این پسوند، در مقایسه با ورژن اصلی گوشی، مشخصات و ویژگی های متفاوت تری دارند.

برای مثال گوشی Mi10T و Mi10 را در نظر بگیرید. گوشی می 10، صحفه نمایش سوپر آمولد 90 هرتزی دارد اما گوشی می 10 تی، صفحه نمایش IPS LCD  دارد که 144 هرتزی است. معمولا تفاوت های جزئی را میتوان در این سری ها مشاهده کرد.

پسوند i، x و c در سری Mi

معمولا گوشی های شرکت شیائومی که با این پسوندها وارد بازار میشوند، در مقایسه با گوشی های اصلی که چنین پسوندهایی را ندارند عملکرد بهتر و قابل قبول تری را از خود نشان میدهند.

البته این بالا بودن قابلیت ها و عملکرد موجب افزایش قیمت نیز شده است و به همین دلیل بهتر است موقع خرید به این موضوع توجه داشته باشید. آشنایی با این پسوندها به شما کمک میکند تا همان گوشی را خریداری کنید که مد نظر شماست. بدین شکل توقعات و انتظاراتی که از گوشی های هوشمند دارید به بهترین شکل ممکن پاسخ داده میشوند.

تفاوت پوکو با ردمی و می

پسوند lite در سری Mi

به هنگام خرید یکی از گوشی های هوشمند شرکت شیائومی حتما با پسوند lite نیز برخورد کرده اید. این پسوند به شما میگوید که گوشی مورد نظر، گوشی است که قیمت پایینی دارد.

پایین بودن قیمت در این سری به دلیل پایین بودن عملکرد و قابلیت های گوشی در مقایسه با گوشی های اصلی این شرکت میباشد.

پس اگر قیمت گوشی هوشمند برای شما اهمیت زیادی دارد این سری میتواند بهترین گزینه برای شما به شمار رود. پایین بودن قیمت و امکانات مناسبی که در آن وجود دارد می تواند طیف وسیعی از کاربران را راضی و خشنود نماید.

سری ردمی

افرادی که تمایل دارند سریredmi  از شرکت شیائومی را خریداری کنند خوب است بدانند که گوشی های این سری، قیمت مناسب تری داشته و برای خرید آنها نیازی نیست هزینه های بالایی را پرداخت کنند.

علاوه بر قیمت پایین، مشخصات به کار برده شده در آنها نیز قابل قبول بوده و میتواند نیازهای کاربر را به خوبی مرتفع سازد. گوشی های این سری از جمله گوشی های میان رده و اقتصادی شرکت شیائومی به شمار میروند.

سخت افزارهای به کار برده شده در سری ردمی از نظر کیفیت و کارایی حرف های زیادی برای گفتن داشته و در ایران نیز استقبال زیادی از این سری به عمل آمده است.

نکته ای که خوب است در مورد سری ردمی بدانید آن است که سری ردمی از سری می مشخصات پایین تری دارد و این مساله را میتوان در مقایسه تفاوت گوشی های ردمی و می به خوبی مشاهده کرد. اگر به دنبال خرید یک گوشی با امکانات بالا هستید و قیمت برای آن اهمیتی ندارد توصیه میکنیم به سراغ خرید گوشی های سری می بروید.

تفاوت پوکو با ردمی و می

پسوندهای سری ردمی

شرکت شیائومی برای آنکه بتواند به نیازهای طیف وسیعی از کاربران خود پاسخ دهد گوشی های سری ردمی را با پسوندهای متفاوت و مشخصات فنی متفاوت وارد بازار کرده است.

بدون شک بعد از معرفی سری پوکو میتوانید به تفاوت پوکو با ردمی نیز پی برده و با داشتن اطلاعات فنی بالا برای خرید یکی از این دو مدل اقدام کنید. آشنایی با این تفاوت ها باعث میشود که خرید بهتری صورت گیرد.

تفاوت پوکو با ردمی

پسوندهای C و S در سری Redmi

در سری ردمی میتوانید دو پسوند C و S را مشاهده کنید. سری های شیائومی که با پسوند S وارد بازار شده اند مشخصات و ویژگی های بهتری دارند و گزینه های بهتری برای خرید محسوب میشوند.

نسخه های C سری ردمی شرکت شیائومی از نظر فنی ویژگی های پایین تری داشته و قیمت مناسب تری نیز نسبت به نسخه های معمولی این برند دارند.

پسوند A در سری Redmi

پسوند دیگری که در سری redmi شرکت شیائومی مشاهده خواهید کرد، پسوند A است. گوشی هایی که با این پسوند به بازار وارد شده اند مناسب کاربرانی است که تنها به دنبال گوشی هایی برای رفع نیازهای ساده و روزمره شان هستند.

گوشی های سری ردمی با پسوند A از جمله پایین ترین رده های گوشی شرکت شیائومی بوده و طبیعتا قیمت پایین تری نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

تفاوت پوکو با ردمی

سری T در سری Redmi

یکی دیگر از پسوندهایی که در سری گوشی های شرکت شیائومی مشاهده میشود سری T است. گوشی های سری ردمی با پسوند T، از نظر مشخصات فنی و کیفیت دوربین در رده های بالایی قرار داشته و مسلما قیمت این مدل نیز به دلیل بالا بودن کیفیت دوربین، در مقایسه با گوشی هایی بدون این پسوند، بالاتر است.

پسوند Note در سری Redmi

از دیگری سری های شیائومی می توان به سری Note در زیر برند ردمی اشاره کرد. این سری در مقایسه با گوشی های سری ردمی از مشخصات و ویژگی های بهتر و بالاتری برخوردار هستند و در عین حال نیز گوشی هایی با قیمت مناسب به شمار میروند. یکی از نکات برتر و قوت این مدل بالا بودن کیفیت دوربین تعبیه شده در این مدل گوشی میباشد.

سری پوکو

سری پوکو از دیگری سری های شیائومی است. این برند بعد از موفقیت پوکوفون، توانست به صورت مستقل به کار خود ادامه دهد و سه رده مشخص به شرح زیر دارد:

  • M SERIES
  • X SERIES
  • F SERIES

در ادامه هر یک از سری هایی که در فوق نام برده شد را معرفی خواهیم کرد. بعد از این آشنایی اجمالی میتوانید به تفاوت پوکو با ردمی پی ببرید.

سری های شیائومی

سری M در پوکو

سری M که از جمله سری های شیائومی به شمار می رود از نظر قیمت، اقتصادی تر بوده و در عین حال نیز ویژگی ها و مشخصات بسیار خوبی را در این کلاس میتوان شاهد بود.

ممکن است در مدل های این سری واژه PRO نیز به چشم بخورد که به کاربر نشان میدهد این مدل در مقایسه با مدل های معمولی مشخصات و ویژگی های فنی بهتری دارد.

سری M در پوکو

سری X در پوکو

سری X نیز از سری های شیائومی است و چیپست های بسیار خوبی در آن تعبیه شده است. افرادی که به صورت حرفه ای گیم میکنند از این مدل استقبال بی نظیری به عمل می آورند.

در این سری نیز ممکن است واژه PRO به چشم بخورد و این پسوند بیانگر این مساله است که سری X با پسوند PRO نسبت به مدل هایی که واژه PRO در ادامه مدل گوشی ذکر نشده، عملکرد بهتر و قابل قبول تری دارند.

سری F در پوکو

سری F از دیگر سری های شیائومی است و لقب قاتل پرچمدار به آن داده شده است. بهترین مشخصات و ویژگی های برند پوکو را در این سری میتوانید مشاهده کنید. عملکردی که در این سری مشاهده میشود باورنکردنی و شگفت آور است.

تفاوت پوکو با ردمی اینجاست که خود را نشان میدهد. اگر به دنبال خرید گوشی هایی با توان بالا هستید توصیه میکنیم برای خرید این مدل اقدام کنید.

تفاوت پوکو با ردمی

سری بلک شارک

یکی دیگر از سری های شیائومی، شرکت بلک شارک است. اصولا کسانی که به صورت کاملا حرفه ای گیمر هستند به سراغ خرید این سری میروند.

سری های شیائومی

از جمله ویژگی ها و مزیت هایی که میتوان برای این مدل عنوان کرد بروزرسانی و آپدیت شدن این مدل به صورت سالانه است. با آپدیت هایی که به صورت سالانه بر روی این مدل اعمال میشود میتوان قابلیت های متفاوتی را در سری بلک شارک مشاهده کرد.

سری های شیائومی

جمع بندی

در این متن در مورد سری های متفاوت شرکت شیائومی نکاتی را ارائه کردیم و سعی کردیم به صورت خلاصه سری هایی که این شرکت در طی دوران فعالیت و خلق گوشی های هوشمند وارد بازار کرده است را معرفی کنیم.

بدون شک بعد از مطالعه این متن ب قادر خواهید بود سری های متفاوت را از هم تشخیص داده و به عنوان مثال به تفاوت پوکو با ردمی و یا تفاوت گوشی های ردمی و می، پی ببرید.

شناخت این تفاوت به شما کمک میکند تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گوشی را خریداری کرده و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید. برای خرید گوشی های این شرکت، ابتدا سعی کنید نیازهای خود و هزینه ای که قرار است برای خرید گوشی اختصاص دهید را مشخص نمایید تا در نهایت از خرید خود کاملا راضی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *