مقالات

راهنمای کامل و جامع خرید گوشی سامسونگ در ایران

آنچه در مورد سامسونگ باید بدانید

ده‌ها تولیدکننده برجسته تلفن هوشمند اندروید در سراسر جهان وجود دارد، اما در بیشتر مناطق سامسونگ حرف اول را می‌زند. تلفن‌های همراه سامسونگ محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید در بسیاری از بازارهای دنیا از جمله ایران به شمار می‌روند. این شرکت سالانه ده‌ها نوع گوشی تلفن همراه تولید می‌کند. با خواندن این مطلب شما هر آنچه را که باید برای خرید گوشی سامسونگ بدانید، خواهید فهمید.

با در نظر گرفتن بسیاری از معیارها، سامسونگ بزرگترین شرکت الکترونیکی در جهان است. در حقیقت در کشور اصلی خود یعنی کره جنوبی، این شرکت به تنهایی 17 درصد از کل تولید ناخالص کشور را تشکیل می‌دهد. به بیانی ساده‌تر سامسونگ غول عظیمی است که نفوذ زیادی در صنایع مختلف دارد.

تاریخچه تولید گوشی سامسونگ

ریشه‌های اولیه شرکت سامسونگ در سال 1930 زمانی آغاز شد که بنیان‌گذار آن لی بیونگ چول آن را راه ‌اندازی کرد. او ابتدا سامسونگ را در صنایع مختلفی از جمله مواد غذایی، منسوجات، بیمه و موارد دیگر مشارکت داد. با این وجود در اواخر دهه 60 میلادی سامسونگ شروع به ساخت لوازم الکترونیکی کرد. اولین محصولات الکترونیکی سامسونگ تلویزیون‌های سیاه و سفید بود. در سال‌های بعد، این شرکت تمام تمرکز خود را بر روی لوازم الکترونیکی متمرکز می‌کند و تمرکز اصلی خود را برای ایجاد قطعات جهت محصولات فروخته شده توسط شرکت‌های دیگر گذاشت. این کاری است که سامسونگ امروزه نیز آن را انجام داده و توسعه می‌دهد.

در دهه 1990 و اوایل سال 2000 میلادی، سامسونگ در صنعت تلفن همراه بسیار آهسته توسعه یافت. این تلاش و ممارست در تولید گوشی همراه آنقدر ادامه یافت که در سال 2007 توانست خود را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان معرفی کند. بنابراین خرید گوشی سامسونگ در این سال رشد چشمگیری در جهان پیدا کرد. در آن زمان شرکت نوکیا در راس این هرم بود و موتورولا مقام سوم را در این عرصه به خود اختصاص داده بود.

شروع رقابت شدید گوشی‌های هوشمند در جهان

در سال 2007 شرکت اپل اولین آیفون را به بازار عرضه کرد که سرآغاز صنعت تلفن‌های هوشمند را بشارت می‌داد. در همین زمان شرکت سامسونگ مجموعه‌ای از تلفن‌های هوشمند را بر اساس بسیاری از سیستم عامل‌ها از جمله سیمبیان، ویندوزفون و حتی سیستم عامل‌های داخلی با عمری کوتاه راه‌اندازی کرد. این تلاش‌ها در سال 2010 با معرفی Galaxy S و سیستم عامل اندروید به ثمر نشست. این شرکت توانست تا اواخر سال 2011 تا 24 درصد از سهم تلفن‌های هوشمند در بازار را از آن خود کند. پس از این موفقیت، سامسونگ همه گوشی‌های خود را مبتنی بر اندروید قرار داد و هر سال ده‌ها گوشی متنوع تولید کرد. ادامه این روند شرکت سامسونگ را در سال 2012 به بزرگترین تولیدکننده گوشی تلفن همراه در جهان مبدل کرد. از آن زمان تاکنون وضعیت سامسونگ همچنان بدون تغییر باقی مانده‌است.

اگرچه شرکت هواوی برای مدت کوتاهی توانست از سامسونگ به عنوان معتبرترین تولیدکننده تلفن همراه جهان در سال 2020 پیشی بگیرد، ولی این مسئله مدت کوتاهی بیشتر دوام نیاورد. به طور کل می‌توان گفت که خرید گوشی‌ سامسونگ سال‌های سال است که رونق داشته و از این شرکت به عنوان سلطان گوشی تلفن همراه در جهان یاد می‌شود.

پنج سری اصلی تلفن هوشمند سامسونگ

همان طور که در بالا اشاره شد، شرکت سامسونگ تسلط کاملی در صنعت الکترونیک دارد، بنابراین قسمتی از سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش قطعات است. در واقع می‌توان گفت که بخش نیمه‌هادی‌های این شرکت هر ساله با سرعتی باور نکردنی در حال توسعه و رشد است که همین امر باعث می‌شود تا سامسونگ از سال 2017 به بعد به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی‌ها در سطح جهان شناخته شود. این شرکت حتی نمایشگرهای برخی از گوشی‌های دیگر مثل آیفون‌ها را نیز تولید می‌کند. در واقع طی ده سال اخیر اکثر نمایشگرهای آیفون توسط شرکت سامسونگ تولید شده‌است.

در حقیقت 5 خط تولید اصلی در شرکت سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند تلفن همراه وجود دارد. اگرچه به غیر از این 5 خط اصلی، این شرکت گوشی‌های دیگری نیز تولید و روانه بازار می‌کند، ولی بیشترین تولید و فروش شرکت سامسونگ در گوشه‌های تلفن همراه در این 5 خط تولید خلاصه می‌شود. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا آخر این مطلب را بخوانید.

Galaxy S

این سری به عنوان تاج موبایل سامسونگ محسوب می‌شود و مانند جواهری در میان سایر سری‌ها می‌درخشد. هنگامی که صحبت از تلفن‌های همراه سامسونگ می‌شود، سری Galaxy S معمولا قدرتمندترین و بهترین نوع برای مصرف‌کنندگان عمومی محسوب می‌شود. این سری بهترین سیستم‌های دوربین را در خود جای داده‌است.

در سال 2021، سری Samsung Galaxy S21 بالاترین میزان تولید در این شرکت را به خود اختصاص داده‌است. در این سریSamsung Galaxy S21 ، Samsung Galaxy S21 Plus و Samsung Galaxy S21 Ultra وجود دارند. بدیهی است که Ultra بزرگترین و قدرتمندترین و همچنین گران‌قیمت‌ترین آنها به شمار می‌رود.

یکی از زوایای مهم در تمایز گوشی‌های تلفن همراه سری Galaxy S سامسونگ در میان گوشی‌های رقبا، استفاده از تراشه کوالکام آمریکایی است که جدیدیترین پردازنده‌های تلفن همراه را عرضه می‌کند. به همین دلیل تلفن‌های سری Galaxy S سامسونگ همیشه اولین دستگاه‌هایی هستند که با پردازنده مطرح در ابتدای سال وارد بازار می‌شوند. البته متاسفانه این مسئله تنها در محدوده آمریکای شمالی صدق می‌کند، زیرا در مدل‌های بین‌المللی این سری به جای این پردازنده از پردازنده‌های اکسینوس استفاده می‌کنند.

جالب است که بدانید طی یک دهه گذشته سالی وجود نداشته است که یک گوشی سری Galaxy S سامسونگ حداقل یک رقیب برای کسب عنوان بهترین گوشی هوشمند سال نباشد. این سری معمولا از پرفروشترین گوشی‌های تلفن همراه سال نیز هستند و افراد زیادی برای خرید گوشی سامسونگ این سری را می‌پسندند. شایان ذکر است که Samsung Galaxy S4 هنوز هم جزو پرفروشترین گوشی‌های اندرویدی در جهان به شمار می‌رود.

Galaxy Note

در ابتدا منتقدان خط تولید Galaxy Note سامسونگ را به صورت سرسختانه نقد می‌کردند. ایده ساخت یک گوشی هوشمند عظیم با قلم داخلی دیوانگی به نظر می‌رسید، اما سامسونگ در این زمینه پرفروغ ظاهر شد. با گذشت زمان خط Galaxy Note با کلماتی مانند elite و premium نیز مترادف شد.

در روزهای ابتدایی این خط تولید از نظر انداره، مشخصات و طراحی متفاوت از سری Galaxy S بود، ولی امروزه به شکل جالبی این دو سری در هم تنیده شده‌اند، یعنی جدیدترین گوشی Galaxy Note به طرز باورنکردنی مشابه جدیدترین گوشی Galaxy S است.

جدیدترین گوشی‌های این سری  Samsung Galaxy Note 20 و  Samsung Galaxy Note 20 Ultraمی‌باشند. شرکت سامسونگ تصمیم گرفت که سال جاری میلادی سری Galaxy Note 20 Plus عرضه نشود. به طور کلی، Galaxy Note 20 شباهت زیادی به Galaxy S20 دارد و حتی برخی بخش‌های آن کامل‌تر است. با این وجود، طراحی و ویژگی‌های موجود در سری Galaxy Note 20 برای استفاده کاربران خاص طراحی شده‌است و ممکن است مورد پسند مصرف‌کنندگان عمومی قرار نگیرد. البته نظریه‌های زیادی عنوان شده‌است که شرکت سامسونگ می‌تواند سری Galaxy Note را به پایان برساند، زیرا اکنون شباهت‌های زیادی به Galaxy S پیدا کرده‌است. پس برای خرید گوشی سامسونگ باید به این نکات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 Galaxy Z

سری Galaxy Z جدیدترین موردی است که به خانواده گلکسی‌های سامسونگ پیوسته است. این سری مکانی است که کلیه گوشی‌های تلفن همراه با نمایشگرهای تاشو زندگی می‌کنند. از نظر فنی Samsung Galaxy Z Flip اولین گوشی هوشمند در این سری محسوب می‌شود. از آنجایی که صنعت تلفن‌های هوشمند همراه به مرحله بلوغ در این زمینه رسیده‌است، شرکت‌ها باید انواع روش‌های جدید را جهت ایجاد تقاضا برای انواع محصولات جدید ابداع کنند.

Samsung Galaxy Z Fold 2 در واقع نسخه تکمیل شده تاشو شرکت سامسونگ است که هنگام استفاده از آن تجربه تبلت را به شما ارایه می‌دهد. اگر بتوانید مبلغ آن را ندید بگیرید، این یک دستگاه بسیار عالی محسوب می‌شود. پس تا اینجا دو نوع گوشی هوشمند تاشو سامسونگ داریم. اولین مورد همین مدلی است که گفته شد که باز می‌شود و مشابه تبلت شده و می‌توان از آن استفاده نمود. نوع دوم شبیه تلفن‌های قدیمی تاشو است که با ظاهری معمولی باز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته کسانی که قصد خرید گوشی سامسونگ از این سری را دارند، باید بدانند، از آنجایی که این دستگاه‌ها جدید هستند، هنوز میزان دوام آن به درستی برای عموم مشخص نشده‌است. با این حال، سامسونگ فکر می‌کند که این سری آینده گوشی‌های تلفن همراه خواهد بود.

Galaxy A

مسلما هر کسی توانایی خرید تلفن‌های بسیار گران قیمت را در خانواده‌های سری Galaxy S، Galaxy Note و Galaxy Z ندارد. این همان جایی است که خط تولید سری Galaxy A وارد می‌شود. این سری در مقایسه با سری‌های قبلی که توضیح داده شد، کمی ضعیف‌تر هستند و دوربینی با کیفیت پایین‌تری را پشتیبانی می‌کنند. با این حال، این سری معمولا دارای مدل‌های جذاب‌تر و از مهمه مهتر برچسب‌های قیمت پایینتری هستند.

اخیرا چندین گوشی تلفن همراه از سری Galaxy A به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان مبدل شده‌است. به همین دلیل این مسئله فشار زیادی به شرکت سامسونگ برای تولید گوشی‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت ارزان وارد کرده‌است، زیرا قبل از این اتفاق این شرکت این مسئله را نادیده می‌گرفت و بیشتر روی سری‌های Galaxy S، Galaxy Note تمرکز کرده بود.

 به طور کلی برای سری Galaxy A گوشی Galaxy A01 ارزان‌قیمت‌ترین گوشی محسوب می‌شود و قیمت آن چیزی در حدود 150 دلار است. در یک گام بالاتر گوشی Galaxy A11 با قیمتی در حدود 200 دلار قابل خرید است. اعداد و ارقام‌ها افزایش می‌یابد تا به Samsung Galaxy A71 5G این سری برسد. این گوشی در حدود 600 دلار قیمت دارد و دارای مشخصات عالی و دوربین باکیفیت بالایی است. خرید گوشی سامسونگ A71  برای کسانی که می‌خواهند بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت را هم‌زمان در یک سبد داشته باشند، توصیه می‌شود. البته اگر قصد خرید گوشی در رنج قیمتی پایین‌تری را دارید ولی کیفیت را هم نمی‌خواهید از دست بدهید، خرید گوشی سامسونگ A51 نیز به شما توصیه می‌شود.

Galaxy M

این آخرین سری از گوشی‌های سامسونگ است که به آن می‌پردازیم. طراحی و قیمت این سری معمولا به شکلی است که برای مخاطبان جوان‌تر جذابیت بیشتری دارد. سری Galaxy M شباهت زیادی به گوشی‌های همراه سطح پایین‌تر سری Galaxy A دارد. این سری معمولا برای جلب رضایت کاربران عادی تولید می‌شود. Galaxy M20 یک نمونه بسیار ارزان از این سری است که معمولا برای دانشجویان و مسافران جوانی که نمی‌خواهند دغدغه از دست دادن یا شکسته شدن گوشی قیمت بالای خود را داشته باشند، مناسب است. این خط جدید بوده و خرید گوشی سامسونگ M20  در دسترس خریداران آمریکایی قرار نگرفته است.

چه چیزهایی گوشی‌های همراه سامسونگ را از سایر رقبا مجزا می‌کند؟

از طرفی به رسمیت شناختن نام تجاری سامسونگ می‌تواند به تنهایی بخش قابل توجهی از علت فروش را شامل شود، زیرا وقتی شما یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان هستید، فروش محصولات کار سختی نخواهد بود.

دسترسی جهانی

در هر کجای دنیا که باشید خرید گوشی سامسونگ می‌تواند برای شما بسیار آسان باشد. برخی مناطق ممکن است مدل‌های جدید به سرعت به دستشان نرسد، اما کمتر نقطه‌ای در جهان وجود دارد که نتوانند چیزی از سامسونگ دریافت کنند. از آنجا که تلفن‌های همراه سامسونگ در همه جا حضور دارند، تهیه آن، یافتن سرویس‌کار و پیدا کردن قطعات مورد نیاز برای آن به تلاش بسیار کمی نیاز دارد.

کارهایی با دامنه گسترده

پنج سری از تلفن‌های سامسونگ که در بخش قبلی به آن پرداخته شد، به شما نشان می‌دهد که گوشی‌های سامسونگ تا چه اندازه در سری Galaxy A متنوع هستند. اگر شما قصد خرید گوشی سامسونگ را در محدوده 100 دلار دارید، می‌توانید به سراغ Galaxy A01 بروید. ولی اگر قیمت برایتان اهمیت ندارد و می‌توانید تا 2000 دلار هزینه کنید، گزینه Samsung Galaxy Z Fold 2 می‌تواند تمامی خصوصیات درخواستی شما را تامین کند. بنابراین با هر قیمتی که شما قصد خرید گوشی سامسونگ را داشته باشید، این شرکت آن را برای شما عرضه کرده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *