مقالات

کامل ترین نقد و بررسی سامسونگ نوت 20 الترا

سامسونگ نوت 20 الترا

شرکت سامسونگ در پنجم آگوست سال 2020، اقدام به معرفی سامسونگ نوت 20 الترا کرد. این شرکت که یکی از کمپانی های معروف در عرصۀ تولید و عرضۀ گوشی­های هوشمند می­باشد در سال 2011 گوشی­­های سری نوت را به بازار عرضه کرد و توانست رضایت مشتریانش را جلب کند. گوشی­ های سری نوت سامسونگ صفحه نمایش بزرگ و قلم کاربردی دارند که همین دو ویژگی از مهمترین مشخصات این سری از گوشی­های سامسونگ محسوب می­شوند. همین دو ویژگی سبب محبوبیت این مدل از گوشی های سامسونگ در بین جوانان بالاخص دانشجویان شده است. گوشی سامسونگ نوت 20 الترا که بالاترین دستاوردهای سامسونگ را در اختیار مشتریانش قرار می­دهد موضوع این مقاله است. چنانچه شما هم دوست دارید با ویژگی هایی که این گوشی دارد آشنا شوید تا پایان همراه ما باشید.

 بررسی مشخصات سامسونگ نوت 20 الترا

همان­طور که در ابتدا هم گفته شد، سامسونگ نوت 20 الترا در پنجم آگوست 2020 معرفی و نهایتا در 20 آگوست به بازار عرضه شد. خانوادۀ نوت 20 در دو نسخۀ الترا و معمولی به بازار ارائه گردید. از آن­جاییکه نوت 20 الترا شباهت­هایی به گوشی گلکسی S20 Ultra دارد حریفی قدر برای آن به شمار می­آید. هر دو مدل دارای تراشه­ هایی تقریبا یکسان هستند، دوربین مشابه دارند و نمایشگرهای آنها عالی است. در ادامه با مشخصات فنی سامسونگ نوت 20 الترا هرچه بیشتر آشنا خواهید شد.

دوربین ویژگی­ قابلیت
108 مگاپیکسل – اندازۀ سنسور: 1/1.33 اینچ.

– اندازۀ پیکسل: 0.8  میکرومتر.

– اندازۀ لنز واید: 26 میلی­متر.

 

– لرزش­گیر اتوماتیک تصویر.

– فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز.

– فوکوس اتوماتیک لیزری.

12 مگاپیکسل – لنز: پریسکوپ تله­فوتو 13 میلی­متری.

– لنز تله‌فوتو دیافراگم بازترِ f/3.0 .

– فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز.

– بزرگ­نمایی هیبریدی 50 برابری.

– بزرگ­نمایی اپتیکال 5 برابری تصویر.

– لرزش­گیر اپتیکال تصویر.

12 مگاپیکسل – لنز: 13 میلی­متری اولترا واید.

– اندازۀ سنسور: 1/2.55 اینچ.

– اندازۀ پیکسل: 1.4 میکرومتر.

– این دوربین در پس لنز  f/2.2 با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای واقع گردیده است.

– حالت فیلم­برداری Super Steady برای از بین بردن لرزش.

– فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز.

برای آشنایی کامل با دوربین نوت 20 اولترا این جا کلیک کنید.

سامسونگ نوت 20 الترا
نمایشگر سامسونگ نوت 20 الترا

سایز نمایشگر این گوشی 9/6 اینچ بوده که 7/91 درصد از جلوی گوشی را اشغال کرده است و قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR10+ را داراست. نمایشگر سامسونگ نوت 20 الترا، داینامیک آمولد(بهترین پنل نمایش در دنیای موبایل) میباشد که دارای رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل و تراکم پیکسلی 496 پیکسل در هر اینچ است. نرخ نوسازی 120 هرتز در رزولوشن FHD و 60 هرتز در رزولوشن QHD سبب میشود تا کاربر زمان استفاده از این گوشی با حرکت نرم و روان منوها و همچنین حین بازی لذت کافی را ببرد. میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی 1500 نیت میباشد که عدد بالایی است از این رو کاربر حین کار کردن با این گوشی در زیر نور خورشید هیچ مشکلی نخواهد داشت.

سامسونگ نوت 20 التراامنیت

امنیت سامسونگ نوت 20 الترا توسط حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر فراهم میشود و از سرعت خوبی برخوردار است. البته ممکن است به نظر اغلب افراد هنوز سرعت باز شدن قفل توسط حسگرهای خازنی بالاتر است.

باتری

سامسونگ نوت 20 الترا دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی میباشد و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی را داراست. افزون بر این با داشتن قابلیت شارژ بی سیم 15 واتی قادر است گوشی هایی را که از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی مینمایند را به طور معکوس و با سرعتی معادل با 5/4 وات شارژ نماید. با این وجود میتوان گفت شارژدهی این گوشی با مصرف متوسط روزانه به راحتی می تواند شارژ یک روز را فراهم آورد.

قلم S Pen

قلم سامسونگ نوت 20 الترا پیشرفت های قابل توجهی داشته است از این رو می توان گفت این قلم توانسته است این اسمارت فون را تبدیل به یکی از بهترین موارد برای یادداشت برداری نماید و تاخیر آن تنها 9 میلی ثانیه می باشد. کم شدن میزان تاخیر سبب می شود کاربر بتواند تجربۀ یک قلم واقعی را احساس کند. قلم S Pen قابلیت پشتیبانی از ژست های حرکتی و بلوتوث را داراست. این قلم قابلیت های نرم افزاری زیادی دارد. دست خط کاربر به آسانی قابل شناسایی است از این رو به راحتی می تواند آن را کپی و جایگذاری نماید و یا اگر تمایل به اشتراک گذاری آسان تر آن ها داشته باشد میتواند یادداشت های خود را به فرمت ورد و یا پاورپوینت تبدیل نماید. در این گوشی کاربر راحت تر از قبل قادر به ارتباط با کامپیوتر شخصی خود می باشد از این رو به راحتی میتواند یادداشت های خود را به کامپیوتر شخصی خود انتقال دهد.
سایر مشخصات سامسونگ نوت 20 الترا در جدول ذیل آورده شده است:

مشخصات ویژگی
سیستم عامل Android OS, v10(البته توجه داشته باشید که این نسخه حین معرفی گوشی بوده است از این رو امکان دارد حین خرید نسخۀ جدیدتری برای آن آمده باشد و به اندروید با نسخۀ بالاتری ارتقا پیدا کند).
تعداد رنگ 16 میلیون رنگ.
ساختار بدنه جلو شیشه­ای (Gorilla Glass Victus) و پشت شیشه‌ای (Gorilla Glass Victus)  همراه با فریم استیل.
حافظه حافظۀ RAM 8 گیگابایت.
حافظۀ داخلی 256 گیگابایت.
اتصالات و شبکه ­ها شبکه­های مخابراتی قابل پشتیبانی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / LTE-A (7CA) Cat20 2000/200 Mbps
شبکۀ اینترنت 4.5 G.
بلوتوث/ نسخه و ویژگی دارد/ نسخۀ 5.0 همراه با  aptx/ A2DP/ .LE
GPS/ NFC/ شبکۀ ایرلس Wi-Fi/ امکان Wi-Fi Hotspot/ امکان شارژ از طریق USB دارد.
مرورگر وب و نوع آن دارد و نوع آن HTML 5.
پخش موسیقی/ پخش ویدئو/ ضبط صدا/ ضبط ویدئو/ نمایش عکس/ مقاومت در برابر گرد و غبار. دارد.
رادیو ندارد.
درجۀ گواهینامه IP 68.

حال که با ویژگی های سامسونگ نوت 20 الترا آشنا شدید ممکن است این سوال به ذهنتان رسیده باشد که سامسونگ نوت 20 الترا قیمت آن چقدر است و با چه هزینه ای می توان آن را خریداری کرد. در پاسخ باید گفت که سامسونگ نوت 20 الترا قیمت آن 1400 دلار است.

سامسونگ نوت 20 الترا
گلکسی نوت 20 الترا با داشتن ویژگی هایی همچون دوربینی باکیفیت عالی، صفحه نمایشی فوق العاده، بهره مندی از قلم کاربردی S Pen و … می تواند گزینه ای مناسب جهت خرید گوشی هوشمند باشد. در اخر به شما توصیه میکنیم کامل ترین نقد و بررسی سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا را نیز در اینجا مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده جدید ترین نقد و بررسی ها فروشگاه اکوتل می توانید اینجا کلید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *