مقالات, همه

بررسی تخصصی سامسونگ A12 و هرآنچه که باید درباره آن باید بدانید

بررسی تخصصی سامسونگ

سامسونگ A12 128 گیگ از جمله گوشی‌های سری گلکسی A شرکت سامسونگ است که از 21 دسامبر 2020 وارد بازار شده است. در این مقاله به بررسی تخصصی سامسونگ A12 می‌پردازیم و مشخصات آن را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

بررسی تخصصی سامسونگ A12

هنگامی که پای صحبت گوشی‌های گلکسی سامسونگ به میان می‌آید، این شرکت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی خوب و کاربردی از سری Samsung GALAXY هستید، و می‌خواهید یک گوشی با فضای ذخیره‌سازی مناسب و نمایشگر خوب خریداری کنید، گوشی سامسونگ A12 مختص به شماست.
در این بخش به بررسی تخصصی سامسونگ A12 پرداختیم و به صورت دقیق مشخصات این گوشی بررسی کرده‌ایم.

نمایشگر

طبیعی است که اولین چیزی که نظر هر کسی را در بررسی تخصصی سامسونگ A12 به خود جلب می‌کند، ابعاد صفحه نمایشگر این گوشی است.
در گوشی سامسونگ A12 128 گیگ از نمایشگر سری PLS IPS استفاده شد‌هاست. مساحت صفحه نمایش این گوشی برابر با 6.5 اینچ است و کمی بیشتر از 80 درصد از فضا بدنه را به خودش اختصاص داده است.
رزولوشن نمایشگر این گوشی برابر با 720 در 1560 پیکسل است که استاندارد کشیده گوشی سامسونگ (19.5 به 9 را به خوبی حفظ کرده است).

بدنه و وزن

دومین مورد در بررسی تخصصی سامسونگ A12 بدنه و وزن گوشی سامسونگ A12 128 گیگ است. وزن این گوشی بدون کاور و متعلقات برابر با 205 گرم است که وزن نسبتا خوبی به حساب می‌آید و کاربر سنگینی زیادی را در حمل آن تجربه نمی‌کند.
این گوشی طولی برابر با 164، عرضی برابر با 75.8 و ضخامتی برابر با 8.9 میلیمتر دارد. که حمل آن را ساده‌تر میکند و می‌توان آن را به راحتی در جیب و یا کیف همراه جای داد.
فریم این گوشی از پشت پلاستیکی و فریم پلاستیکی ساخته شده است که به کاهش وزن و مقاومت بدنه در برابر اسید دست کمک می‌کند.
این گوشی در چهار رنگ، مشکی، سفید، آبی و قرمز به بازار عرضه شده است.

بررسی تخصصی سامسونگ A12سیم کارت و شبکه

سومین نکته در بررسی تخصصی سامسونگ A12 سیم کارت این گوشی است. در این گوشی می‌توان از یک سیستم کارت (نانو-سیم) استفاده کرد. در صورتی که از دو سیم کارت (نانو-سیم) استفاده کنید، تنها یکی از این سیم کارت‌ها در حالت فعال همیشگی خواهد بود.
برای اتصال به شبکه، این گوشی از شبکه‌های GSM، HSPA و LTE پشتیبانی می‌کند که به خوبی با شرایط مخابراتی ایران هماهنگ است.

پردازنده و حافظه بررسی تخصصی سامسونگ A12

پنجمین نکته در بررسی تخصصی سامسونگ A12 قدرت پردازنده و ظرفیت حافظه این گوشی است.
در این گوشی از تراشه‌های سری Mediatek MT6765 Helio P35 استفاده شده است. از قابلیت‌های این تراشه بهره‌گیری از ترانزیستورهای 12 نانومتری است که به خنک ماندن آن کمک زیادی می‌کند.
پردازنده به کار رفته در این گوشی از سری Cortex است. در مجموع شما یک پردازنده 8 هسته‌ای را در اختیار دارید که 4 هسته آن از طریق پردازنده Cortex A53 با توان پردازشی 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر آن نیز از طریق پردازنده Cortex A53 با توان پردازشی 1.8 گیگاهرتز تامین می‌شود.
حافظه گوشی سامسونگ A12 نیز حرف زیادی برای زدن دارد. در اینجا از حافظه‌های سری eMMC 5.1 استفاده شده است. این حافظه‌ها امکان نگارش و خوانش سریع اطلاعات را به پردازنده می‌دهد.

سری‌های متنوعی از حافظه در این گوشی در اختیار شما است که در فهرست زیر ما به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:
• 32 گیگابایت حافظه داخلی کامل؛
• 3 گیگابایت حافظه رم، به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی؛
• 4 گیگابایت حافظه رم، به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی؛
• 6 گیگابایت حافظه رم کامل؛
همانطور که مشاهده می‌کنید، حداکثر ظرفیت حافظه داخلی این گوشی به 128 گیگابایت می‌رسد. اگر اهل فیلم و موسیقی هستید و عادت هم ندارید که زیاد حافظه گوشی خودتان را خالی کنید، 128 گیگابایت ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
همچنین برای نصب حافظه‌های جانبی به این گوشی می‌توانید از درگاه حافظه microSDXC استفاده کنید.

 

 

دوربین و تصویر برداری بررسی تخصصی سامسونگ A12

ششمین موضوع در بررسی تخصصی سامسونگ A12 توانایی‌های تصویر برداری این گوشی است. گوشی سامسونگ A12 128 گیگ از دو دوربین سلفی و اصلی در جلو و عقب خودش بهره می‌برد.
دوربین اصلی این گوشی دارای انواع مختلفی از لنزها است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:
• 48 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار و F/2.0)؛
• 5 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، F/2.2)؛
• 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، F/2.4) ؛
• 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، F/2.4) ؛

همچنین در این گوشی می‌توانید از فلش LED در کنار دوربین اصلی، قابلیت تصویر برداری پانورما، و امکان تصویر برداری HDR بهره مند شوید.
اگر اهل فیلم برداری هستید این دوربین به شما امکان فیلم برداری با روزلوشن 1080 و تعداد 30 فریم بر ثانیه را می‌دهد.
اگر هم اهل سلفی انداختن باشید این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قدرت F/2.2 را در اختیار شما قرار می‌دهد که توانایی فیلم برداری با رزلوشن 1080 و تعداد 30 فریم بر ثانیه را دارست. با این دوربین می‌توانید به راحتی چت‌های تصویری و تصویرهای سلفی عالی تهیه کنید.
صدار برداری از صحنه نیز در این گوشی به وسیله یک میکروفن جک 3.5 میلمتری انجام می‌شود.

بررسی تخصصی سامسونگ A12سیستم عامل

قطعا یک سیستم عامل خوب هفتمین نکته‌ای است که باید در بررسی تخصصی سامسونگ A12 به آن پرداخت. در این گوشی به صورت پیش فرض شما می‌توانید از سیستم عامل اندروید 10 استفاده کنید. این سیستم عامل امکانات بسیار خوبی را برای نصب انواع نرم‌افزارهای به روز در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر اهل بازی باشید و یا بخواهید که فیلم‌های خودتان را ویرایش کنید و یا در شبکه‌های اجتماعی فیلم و عکس ببینید این سیستم عامل تطابق خوبی با سخت‌افزار را در اختیار شما می‌گذارد.

باتری

بررسی تخصصی سامسونگ A12 ما به خانه هشتم رسید و باید به بررسی باتری گوشی سامسونگ A12 128 گیگ بپردازیم. در این گوشی از یک باطری متصل (بدون قابلیت تعویض) استفاده شده است.
این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و قابلیت ذخیره‌سازی با ظرفیت 5000 میلی آمپر را داراست. (این میزان برابر با 24 ساعت کار عادی و 5 ساعت کار پر تنش مانند تماشای فیلم و یا بازی است).

امنیت

نهمین مورد که باید در زمینه بررسی تخصصی سامسونگ A12 در ذهن داشت، امنیت این گوشی‌ها است. روش‌های مرسوم مانند کد و طرح الگو از روش‌هایی است که برای ورود به این گوشی می‌توانید از آن برای قفل کردن و کدگذاری گوشی خودتان استفاده کنید.
اگر هم قابلیت امنیتی بالاتری می‌خواهید این گوشی به شما امکان استفاده از حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی) را می‌دهد که در این صورت گوشی تنها با اثر انگشت شما باز می‌شود و امکان ورود بدون اجازه شما به این گوشی وجود نخواهد داشت.

سایر قابلیت‌ها بررسی تخصصی سامسونگ A12

در دهمین بخش از بررسی تخصصی سامسونگ A12 بهتر است که به سایر قابلیت‌های گوشی سامسونگ A12 بپردازیم.
این گوشی می‌تواند به راحتی به شبکه بیسیم متصل شود.
قابلیت استفاده از بلوتوث هم که یک چیز غیرقابل انکار بر روی این گوشی است.

اگر شما اهل گشت و گذار هستید و یا از GPS استفاده می‌کنید، این گوشی می‌تواند از شبکه‌های GPS متنوع نظیر A-GPS، GLONASS، GALILEO و BDS پشتیبانی کند که همگی آن‌ها به خوبی در خاورمیانه و ایران پیشتبانی می‌شود.
متاسفانه این گوشی قابلیت NFC ندارد، و مشکلی هم برای شما به خاطر نداشتن این امکان پیش نخواهد آمد.
این گوشی به علاقمندان به برنامه‌های رادیویی یک رادیوی FM را ارائه می‌کند که امکان ضبط برنامه‌ها را هم دارد.
برای تبادل اطلاعات با رایانه نیز می‌توانید از یک پورت USB تیپ C نسخه 2.0 استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این بررسی تخصصی سامسونگ A12 ما انواع قابلیت‌های گوشی سامسونگ A12 128 گیگ را بررسی کردیم.
اگر شما به دنبال یک گوشی کاربردی هستید و می‌خواهید که قابلیت‌های خوبی برای کار با رسانه، تماس‌های تلفنی، پردازش مناسب و فضای ذخیره‌سازی کافی داشته باشید، قطعا گوشی سامسونگ A12 انتخاب مناسبی است.
در این بررسی تخصصی سامسونگ A12 ما برخی از مهمترین قابلیت‌ها را بر شمردیم. اگر شما هم تجربه کاری با این گوشی را داشتید حتما برای ما در زیر همین پست نظراتتان را بنویسید.

یک نظر در “بررسی تخصصی سامسونگ A12 و هرآنچه که باید درباره آن باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *