مقالات, نقد وبررسی تخصصی

قیمت روز گوشی سامسونگ 2021 ؛ بهترین ها را ببنید.

قیمت روز گوشی

سامسونگ، یکی از معتبرترین شرکت های فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی می باشد. در حال حاضر مسائلی همچون قیمت روز گوشی های سامسونگ و قیمت گوشی های جدید سامسونگ و قیمت گوشی سامسونگ، بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه برای این که در رابطه با گوشی های سامسونگ، اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی S20 FE 5G

حتما همه شما با سری S سامسونگ، آشنایی دارید. اما نمی دانید FE در نام این گوشی به چه معنا است. FE مخفف کلمه Fan Edition می باشد.S20 FE  یک گوشی ادیت شده از سامسونگ S20 می باشد که طرفداران زیادی دارد.

این گوشی در اکتبر 2020 عرضه شد و مختص کسانی است که می خواهند گوشی به مانند سری S داشته باشند، اما قیمت روز گوشی های سری S و قیمت گوشی های جدید سری S برای آن ها بالا است. به همین دلیل سری FE وارد بازار شد تا مردم توان خرید گوشی های شبیه به سری S را داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا ویژگی های S20 FE 5G را برایتان، بازگو کنیم.

 

 

طراحی

 بسیاری از برندهای مختلف به دلیل این که قیمت گوشی موبایل، پایین بیاید از پلاستیک در طراحی تلفن های خود استفاده می کنند. سامسونگ در طراحی این گوشی از بدنه پلاستیکی استفاده کرده و فقط فریم دور تلفن را فلزی قرار داده است. دوربین سلفی در این گوشی به صورت پانچ هول در بالا و وسط گوشی قرار گرفته است. محافظ پنل جلویی این گوشی کورینگ گوریلا گلس 3 می باشد. در قاب پشتی این تلفن از دوربین سه گانه استفاده در یک قاب مستطیلی  شده است و ماژول دوربین دارای برجستگی می باشد. در سمت راست کلید پاور و کنترل میزان صدا قرار گرفته است.  این گوشی دارای رنگ های سبز نعنایی و قرمز و نارجی و یاسی می باشد.

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش این گوشی، 6.5 اینچ می باشد و دارای نمایشگر فول اچ دی با رزولوشن(1080*2400 پیکسل) می باشد. تراکم پیکسلی این گوشی 393ppi می باشد. نرخ باز سازی تصاویر در این گوشی تا 120 هزار هرتز تنظیم می شود. این گوشی از قابلیت HDR10 نیز پشتیبانی می کند. با توجه به قیمت روز گوشی S20 FE 5G، می توان گفت صفحه نمایش آن به صرفه می باشد.

دوربین

دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد و دوربین دوم این گوشی از سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می برد و دوربین سوم این گوشی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است و سلفی های جذابی می گیرد.  شما با این گوشی می توانید به صورت 4K، فیلم برداری کنید. با توجه به قیمت گوشی های جدید، قابلیت فیلم برداری 4K چیز عجیبی نیست.

 

گوشی M52

در ادامه به بررسی گوشی میان رده از سری گلسی M می پردازیم.

طراحی

قاب پشتی این گوشی شیشه ای است و طرح های راه راهی بر روی آن وجود دارد. دور یا فریم این گوشی کاملا پلاستیکی است که با این قیمت گوشی موبایل کاملا منطقی بنظر می رسد.  در قاب پشتی سه عدد دوربین به صورت عمودی و پشت سر هم قرار گرفته است. این گوشی دارای 152 گرم وزن می باشد که بیشتر وزن آن مربوط به باتری آن است.

دوربین

این گوشی در پشت، دارای یک دوربین 64 مگاپیکسلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی و در آخر یک دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد. در این بازه قیمت گوشی های جدید، M52 از دوربین خوبی برخوردار می باشد.

بررسی سخت افزار

از لحاظ سخت افزاری M52 بسیار قدرتمند می باشد و سی پی یو آن اسنپدراگون 778G شش نانومتری می باشد. گرافیک این گوشی از نوع Aderno 642 می باشد و رم او بین 6 تا 8 می باشد.  این مشخصات سخت افزاری با توجه به قیمت روز گوشی های مختلف، بسیار ایده آل می باشد.

قیمت روز گوشی سامسونگ 2021

گوشی S21 ultra

برای یک گوشی جذاب دیگر از سامسونگ آماده باشید. گلکسی S21 Ultra برای کسانی که به دنبال یک گوشی پرچمدار هستند مورد بسیا مناسبی است.

طراحی

این گوشی پرچم دار، طراحی بسیار زیبایی دارد که با توجه به قیمت گوشی جدید سامسونگ سری S، کاملا منطقی می باشد. قاب پشتی S21 ultra، از جنس گوریلاگلس مات می باشد و فریم دور این گوشی از جنس آلومنیوم می باشد.

مشخصات سخت افزاری

یکی از گوشی های پرچمدار سامسونگ که در آن از سی پی یو اگزینوس 2100 پنج نانو متری، استفاده شده است. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت می باشد. رم این گوشی 12 گیگابایت می باشد و با این قیمت گوشی موبایل، چنین رمی کاملا طبیعی است. این مدل گوشی سامسونگ، دارای Note می باشد.

دوربین

این پرچمدار سامسونگ،  در پشت خود دارای دوربین  108 مگا پیکسلی فوق عریض می باشد و دارای دوربین 12 مگاپیکسلی عریض و همچنین دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی می باشد. دوربین سلفی این گوشی، 40 مگاپیکسل و از کیفیت بسیار بالایی برای ثبت سلفی برخوردار است. دوربین S21 ultra در رابطه با زوم از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت 3 تا 10 برابری زوم اپتیکال را در بر دارد.

صفحه نمایش

  نمایشگر این محصول سامسونگ، 1440p می باشد. گوشی های دیگر با این قیمت و در این رده از تکنولوژی 1080p بهره می برند. نمایشگر این گوشی 8.6 اینچ می باشد. رزولوشن صفحه این گوشی 1440 در 3200 می باشد. نرخ روشنایی در این گوشی 120 هرتز می باشد. حداکثر روشنایی که این گوشی دارد،1500 نیت می باشد که بسیار زیاد می باشد و شما در محیط بیرون از خانه، به راحتی می توانید کارهای خود را انجام دهید. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر می باشذ که توانایی برطرف کردن نیاز صفحه نمایش S21 ultra را دارد.

زد فولد 3

یکی از گوشی های بالا رده و لاکچری سامسونگ زد فولد 3 می باشد. قیمت روز گوشی زد فولد سه همیشه در رنج بالا رده ها قرار داشته است. حتی قیمت گوشی های جدید در سه دسته ی بالا رده میان رده و اقتصادی طبقه بندی می شوند که زد فولد 3 از دسته ی بالا رده می باشد. قیمت گوشی موبایل بسته به امکانات و نوسانات بازار می باشد. زد فولد سه یک گوشی خاص می باشد؛ این گوشی از وسط تا شده و همین فناوری بسیار جدید آن را از سایر گوشی ها جدا کرده است.

طراحی

این گوشی از نظر طراحی گوشی خاص و زیبا می باشد. تا خوردن از وسط باعث شده تا قیمت آن به نسبت قیمت گویشی های موبایل دیگر و هم رده ی آن بالا تر باشد. پشت این گوشی از جنس پلاستیک است و فریم دور آن از جنس فلز می باشد. قیمت روز گوشی با توجه به پلاستیکی بودن کمی بالا می باشد. قیمت گوشی های جدید با طراحی پلاستیکی ارزان تر از زد فولد سه می باشد. قیمت گوشی موبایل زد فولد سه با توجه به این موضوع که گوریلا گلس وکتوس از آن محافظت می کند منطقی می باشد.

دوربین

دوربین این گوشی از نظر پیکسل و روی کاغذ  با توجه به قیمت روز گوشی و قیمت گوشی های جدید شاید کمی غیر منطقی باشد. اما نتیجه‌ ی تست ها حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. این گوشی سه لنز دوازده مگا پیکسلی در پشت و دوربین  جلو چهار مگا پیکسل است که می تواند 4K فیلم برداری کند. قیمت گوشی موبایل زد فولد سه شاید از این نظر روی کاغذ منطقی به نظر نرسد اما این گونه نیست.

سخت افزار

نقطه ی قوت زد فولد سه در این بخش می باشد. تاثیر سخت افزار روی قیمت روز گوشی و قیمت گوشی موبایل بسیار زیاد است. پردازنده قدرتمند و پنج نانومتری اسنپ دراگون هشتصد و هشتاد و هشت در این گوشی قرار گرفته که می تواند با جدید ترین و قوی ترین گوشی ها رقابت کند. گوشی های جدید با این قدرت پردازش بسیار کم می باشند. ادرنوی ششصد و شصت پردازنده ی گرافیکی این گوشی است.

گوشی A52S

یکی از بهترین انتخاب های فایو جی میان رده این گوشی خوش ساخت از شرکت سامسونگ می باشد. A52S یک گوشی با طراحی چشم نواز و سخت افزاری قدرتمند که قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

طراحی

این گوشی مانند بسیاری دیگر از گوشی های کمپانی سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است. فریم دوری این گوشی پلاستیک مات است که زیبایی خاصی به گوشی بخشیده و علاوه بر همه ی این ها دارای گواهی IP67  می باشد. یعنی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. این گوشی می تواند تا نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام آورد و وزن آن هم صد و هشتاد و نه گرم می باشد.

دوربین

عملکرد سامسونگ در بخش دوربین همیشه خوب بوده و از این بخش نمره های خوبی را به خود اختصاص داده و این گوشی نیز از این قائده مستثنا نبوده و کیفیت بسیار خوبی در این بخش دارد. چهار لنز در پشت گوشی وجود دارد. لنز اصلی شصت و چهار مگا پیکسل و ۱۲ مگا پیکسل لنز اولترا واید و در کنار این ها دو لنز پنج مگاپیکسلی وجود دارد که یکی ماکرو و دیگری سنسور تشخیص عمق می باشد. قیمت روز گوشی A52s به گونه ای است که در دسته بندی میان رده ها قرار گرفته و عملکرد دوربین نسبت به این دسته بندی بسیار خوب می باشد.

سخت افزار

یکی از اصلی ترین بخش ها برای افرادی که استفاده های سنگین از گوشی می کنند؛ سخت افزار می باشد. A52s از سخت افزار خوبی استفاده می کند و این موضوع باعث شده تا نیاز این افراد را هم بتواند پاسخ دهد. پردازنده به کار رفته در این گوشی اسنپ دراگون هفتصد و هفتاد و هشت می باشد و در کنار این پردازنده از پردازنده ی گرافیکی قدرتمند ادرنوی 642L بهره می برد. داشتن پردازنده ی قوی در کنار رم شش یا هشت که بسته به انتخاب شما دارد؛ باعث شده تا این گوشی از پس جدید ترین بازی ها بر بیاید. قیمت گوشی های جدید به شکلی است که این گوشی دارای ارزش خرید بالایی می باشد.

گوشی S21 fe

یکی از پرطرفدارترین سری های سامسونگ fe می باشد. در واقع این سری برای طرفداران سری S که هزینه ی کافی برای تهیه آن را ندارند تولید می شود.

طراحی

طراحی این گوشی را می توان به جرئت به عنوان یکی از زیباترین طراحی های کمپانی سامسونگ معرفی کرد. رنگ بندی جذاب این گوشی هر سلیقه ای را به وجد می آورد. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک و فریم دور آن آلومینیومی می باشد. در مقایسه ی قیمت روز گوشی با قیمت گوشی های جدید در این رنج متوجه می شوید؛ که شاید این گوشی با کیفیت ترین طراحی را ندارد، اما قطعا یکی از زیباترین ها می باشد. وزن این گوشی صد و هفتاد و هفت گرم می باشد.

دوربین

در پشت گوشی سه لنز دوربین را مشاهده می کنید که دوربین اصلی 12 مگا پیکسل است و یک لنز 12 مگا پیکسلی اولترا واید قرار دارد و در آخر نیز 8 مگا پیکسل لنز تله فوتو، شاید اعداد کمی پایین به نظر برسد اما عملکرد دوربین فوق العاده می باشد؛ با دیدن تست های دوربین این گوشی متوجه این موضوع می شوید.

سخت افزار

نقطه ی قوت S21fe سخت افزار بسیار قدرتمند این گوشی می باشد. نسخه ی گلوبال این گوشی دارای پردازنده ی اسنپ دراگون هشتصد و هشتاد و هشت می باشد و نسخه ای که بیشتر در کشور ما موجود است؛ اگزینوس 2100 است که از قدرتمندترین ترین پردازنده های سامسونگ به حساب می آید. این گوشی دارای دو نسخه می باشد؛ یکی نسخه رم 6 و دیگری نسخه رم 8 که به راحتی از پس استفاده های سنگین نیز بر می آیند. قیمت روز گوشی S21fe به گونه ای است که در دسته ی بالا رده ها به شمار می آید؛ اما از پرچم دارها نمی باشد. این گوشی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می خواهند با قیمت مناسب صاحب گوشی با امکانات پرچم دار ها شوند

نتیجه گیری

گوشی های سامسونگ، همه دارای کیفیت بالای نمایشگر می باشند و از نمایشگر هایی با روشنایی و مقدار نیت بالا بهره می برند. دوربین های گوشی سامسونگ، زبان زد خاص و عام می باشد. کیفیت دوربین گوشی های پرچمدار و میان رده و پایین رده در سامسونگ با توجه به قیمت روز گوشی و قیمت گوشی های جدید، بسیار بالا می باشد. در واقع در خرید گوشی سامسونگ، شما امکانات بسیاری را با قیمت مناسبی، خریداری می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *