نقد وبررسی تخصصی

مشخصات ردمی نوت 10 لایت شیائومی در برابر رقبایش

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

کمپانی بزرگ شیائومی این روزها در تلاش است که نام خود را در میان پرفروش ترین گوشی های میان رده در بازار قرار دهد. گوشی های میان رده بیش از بیش مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است و مردم نیز توجه خاصی به گوشی های که تازه به بازار می آیند، دارند. یکی از مدل های شیائومی که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، ردمی نوت 10 لایت شیائومی است که این محصول به زیبایی می درخشد. در ادامه به بررسی این گوشی هوشمند پرطرفدار و پر فروش می پردازیم.

معرفی ردمی نوت 10 لایت شیائومی

گوشی های ردمی نوت 10 لایت شیائومی، یک عضو دیگر از خانواده بزرگ شیائومی است که در تاریخ 2021 طراحی و روانه بازار شده است. قیمت ردمی نوت 10 لایت بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است، همچنین از کیفیت دوربین و عملکرد سخت افزار سیستم، باعث شده این محصول محبوبیت اکثر کاربران را به دست بیاورد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به مشخصات ردمی نوت 10 لایت بپردازیم.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

طراحی و ساخت ردمی نوت 10 لایت

شرکت خوش نام شیائومی علاوه بر توجه به مشخصات ردمی نوت 10 لایت از لحاظ فنی، به طراحی ظاهری آن نیز اهمیت داده است، تا افراد با خیال آسوده تر و مطمئن تر اقدام به خرید این محصول پر طرفدار شیائومی کنند. گوشی ردمی نوت 10 لایت، از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و به افراد حس خوبی را منتقل می کند.

اگر بخواهیم در مورد مشخصات ردمی نوت 10 لایت از لحاظ ظاهری بحث کنیم می توان به قاب شیشه ای در قسمت پشتی و فریم آلومینیومی آن، اشاره کرد.

این اسمارتفون مناسب برای افرادی که تلفن های هوشمند باریک را دوست دارند، مناسب است، زیرا این تلفن همراه دارای ضخامت 9،7 میلی متری دستگاه را بسیار جذاب کرده است. این گوشی در ابعاد 9.7*74.2* 157.8میلی متر و وزن حدود 209 گرم محصولی مناسب برای کاربری روزانه می باشد.

دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا به همراه سیم کارت در سمت راست و همچنین در سمت پایینی این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه تایپ سی، میکروفون و بلندگو تعبیه شده اند، در قسمت بالایی نیز یک میکروفون اضافی و درگاه IR قرار دارد. همچنین در قاب پشتی ردمی نوت 10 لایت شیائومی دو فلش LED قرار دارد و لنزهای دوربین اصلی در یک ماژول مستطیل شکل با لبه های منحنی قرار داده شده اند.

 این گوشی جذاب در رنگ های مشکی، سفید و یک رنگ بنفش خاص تولید شده است. در ادامه به مشخصات ردمی نوت 10 لایت از نظر صفحه نمایش می پردازیم.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

صفحه نمایش

در صورت استفاده از گوشی های خمیده مطمئنآ به این نکته پی برده اید که با توجه به صفحه نمایش خمیده در اطراف، احساس امنیت را مانند سایر گوشی ها به شما نخواهد داد. اما در ردمی نوت 10 لایت شیائومی با توجه به خمیدگی در اطراف گوشی از یک قاب فلزی برای بدنه استفاده کرده است و با توجه به اینکه ضخامت نسبتآ خوبی را دارد هیچ گونه احساس نا امنی نسبت به گوشی خود نخواهید داشت و با امنیت خاطر بدون قاب ژله ای می توانید گوشی را در دستتان نگه دارید.

این تلفن همراه دارای صفحه نمایش 6.47 اینجی با پنل AMOLED از نوع IPS با رزولوشن FHD مجهز شده است و همچنین تراکم پیکسلی آن   PPi 395می باشد.

با توجه به رنگ های اشباع شد صفحه نمایش، اکثر فیلم هایی که از طریق تلفن هوشمند تماشا می کنید باعث می شود خوب به نظر برسد، که این امر سبب شده چندین برابر به زیبایی و کیفیت این تلفن همراه اضافه شود. این محصول مناسب برای افرادی که علاقه زیادی به تماشای فیلم و عکس در فضای باز دارند، چرا که نور نمایشگر ردمی نوت 10 لایت شیائومی مناسب بوده و در فضاهای باز هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.

میزان حداکثر روشنایی به صورت دستی تا 600 نیت افزایش پیدا می کند که در نوع خود بسیار خوب محسوب می شود، ما نیز با توجه به قیمت ردمی نوت 10 لایت که در بازار به نظر بسیاری از کارشناسان مناسب بوده و این قیمت مناسب باعث می شود که افراد زیادی درهمین مدت کم اقدام به خرید کنند.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

دوربین شیائومی ردمی نوت 10 لایت

دوربین ردمی نوت 10 لایت شیائومی، جز اجرایی است که در بررسی مشخصات ردمی نوت 10 لایت به چشم می خورد. می توان گفت که این تلفن همراه از نظر دوربین فوق العاده است، زیرا دارای دوربین 108 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتی که دارد عکس های بسیار جذابی می اندازد.  می توان گفت که دوربین (تله ماکرو) یکی از بهترین دوربین های ماکرویی است که تاکنون مشاهده کرده اید.

سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند این است که چرا دوربین ماکرو اینقدر خوب است؟ می توان کفت که اکثر تلفن های همراه مجهز به سنسور ماکرو از دوربین های فوق عریض خود برای ثبت این تصاویر استفاده می کنند که باعث می شود ایزوله کردن بخش کوچکی از سوژه درون قاب دشوار شود، به این خاطر که دید بسیار زیاد است.

دوربین اصلی در نوت 10 لایت شیائومی یک سنسور 64 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.9 است. دوربین اولتراواید نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد، که درهیچ دوربین تله فوتی وجود ندارد.

دوربین سلفی این گوشی دارای 16 مگاپیکسل می باشد. در یک کلام عکاسی در نور کافی با نوت 10 لایت بسیار فوق العاده است، هیچ نویزی وجود ندارد و دامنه دینامیکی گسترده ای را به شما ارائه می دهد.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

سخت افزار ردمی نوت 10 لایت

قبل از خرید تلفن همراه، حتمآ باید اطلاعاتی در مورد سخت افزار محصول به دست آورید تا مشخص شود که تلفن همراه مورد نظر شما قادر به برآورده کردن نیازهای تان خواهد بود یا خیر. گوشی ردمی نوت 10 لایت شیائومی دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می باشد که این روزها ترند طراحی گوشی های موبایل است، همچنین دارای سنسور اپتیکال می باشد.

این گوشی بسیار زیبا دارای پردازنده اسنپدارگون 730جی است، که تامین کننده توان پردازشی این محصول می باشد. همچنین دارای پردازنده 8 هسته ای به همراه پردازنده گرافیکی Adreni 618 در حافظه RAM خوب ارائه داده شده است.

در مورد پردازنده گرافیکی که تاثیر به سزایی در عملکرد بازی دارند هم به تراشه Adreni مجهز می باشد هم عملکرد بسیار فوق العاده ای در قسمت سخت افزاری از خود نشان می دهد، به طوری که در حد و اندازه یک میان رده پر قدرت عمل می کند و حتی در استفاده های سنگین نیز بدنه این گوشی کوچکترین گرمایی در دستتان ایجاد نمی کند.

لازم به ذکر می باشد با وجود اسنپدارگون 765 گزینه ای بسیار خوبی در میان گوشی های میان رده محسوب می شود. اگر بخواهیم در مورد مشخصات ردمی نوت 10 لایت بدانید، گفته می شود که فاقد پورت مادون قرمز است، اما در مقابل کاربردی NFC پشتیبانی می کند.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

نرم افزار ردمی نوت 10 لایت

یکی از مهمترین تغییراتی که در بررسی مشخصات ردمی نوت 10 لایت به چشم می خورد، همراه با سیستم عامل اندروید 10 و قابلی ارتقاء به 11 همچنین رابط کاربری MIUI 11 شیائومی می باشد.

از نظر امنیت از گوشی های هوشمند ردومی نوت 10 لایت شیائومی می توان گفت که این امکان را به شما می دهد که با دو روش به راحتی بتوانید تنظیمات چهره گوشی خود را فعال کنید.

روش اول انتخاب قفل صورت و اثر انگشت تلفن همراه خود را فعال کنید. سنسور اثر انگشت به دلیل سرعت و دقتی که دارد بهترین انتخاب در میان گوشی های میان رده می باشد، زیرا قفل چهره ایمنی چندان بالایی ندارد، اما اگر انتخاب شما باشد می توان از آن بهره برد.

در روش دوم تشخیص چهره می باشد که عملکرد آن قابل قبول باشد اما دو ایراد کلی دارد، یکی این که در محیط های کم نور کارایی خود را ز دست می دهد و دوم این که امنیت خیلی بالایی مانند روش حسگر اثر انگشت ندارد و ممکن است به راحتی بتوانند آن را با کمک یک عکس دیگر باز کنند.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

دوام باتری

در ادامه بررسی به مشخصات ردمی نوت 10 لایت، که نوبت به باتری این محصول رسید. کمپانی شیائومی که از ابتدا شروع کار خود را به ساخت و تعبیه باتری های با کیفیت و با دوام معروف بود، در تولید شیائومی ردمی نوت 10 لایت نیز به این روند ادامه دارد.

به طوری که بارزترین مشخصات این تلفن همراه پر طرفدار، برخورداری از یک باتری به ظرفیت 5260 میلی آمپر مجهز است، که می توان گفت مصرف شارژ و عملکرد بهینه مناسبی دارد و طبق گفته خود شیائومی، با شارژ سریع 30 واتی ردمی نوت 10 لایت شیائومی تنها در 65 دقیقه تا 100 درصد باتری شما شارژ می شود.

از دیگر مشخصات ردمی نوت 10 لایت می توان به قابلیت انرژی آن اشاره کرد که این گوشی  انرژی خود را از یک باتری 4160 میلی آمپری تامین می کند و با فست شارژ 20 واتی همراه است.

کیفیت فیلم برداری

گوشی ردمی نوت 10 لایت شیائومی دارای قابلیت فیلم برداری با رزولویشن 4K با سرعت 30 fps با دوربین اصلی و رزولویشن 1080 P با سرعت 30 fps با ماژول اولتراواید برخوردار است.

کیفیت ویدئوهای این گوشی بسیار بالا است به طوری که کلیپ هایی که در گوشی مشاهده می شود دارای 4K با بیت ریت 42 مگابایت می باشد، به راحتی و با کیفیت می توانید فیلم ها را در گوشی مشاهده کنید. همچنین این گوشی پردازش طبیعی را ارئه می دهد.

فیلم هایگوشی ردمی نوت 10 لایت شیائومی،  1080 P با سرعت 30 fps و با بیت ریت 20 مگابایت بر ثانیه ظاهری کاملآ واضح دارد و جزئیات را به خوبی حفظ می کند. رنگ، نوردهی و رنج داینامیکی مشابه فیلم 4K می باشد.

می توان گفت این گوشی فیلم های دوربین اولتراواید رنج داینامیکی باریک تری در مقایسه با دوربین اصلی دارد. جزئیات فیلم برداری این گوشی ردمی نوت 10 لایت شیائومی عالی می باشد همچنین، می توان گفت که رنگ ها تا حدی اشباع شده به نظر می رسد که عملکرد فوق العاده ای را ارئه می دهد.

ردمی نوت 10 لایت شیائومی

قیمت ردمی نوت 10 لایت شیائومی

همان طور که می دانید قیمت گوشی یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است. هر کسی با توجه به بودجه خود به دنبال گوشی مناسب می گردد و با توجه به بودجه که دارد گوشی مناسب خود را انتخاب می کند.

گوشی ردمی نوت 10 لایت شیائومی از جمله گوشی هایی است که با طراحی فوق العاده و همچنین امکانات و کیفیت عالی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، همچنین از نظر اقتصادی بودن و کم هزینه بودن توجه به سزایی دارد.

قیمت ردومی نوت 10 لایت با توجه به بازار نرخ ارز و میزان تقاضا بستگی دارد، به طوری که این عوامل می تواند در قیمت گوشی تاثیر بسیاری بگذارد. سپس بری افرادی که تمایل به خرید گوشی ارزان قیمت دارند، این قیمت ردمی نوت 10 لایت، 350 یورو در بازار عرضه می شود.

ارزش خرید شیائومی نوت 10 لایت

ردمی نوت 10 لایت شیائومی از نظر باتری، نمایشگرو طراحی بسیار بی نظیر است و یک انتخاب بسیار عالی برای خرید گوشی میان رده می باشد. این گوشی با در نظر گرفتن قیمت و امکانات می تواند ارزش خرید بالایی داشته باشد. در ادامه به مزایای ردمی نوت 10 لایت شیائومی می پردازیم.

مزایای ردمی نوت 10 لایت شیائومی

  • طراحی زیبا
  • باتری قدرتمند
  • سرعت شارژ بسیارخوب
  • نمایشگر عالی

معایب ردمی نوت 10 لایت شیائومی

  • وزن نسبتآ سنگین
  • نرخ رفرش ریت متوسط
  • عدم بهره مندی از کارت حافظه خارجی

نتیجه نهایی

در این مقاله به بررسی ردمی نوت 10 لایت شیائومی پرداختیم  و تمام نکات آن را مورد بررسی قرار دادیم. متوجه شدیم این گوشی یک تلفن همراه کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است و دارای نمایشگر AMOLED بزرگ و روشن و همچنین از قابلیت HDR10 پشتیبانی میکند.

همچنین برخورداری از صفحه نمایش با کیفیت با وضوح بالا در کنار باتری طول عمر زیاد و قابلیت شارژ سریع، از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد. اگر شما قصد خرید گوشی همراه دارید، بی شک این گوشی می ‌تواند یکی از گزینه‌ های جدی شما برای خرید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *