نقد وبررسی تخصصی

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا غول های 2021

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

در این مطلب، با مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا با شما هستیم. گلکسی S21 اولترا در حال حاضر پادشاه گوشی ‌های آندروید است.

داشتن یک صفحه نمایش عالی، عملکرد خوب و یک دوربین با زوم دوربرد، به نظر می ‌رسد تمام ویژگی‌های خوب را با یک قیمت نسبتا مناسب یکجا جمع کرده است. حال باید ببینیم iPhone 13 Pro Max که جدیدا عرضه شده، می‌ تواند نظر طرفداران متعصب Android را تغییر داده و آنها را متقاعد کند که به اپل روی آورند؟

در این مطلب، دو مورد از داغ ترین گوشی‌ های موجود در بازار را از همه نظر مقایسه می‌ کنیم. مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra در باتری چگونه است؟ مشخصات دوربین و عکس و فیلم چطور؟ تجربه استفاده از آنها چطور است؟

مقایسه صفحه نمایش و طراحی آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra

بالاخره یک آیفون می‌تواند با صفحه نمایش 120Hz  عرضه شد. سامسونگ در چند سال گذشته پیشتاز کیفیت صفحه نمایش بوده است و آیفون نیز از پنل صفحه نمایش OLED ساخت سامسونگ استفاده می ‌کند.

اپل با آیفون 13 پرو مکس، کمی‌ پیشرفت کرده است و سرانجام یکی از هیجان انگیزترین ویژگی ‌های جدیدی را که در سال 2020 در گلکسی معرفی شده بود ارائه کرد: نرخ تازه سازی یا رفرش ریت 120 هرتزی. این عدد باعث تجربه پیمایش روان در هر دو گوشی می ‌شود.

اندازه و وضوح صفحه نمایش در iPhone همانند مدل سال گذشته است: شما یک پنل OLED 6.7 اینچی با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل دارید. در گلکسی صفحه نمایش تقریبا مشابه، اما با وضوح کمی ‌بالاتر یعنی 1440p  است.

مقایسه نمایشگر آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

مقایسه روشنایی

جالب است که اوج روشنایی بیشتر در iPhone نسبت به Galaxy اندازه گیری شده است. در آزمایشات، صفحه نمایش آیفون بیش از 1000 نیت روشنایی داشت؛ در حالی که در گلکسی، این مقدار 889 نیت بود. به خاطر داشته باشید که این تست در سطح 100% white روی صفحه اندازه گیری شده است. دلیل تفاوت‌ های احتمالی در این مقادیر، همین است.

از نظر طراحی، هیچ تغییر عمده ای در آیفون ایجاد نشده و بیشتر شبیه به نسخه قبلی خود است. چیزی که جدید است، این است که 13 Pro Max کمی ‌سنگین تر شده و حدود 240 گرم وزن دارد، حتی سنگین تر از وزن 229 گرم S21 Ultra

نگه داشتن آیفون با یک دست همچنان سخت است، در حالی که Galaxy به طرز مناسبی باریک است و کناره ‌های خمیده آن نیز به ارگونومی‌کمک می‌کند.

 مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا از نظر بیومتریک

بریدگی بالای صفحه Face ID در گوشی‌های آیفون برای اپل بسیار درد سرساز بوده است. زیرا طرفداران اندروید تمسخر آن را دوست دارند. این بردگی در همه مدل ‌های آیفون 13، 20 درصد کوچکتر شده است.

این یک تغییر مناسب است. در مورد بیومتریک، iPhone 13 Pro Max هنوز تفاوت اساسی با Galaxy S21 Ultra دارد. آیفون اسکنر اثر انگشت ندارد و از Face ID استفاده می ‌کند، در حالی که Galaxy دارای یک حسگر اثر انگشت در صفحه و تشخیص چهره بر اساس تصویر دو بعدی است.

Galaxy S21 Ultra از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سریع تر نسبت به نسل های قبلی Galaxy استفاده می ‌کند و عمدتا خوب عمل می‌ کند؛ هر چند گاهی اوقات دچار اشتباه می ‌شود. از سوی دیگر، Face ID در 13 Pro Max به خوبی مدل های قبلی عمل می ‌کند، نه بهتر و نه بدتر.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra در دوربین

آیفون 13 پرو مکس ممکن است در مورد ظرفیت باتری و سایر ویژگی ‌ها یک ارتقای بزرگ باشد، اما نمی ‌تواند کاملاً با امکانات دوربین Galaxy S21 Ultra  رقابت کند.

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی و اولترا واید هستند. اما آیفون تنها دارای یک لنز بزرگنمایی زوم 3X  و گلکسی دارای دو لنز بزرگنمایی است؛ یکی زوم 3X  و دیگری زوم 10X که  در هنگام بزرگنمایی محدوده بسیار بیشتری به آن می ‌دهد.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra از نظر دوربین به صورت خلاصه:

  • دوربین واید: 12 مگاپیکسل در آیفون در مقایسه با 108 مگاپیکسل در گلکسی؛ 26 میلی متر در مقابل 24 میلی متر فاصله کانونی، دیافراگم f/1.5 در آیفون در مقابل f/1.8 در گلکسی
  • دوربین اولترا واید: 12 مگاپیکسل در هر دو، 13 میلی متر در هر دو، دیافراگم f/1.8 در iPhone در مقابل f/2.4 در گلکسی
  • دوربین تله فوتو: بزرگنمایی 3X  در هر دو
  • زوم دوربرد: دوربین پریسکوپ 10X فقط در Galaxy S21 Ultra

اپل دارای سنسورها و لنزهای کاملاً جدیدی در iPhone 13 Pro Max است و دیافراگم بسیار وسیع تری برای دوربین ‌های اصلی و فوق عریض به دست می ‌آید که به آنها کمک می ‌کند نور بیشتری را جمع آوری کرده و در شب توانایی بسیار بیشتری داشته باشند.

از نظر ویژگی ‌های دوربین، اپل سبک عکاسی Photographic را اضافه کرده است که فیلترهایی هستند که یک ظاهر سفارشی ایجاد کرده و می ‌توان از در همه عکس ‌های خود استفاده کرد.

توجه داشته باشید که عکس‌ های گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی، کمی ‌وسیع تر هستند. همچنین گلکسی معمولاً رنگ ‌ها را کمی‌ شادتر کرده و نوردهی روشن تری دارد. اما این نوع بستگی به صحنه دارد. آیفون با نمایش سایه ‌های عمیق تر، به دنبال این نمایش کنتراست است.

در حالی که هر دو در زوم 3X کاملاً شبیه به هم هستند، گلکسی با بزرگنمایی دوربرد، به ویژه با لنز پریسکوپ 10X، بسیار قوی تر عمل می ‌کند.

در نور کم، هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌ کنند. اما گلکسی رنگهای نسبتا کم عمق تری دارد. آیفون رنگ ‌های نسبتا اشباع تری را برای ظاهر شدن بیشتر تصویر ایجاد می‌ کند.

چیزی که سامسونگ فاقد آن است، حالت شب برای دوربین اولترا واید است. آیفون با عکاسی اولترا واید نور بسیار بیشتری و عکس بسیار تمیزتری می ‌گیرد.

هر دو گوشی از حالت ماکرو برای عکس و فیلم پشتیبانی می ‌کنند؛ این ویژگی قبلاً در iPhone وجود نداشت.

ویژگی فیلم جدید در آیفون اضافه شده است که Cinematic Mode نامیده می ‌شود؛ چیزی شبیه ویدئوی حالت پرتره در Galaxy… اما نه به طور کامل. این حالت به طور خودکار می ‌داند که چه زمان باید فوکوس را تغییر دهد، و بر خلاف هر تلفن دیگری، می ‌توانید فوکوس را در ویدئوی ضبط شده (که با iPhone 13 گرفته شده است) تغییر دهید.

آیفون 13 پرو مکس همچنین دارای اسکنر LiDAR است که برای واقعیت افزوده مفید است و تمرکز راحت تری برای عکس ‌های شبانه دارد. چنین اسکنری را در Galaxy مشاهده نمی ‌کنید.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

 

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا در عملکرد

اپل در زمینه عملکرد گوشی‌ های هوشمند پیشتاز است و تراشه جدید Apple A15 Bionic در iPhone 13 Pro Max بار دیگر سریعترین در صنعت است. گلکسی مجهز به تراشه برتر Qualcomm Snapdragon 888 برای مدل آمریکایی است، در حالی که مدل‌ های گلوبال S21  Ultra با پردازنده Exynos 2100 ساخت سامسونگ عرضه می ‌شوند که کندتر هستند.

در حالی که آیفون از نظر سرعت پردازش برتری دارد، گلکسی دارای 12 گیگابایت رم در مقایسه با رم 6 گیگابایتی آیفون است. این مورد به باز ماندن بیشتر برنامه‌ ها در پس زمینه کمک می ‌کند و برای چند وظیفه ‌ای مناسب است.

اپل اکنون قدرت خود را در مقایسه با سیستم عامل اندروید افزایش داده است. A15 بر اساس همان فناوری 5 نانومتری A14 ساخته شده است، اما گفته می ‌شود که اپل سرعت CPU را افزایش داده و حافظه نهان (کش) را برای دستیابی به این هدف افزایش داده است. جالب اینجاست که خود اپل می ‌گوید A15 دارای 50٪ CPU  سریعتر و 30٪ GPU  سریعتر از رقبا است.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

مقایسه پردازنده گرافیکی و عملکرد بازی

با نگاهی به عملکرد پردازنده گرافیکی متوجه می ‌شویم که iPhone 13 Pro Max بسیار جلوتر از S21 Ultra است. در واقع آیفون با نمره 3000 در بنچمارک 3D Mark Wildlife Extreme کار خود را شروع می ‌کند که سه برابر گلکسی است.

سپس سرعت آن به حدود 2400 می‌ رسد، اما حتی پس از این افت بیش از دو برابر سریعتر است. اپل واقعاً از بزرگتر بودن نسخه‌ی Pro Max استفاده می ‌کند تا GPU با آزادی کار کند. می ‌توانید بگویید این بهترین عملکرد پردازنده گرافیکی در زمان نگارش این مقاله است و هیچ گوشی دیگری به آن نزدیک نمی ‌شود.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra از نظر فضای ذخیره ‌سازی کاملاً مشابه هستند: مدل ‌های اصلی هر دو دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند. به علاوه می ‌توانید هزینه اضافی پرداخت و مدلهای 256G یا 512G را دریافت کنید.

آیفون 13 پرو مکس همچنین اولین آیفونی است که گفته می ‌شود دارای گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی است. جالب اینجاست که گلکسی مانند مدلهای قبلی، فضای ذخیره سازی قابل افزایش را ارائه نداده است؛ بنابراین این را در نظر داشته باشید.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا در باتری و شارژ

در حالی که همه مدل ‌های آیفون 13 به نوعی شاهد رشد عملکرد باتری هستند، iPhone 13 Pro Max بیشترین رشد را داشته است.

اپل ظرفیت دقیق باتری آیفون 13 پرو مکس را فاش نکرده است؛ اما تکفیک دستگاه نشان می‌ دهد که باتری آن 4،352 میلی آمپر ساعت است که با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی مقایسه می‌ شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اعداد باتری به تنهایی کل ماجرا را نشان نمی ‌دهد، زیرا Android و iOS کاملاً متفاوت هستند. بنابراین باید باتری ‌ها را تست کرد.

دیدن پیشرفت ‌های باتری که اپل با این آخرین مدل Pro Max به دست آورده است بسیار چشمگیر است، این مزیت قابل توجهی نسبت به Galaxy  S21 Ultra دارد که آزمایشات مشابهی را پشت سر گذاشته است.

در مورد شارژر؛ انتظار وجود شارژر را درون جعبه هیچ کدام نداشته باشید. هم اپل و هم سامسونگ هزینه اضافی برای شارژر سریع از شما دریافت می‌ کنند.

متأسفانه، هیچ یک از این دو گوشی از سرعت شارژ قابل توجهی پشتیبانی نمی ‌کنند: با20 وات، آیفون حدود 2 ساعت و خرده برای شارژ کامل طول می ‌کشد. در حالی که گلکسی با کمی‌بیشتر از 1 ساعت بسیار سریعتر است، اما هیچکدام به زمان شارژ 30 دقیقه ‌ای در گوشی ‌هایی مانند OnePlus نزدیک نمی ‌شوند.

مقایسه باتری آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

مقایسه دیگر مشخصات

در پایان، iPhone 13 Pro Max  ارتقای قابل قبولی را تجربه کرده است. مثلا بهترین عمر باتری در iPhone تاکنون و پیشرفت در همه دوربین ‌ها، البته نمی‌ تواند کاملاً با زوم دور برد گلکسی مطابقت داشته باشد.

این دو دستگاه بسیار متفاوت هستند و هر دو از نظر هیبت در اندازه XL و عمر طولانی باتری، عالی هستند.

بسیار سخت است که یک گوشی را نسبت به دیگری توصیه کرد. اما هر فرد با توجه به علاقه و نیاز خود و نکاتی که گفته شد، می ‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

خلاصه مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

  • آیفون عریض تر و سنگین تر است، در حالی که گلکسی باریک تر و در دست راحت تر است.
  • هر دو صفحه نمایش OLED 120 هرتز دارند.
  • پردازنده A15 اپل در مقابل Snapdragon 888 در گلکسی وجود دارد.
  • 6 گیگابایت رم در آیفون در مقابل 12 گیگابایت رم در گلکسی.
  • در آیفون دوربین زوم پریسکوپ وجود ندارد.
  • بهبود قابل توجهی در عمر باتری در iPhone انجام شده است. اما باتری Galaxy هنوز بزرگتر و 5000 میلی آمپر ساعت است.

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا

جمع بندی

امروزه همه به اهمیت کیفیت گوشی های همراه پی برده اند و اکثر اقشار جامعه درصدد خرید بهترین نوع گوشی ها هستند. ما در این مطلب به مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا پرداختیم و سعی کردیم تا شما را در یک انتخاب درست راهنمایی کنیم.

برای خرید انواع گوشی های با کیفیت می توانید به سایت اکوتل مراجعه کنید و با مقایسه انواع گوشی های با کیفیت، بهترین انتخاب را برای خود داشته اشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش مشورت کنید.

قیمت روز گوشی یکی از مهم ترین مسائل در خرید گوشی محسوب می شود، شما در این زمینه نیز می توانید با مسئولین اکوتل ارتباط برقرار کنید و قیمت انواع گوشی ها مطلع شوید.

 

9 نظر در “مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و اس 21 اولترا غول های 2021

  1. اصغر گفت:

    از زحمات شما سپاسگزارم
    مرسی از بابت این که تمامی مشخصات رو این طور دقیق جمع می کنید وبرای راحت خرید کردن در اختیار مون قرار می‌دهید

    1. عرفان گفت:

      خودم s 21 دارم غول به تمام معناس از اولین گوشی که گرفتم سامسونگ بود واقعا حرف نداره💣👌

  2. مهدی گفت:

    فقط s21 ultra

  3. ناشناس گفت:

    سامسونگ

    1. فرزاد گفت:

      باز هم مقایسه یک طرفه. کجا آیفون سه برابر سریعتر است خیلی بچگانه بود

  4. امیر محمد گفت:

    حالا برای راحتی وکار کردن گوشی سامسونگ بهتره ولی کیفت و پردازنده آیفون خیلی بهتر سامسونگ است

    1. hsn گفت:

      سلام امیر محمد عزیز،
      برتری اصلی آیفون در بحث سرعت، سیستم عامل IOS است نه پردازنده

    2. Amir گفت:

      بهتر گوشی سامسونگ گلکسی s 20

  5. حسین گفت:

    ممنون ازاطلاعات خوب ومقایسه دقیقتون که باعث میشه انتخاب بهتری داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *