نقد وبررسی تخصصی

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ 4

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

دراین جا قصد بررسی یکی از محصولات سامسونگ با نام گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک را داریم. برای آشنایی بیشتر قبل از خرید این محصول با ماهمراه باشید.

از جمله کجت هایی که در سال های اخیر سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی های دیجیتالی به راه انداخته ، ساعت های هوشمند یا اسمارت واچ ها هستند. اسمارت واچ ها با سیستم عامل های مختلف در نوع اندروید و آیفون (با نام اپل واچ) در باز موجود هستند و امروزه تنوع بسیاری در بین این ابزار وجود دارد.

در میان شرکت های تولید کننده اسمارت واچ با قابلیت اندروید، شرکت سامسونگ از اواخر سال 2013 ، در زمانی که ساعت های هوشمند هنوز در ابتدای راه خود بودند، اولین ساعت هوشمند خود را به نام Galaxy Gear معرفی کرد و پا به عرصه دنیای اسمارت واچ ها گذاشت.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

هر آنچه باید درباره گلکسی واچ 4 بدانید

سامسونگ با ارائه جدیدترین ساعت های هوشمند پرچمدار خود، گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک در سال 2021، جهشی بزرگ به سوی ناشناخته ها انجام داد.

خبر بزرگ این است که سامسونگ سیستم عامل معروف خود به نام تایزن را در این ساعت کنار گذاشت  و در یک همکاری بزرگ با گوگل سیستم عامل اندروید 3 wear را جایگزین کرد. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد خرید گلکسی واچ4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک بدانید آورده شده است.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

طراحی Galaxy Watch 4

 گلکسی واچ 4 و مدل کلاسیک آن طرح های متفاوتی ارائه می دهند و برای کاربران مختلف ساخته شده اند. هر دو مدل گلکسی واچ 4 قاب‌های نازک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهند.

گلکسی واچ 4 دارای طراحی ساده با قاب فلزی آلومینیومی کارآمد است که یک ظاهر و کارایی ایده آل برای تمرینات و کارهای روزمره شما ارائه می دهد ، در مقابل گلکسی واچ 4 کلاسیک دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ است. همچنین به دلیل وجود قاب چرخشی برای حرکت ، متوجه ردپای کلی بزرگتر مدل کلاسیک خواهید شد.

روی صفحه‌نمایش برای محافظت بیشتر با گوریلاگلس پوشیده شده است و جنس بندها ، سیلیکونی قابل تعویض است و شما میتوانید از میان مجموعه ای از بندها، از جمله بند چرمی هیبریدی، بند ورزشی و موارد دیگر، هرکدام که با بدن شما سازگار تر است را انتخاب کنید. وزن ساعت بدون بندها حدوداً 30 گرم است.

گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک برای کاربران با سلیقه های مختلف است، اما هر مدلی که انتخاب کنید، دستگاهی با ظاهر عالی خواهید داشت.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

روز جدید ، صفحه ساعت جدید

صفحه‌نمایش گلکسی واچ 4 از نوع Super AMOLED است  و با وضوح 450×450 پیکسل (~330 ppi تراکم) ارائه می شود که در زیر نور مستقیم نیز کاملا واضح است. ابعاد صفحه‌نمایش 1.4 اینچ است و با فن آوری کورنینگ گوریلا گلس DX+ محافظت شده است. این یعنی با یک صفحه‌نمایش باکیفیت عالی برخوردار هستیم .

در گلکسی اچ 4 شما می توانید بین صفحه های ساعت آنالوگ یا دیجیتال با پس زمینه ها، فونت ها و رنگ های متنوع هر کدام که با سلیقه، آب و هوا یا مناسبت شما مطابقت داشته باشد، انتخاب کنید.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

سیستم عامل اندورید 3 wear چه چیزی برای ارائه دارد ؟

گلکسی واچ 4 اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل Wear است که توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شود، دسترسی کامل به برنامه‌های مورد علاقه‌تان را روی مچ شما قرار می‌دهد. شما یک مجموعه برنامه غنی از برنامه های پخش موسیقی گرفته تا هر چیزی در کتابخانه عظیم برنامه های سلامت و تناسب اندام دریافت خواهید کرد.

رابط کاربری بخش بسیار مهمی است، رابط کاربری در ساعت هوشمند باید بسیار روان باشد و بتواند به‌سرعت به نیازهای کاربر پاسخ بدهد، رابط کاربری در کنار روان بودن باید زیبا هم باشد و کاربر را به خود جذب کند.

سامسونگ برای روان و زیبا بودن از گوگل کمک گرفته است و با همکاری گوگل رابط کاربری فوق‌العاده برای واچ 4 طراحی کرده است که به تایزن شبیه است و مهم ترین بخش این رابط کاربری دسترسی به گوگل‌پلی از طریق خود ساعت است و به‌راحتی می‌توانید نرم‌افزار مختلف ساعت را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

به لطف سیستم عامل Wear، آخرین تنظیمات مهم روی تلفن هوشمند شما همگام‌سازی می شود و برنامه‌های گوشی هوشمند سازگار را به‌طور خودکار روی ساعت شما نصب می‌کنند.

در این میان اکنون برنامه‌های Google بیشتری در ساعت‌های هوشمند سامسونگ در دسترس هستند که در این میان می توان به برنامه های یوتیوب، گوگل میوزیک با پشتیبانی از گوش دادن آفلاین، گوگل مپ برای مسیرهای گام به گام، و همچنین دیگر ابزارهای اصلی مانند Adidas Running و غیره اشاره کرد.

سامسونگ دست کاربر را در واچ فیس‌ها و تغییرات ظاهری آن باز گذاشته است و کاربر می‌تواند از بین تعداد زیادی واچ فیس انتخاب کند و همان را به‌صورت دلخواه سفارشی‌سازی کند.

کارکردن با این رابط کاربری به‌ راحتی هرچه‌ تمام‌تر است، اگر صفحه اصلی ساعت را به سمت بالا بکشید به نرم‌افزارها دسترسی پیدا می کنید، اگر به سمت پایین بکشید دسترسی به تنظیمات، صدا چراغ‌قوه و … را می‌بینید، اگر به سمت راست بکشید میان‌بر هایی را می‌بینید که می‌توانید به‌صورت دلخواه تغییر بدهید و اگر به سمت چپ بکشید اعلان هارا مشاهده می‌کنید.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

ویژگی های تناسب اندام و سلامتی گلکسی اچ 4

سامسونگ همیشه تمام تلاش خود را می‌کند تا تمام ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی را که هر شخص و به ویژه افراد  ورزشکار به آن نیاز دارند را در خود جای دهد . در ادامه با برخی از این قابلیت های پیشرفته آشنا میشویم:

سنسور ضربان قلب

یکی دیگر از سنسورهایی که بسیار محبوب است و در واچ 4 قرار دارد، سنسور ضربان قلب است، این سنسور در روز چندین بار (در صورت فعال‌بودن) ضربان قلب را بررسی می‌کند و به کاربر گزارش می‌دهد و اگر ضربان قلب را غیرعادی تشخیص دهد به کاربر گزارش می‌دهد، وقتی کاربر ورزش می‌کند، ضربان قلب را طبق آن ورزش بررسی می‌کند و می‌تواند کالری مصرف شده را بررسی کند.

برای روشن بودن، سنسور ضربان قلب ، سامسونگ  از سخت افزار ECG  استفاده می کند . این همان حسگری است که در گلکسی اچ 3 ظاهر شد. اما سری گلکسی اچ 4 الگوریتم هایی را برای جبران مشکلات به روز کرده است.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

سنسورهای تشخیص چربی بدن، میزان آب و BMI

سامسونگ سه سنسور سلامتی و تناسب‌اندام در این ساعت قرار داده است که می‌تواند به کاربر بسیار کمک کند. این ساعت می‌تواند با اطلاعات بدن مثل وزن، قد و سن و با کمک سنسور خود میزان چربی بدن را بسنجد و به کاربر اعلام کند.

با استفاده از BMI تناسب قد و وزن را محاسبه می‌کند و حداقل کالری که باید بسوزانید و به‌تناسب اندام برسید را به شما اعلام می‌کند، سنسور مهم دیگری که گلکسی واچ 4 دارد، تشخیص میزان آب بدن است و در روز چندین بار آن را بررسی می‌کند و اگر از سطح استاندارد پایین‌تر بود به کاربر اعلام می‌کند.

از جمله کارایی های گلکسی اچ 4 ، می توان به بررسی فعالیت ها و امتیازات تناسب اندام خود را در ساعت و تلفن اشاره کرد . با گلکسی اچ 4 مراحل را بشمارید، کالری ها را بررسی کنید و با GPS در شبکه بمانید. این اسمارت واچ فعالیت بدنی را برای ردیابی روتین‌های شما شناسایی می‌کند و از بیش از 90 تمرین برای گزارش دقیق‌ تر تمرینات شما پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

سنسور سطح اکسیژن

در زمان کرونا برای کاربران و مردم سطح اکسیژن خون در بدن بسیار مهم‌تر شد و باعث شد که همه مردم دستگاه بررسی اکسیژن را در خانه تهیه کنند، دراین‌بین خیلی از گجت‌ها این سنسور را در خود جا دادند که واچ 4 سامسونگ یکی از آن‌ها بود، شما به‌راحتی می‌توانید وقتی ساعت روی مچ است، سطح اکسیژن خون را بسنجید.

گواهی‌ ها و دیگر سنسورهای ساعت گلکسی اچ 4

گواهی‌ها، استاندارد میزان مقاومت گجت‌های هوشمند در برابر ضربه، نفوذ آب یا غبار است، یعنی نشان می‌دهد این گجت در شرایط غیرعادی مانند باران، رطوبت، طوفان و گردوخاک چقدر مقاوم است، یکی از استانداردهای دیگر این ساعت، استاندارد نظامی است، یعنی این ساعت در برابر ضربه و گرد و غبار نیز نسبتاً مقاوم است.

واچ 4 سامسونگ دارای گواهی IP68 است، یعنی در برابر نفوذ آب تا عمق 50متر مقاوم است وکاملاً برای شنا مناسب است. ساعت‌های هوشمند سنسورهای مختلفی دارند و در زمینه سلامتی و ورزش به کاربران کمک میکنند.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

حالت خواب

اگر موقع خواب ساعت دستتان باشد اطلاعات خوبی راجع به خوابتان را در اختیارتان می‌گذارد، مثلاً کیفیت خواب را، طبق ساعت خواب، میزان خواب‌ و بیدار شدن را بررسی می‌کند، گلکسی واچ 4 برای حالت خواب دو حالت جذاب دیگر را دارد، بررسی استرس در حین خواب و بررسی خر و پف!

اگر گوشی موبایل در حین خواب نزدیکتان باشد از طریق میکروفون آن خر و پف شما را ضبط می‌کند و به شما اعلام می‌کند و همین‌طور می‌تواند به‌صورت کامل میزان استرس شما را در خواب بسنجد.

ردیابی خواب برای بسیاری از کاربران مهم است و از آنجایی که گلکسی واچ 4 با یک بار شارژ می تواند بیش از یک روز دوام بیاورد، به احتمال زیاد بسیاری از دارندگان ساعت های خود را روی تخت می گذارند.

سری گلکسی واچ 4 مراحل خواب را در طول شب ردیابی می کند و نمره خواب را در صبح به شما ارائه می دهد. علاوه بر این، سامسونگ آموزش خواب شخصی‌سازی شده را بر اساس داده‌های خواب کاربران که توسط ساعت‌هایشان اندازه‌گیری می‌شود، ارائه می‌کند. در عرض چهار تا پنج هفته، این برنامه‌ها می‌توانند به شما در ایجاد عادات خواب بهتر کمک کنند و به سلامت کلی شما کمک کنند.

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

سخت‌افزار و باتری

 گلکسی واچ 4 سخت‌افزاری بسیار قدرتمند برای کار های روزمره دارد، سامسونگ از پردازنده اگیزینوس مدل W920 که تولید خود سامسونگ است استفاده کرده است که یک پردازنده 5 نانو متری است، پردازنده گرافیکی مالی G68 و رم استفاده شده 1.5 گیگ است.

حافظه داخلی ساعت هم بسیار مهم است چون نرم افزار ها و واچ فیس‌ها روی حافظه داخلی ساعت نصب می شوند و حتی می‌توانید موسیقی های مورد علاقه خود را روی ساعت بریزید و گوش بدهید، حافظه داخلی این ساعت 16 گیگ است که برای کاربران مناسب است.

باتری این ساعت نسبتاً معمولی است، با روشن بودن Always on display و همه سنسور ها و اعلان ها کمتر از یک روز شارژدهی می کند، و اگر این قابلیت ها روشن باشند حداکثر یک روز شارژدهی میکند.

هر دو ساعت سایز بزرگتر دارای باتری 361 میلی آمپر ساعتی هستند، در حالی که مدل های کوچکتر دارای باتری 247 میلی آمپر ساعتی هستند. سامسونگ می گوید تمام دستگاه های گلکسی واچ 4 باید حدود 40 ساعت دوام بیاورند. اگرچه این بستگی به استفاده شما دارد.  شارژ از 0 تا 100٪ حدود دو ساعت طول میکشد .

مشخصات گلکسی واچ 4 کلاسیک

جمع بندی

در یک نظرسنجی سامسونگ که در رابطه با گلکسی واچ4و رابط کاربری آن انجام شد ، 1560 نفر شرکت کردند که مورد پسند 93 درصد کاربران قرار گرفته بود.

این آمار خود نشان از موفقیت سامسونگ در تولید این محصول است . با این حال انتخاب برای خرید گلکسی اچ 4 با خود فرد است که تمام عوامل را در نظر گرفته و متناسب با سلیقه یا فعالیت خود ، این محصول را انتخاب کند.

5 نظر در “نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ 4

  1. مهران گفت:

    سلام برای خرید چیکار کنم

    1. hsn گفت:

      مهران عزیز،
      برای خرید محصولات سری گلکسی واچ کافیست از طریق فرم زیر محصول موردنظرتان را ارسال کنید.
      تماس با ما

  2. جهانگیر گفت:

    سامسونگ گلکسی واچ 4
    سلام قیمت چنده ؟

    1. hsn گفت:

      مهران عزیز،
      برای خرید محصولات سری گلکسی واچ کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید:
      https://echotel.ir/product/samsung-galaxy-watch4

  3. گندم گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من سوال کردم گفتن این ساعت در گوشی های شیائومی یکسری امکاناتش فعال نمیشه ؟ درسته ؟و اینکه چه امکاناتی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *