مقالات, همه

مشخصات فنی سامسونگ a11 رم 3 به همراه قیمت روز

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

سامسونگ a11 رم 3 یکی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین محصولات میان رده این کمپانی در جهان است و با استقبال بی نظیر خریداران مواجه شده است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی مشخصات فنی و امکانات جانبی این محصول، اطلاعاتی را نیز در رابطه با ویژگیهای بارز آن به شما عزیزان ارائه دهیم.

طراحی سامسونگ a11 رم 3

سامسونگ a11 رم 3 از نظر طراحی و شکل ظاهری جزو گوشیهای با کیفیت و جذاب کمپانی سامسونگ محسوب میشود و این ویژگی موجب برتری آن نسبت به سایر مدلهای میان رده شده است. استفاده از پلاستیک برای ساخت فریم و قاب پشتی این گوشی تاثیر بسزایی را در کاهش وزن آن ایفا کرده است و جالب است بدانید که این محصول تنها 170 گرم وزن دارد و بسیار خوش دست و سبک طراحی شده است. با این حال، شرکت سامسونگ از الگوهای مشترک برای ساخت قاب جلویی این مدل استفاده کرده است و اگر دوربین سلفی این محصول به جای قرار گرفتن در قسمت کناری نمایشگر در قسمت میانی آن قرار میگرفت تشخیص مدل این گوشی موبایل برای کاربران غیر ممکن بود. ولی با این حال، شرکت سازنده این تشابه در طراحی قاب جلویی را با استفاده از الگوهای جدید برای طراحی و ساخت دوربینهای پشتی سامسونگ a11 رم 3 جبران کرده است و این محصول همچنان از جذابیت کافی برای کاربران برخوردار است.

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

نمایشگر سامسونگ a11 رم 3

سامسونگ a11 رم 3 به یک صفحه نمایش TFT از نوع لمسی – خازنی مجهز است و قابلیت پشتیبانی و نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. جالب است بدانید که نسبت ابعاد نمایشگر این مدل به قاب جلویی آن در حدود 82 درصد میباشد و این ویژگی باعث شده است تا از نمای جلویی چیزی جز دوربین سلفی کوچک این محصول و حاشیه صفحه نمایش به چشم نخورد. اگرچه این گوشی فروش نسبتاً مناسبی را در بازارهای جهانی و بازار داخلی ایران تجربه کرده است ولی تراکم پیکسلهای نمایشگر آن تنها 268 پیکسل در هر اینچ مربع میباشد و این مسئله خریداران را با شک و تردیدهایی مواجه کرده است.

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

مشخصات فنی و ویژگیهای سخت افزاری

کمپانی سامسونگ در ساخت سامسونگ a11 رم 3 از تراشه 14 نانومتری Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 استفاده کرده است که بهترین انتخاب برای گوشیهای میان رده و ارزان قیمت محسوب میشود و این مورد جزو ویژگیهای بارز مشخصات سامسونگ آ 11 میباشد. همچنین، این محصول به یک پردازنده 8 هسته ای از نوع Cortex-A53 مجهز شده است که توانایی پردازش اطلاعات با سرعت 1.8 گیگاهرتز در ثانیه را دارد و با پردازنده SDM450 بسیار سازگار است. از دیگر مشخصات گوشی سامسونگ آ 11 میتوان به پردازنده گرافیکی آن اشاره کرد که از نوع Adreno 506 است و اگرچه جزو پردازنده های قدرتمند و همه فن حریف محسوب نمیشود ولی با مشکل چندانی در زمینه اجرای برنامه های کاربردی و فرایندهای روزمره مواجه نخواهد شد و همچون روز اول سریع و بی نقص باقی خواهد ماند. مدلهای دارای 3 گیگابایت رم با ظرفیتهای 32 و 64 گیگابایت به بازار معرفی شده اند و این محصول برخلاف برخی از گوشیهای رقیب اصلی سامسونگ یعنی کمپانی شیائومی مجهز به درگاه حافظه میباشد و میتوان با کمک کارتهای حافظه microSD ظرفیت داخلی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که این اسمارت فون زیبا و خوش دست در تاریخ 13 مارس 2020 به بازار معرفی شده است و به آخرین ورژن اندروید 10 مجهز میباشد و از نظر نرم افزاری نیز جزو گوشیهای جدید محسوب میشود.

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

دوربین گوشی a11 رم 3

اگرچه مشخصات سامسونگ آ 11 در سطح قابل قبولی قرار دارند ولی دوربینهای پشتی این محصول از نظر قدرت و کیفیت کمی ضعیفتر از انتظارات خریداران ظاهر شده اند و این مسئله تاثیر قابل توجهی را بر روی میزان فروش این اسمارت فون گذاشته است. این محصول مجهز به 3 عدد دوربین پشتی میباشد که دوربین اصلی آن مجهز به یک لنز واید 28 میلیمتری است و دو دوربین بعدی به عنوان دوربینهای فوق عریض و سنسور تشخیص عمق عمل میکنند و این دوربینها به ترتیب توانایی عکسبرداری از سوژه های ثابت و متحرک با کیفیتهای 13، 5 و 2 مگاپیکسل را دارند و این سطح از کیفیت مناسب کاربران حرفه ای و کسانی که به دنبال گوشیهای مجهز به دوربینهای قدرتمند و بی نقص هستند نیست. لازم به ذکر است که دوربینهای پشتی به تکنولوژیهای HDR و پانوراما مجهز هستند و توانایی فیلمبرداری با سرعت 30 فریم در ثانیه و کیفیت 1080p را دارند. همچنین، میتوان از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی سامسونگ a11 رم 3 برای فیلمبرداری با سرعت 30 فریم در ثانیه و کیفیت 1080p استفاده کرد ولی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که عدم استفاده از لرزشگیر الکتریکی در ساخت دوربینهای پشتی و دوربین سلفی این اسمارت فون باعث شده است تا کیفیت تصاویر آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بطور کلی، این محصول از نظر کیفیت دوربین جزو محصولات متوسط کمپانی سامسونگ در نظر گرفته میشود و با توجه به قیمت بسیار پایین این گوشی موبایل نمیتوان انتظار عملکرد خارق‌العاده ای را از آن داشت.

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

باتری سامسونگ a11 رم 3

شاید به این نکته پی برده باشید که مشخصات گوشی سامسونگ آ 11 چنگی به دل نمیزند ولی باتری قدرتمند و با کیفیت این اسمارت فون قطعاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این محصول به یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر مجهز است و به همراه یک شارژر سریع 15 وات به خریداران عرضه میشود. در رابطه با تناسب میان ظرفیت باتری و میزان مصرف انرژی این اسمارت فون لازم به ذکر است که نمایشگرهای TFT از نظر میزان مصرف انرژی در سطح بسیار ایده‌آل و مناسبی قرار دارند و پردازنده مرکزی این محصول نیز از این قضیه پیروی میکند و بسیار کم مصرف و پربازده است و باتری پرظرفیت این مدل قطعاً کفاف نیازهای شما را برای بیش از 2 روز استفاده خواهد داد و مشکل چندانی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین، شارژر سریع این گوشی میتواند باتری آن را در کمتر از 90 دقیقه بطور کامل شارژر کند و این ویژگی ارزش خرید سامسونگ a11 رم 3 را به میزان فراوانی افزایش داده است.

سامسونگ a11 رم 3-samsung galaxy a11

قیمت

این گوشی زیبا و جذاب با قیمت 150 دلار به بازارهای جهانی عرضه شده است و در ایران نیز میتوان با پرداخت مبلغی در حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان تا 3 میلیون تومان برای خرید آن اقدام کرد و باید اعتراف کنیم که تناسب مناسبی میان قیمت و امکانات این محصول وجود دارد.

جمع بندی

اگرچه سامسونگ a11 رم 3 از نظر مشخصات فنی و کیفیت دوربین جزو گوشیهای متوسط دسته بندی میشود ولی پایین بودن قیمت این محصول باعث شده است تا میزان فروش آن در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری را تجربه کند. همچنین، باتری قدرتمند و با کیفیت این اسمارت فون نیز تمامی نیازها و انتظارات شما را پوشش خواهد داد و در مجموع، این مدل انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای استفاده های روزمره و عادی محسوب میشود و کسانی که قصد خرید یک گوشی زیبا را دارند به هیچ عنوان از خرید این محصول از فروشگاه اکوتل پشیمان نخواهند شد.

 

 

یک نظر در “مشخصات فنی سامسونگ a11 رم 3 به همراه قیمت روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *